Skrevet av Emne: Styrkeløft og strongman, skill de.  (Lest 15589 ganger)

Utlogget everhuge

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 36
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 36

Sv: Styrkeløft og strongman, skill de.
« #60 : 10. oktober 2007, 21:52 »
Hvilken vei er du vei inn i miljøet på?
For meg virker det som du kommer med hornene først.. what
Å hva ha vi på KK gjort mot deg? er det noen som har løftet mere?


Det er mange som er sterkere en meg. Det kan jeg leve med. Så lenge det er ekte og reint. Jeg anklager ingen i styrkløft mijøet som blir testet. Eller lever med at de kan bli testet når som helst.

Det er ikke et såret ego, heller. Det var rett og slett feil det jeg sa om KK67, virker som det  nå. Og det er bra.
Belief is the death of Intelligence.

Ekspander eller dø!

Utlogget Biffboy

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 651
  • Honnør: 488
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 651

  • THE WIENER TAKES IT ALL - PØLSE POWER
Sv: Styrkeløft og strongman, skill de.
« #61 : 10. oktober 2007, 23:09 »
Jeg regner med at jeg kommer til å bli profilert i styrkløft mijøet. Prøver ikke å være arrogant nå, men kan si det sånn at jeg hadde 200 i benken da jeg var 22 uten skjorte og uten trøkk.  For å være helt ærlig trodde jeg ikke det var mulig å råbenke det uten å trøkke.

Vil det si at du ikke dopet deg denne perioden?
No time to talk - it's Farmers walk!                                                                                                                                                        

Kristiansand Strongteam

Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

Sv: Styrkeløft og strongman, skill de.
« #62 : 10. oktober 2007, 23:25 »

Utrykket er "koke i urin" (gjerne sitt eget) og utrykket sin opphavsmann, er Jørn Høyseth.....
Jeg legger meg flat. jeg har faktisk send PM til Asbjørn og forklart meg. Herved erklærer jeg uttrykket for endret!
Jørn Høyseth sier det best; "Måtte han koke i sin egen urin"

Asbjørn brukte det utrykket i tråden om han finnen som ble tatt i doping. Derfor tenkte jeg det passet bra å bruke det tilbake på en styrkeløfter som på generell basis kalte flere reine utøver for dopere. Smiley Jeg får så mye kjeft når jeg bruker andre utrykk, som tulling og idiot og slik siden jeg er moderator.. Wink

Ellers leser jeg tråden med stor glede og innimellom nen latteranfall. Jeg lover vi skal ta det opp i crewet igjen, med #1 også... sist gang det kom opp var etter en mail fra NSF hvor de ville ha styrkeløft fjernet fra strongman her på forumet.

Jeg har kanskje endret mening etter mine første innlegg her... kanskje det ville vært best å hatt styrkeløft skilt fra strongman med et eget subforum med slikt sinna-smiley foran... Smiley

Utlogget everhuge

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 36
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 36

Sv: Styrkeløft og strongman, skill de.
« #63 : 10. oktober 2007, 23:28 »
Takk. Etter å ha lest igjennom er jeg ikke så sikker på om jeg ikke er en idiot.

Jeg gikk nok for hardt ut, men fikk bra med respons og en honnør. Hva nå enn det er.

Noe av fordelen med å disskutere noe er at man lærer. Nå har jeg litt mer respekt for Strongman enn jeg hadde før.

Som alltid så setter jeg min tillit til antidoping systemet i norge. Det er jo tross alt det eneste vi har, så om det fungerer er en annen sak. De som er med i både styrkeløft og strongman og som lever med at de kan bli kontrollert, har jeg ingen grunn til å mistenke.
Belief is the death of Intelligence.

Ekspander eller dø!

Utlogget everhuge

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 36
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 36

Sv: Styrkeløft og strongman, skill de.
« #64 : 10. oktober 2007, 23:29 »
Vil det si at du ikke dopet deg denne perioden?


Nei, men jeg kan ikke bevise det. Det er det går på. Det ønsker jeg jo å gjøre. I fremtiden.

Edit: Jeg har aldrig og kommer aldrig til å dope meg! Hvis ikke du syntes løfte var bra, javel, det gjorde jeg. Har ikke møtt så mange som kan si det samme og være ærlig.

Det var en eller annen som klaget på at jeg skrøyt. Jeg prøvde å ikke være frekk med resultatet mitt, men tenk på dette: det er veldig mange som har sine resultater som signatur. Klager du på de og? Eller er det bare oss som benker 200 som får høre det.
Belief is the death of Intelligence.

Ekspander eller dø!

Utlogget stallion

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 6 515
  • Honnør: 1111
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 6 515

  • Bøy er gøy!
Sv: Styrkeløft og strongman, skill de.
« #65 : 11. oktober 2007, 02:45 »
Til bob paar.

Hvis du er så opptatt av KK sine holdninger burde du kansje ikke drive å komme sånne uttalelser som: "Nå burde du trå veldig varsomt." Det kan oppfattes som en trussel.

"Violence is the last resort of the incompetent"

Bob Paar er snill. Ta det med ro! Smiley

til everhuge:  bra med antidopholdning, men å starte med styrkeløft for å "bevise" at du er ren synes jeg er merkelig. Det er flere utøvere på verdensbasis som tester negativt, men som likevel ikke kan karakteriseres som rene, da de på ymse måter lurer systemet. Ikke alle land har god nasjonal testing heller.

En negativ dopingprøve beviser kun at du ikke har noe i systemet, som testen sjekker for, idet du avla prøven.

Om du har jukset x antall år eller mnd i forkant av testen, kan du likevel teste negativt.

Det er bare din egen samvittighet som kan fortelle deg om du er ren eller ikke. Å vite med seg selv sannheten, og ha selvrespekt er det viktigste.

Ta Ljungberg f.eks - sannsynligvis jukset konsekvent gjennom 20(?) år, men ble aldri tatt før for en tid tilbake. Ble stadig dratt frem som en ren og god utøver.

Søk på nettet, og les mer om hva han benyttet seg av, er en del bra poster på tf om saken også.


En test er ikke bedre enn de stoffene det kan testes for. Heldigvis blir testrutinene bedre og bedre.


Men tror likevel det er mulig å lure systemet i dag, ikke umulig, men vanskelig. I Norge er det sannsynligvis vanskligere enn på f.eks. Island.

PS: Tror på ingen måte du har dopet deg, men synes det er unødvendig å måtte "bevise" det for andre.

Bare le av evt. beskyldninger, og bli med i styrkeløft, så blir du testet før eller siden.


Mr.Trening


Utlogget Lokomotivet

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 320
  • Honnør: 422
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 320

Sv: Styrkeløft og strongman, skill de.
« #66 : 11. oktober 2007, 12:41 »
Hva angår trådens EGENTLIGE tema, så synes jeg at det er unødvendig å skille forumet i to, av den enkle grunn at det ikke er mer aktivitet enn at man lett kan holde oversikten. Å splitte opp et forum i massevis av under-forum senker beviselig aktiviteten, da folk flest ikke gidder å trykke seg inn på all verdens under-forum; men gjerne slenger innom en debatt hvis den ligger der klar på skjermen.




Avancia Strongman Challenge 2013: 2.plass

Gjesteutøver - Italias sterkeste mann 2013: 1.plass

Etrurian Strongman Challenge (Italia) 2014: 1.plass

Utlogget heftigehelga

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 14
  • Honnør: 6
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 14

Sv: Styrkeløft og strongman, skill de.
« #67 : 11. oktober 2007, 13:29 »
Hallo?? Huh

Er vi for eller mot dop? Innenfor eller utenfor idrett?? Selvfølgelig mot uansett!! Det er jo direkte helseskadelig, samt at det er værste form for juks!! Folk dør jo som fluer av dette. Alle bedrevitere som påstår at det ikke finnes dokumentasjon på dette Huh Det finnes masse! Begynn med å ringe ADN, så får dere litt mere viten om hvor skadelig dette faktisk er! Hvis dere klarer å oppdrive en eneste lege som mener det ikke er usunt å dope seg, så tror jeg han burde få igjen skolepengene sine Wink Dette er ment til medisinsk bruk i meget små doser, og det er allikevel ikke anbefalt å gå for lenge på slike typer medisiner.

Spør dere meg, så er dop for tapere!

Synes ikke det er det minste rart at styrkeløftere ikke vil assosieres med strongmanmiljøet! Skill gruppene!

Utlogget everhuge

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 36
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 36

Sv: Styrkeløft og strongman, skill de.
« #68 : 11. oktober 2007, 14:08 »
Til mr. trening.

Helt sikkert, men det var et billig poeng.

Til den det gjelder:

Jeg er blitt anklaget her for å være lite hyggelig og. Ikke bare er jeg det, men jeg er stygg og lukter vondt i tillegg!!  Cheesy

Generelt:

Det jeg fåreslår eller ønsker kansje, er ikke å dele alle strongman & styrkeløft inn i en hel del under forum. Bare to. Eller styrkeløft & vektløfting og en for strongman.
Belief is the death of Intelligence.

Ekspander eller dø!

Utlogget Pepz

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 213
  • Honnør: 17
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 213

Sv: Styrkeløft og strongman, skill de.
« #69 : 11. oktober 2007, 14:34 »
Hallo?? Huh

Er vi for eller mot dop? Innenfor eller utenfor idrett?? Selvfølgelig mot uansett!! Det er jo direkte helseskadelig, samt at det er værste form for juks!! Folk dør jo som fluer av dette. Alle bedrevitere som påstår at det ikke finnes dokumentasjon på dette Huh Det finnes masse! Begynn med å ringe ADN, så får dere litt mere viten om hvor skadelig dette faktisk er! Hvis dere klarer å oppdrive en eneste lege som mener det ikke er usunt å dope seg, så tror jeg han burde få igjen skolepengene sine Wink Dette er ment til medisinsk bruk i meget små doser, og det er allikevel ikke anbefalt å gå for lenge på slike typer medisiner.

Spør dere meg, så er dop for tapere!

Synes ikke det er det minste rart at styrkeløftere ikke vil assosieres med strongmanmiljøet! Skill gruppene!

huff.. .

Du må ha et alvorlig problem vis det plager deg så mye hva en tilfeldig gymrotte pakker i seg at steroider. Skader han noen andre enn seg selv? Og er det juks når han ikke konkurer i verken bygging, strongman eller styrkeløft?

Og ADN er siste plassen du burde spørre om ting angående aas, de har like lite peiling på det som ei tilfeldig jente på gata.
oh yeah baby Cheesy

Utlogget heftigehelga

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 14
  • Honnør: 6
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 14

Sv: Styrkeløft og strongman, skill de.
« #70 : 11. oktober 2007, 15:14 »
huff.. .

Du må ha et alvorlig problem vis det plager deg så mye hva en tilfeldig gymrotte pakker i seg at steroider. Skader han noen andre enn seg selv? Og er det juks når han ikke konkurer i verken bygging, strongman eller styrkeløft?

Og ADN er siste plassen du burde spørre om ting angående aas, de har like lite peiling på det som ei tilfeldig jente på gata.

Har aldri sagt det er juks utenfor organisert idrett, Jeg har sagt at det er idioti å ville seg selv så vondt. Jeg personlig driter oppi om noen vil seg så vondt. Og ja, jeg er i mot dop uansett.

Ja, ADN har like lite peiling som ei tilfeldig jente på gata.... :Smiley Du er jo en av de som er med å bekrefte mine utsagn Wink takk for hjelpen Grin

Utlogget Kaizermeister

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 343
  • Honnør: 216
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 343

  • Normal people worry me
Sv: Styrkeløft og strongman, skill de.
« #71 : 11. oktober 2007, 15:33 »
Bare så noen av guttejentene får oppklart noe og muligens roa eggstokka innpå her:

I WSM ble alle utøvere/reserver tatt inn til dop og en helsetest.
Utøverne måtte også ta en helsetest i hjemmelandet med godkjente resultater før de fikk klarsignal til å dra/delta.
Når man så kom over til USA ventet en ny helsetest. Besto du ikke testene fikk du heller ikke delta.

Disse testene var urinprøve og blodprøve. EKG, Blodtrykk, blodprosent, hvilepuls, lever & nyre- verdier og div andre prøver tilsvarende en komplett legesjekk. Det var for anledningen satt av et eget team på 7 leger som tok disse testene over en todagers periode.

Jeg personlig mener dette burde blitt opplyst om på TV/nettsidene slik at folk fatta at det ikke bare er å trykke hardt og ukritisk for å kunne delta i en idrett som Strongman. Alle i startfeltet i år var meget gode utøvere som har gener, guts og evner langt utover det 99% av tastaturkrigerne sitter med. Misunnelse har ført med seg mange beskyldninger gjennom tiden.

Disse testene jeg nevnte over blir jo gjort for få det mer ryddig i Strongman som idrett, samt faktisk ta et større ansvar for utøverne. Mange tror det er ukritisk med trykking, en kvalifiseringsrunde og dermed flybillett.

Strongman er ikke så skittent som mange tror. Klart jeg utelukker noe her, men folk er da forhåpentligvis realistisk nok til å skjønne den større sammenhengen rundt showsports(hvis ikke finnes det flotte forum for nybegynnere og tenåringer innpå TF)
In life, there are reasons and results. Results are the only thing that counts. No one has ever made an excuse for success. Excuses are made for failure.

Utlogget MrMuscle

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 455
  • Honnør: 217
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 455

  • Intensity builds immensity
Sv: Styrkeløft og strongman, skill de.
« #72 : 11. oktober 2007, 15:42 »
Så lenge man ikke kan dokumentere at man er rein. Blir man nødt til å annta at man ikke er det.

Så man er skyldig inntil motsatt er bevist.
Spesiell måte å tenke.

Utlogget stallion

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 6 515
  • Honnør: 1111
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 6 515

  • Bøy er gøy!
Sv: Styrkeløft og strongman, skill de.
« #73 : 11. oktober 2007, 15:44 »
Til mr. trening.

Helt sikkert, men det var et billig poeng.


Hva er et billig poeng ? At indre selvrespekt er viktig?

Utlogget bergan01

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 4 123
  • Honnør: 1154
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 123

Sv: Styrkeløft og strongman, skill de.
« #74 : 11. oktober 2007, 15:53 »
Så de ble altså testa på WSM?
Og ingen testet positivt?
Alder: 23år        Høyde: 178cm       Vekt: 96kg

Junior-Europamester     -110 markløft 2010
Junior-Europamester     -120 Knebøy 2011
Sølv totalt Junior-Em 2011

Mål for 2012:
Norgesmester -93 junior
Norgesrekord Totalt senior


Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!