Skrevet av Emne: PULS: Proteiner blir pisst ut.  (Lest 18479 ganger)

Utlogget alpha male

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 70
  • Honnør: 6
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 70

Sv: PULS: Proteiner blir pisst ut.
« #75 : 08. november 2007, 19:18 »
Selvfølgelig fungerer det bedre med mer proteiner enn 1,8 x kg.. Selv om kroppen ikke behøver mer proteiner, vil den likevel nyttegjøre seg av kaloriene. Alt du spiser over den gitte mengden vil jo i lag med fettet og karbohydratene du har i kosten gå til det totale kalorioverskuddet.

Jeg tror dette er grunnen til skismaet mellom utøvernes personlige erfaring og det som har vitenskapelig belegg. Det fungerer, bare ikke av den grunnen man tror.

Uansett, den siterte legen er helt uansvarlig og populistisk til det idiotiske.
benk:110x3x3, knebøy: 130x3x3,
roing: 105x3x3, mark:140x1

Utlogget Udrugn

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 029
  • Honnør: 176
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 029

Sv: PULS: Proteiner blir pisst ut.
« #76 : 08. november 2007, 20:14 »
Fyfaen så forbannet jeg vart.. Så forbannet at jeg sendte mail til proffessoren:

"Hei!

Såg deg på Puls på nrk for litt siden. Må si jeg blir temmeli forbannet når en PROFFESSOR går ut på tv å sier at 5-6 skiver med rikti pålegg og en god middag dekker en persons proteinbehov. Hvor mye protein tilsvarer 5-6skiver og enn, tja, kansje 400g fiskegrateng.. Tipper ett sted mellom 50-70G proteiner.
Dere sa og at 1,5 g pr.kg kroppsvekt var tilstrekkelig. Så dette betyr at 50-70g er nok uansett hvor mye du veger? Dette holder rett og slett ikke, alså.
Med andre ord, alle proffesjonelle kroppsbyggere, idrettsutøver, styrkeløftere er verdens idioter.. Og dere på labben kunne grisebanket hele gjengen på brunost og melk.
Dere gjør ikke annet enn å bekymre foreldre til tenåringer som prøver å oppnå noe.

Gleder meg til å høre igjenn fra deg"

Trur du virkelig du kommer noen vei med den latterlige holdningen du har der?

Foreslår at du sjekker opp litt hva forskningen faktisk sier.  Du er 17 år, du er enda ung og har nok mer å lære enn hva du trur selv. Jeg taler av erfaring. Jeg skal ærlig innrømme jeg var like tom i hodet på den alderen selv..

Utlogget proteingutn

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 7 210
  • Honnør: 973
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 210

  • jeje
Sv: PULS: Proteiner blir pisst ut.
« #77 : 08. november 2007, 20:27 »
Fyfaen så forbannet jeg vart.. Så forbannet at jeg sendte mail til proffessoren:

"Hei!

Såg deg på Puls på nrk for litt siden. Må si jeg blir temmeli forbannet når en PROFFESSOR går ut på tv å sier at 5-6 skiver med rikti pålegg og en god middag dekker en persons proteinbehov. Hvor mye protein tilsvarer 5-6skiver og enn, tja, kansje 400g fiskegrateng.. Tipper ett sted mellom 50-70G proteiner.
Dere sa og at 1,5 g pr.kg kroppsvekt var tilstrekkelig. Så dette betyr at 50-70g er nok uansett hvor mye du veger? Dette holder rett og slett ikke, alså.
Med andre ord, alle proffesjonelle kroppsbyggere, idrettsutøver, styrkeløftere er verdens idioter.. Og dere på labben kunne grisebanket hele gjengen på brunost og melk.
Dere gjør ikke annet enn å bekymre foreldre til tenåringer som prøver å oppnå noe.

Gleder meg til å høre igjenn fra deg"
Litt latterlig at du faktisk mailet det der til han altså..Tongue
The only way to keep your health is to eat what you don't want, drink what you don't like, and do what you'd rather not.
-Mark Twain
datagjenoppretting

Utlogget skylinepower

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 698
  • Honnør: 120
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 698

  • If there is a will, there is a way
Sv: PULS: Proteiner blir pisst ut.
« #78 : 08. november 2007, 21:03 »
fortalte brodern at jeg hadde tenkt og kjøpe meg kosttilskud og han sa det jo selvfølgelig til pappa.
da fikk jeg preiken med at han så et program på tv en om at kosttilskud bare var tull og det skal holde med og spise vanlig mat.
men hadde vært moro og testet som apegutt sa om og ta 30personer på samme styrke og alder..
10av de skulle brukt mat + kosttilskud og de siste 20 skulle spist samme mat og ingen kosttilskud.
Vil tro de med kosttilskud får mere ut av treningen, men alle de folkene må bruke samme treningsprogram da
Alder 18 Cheesy  kroppsvekt : 92-94kg
Best løft                                 
Benkpress 110kg      
Markløft 200kg  
Knebøy 150kg
Pushpress 85kg                   

Loggbok
Bildeprofil

Utlogget Mats D. Skrede

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 274
  • Honnør: 100
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 274

Sv: PULS: Proteiner blir pisst ut.
« #79 : 08. november 2007, 21:15 »
Trur du virkelig du kommer noen vei med den latterlige holdningen du har der?

Foreslår at du sjekker opp litt hva forskningen faktisk sier.  Du er 17 år, du er enda ung og har nok mer å lære enn hva du trur selv. Jeg taler av erfaring. Jeg skal ærlig innrømme jeg var like tom i hodet på den alderen selv..

Okey, greit! Jeg gikk litt overstreken..
Men siden du vet bedre, kan du si meg hvor feilen ligger? Tongue
hehe, det er vell ikke nok med 6skiver og kun en middag? Om jeg ikke har tatt helt feil..
Jeg har lest flere artikler om at 2-2,5g pr kg. kroppsvekt er nok..

Utlogget Udrugn

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 029
  • Honnør: 176
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 029

Sv: PULS: Proteiner blir pisst ut.
« #80 : 08. november 2007, 22:09 »
Du kan begynne med å bla deg tilbake et par sider å lese innlegg av beefcake, børge fagerli, meg og flere andre. Der kan det stå et par inntressante ting. Etter det kan du gå inn på www.pubmed.com og gjøre søk på protein og hypertorfi der. Sports Nutrition for health and performance kan også være en enkel og grei bok å titte litt i for å lære det grunnleggende.

Utlogget Mats D. Skrede

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 274
  • Honnør: 100
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 274

Sv: PULS: Proteiner blir pisst ut.
« #81 : 09. november 2007, 18:34 »
Du kan begynne med å bla deg tilbake et par sider å lese innlegg av beefcake, børge fagerli, meg og flere andre. Der kan det stå et par inntressante ting. Etter det kan du gå inn på www.pubmed.com og gjøre søk på protein og hypertorfi der. Sports Nutrition for health and performance kan også være en enkel og grei bok å titte litt i for å lære det grunnleggende.

Bare ett lite spørsmål, hva er dine pers. rekorder? Bare lurer

Utlogget Udrugn

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 029
  • Honnør: 176
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 029

Sv: PULS: Proteiner blir pisst ut.
« #82 : 10. november 2007, 00:02 »
Bare ett lite spørsmål, hva er dine pers. rekorder? Bare lurer

Litt vanskelig for å forstå hva det har med emnet å gjøre, men la gå: Jeg passerte 50kg for reps i benk forrige uke.. Satser dessutten på å kunne nå 12,5kgs hantelen i scottcurl, samt økt fra 5-7,5kg i triceps kickback før jul.

Utlogget ^HsA^

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 59
  • Honnør: 6
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 59

Sv: PULS: Proteiner blir pisst ut.
« #83 : 10. november 2007, 01:01 »
En studie gjort på protein inntak:

Mosjonister som trente ”kroppsbygger-program”, og inntok proteiner á 1,35g/kg vs 2,62g/kg gav ingen forskjell i økning av LBM (lean body mass) etter 8 uker trening

(Lemon 1992).

Utlogget ^HsA^

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 59
  • Honnør: 6
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 59

Sv: PULS: Proteiner blir pisst ut.
« #84 : 10. november 2007, 01:17 »
En annen ting som kan være hvert å tenke over. Dette er riktig nok på teori basis, men om det hadde vært mulig å legge på seg 20 kg muskler på ett år, så kunne dette holdt:

20 kg muskler inneholder 4 kg med protein.
4000g/365 dager= 10,96 gram protein pr. dag.
Dvs. at hvis man ligger i nitrogenbalanse vil det teoretisk holde å spise/drikke 10,96 gram ekstra (utover det man spiser for å være i nitrogenbalanse) med protein, for å legge på seg 20 kg muskler på ett år.


Utlogget ^HsA^

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 59
  • Honnør: 6
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 59

Sv: PULS: Proteiner blir pisst ut.
« #85 : 10. november 2007, 01:18 »
Kcal er selvfølgelig det samme. bare proteinmengden som er forskjellig!

Utlogget ^HsA^

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 59
  • Honnør: 6
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 59

Sv: PULS: Proteiner blir pisst ut.
« #86 : 10. november 2007, 01:29 »
Det med gener har nok ingen betydning her. For i en kontrolert randomiser studie er det så mange i hver av gruppene at det vil utjevne seg.
jepps, er nok Kcal overskudd og svak overskudd av nitrogenbalansen som er tingen. og for å ligge svakt overskudd i nitrogenbalanse trenger man ikke så mye som mange tror..!

Utlogget proteingutn

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 7 210
  • Honnør: 973
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 210

  • jeje
Sv: PULS: Proteiner blir pisst ut.
« #87 : 10. november 2007, 01:35 »
Litt vanskelig for å forstå hva det har med emnet å gjøre, men la gå: Jeg passerte 50kg for reps i benk forrige uke.. Satser dessutten på å kunne nå 12,5kgs hantelen i scottcurl, samt økt fra 5-7,5kg i triceps kickback før jul.
Grin
The only way to keep your health is to eat what you don't want, drink what you don't like, and do what you'd rather not.
-Mark Twain
datagjenoppretting

Serveruler

  • Gjest
Sv: PULS: Proteiner blir pisst ut.
« #88 : 10. november 2007, 01:37 »
Litt vanskelig for å forstå hva det har med emnet å gjøre, men la gå: Jeg passerte 50kg for reps i benk forrige uke.. Satser dessutten på å kunne nå 12,5kgs hantelen i scottcurl, samt økt fra 5-7,5kg i triceps kickback før jul.

var det jeg trodde, du kan ingenting om trening!!! Tongue Grin

Utlogget Erve

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 143
  • Honnør: 120
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 143

Sv: PULS: Proteiner blir pisst ut.
« #89 : 10. november 2007, 12:11 »
var det jeg trodde, du kan ingenting om trening!!! Tongue Grin

Ikke mobb Bodhi. Benk og curl er jo tross alt veien til drømmekroppen.*host*host*

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!