Skrevet av Emne: Prøvde å voldta, fikk rundjuling -vurderer voldsanmeldelse  (Lest 23660 ganger)

Utlogget Nann-Rosita

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 745
  • Honnør: 193
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 745

  • Andsnes i Loppa
Er du tyrker selv kanskje?

Om vedkommende er tyrker eller ikke , har egentlig lite åsi.

Det er vel strengt tatt ikke flere tyrkere som voldtar , enn det er gambianere, somaliere, nigerianere, albanere og alt annet som ikke er norskt ?
Men det er summen utenlandske menn , generelt sett, som voldtar som gjør den majoriteten.
Hadde man gått på enkelt opphavsland ville nok noen vært mindre representert enn til og med norske.

Medlem av Ragnarokk KFK 


«Problemet med noen kvinner er at de blir så opprømt av ingenting - for deretter å gå hen og gifte seg med han.» - Cher

Utlogget Bob Paar

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 8 860
  • Honnør: 1156
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 8 860

  • Når man er svak, løfter man KUN lette vekter..
Jeg må si at Tyrker`n var faktisk heldig med hvem som pågrep ham. Jeg kjenner flere som hadde gjort mye værre ting enn dette, bare for å statuere et eksempel for hvordan det fortoner seg for en dame og bli voldtatt.
Med det mener jeg følelsen av total maktesløshet, redsel, smerte, kjenne en ukjent gjenstand trenge inn m.m.
Nordisk mester i håndbak 2014.


Utlogget Nann-Rosita

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 745
  • Honnør: 193
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 745

  • Andsnes i Loppa
Jeg må si at Tyrker`n var faktisk heldig med hvem som pågrep ham. Jeg kjenner flere som hadde gjort mye værre ting enn dette, bare for å statuere et eksempel for hvordan det fortoner seg for en dame og bli voldtatt.Med det mener jeg følelsen av total maktesløshet, redsel, smerte, kjenne en ukjent gjenstand trenge inn m.m.

 Huh
var det du som skrev gårsdagens CSI episode?? Grin

eller kanskje det var noe annet.. Men krim/serie var det jo
Medlem av Ragnarokk KFK 


«Problemet med noen kvinner er at de blir så opprømt av ingenting - for deretter å gå hen og gifte seg med han.» - Cher

Utlogget aktiviteten

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 8 488
  • Honnør: 1123
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 8 488

Har kanskje ikke noe med denne konkrete saken å gjøre, men dette sier Statistisk sentralbyrå om kriminalitet generellt.
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
En oversikt fra Statistisk Sentralbyr viser hvilke innvandrergrupper som begår mest og minst kriminalitet i Norge. Oversikten viser at enkelte innvandrergrupper begår mye mer kriminalitet enn etniske nordmenn, i føgle Dagbladet.

Men flere grupper er også langt mer lovlydige enn Ola Nordmann. Innvandrere fra Gambia, Irak, Somalia og Marokko begår langt mer kriminalitet enn Ola og Kari Nordmann. Innvandrere fra Filippinene, Russland, India og Polen er ikke verre enn etniske nordmenn.

Folk fra Gambia, Irak, Somalia og Marokko er kraftig overrepresentert blant straffede. Mens 13 av 1000 nordmenn ble straffet i 2002, fikk hele 70 av 1000 gambiere en eller annen form for straff, i føge Dagbladet som henviser til en rapport fra Statistisk Sentralbyrå (SSB) i 2004.

Filippinere er derimot mer lovlydige enn gjennomsnittsnordmannen. Bare 9 av 1000 filippinere ble straffet i 2002. Indere og thaier er bare marginalt mer kriminelle enn etniske nordmenn. Tilsvarende tendenser viser seg i Sverige.
...




Problemet er integreringen i Norge kontra f.eks. USA.  I USA må man jobbe, i Norge trenger man ikke jobbe.  I USA får du straff om du har gjort noe galt(f.eks. voldtekt), i Norge får du ingen eller liten straff.  Jeg vet fra førstehåndsinformasjon i politiet at de i Oslo "samler opp" saker pr. kriminell for så å få en større sak på de.  Hårreisende politikk spør du meg!
”Inte visste vel jag at dagarna som kom och gikk var sjølva livet”

Utlogget Nann-Rosita

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 745
  • Honnør: 193
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 745

  • Andsnes i Loppa
samle opp ja.

Standard det. Ikke rart de ler av norge..
Medlem av Ragnarokk KFK 


«Problemet med noen kvinner er at de blir så opprømt av ingenting - for deretter å gå hen og gifte seg med han.» - Cher

Utlogget Bob Paar

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 8 860
  • Honnør: 1156
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 8 860

  • Når man er svak, løfter man KUN lette vekter..
Fra mandagens Adresseavis stod det om en 20 åring som ble domfelt for 44 lovbrudd herav narkotika, bil og båttyveri, hærverk, vold m.m., han fikk 180 timer samfunnstjeneste.

En 40 år gammel uføretrygdet 3 barnspappa med samboer hadde kjørt 111 km/t i en 60 sone. Straffen hans ble 18 dager ubetinget fengsel og 10 000 i bot. what

Edit: Disse dommene ble avsagt i samme rettsal samme dag.
Nordisk mester i håndbak 2014.


Utlogget muskelapen

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 420
  • Honnør: 40
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 420

Vet ikke hvor gammel du er Balthazar, men det står i signaturen til muskelapen at han er 17.

På generelt grunnlag kan jeg si at 17-åringer generelt sett er unyanserte i sine uttalelser og eksperter på begrepsforvirring.

Hadde du tatt alderen hans i betraktning hadde det spart deg for mye irritasjon og energi.

Men dessverre er det nok også voksne som har slike oppfatninger, som "båsifiserer" en folkegruppe utfra enkeltindividers handlinger.

Den oppegående person vil derimot være smart nok til å innse at enkeltindividers handlinger og holdninger ikke nødvendigvis er representativt for folkegruppen enkeltindividet tilhører.

Det kan likevel være sunt med en viss skepsis ovenfor visse grupperinger. Dvs. at man skal ikke være rasistisk, men ha antennene ute og være årvåken.

La meg ta to eksempler:

1. Pakistanere.

I Oslo finnes det mange pakistanere, noen er født i Pakistan, mens andre er født i Norge eller andre vestlige land. Det er umulig å se på en pakistaner om han er født i Norge eller Pakistan.

En del pakistanere i Oslo begår kriminalitet og oppfører seg som idioter. Ganske mange faktisk. I tillegg har man drosjebransjen hvor det er mye snusk. Samtidig er kvinnesynet hos mange pakistanske menn i samsvar med deres kultur, men krasjer helt med norsk kultur.

Mange pakistanere oppfører seg på en slik måte at nordmenn får aversjon mot dem. Det vil ikke dermed si at ALLE pakistanere er kriminelle og har et, i våre øyne, dårlig kvinnesyn. Majoriteten av mennesker i Norge med pakistansk opprinnelse er siviliserte lovlydige innbyggere. Det er en minoritet som lager alt spetakkelet og som får alle mediaoppmerksomheten.

Men denne negative oppmerksomheten bidrar til å stigmatisere pakistanere som folkegruppe i Norge. Det er opp til hver nordmann å vurdere selv hvor stor effekt denne stigmatiseringen skal ha på hans/hennes eget syn på pakistanere.

Dersom man velger å bestemme seg for at alle pakistanere er noe pakk, og at Norge hadde klart seg bedre uten, da må man kunne karakteriseres både som rasitisk og, jeg vil påstå; endog dum.

Dersom man velger å ha en viss skepsis til denne folkegruppen, så mener jeg at det er forståelig. At dette kan skape barrierer for pakistanere både i arbeidslivet og sosialt er trist, men forståelig. Jeg tror likevel at den intelligente nordmann ofte vil stille med et åpent sinn ovenfor en pakistaner, og dersom man har skepsis vil denne fort fjernes dersom man ser at den pakistaneren man har kontakt med viser seg å være en allright person.

2. Somaliere

Dersom man holder til på Grønland i Oslo kan man få inntrykk av at somaliere bare tygger khat. Reker på gata, og går på sosialen.

Dette er nok sant for mange, men vil også her tro at den overveldende majoritet av mennesker med somalisk opprinnelse oppfører seg ordentlig og er gode samfunnsborgere.



For å oppsummere kan man si at det intelligente individ ser på et enkeltindivids oppførsel og holdninger, snarere enn å la holdning og oppførsel til minoritetsgrupperinger innenfor samme folkegruppe farge ens syn på individer tilhørende nevnte folkegruppe.



hehe, det var det jeg egentlig mente ja. Er bare ikke like flink til å formulere meg på en så poltisk korrekt måte. Blir litt revet med når jeg blir forbanna over å lese sånne ting.

Utlogget Lokomotivet

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 320
  • Honnør: 422
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 320

Må innrømme jeg blir oppgitt av å lese noen av innleggene her.
For det første, så er noen av holdningene her så generaliserende at det faen meg ikke hører hjemme noen sted. Det er idioti på høyt nivå å gi en hel gruppe ansvaret for et enkelt menneskets handling.

Det er ikke hele gruppens ansvar som sådan; men hvis en nasjon har en felles kultur som tilsier at kvinner er mindre verd, eller på andre måter legitimerer voldtekt, så HAR faktisk hele den gruppen et ansvar for at menn fra disse samfunnene begår overgrep mot kvinner!

Sitat
Og når folk sier at de bør prise seg lykkelig for at de får være her, så sier jeg at det er vi som bør prise oss lykkelig for at innvandrere kommer til Norge.
Som du sikkert vet, er Norge avhengig av arbeidsinnvandring, og Norge ville stoppet opp.
Seff, det er mye tiltak som må til i integreringspolitikken, men jeg blir rett og slett flau av å se den stigmatiserende holdningen noen av brukerne her har.

FULLSTENDIG VÅS FRA ENDE TIL ANNEN!!!

I følge NHO koster innvandringen til Norge det norske samfunnet 30-50 MILLIARDER ÅRLIG!!
Det innebærer at innvandrere er en ENORM belastning for det norske samfunnet, og IKKE er en berikelse eller en ressurs!
NHO har videre uttrykt frykt for at innvandrerne kan koste Norge hele oljefondet hvis vi viderefører dagens innvandringspolitikk!




Avancia Strongman Challenge 2013: 2.plass

Gjesteutøver - Italias sterkeste mann 2013: 1.plass

Etrurian Strongman Challenge (Italia) 2014: 1.plass

Utlogget Lokomotivet

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 320
  • Honnør: 422
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 320

Det er helt rimelig å betrakte hele grupper med en viss skepsis, så fremt en har statistisk belegg for nevnte skepsis. Det er dog en forskjell mellom å utvise skepsis, og å holde hele en hel gruppe ansvarlig for enkeltindividers gjerninger.

Det er jeg helt enig i.
Allikevel så har mødre og fedre et visst ansvar for å oppdra sine barn til å bli gode borgere.
Det innebærer at pakistanere, som gruppe, har et ansvar overfor det norske samfunnet som går på å lære sine barn verdier og holdninger som samsvarer med det vi forventer oss i Norge.
Det somaliske miljøet PLIKTER å gjøre noe med holdningene innad i miljøet som sier at arbeid er en uting (i Somalia anses det som høy status for en mann å slippe å jobbe). Tilsvarende plikter en del muslimske miljøer å gjøre noe med holdningene som enkelte muslimske menn har overfor kvinner.
Jeg holder derfor, til en viss grad, tyrkere, pakistanere, somaliere osv. som grupper delvis ansvarlig for handlinger utført av deres representanter; men man kan ikke peke på enkelthandlinger og si "denne spesifikke handlingen er dere alle medskyldig i".




Avancia Strongman Challenge 2013: 2.plass

Gjesteutøver - Italias sterkeste mann 2013: 1.plass

Etrurian Strongman Challenge (Italia) 2014: 1.plass

Utlogget Zuul

Ikke norge Danmark herr Metal Man

Dansk omen
I Danmark er det noen flere innvandrere fra den tredje verden enn i Norge. Samtidig er yrkesdeltagelsen til denne gruppen enda lavere enn her. En dansk tenketank har foretatt det den hevder er et forsiktig anslag av innvandrernes bidrag til det danske samfunnet. Resultatet er mellom minus 30 og minus 50 milliarder kroner hvert eneste år.

Noen tilsvarende undersøkelse er aldri gjort i Norge. Men professor Kjetil Storesletten ved Universitetet i Oslo sier til Horisont at innvandrernes bidrag til økonomien antakelig også i Norge er negativt.

http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/politikk/article1348280.ece

Utlogget Lokomotivet

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 320
  • Honnør: 422
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 320


For å oppsummere kan man si at det intelligente individ ser på et enkeltindivids oppførsel og holdninger, snarere enn å la holdning og oppførsel til minoritetsgrupperinger innenfor samme folkegruppe farge ens syn på individer tilhørende nevnte folkegruppe.

Dette er en typisk vestlig måte å se verden på.
I de fleste deler av verden er folk kollektivistiske; dvs. at de definerer seg selv ut i fra gruppetilhørighet. Denne er gjerne etnisk.
Hvis man tilhører et fellesskap, f.eks. et etnisk pakistansk miljø, der man fortelles at kvinner er fritt vilt, og norske, "vantro" kvinner i særdeleshet; da har alle som deltar i denne gruppen et visst kollektivt ansvar for det disse holdningene fører med seg.




Avancia Strongman Challenge 2013: 2.plass

Gjesteutøver - Italias sterkeste mann 2013: 1.plass

Etrurian Strongman Challenge (Italia) 2014: 1.plass

Utlogget Zuul

Forøvrig finnes det et ennå større problem enn innvandringen. nemlig at vi nordmenn er i ferd med å bli sutrende, grinete og uføretrygda.

FaktaSysselsettingen for hele befolkningen i Norge er i dag 69,3 prosent.
Det tilsvarende tall for innvandrerbefolkningen er 56,6 prosent.
Innvandrere fra den tredje verden har gjennomgående lav utdannelse og lav yrkesfrekvens . Gruppen vil vokse sterkt i årene som kommer.
Allerede i dag er 750 000 nordmenn i arbeidsfør alder utenfor arbeidsmarkedet. Norsk økonomi kan få alvorlige problemer dersom dette tallet stiger samtidig som antallet eldre øker.

De to utheva talla er en største utfordringen for norsk økonomi framover

samtidig kommer disse to

Denne utviklingen vil i tid sammenfalle med eldrebølgen i den etnisk norske befolkningen. Arbeidslivet og norsk økonomi vil havne i kryssilden fra en stadig eldre norsk befolkning og en sterkt økende innvandrerbefolkning med lav yrkesdeltagelse og høyt trygdeforbruk.

Utlogget Lokomotivet

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 320
  • Honnør: 422
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 320

Jeg tror faktisk ikke det stemmer helt ...

Enig!
Hver gang det er en politisk debatt om innvandring, så tar en eller annen venstrevridd politiker ordet og sier "vi må ikke glemme at de aller fleste oppfører seg bra". Dette har blitt gjentatt så ofte at det aksepteres uten videre.
Jeg vil gjerne ha tall, jeg, som beviser at de fleste faktisk gjør det.
Det ble lagt frem tall i en debatt en gang, som viste at yrkesdeltakelsen for innvandrere som kom til Norge på 90-tallet var rundt 50%. Da vi vet at somaliere er notorisk arbeidssky, så spørs det nok om ikke de fleste faktisk ER arbeidsledige. Det kan hende at så ikke er tilfellet, men jeg drister meg å være så politisk ukorrekt at jeg ber om at påstanden om at den overveldende majoriteten av somaliere oppfører seg bra blir underbygget med fakta.




Avancia Strongman Challenge 2013: 2.plass

Gjesteutøver - Italias sterkeste mann 2013: 1.plass

Etrurian Strongman Challenge (Italia) 2014: 1.plass

Utlogget Lokomotivet

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 320
  • Honnør: 422
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 320

Ikke norge Danmark herr Metal Man

Dansk omen
I Danmark er det noen flere innvandrere fra den tredje verden enn i Norge. Samtidig er yrkesdeltagelsen til denne gruppen enda lavere enn her. En dansk tenketank har foretatt det den hevder er et forsiktig anslag av innvandrernes bidrag til det danske samfunnet. Resultatet er mellom minus 30 og minus 50 milliarder kroner hvert eneste år.

Noen tilsvarende undersøkelse er aldri gjort i Norge. Men professor Kjetil Storesletten ved Universitetet i Oslo sier til Horisont at innvandrernes bidrag til økonomien antakelig også i Norge er negativt.

http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/politikk/article1348280.ece


Nå synes jeg du spikker fliser Smiley

Faktum fra artikkelen:

"Sammen med flere fremtredende forskere beskriver NHOs egne eksperter en utvikling som har gått fra galt til verre de siste årene, og som vil akselerere ytterligere i nær fremtid:"
...
"Bare frem mot 2015 vil andelen innvandrere i befolkningen fordobles, ifølge Statistisk Sentralbyrå. Andelen unge med bakgrunn fra den tredje verden vil vokse sterkt."

(Dette får det til å gå kaldt nedover ryggen min! Skal antallet innvandrere DOBLES på under 10 år!!! Hvordan vil det da bli om 30-40 år!!! Skal jeg tilbringe min pensjonisttilværelse som minoritet i eget land!??)

"En reduksjon av arbeidsstyrken med syv prosent tilsvarer tapet av hele oljeformuen. At det kan skje, kan ikke utelukkes, fremgår det av NHOs egne beregninger."

Mener å huske at det var flere artikler om dette, og at NHO gikk ut og sa at tallene fra Danmark antas å være noenlunde representative for Norge også.




Avancia Strongman Challenge 2013: 2.plass

Gjesteutøver - Italias sterkeste mann 2013: 1.plass

Etrurian Strongman Challenge (Italia) 2014: 1.plass

Utlogget Lokomotivet

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 320
  • Honnør: 422
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 320

Forøvrig finnes det et ennå større problem enn innvandringen. nemlig at vi nordmenn er i ferd med å bli sutrende, grinete og uføretrygda.

FaktaSysselsettingen for hele befolkningen i Norge er i dag 69,3 prosent.
Det tilsvarende tall for innvandrerbefolkningen er 56,6 prosent.
Innvandrere fra den tredje verden har gjennomgående lav utdannelse og lav yrkesfrekvens . Gruppen vil vokse sterkt i årene som kommer.
Allerede i dag er 750 000 nordmenn i arbeidsfør alder utenfor arbeidsmarkedet. Norsk økonomi kan få alvorlige problemer dersom dette tallet stiger samtidig som antallet eldre øker.

De to utheva talla er en største utfordringen for norsk økonomi framover

samtidig kommer disse to

Denne utviklingen vil i tid sammenfalle med eldrebølgen i den etnisk norske befolkningen. Arbeidslivet og norsk økonomi vil havne i kryssilden fra en stadig eldre norsk befolkning og en sterkt økende innvandrerbefolkning med lav yrkesdeltagelse og høyt trygdeforbruk.


Er enig i at det er for mange slasker rundt omkring!
Etter mitt syn burde vi fjerne alt som heter arbeidsledigshetstrygd! De som er arbeidsledige kan få to valg:
1) Møt opp på angitt sted kl. 06.00 mandag til fredag og utfør arbeid for staten/kommunen. Hva slags arbeid avhenger av hva det er behov for. Lønna tilsvarer det du tidligere ville ha fått i arbeidsledighetstrygd.

2) Valg nr. 2 er å skaffe deg jobb selv. Velger du kriminalitet som levebrød kan du forvente deg 8-9 timer daglig straffarbeid i en arbeidsleir. Fengsler er en utgiftspost, og eksisterer ikke i mitt samfunn Smiley




Avancia Strongman Challenge 2013: 2.plass

Gjesteutøver - Italias sterkeste mann 2013: 1.plass

Etrurian Strongman Challenge (Italia) 2014: 1.plass

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!