Skrevet av Emne: "De syv dødssyndene"  (Lest 13477 ganger)

Utlogget anon30

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 695
  • Honnør: 139
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 695

Sv: "De syv dødssyndene"
« #60 : 10. november 2007, 17:01 »
Og hva baserer du denne garantien på?

Utlogget Peter123456

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 668
  • Honnør: 168
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 668

Sv: "De syv dødssyndene"
« #61 : 10. november 2007, 17:03 »
I guds navn....Har vært unnskyldningen for en del dritt. Dersom en leter tibake i kristendommens historie er det ikke så altfor få hendelser.

SÅ DERFOR HATER VI DE KRISTNE!!!!!? Det blir vel i så fall litt som om kristne skal hate jøder for de drepte jesus.

Utlogget proteingutn

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 7 210
  • Honnør: 973
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 210

  • jeje
Sv: "De syv dødssyndene"
« #62 : 10. november 2007, 17:17 »
SÅ DERFOR HATER VI DE KRISTNE!!!!!? Det blir vel i så fall litt som om kristne skal hate jøder for de drepte jesus.
En "vanlig" kristen hater vel strengt tatt ikke jødene.. Jøder er mye mer fientlige mot kristne enn andre veien. (I allefall i Israel.)

Hva vet du egentlig om det? Du vet ikke hva min IQ er, men den er garantert vesentlig høyere enn din Wink
Hehe så IQ er eneste måte å måle intelligens på? Du regnet med at jeg siktet til IQ i mitt forrige innlegg...? biggrin
Slapp av, lillegutt, ellers kommer jeg og setter meg på deg... *smileysomblunker*
The only way to keep your health is to eat what you don't want, drink what you don't like, and do what you'd rather not.
-Mark Twain
datagjenoppretting

Utlogget aMo

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 746
  • Honnør: 25
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 746

Sv: "De syv dødssyndene"
« #63 : 10. november 2007, 17:22 »
Her var det mye hersketeknikker ute og gikk gitt..

Utlogget Moe

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 512
  • Honnør: 42
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 512

Sv: "De syv dødssyndene"
« #64 : 10. november 2007, 17:27 »
Hva vet du egentlig om det? Du vet ikke hva min IQ er, men den er garantert vesentlig høyere enn din Wink

Her sier du egentlig imot deg selv.

"Du vet ikke hva min IQ er, men den er garantert vesentlig høyere enn din"

Du sier han ikke vet noe om din IQ, men hva vet du da om hans?

Utlogget Il Gladiatore

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 760
  • Honnør: 199
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 760

Sv: "De syv dødssyndene"
« #65 : 10. november 2007, 17:39 »
I guds navn....Har vært unnskyldningen for en del dritt. Dersom en leter tibake i kristendommens historie er det ikke så altfor få hendelser.

Rettferdigjør dette handlingene som de "kristne" har holdt med dette da mao?

Kan man bare si at de gjorde det i Guds navn? Når, Gud ikke har gitt mennesket disse rettighetene?
Be the fire in my heart, be the wind in these sails and be the reason that I live

Utlogget proteingutn

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 7 210
  • Honnør: 973
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 210

  • jeje
Sv: "De syv dødssyndene"
« #66 : 10. november 2007, 17:53 »
Rettferdigjør dette handlingene som de "kristne" har holdt med dette da mao?

Kan man bare si at de gjorde det i Guds navn? Når, Gud ikke har gitt mennesket disse rettighetene?
Den første setningen skjønte jeg faktisk ikke..

Kan jo bare fort nevne at landet ble kristnet med sverd, i Guds navn, og at dette selvfølgelig ikke var helt rett måte å gjøre ting på (og som aldri ser ut til å miste sin verdi som argument mot kristne og kristendom Tongue) Likevel er ikke den kristne historien (kristen som i luthersk, ikke katolsk) SÅ bredd full av dritt som ervee skal ha det til, men det er selvsagt tilfellene. Den katolske kirken, derimot, driver jo på med omtrent det samme som de drev på med for noen hundre år siden.. Tongue Man kan betale seg ut av synd, skrifte osv fordi prestene har satt seg selv som mellommann mellom oss og Gud (noe det ikke står noe om i Bibelen) og gir med dette seg selv en makt "i Guds navn". De gir seg selv en makt de påstår å ha fått i fra Gud, noe som ikke er tilfellet, OG er et stort skille mellom luthersk og katolsk kristendom. Ja, begge retningene springer ut i fra kristendom, MEN når grunnleggende ting er så forskjellig kan det ikke påstås å være "det samme", uansett hva bedrevitere her vil ha det til...Tongue

Som en liten ting helt på slutten, dødssyndene ble faktisk "oppfunnet" av en pave, Pave Gregory den store eller hva det var han het, rundt 600. _Oppfunnet_ av en _katolsk_ pave...
The only way to keep your health is to eat what you don't want, drink what you don't like, and do what you'd rather not.
-Mark Twain
datagjenoppretting

Utlogget Il Gladiatore

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 760
  • Honnør: 199
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 760

Sv: "De syv dødssyndene"
« #67 : 10. november 2007, 18:11 »
Tenkte mer i den rettningen at, ikke-troende rettferdiggjør disse handligene ved å relatere de kristne med en syk Gud, som har gitt de kristne disse rettighetene. Siden, hvis vi har med en syk Gud å gjøre, må vi også være syke, og da er det greit liksom. Mullig dette klinger bedre i mitt hode..
Be the fire in my heart, be the wind in these sails and be the reason that I live

Utlogget Peter123456

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 668
  • Honnør: 168
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 668

Sv: "De syv dødssyndene"
« #68 : 10. november 2007, 18:24 »
En "vanlig" kristen hater vel strengt tatt ikke jødene.. Jøder er mye mer fientlige mot kristne enn andre veien. (I allefall i Israel.)


What? Det var en sammeligning om hvor lite logikk det var i utsagnet hans om gammel historie som dømmingsgrunnlag... kunne like godt sagt at alle fra Norge må hate tyskere pga 2. verdenskrig

Utlogget proteingutn

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 7 210
  • Honnør: 973
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 210

  • jeje
Sv: "De syv dødssyndene"
« #69 : 10. november 2007, 18:34 »
What? Det var en sammeligning om hvor lite logikk det var i utsagnet hans om gammel historie som dømmingsgrunnlag... kunne like godt sagt at alle fra Norge må hate tyskere pga 2. verdenskrig
Å. Hehe, må ha misforstått. Smiley Har hørt flere si at kristne hater jødene fordi de drepte Jesus, serru.
The only way to keep your health is to eat what you don't want, drink what you don't like, and do what you'd rather not.
-Mark Twain
datagjenoppretting

Utlogget Peter123456

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 668
  • Honnør: 168
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 668

Sv: "De syv dødssyndene"
« #70 : 11. november 2007, 20:24 »
Å. Hehe, må ha misforstått. Smiley Har hørt flere si at kristne hater jødene fordi de drepte Jesus, serru.

Det må være like glupe folk som dem som hater dagens kristne fordi de har gjort mye galt i guds navn for 500-1000 år siden..

Utlogget proteingutn

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 7 210
  • Honnør: 973
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 210

  • jeje
Sv: "De syv dødssyndene"
« #71 : 11. november 2007, 21:28 »
Det må være like glupe folk som dem som hater dagens kristne fordi de har gjort mye galt i guds navn for 500-1000 år siden..
Jepp... Wink
The only way to keep your health is to eat what you don't want, drink what you don't like, and do what you'd rather not.
-Mark Twain
datagjenoppretting

Utlogget 12431

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 173
  • Honnør: 13
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 173

Sv: "De syv dødssyndene"
« #72 : 12. november 2007, 03:30 »
I guds navn....Har vært unnskyldningen for en del dritt. Dersom en leter tibake i kristendommens historie er det ikke så altfor få hendelser.
Det handler mer om å være menneske, det å ikke våge å ta ansvar for sine handlinger. Men det begrenser seg ikke kun til kristne, Jeg har hørt mange "syndere" si at "det ligger i menneskets natur å [sett inn amoralsk handling her, men puss det opp med fine ord ikke alle forstår]".

Som personlig kristen går bullshit-alarmen min når jeg hører en kristen person si "[amoralsk handling] ble gjort i guds navn" eller en ateist som sier "Det ligger i menneskets natur å [gjøre amoralsk handling]". Herregud folkens, ta litt ansvar da!

Utlogget fredderen

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 619
  • Honnør: 66
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 619

  • Tempus fugit
Sv: "De syv dødssyndene"
« #73 : 13. november 2007, 15:46 »
Folk som tror på et høyere åndelig vesen som styrer er rett og slett dumme som brød. Alt handler om evolusjon...

Utlogget proteingutn

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 7 210
  • Honnør: 973
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 210

  • jeje
Sv: "De syv dødssyndene"
« #74 : 13. november 2007, 15:56 »
Folk som tror på et høyere åndelig vesen som styrer er rett og slett dumme som brød. Alt handler om evolusjon...
...sa den lille gutten på 14 år...

Stemmer for at mods tar en SkylinePower på han her ass.. Ikke fordi han mener noe annet enn meg, men fordi han blander seg inn i en tråd som krever litt mer argumenter enn "de er så dumme, atte!". Sånne "argumenter" irriterer meg forresten uansett alder; å si det på spøk er en ting, men å skrive det og faktisk mene det blir bare noen hakk for dumt.
The only way to keep your health is to eat what you don't want, drink what you don't like, and do what you'd rather not.
-Mark Twain
datagjenoppretting

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!