Skrevet av Emne: Lenge bør det gå før man kontakter lege? Kne-relatert.  (Lest 944 ganger)

Utlogget xadhoom

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 37
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 37

Begynte for noen uker siden å trene grunnet diverse problemer med rygg/nakke etter en tur av veien med bil for noen år siden. Planen var å følge treningsstudioet sitt "standard" program med stort sett bare "trygge" maskinøvelser frem til rundt jul før jeg begynte med spes basisøvelser. 

På mandag så var jeg snart ferdig med bein for kvelden.  Ligger på magen og nærmer meg de siste repsa på leg curl maskinen og tar i det jeg klarer selv om det ikke er spes vekter på.  omtrent akkurat i det jeg sparker/drar ifra det jeg klarer så finner moroklumpen/ullhuet av en kamerat at han skal holde imot/stoppe bevegelsen midt i.  Det gjorde ikke spes vondt akkurat der og da, og jeg ble egentlig mest satt ut av hvor idiot man klarer å bli.  Når jeg tråkket ned så merket jeg det var en litt spes ubehagelig følelse rundt venstre kne.
Har merket det stort sett litt nå og da siden da.  Har hatt en benrunde til og det funket fint / ikke noe vondt å kjøre feks. benpress med bare venstrebenet. men allikevel så gjør det altså vondt nå når jeg gårt. stort sett på alle sider av kneet.  Ta av og på sko på det beinet er dog skitvondt.     

Så.   Ble et langt innlegg for å si stort sett ingenting, men er litt usikker på hva som skjer. Jeg har aldri drevet noe spes med trening før og selv om jeg har prøvd å lese litt her inne + div steder så blir jeg ikke spes klok pga overdosen av info. 

Bør jeg stikke en tur til lege for å undersøke? kanskje la det gå ei uke uten at jeg trener bein for å se om det går over?  Har driti meg ut et par ganger før, og ventet litt for lenge med å spørre om hjelp selv om det ikke har vært spes vondt, noe som har resultert i et par sykehusopphold. så tenkte jeg skulle prøve å unngå å gjøre det samme igjen.

Utlogget xadhoom

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 37
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 37

2xstrukket leddbånd.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!