Skrevet av Emne: Alternativer til kylling og tunfisk?  (Lest 7016 ganger)

Utlogget Deleted!

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 031
  • Honnør: 105
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 031

Sv: Alternativer til kylling og tunfisk?
« #15 : 27. juli 2008, 23:32 »
Hehe, ja, karbonadedeig er flotters. Var å kjøpte masse pakker igår på Rema, de hadde ca 100 pakker som snart gikk ut på dato. 24 kr for 400 gram er ikke så mye å si på. Ble noen pakker ja

Utlogget impulskontroll

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 468
  • Honnør: 9
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 468

Sv: Alternativer til kylling og tunfisk?
« #16 : 27. juli 2008, 23:42 »
Ikke glem svinekjøtt! Både indre-, ytre-filet, og flatbiff er gode alternativer. Svin er sjeldent marmorert (fett midt i kjøttet) som storfekjøtt, og er derfor veldig magert renskåret. Selv fine koteletter kan du spise, hvis du bare skjærer av fettkanten. Ifølge opplysningskontoret for kjøtt er forresten omlag halvparten av fettet i svin umetta forresten. Svin er forresten også billigere enn storfekjøtt.

Ja, jeg spiser svin av og til, men av en eller annen grunn er jeg ikke så heltent på smaken. For all del, det kan være godt noen ganger, men det går litt i perioder.

Ellers finner du mye bra i fiskedisken, både fersk og frossen. Mange sverger til frosne torskefileter. Dette synes jeg er godt, og veldig billig. Dypp de i egg og rull de i kavring, med salt, pepper og dill. Stek de i panna med margarin! Digg Smiley

Ja, fisk er bra alternativ. Blir fort til at jeg bare fokuserer på kjøtt, men steker av og til laksekoteletter o.l. Den største ulempen er egentlig at hele kåken lukter fisk i lange tider etterpå. Derfor røkelaks, som ikke behøver å varmes Smiley

Ellers spiser jeg endel brune linser. Bare koker opp masse og har i kjøleskapet. En fin variasjon, både smak og næringsmessig til havregryn om morningen.

OK. Er i grunn en stund siden sist jeg spiste linser eller bønner. Kanskje noe jeg burde prøve igjen.

Lykke til Wink

Takk.

Utlogget Arild-

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 92
  • Honnør: 15
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 92

Sv: Alternativer til kylling og tunfisk?
« #17 : 27. juli 2008, 23:47 »
Prøv provence-marinaden til black boy på svinekjøttet! Det gjør underverker. Jeg synes forøvrig ikke svinekjøtt smaker så mye... Ikke veldig ulikt kylling egentlig.

Og steke opp endel av de torskefiletene på måten jeg nevner er gull og ha i kjøleskapet. Billig, og rått som småsnaks innimellom. Stek opp mengder, så har du for en uke. De mister imidlertidig den sprø kanten, men likevel. Du sparer mye tid på bare å ha det liggende, og du slipper fiskelukt så ofte.

Utlogget impulskontroll

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 468
  • Honnør: 9
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 468

Sv: Alternativer til kylling og tunfisk?
« #18 : 14. oktober 2008, 22:40 »
Tenkte bare jeg skulle nevne at jeg også har funnet en del bra alternativer i påleggsdisken. Ikke særlig billing, men hvis man har dårlig tid funker det bra å hive i seg litt kalkunfilét eller kokt skinke rett fra kjøleskapet. Smiley

Utlogget Shotgun

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 23
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 23

Sv: Alternativer til kylling og tunfisk?
« #19 : 30. januar 2009, 17:12 »
Voksen Kylling

HØNA :-)

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!