Skrevet av Emne: Proteinpulver = ingen nytte?  (Lest 7471 ganger)

Utlogget tOREEE

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 124
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 124

Proteinpulver = ingen nytte?
« : 14. november 2007, 22:28 »
Heisann!
Snakka med en type på gymmet i går, som fortalte meg diverse ting.. Jeg kan da vell sette opp påstandene "punktvis".
1: Å kjøpe proteinpulver er like nyttig som å spyle ned penger i doen. Forskning viser at kroppen bare tar opp 2-3% av proteinet, og resten gjør bare stor belastning på nyrene, og gjør ingenting godt ut av seg.
2: Melk (melkeprodukt generelt) er i grunn dårlig drikke, og gjør ikke stort annet enn å danne et lag innenpå tarmene som forhindrer at tarmene tar opp stoffer som er viktige. Jeg har i lang tid trodd at man får gode ledd/bein av melk, p.g.a mye kalsium i melka, men det ble ikke tatt opp i kroppen p.g.a det "laget" som ble lagd.

Er det noe å si på disse påstandene, eller er det slik det er?
I am back!

Utlogget Snøsame

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 105
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 105

Sv: Proteinpulver = ingen nytte?
« #1 : 14. november 2007, 22:31 »
Jaha, det kan eg aldri tenke meg  :Smiley

Utlogget [HE-Man]

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 287
  • Honnør: 11
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 287

  • Sheiko
Sv: Proteinpulver = ingen nytte?
« #2 : 14. november 2007, 22:32 »
Er jo et protein-tilskudd.
Om du allerede får nok protein gjennom kosten så er det unødvendig.
Men om du driver med diett eller deff så er det jo greit med tanke på at du får reint protein og ikke alt fettet og karben i tillegg(som du f.eks får fra kjøtt ,melk ,tunfisk osv)

Utlogget Snøsame

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 105
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 105

Sv: Proteinpulver = ingen nytte?
« #3 : 14. november 2007, 22:45 »
Er jo et protein-tilskudd.
Om du allerede får nok protein gjennom kosten så er det unødvendig.
Men om du driver med diett eller deff så er det jo greit med tanke på at du får reint protein og ikke alt fettet og karben i tillegg(som du f.eks får fra kjøtt ,melk ,tunfisk osv)

Ja og det at berre 2-3 % blir tatt opp er grådig overdreve tenke eg og, det må vere bullshit, hadde ikkje vert så mangen som hadde brukt det uoppdaga då..

Serveruler

  • Gjest
Sv: Proteinpulver = ingen nytte?
« #4 : 14. november 2007, 22:48 »
ehm, nå er jo proteinandelen i tunfisk større eller like stor som de fleste proteinpulver så er ingenting i veien med tunfisk på deff, det er faktisk ganske anbefalt!

Utlogget [HE-Man]

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 287
  • Honnør: 11
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 287

  • Sheiko
Sv: Proteinpulver = ingen nytte?
« #5 : 14. november 2007, 22:51 »
ehm, nå er jo proteinandelen i tunfisk større eller like stor som de fleste proteinpulver så er ingenting i veien med tunfisk på deff, det er faktisk ganske anbefalt!
Hehe var litt usikker på tunfisken. Takk for at du retta på meg.
Er jo helt genialt med tunfisk! (smaker bare dritt da men men)

Utlogget Slakteren

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 266
  • Honnør: 29
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 266

Sv: Proteinpulver = ingen nytte?
« #6 : 14. november 2007, 22:57 »
Proteinpulver er som oftest melk som er omgjort til pulverform og hvor fett og karbohydrat er silt ut. Samme opplegg som når man foreksempel lager tomatsuppe pulver. Eller morsmelk i plverform for den saks skyld. Hvis ikke morsmelkersattning funker dør barnet. Da hadde det stått i avisen og vi hadde alle lært at melk i pulverform ikke blir tatt opp i kroppen. Det har så vidt meg bekjennt ikke skjedd ennå. Det er ikke noe hokus pokus. Jeg har ikke tvil i min sjel om at proteinpulver funker. Men er du i tvil kan du klare å få i deg nok protein gjennom kosten, det er bare litt (mye) dyrere.....
BILDEPROFIL OG LOGG
 
"Without struggle, there is no progress"

Serveruler

  • Gjest
Sv: Proteinpulver = ingen nytte?
« #7 : 14. november 2007, 23:03 »
Hehe var litt usikker på tunfisken. Takk for at du retta på meg.
Er jo helt genialt med tunfisk! (smaker bare dritt da men men)

jepp, fatter ikke at butikker selger det en gang, ser ikke for meg at noen mennesker faktisk spiser det for gøy. Kanskje kattemat eller noe da. Spesielt når det gjelder tunfisk i vann, bruker du det i salat eller noe uten å være treningsfrik er du KJIIIIP!

Utlogget Slakteren

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 266
  • Honnør: 29
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 266

Sv: Proteinpulver = ingen nytte?
« #8 : 14. november 2007, 23:16 »
Jeg elsker tunfisk! Det er digg! Men det inneholder jo ofte litt tungmetaller, så jeg prøver å begrense meg.
BILDEPROFIL OG LOGG
 
"Without struggle, there is no progress"

Utlogget kiko_Va

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 585
  • Honnør: 152
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 585

Sv: Proteinpulver = ingen nytte?
« #9 : 14. november 2007, 23:34 »
jepp, fatter ikke at butikker selger det en gang, ser ikke for meg at noen mennesker faktisk spiser det for gøy. Kanskje kattemat eller noe da. Spesielt når det gjelder tunfisk i vann, bruker du det i salat eller noe uten å være treningsfrik er du KJIIIIP!

Jeg spiste tunfisk lenge før jeg begynte å trene, den gangen viste jeg absolutt ingen ting om kosthold/styrketrening. Salat, mais, paprika, løk og 1 boks tunfisk blandet oppi, sammen med noe hjemmelaget saug, mmm favoritt!
Tunfisk alne = pyton i forhold Wink


Edit: trådstarter, den personen du pratet med er nok en mytespre'er. Kroppen tar opp alt proteinet du spiser eller tar som tilskudd. Melk er sunt, melkefett derrimot er kanskje noe av det værste du kan komme borti:)
[Loggbok]




[Giske Atletklubb]

Saying what we think gives us a wider conversational range than saying what we know.

Utlogget CalkyL

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 44
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 44

Sv: Proteinpulver = ingen nytte?
« #10 : 14. november 2007, 23:38 »
Protein pulver/ etc. er bare noe tull.
Er bare tilsetningsstoffer som er tilsatt, for at det skal være så bra.

Har mangen kompiser som har gått på den "feilen" av å bruke protein tilskudder. De alle mer eller mindre fikk smerter i både ledd, hovedverk osv osv.
Er faktisk også kreft framkallende.


Så til alle disse med dette protein våset. Det er kun en gjeng som ikke har peiling.

Utlogget tOREEE

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 124
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 124

Sv: Proteinpulver = ingen nytte?
« #11 : 14. november 2007, 23:52 »
Ja, foresten.. Han nevnte også at fisk var noe dr*t, og at fisk hadde meget mange metalliske stoffer i seg. Tunfisk på sin side, var noe av det værste - da det inneholdt mye kvikksølv, så mange ble kvikksølvforgiftet av tunfisk.
I am back!

Utlogget anon30

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 695
  • Honnør: 139
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 695

Sv: Proteinpulver = ingen nytte?
« #12 : 15. november 2007, 00:20 »
Blander du melk med eddiksyre få du får lim. Hva som skjer når man blander melk med magesyre vet jeg ikke, ei heller ikke om dette er skadelig på noen måte, men totalt ute av blå er neppe utsagn nummer 2.

Protein pulver/ etc. er bare noe tull.
Er bare tilsetningsstoffer som er tilsatt, for at det skal være så bra.

Har mangen kompiser som har gått på den "feilen" av å bruke protein tilskudder. De alle mer eller mindre fikk smerter i både ledd, hovedverk osv osv.
Er faktisk også kreft framkallende.


Så til alle disse med dette protein våset. Det er kun en gjeng som ikke har peiling.

Gahd.. Kom med en kildehenvisning, eller så avfeier jeg deg som enda et idiotisk forumtroll.

Utlogget LeTigr3

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 267
  • Honnør: 10
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 267

Sv: Proteinpulver = ingen nytte?
« #13 : 15. november 2007, 00:31 »
Ja, foresten.. Han nevnte også at fisk var noe dr*t, og at fisk hadde meget mange metalliske stoffer i seg. Tunfisk på sin side, var noe av det værste - da det inneholdt mye kvikksølv, så mange ble kvikksølvforgiftet av tunfisk.

Akkurat dette sier vel alt om at dette er en person du ikke kan ta seriøst.

Dette er vel noe han har hørt i forbifarten og selv funnet ut at han da tror på og skal spre det til alle nybegynnere på gymmet. Sprøyt fra ende til annen.

Det er vel påvist at det er noen mengder kvikksølv i tunaen, men ikke så ille at det blir helsefarlig med det første.

Utlogget obey

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 758
  • Honnør: 107
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 758

Sv: Proteinpulver = ingen nytte?
« #14 : 15. november 2007, 00:33 »
Protein pulver/ etc. er bare noe tull.
Er bare tilsetningsstoffer som er tilsatt, for at det skal være så bra.

Har mangen kompiser som har gått på den "feilen" av å bruke protein tilskudder. De alle mer eller mindre fikk smerter i både ledd, hovedverk osv osv.
Er faktisk også kreft framkallende.


Så til alle disse med dette protein våset. Det er kun en gjeng som ikke har peiling.

hahaha  Grin brenn!!
gutt 1988

bildeprofil; http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=48442.0

treningslogg; http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=58782.0

Not with the lights on honey, im bulking!

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!