Skrevet av Emne: Ble skamslått av politiet  (Lest 5621 ganger)

Utlogget Kaizermeister

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 343
  • Honnør: 216
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 343

  • Normal people worry me
Ble skamslått av politiet
« : 15. november 2007, 13:11 »
http://www.dagbladet.no/nyheter/2007/11/15/518274.html
Nesten så vi fikk hvitversjonen av Obiora saken nå. Hohoho. Tullinger

Når man blir lagt i bakken med henda på ryggen blir det slike merker om den pågrepne ikke ligger i ro eller setter seg til motverge. Skamslått faktisk? Jeg har alltid satt pris på folk som leker privat trafikkpoliti klokka 9 på kvelden jeg. Foresten stilig med hjertet i bakgrunnen for å sette ting i perspektiv=)

Sitat fra: Kine Rygh
"Vi bestemte oss for å stoppe trafikken på stedet, forklarer Rygh"
"De var aggressive. De tok tak i meg, rev armen bak ryggen og sendte meg i bakken, forteller Rygh og forteller at samboeren også ble slått."
Sitat fra: Kine Rygh
"Han er en veldig snill hund og glefset etter den ene politimannen. Vi er ikke medlem av noe rusmiljø"
Egentlig alltid lurt litt på hvordan man blir medlem. Får man da et medlemskort med diverse fordeler, eller går dette tapt i medlemskontigenten? Hvor skal man evt henvende seg for å få et slikt medlemsskap?
In life, there are reasons and results. Results are the only thing that counts. No one has ever made an excuse for success. Excuses are made for failure.

Utlogget H.T.

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 141
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 141

Sv: Ble skamslått av politiet
« #1 : 15. november 2007, 13:15 »
fikk nok rett og slett som fortjent.

Utlogget aiwass

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 4 322
  • Honnør: 1098
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 4 322

Sv: Ble skamslått av politiet
« #2 : 15. november 2007, 13:26 »
Jeg mister den lille gjenværende tro jeg har på det norske folk når jeg leser kommentarene til den artikkelen ... Eksempel på korrupsjon? Politivold? Uskyldige ofre?

Utlogget Fleksnes

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 015
  • Honnør: 1550
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 015

Sv: Ble skamslått av politiet
« #3 : 15. november 2007, 13:32 »
fikk nok rett og slett som fortjent.

Helt fjerne eller?

To voksne politifolk skal ikke klare å arrestere en, etter deres mening, ÅPENBART beruset/ruset jente på 20 år uten at hun skal se slik ut etterpå? Med mindre hun angrep de med ballespark og tåregass, kan ikke dette forsvares.

Politiet anser også saken som avsluttet fra deres side. Her aner man flere ugler i mosen.

Om det er mye korrupsjon i det norske politiet vet jeg ikke - men har selv opplevd og sett uberettighet politivold, og tviler ikke mye på at dette er en slik sak.
Sagt til Fleksnes på treningsforum:

"Du har vell strengt tatt ikke hjulpet meg i det hele tatt fleksnes. Jeg synes du bruker litt mye tid på å skrive til noen som egentlig bare irriterer deg. Kan vell egentlig bare slette meg fra Treningsforum jeg da, siden jeg enten må være strongman eller villig til å lage gym i stuen for å være seriøs.. Skal ta med meg "damevektene" og bozuballene mine et annet sted."

"Det kommer dessverre alltid til å være folk som deg på et forum, og det er vi nødt til å godta."

"... sålenge det hverken er konstruktivt eller relevant, så vil jeg velge å overse "Fleksnes". Vår diskusjon er over!"

"fjern deg , skaff deg et fakkings liv"

"Så veldig morsom du er. Helt utrolig, forstår vi

Utlogget aiwass

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 4 322
  • Honnør: 1098
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 4 322

Sv: Ble skamslått av politiet
« #4 : 15. november 2007, 13:35 »
Jeg tror det er ganske fort gjort å få slike merker hvis en forsøker å gjøre motstand mens politiet holder en nede. Asfalt + ansikt = sår.

Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

Sv: Ble skamslått av politiet
« #5 : 15. november 2007, 13:40 »
Da jeg var liten , kom min far hjem fra jobb tidlig en dag, suspendert for å ha grisebanka ei dame.... Bildene fra legevakta var helt jævlige visstnok, og i den lille bygda vi bodde, koblet de lokalavisens dekning raskt med fadern...

Det viste seg etter kort tid at fadern hadde arrestert mannen til dama, for VOLD MOT HENNE, men da gamlingen gølva ektemannen og jernet ham, så ville plutselig ikke den dengte kjerringa anmelde likevel. Fadern tok'n likevel med seg til politikammeret på eget insj, almennpreventive hensyn osv...

Dama dro da til legevakten og fikk bildene tatt og anmeldte de to politimennene for volden hennes ektemann hadde påført henne.

Hadde en politimann slått denne jenta her, så tror jeg vi skulle sett endel mere skader enn disse fislesårene der.... herregud, Vilja ser jo værre ute etter at jeg og henne lekesloss..

Utlogget sterkestesomfinns

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 313
  • Honnør: 210
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 313

  • Sjefskjerring :)
Sv: Ble skamslått av politiet
« #6 : 15. november 2007, 13:41 »
Det der er ikke å bli "skamslått", mest sannsynlig har hun gjort motstand under pågripelsen, ikke verre enn det. Det var ikke sånn at disse to uten videre ble pågrepet, det var faktisk slik at de to valgte å sparke til en bil, og så kom politiet. Helt greit at man i forbannelsen kan gjøre slikt, men man må da også takle følgene Wink Truer du eller viser truende oppførsel, er det meget sannsynlig at politiet ønsker å ta deg med på stasjonen, og om man har et snev av fornuft så går man rolig inn i politibilen, og snipp snapp snute så hadde denne saken vært ute...
Blenda!

Utlogget Zeke1983

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 399
  • Honnør: 30
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 399

Sv: Ble skamslått av politiet
« #7 : 15. november 2007, 13:43 »
Egil kom meg i forkjøpet der.. Men kan bare si så mye at jeg tviler sterkt på at man får skrubbsår av å bli grisebanka av en politimann..

At hun har blitt holdt nede i asfalten og skrubbet seg opp ser jeg ikke bort ifra,.. og ser heller ingen betenkligheter med det,  så lenge de ikke kan ligge stille, etter de har blitt anholdt og lagt i jern.( eller for den saks skyld holder på å bli lagt i jern...)

Unnskyld meg, men hvor i helvete har det blitt av respekten for politiet?!
Women play hard to get... I play hard to want...

Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

Sv: Ble skamslått av politiet
« #8 : 15. november 2007, 13:45 »
Jeg strekker meg så langt som å utvide zeke sitt spørsmål... hvor har det blitt av respekten for voksne folk? respekten for samfunnet, seg selv og andre.

det virker mer og mer som om den oppvoksende generasjon er hardere og mer kynisk enn før, samtidig mer puslete, sytete og pinglete....

(bare et hjertesukk)

Utlogget Zeke1983

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 399
  • Honnør: 30
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 399

Sv: Ble skamslått av politiet
« #9 : 15. november 2007, 13:50 »
Jeg er jo forholdsvis ung selv, 24, men jeg tror det har skjedd et ganske markant skille på de som er 16-17 idag enn for de få årene siden jeg var det...

Ang. sår på bildet, akkurat et slikt merke fikk en herremann for etpar helger siden,  etter at han sparket politiet ETTER han var lagt i jern på magen..  Politimannen satt kneet i nakken på han og da idioten prøver å vri hodet sitt i ilske så ble det seende slik ut..
Women play hard to get... I play hard to want...

Utlogget Kris

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 408
  • Honnør: 1067
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 408

Sv: Ble skamslått av politiet
« #10 : 15. november 2007, 14:09 »
Dama stinker "drama queen"en lang vei.

"Deretter gikk paret til sin egen private protestaksjon. - Vi bestemte oss for å stoppe trafikken på stedet, forklarer Rygh". Hva i all verden har andre bilister med dette å gjøre? Nei, det vitner om at vedkommende er en kranglevoren person som lett havner i konflikter.

Utlogget Kaizermeister

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 343
  • Honnør: 216
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 343

  • Normal people worry me
Sv: Ble skamslått av politiet
« #11 : 15. november 2007, 14:14 »
To voksne politifolk skal ikke klare å arrestere en, etter deres mening, ÅPENBART beruset/ruset jente på 20 år uten at hun skal se slik ut etterpå? Med mindre hun angrep de med ballespark og tåregass, kan ikke dette forsvares.

Jeg har vel lagt 50+ mennesker i bakken og satt på de handjern. Kun de som går til motverge får merker etterpå. Det er iallefall fillemerker. Den "største" merket hun har kommer av at man legger trykk på nakken om folk gjør seg vanskelige. Som Egil sier. Vilja får jo mer merker etter lekeslåssing. At du, "Fleksnes", tydligvis finner skrubbsårene ille sier vel også litt om din fysiske fortid og erfaring.

At du skal være så forbanna skånende mot noen som tar loven i egne hender ser jeg ikke poenget i "Fleksnes." Når du sier "to voksne politifolk mot en voksen" dame sier vel dette litt om deg som person og din livserfaring. Om du faktisk leser teksten så var det en samboer av henne tilstede. Hva tror du han gjorde? Han hadde også merker, noe som tyder på at begge har vært fysiske. Men. Som du sier. Det var jo tross alt to mot en. Meget godt observert.

har selv opplevd og sett uberettighet politivold, og tviler ikke mye på at dette er en slik sak.
Den vanlige mannen i gate ser jo på en nedtagning som noe skummelt. Du er nok en av disse. Er man i et yrke der man jobber med/mot folk som ofte setter seg til motverge med store mengder andrenalin og blandingsrus tilstedet får man et annet syn på saken. Da skal man få kontroll på situasjonen og om dette medfører handjern så tar man også ned personen om man anser dette som nødvendig.
In life, there are reasons and results. Results are the only thing that counts. No one has ever made an excuse for success. Excuses are made for failure.

Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

Sv: Ble skamslått av politiet
« #12 : 15. november 2007, 14:17 »
Maktbruk under kontroll forhindrer unødig skade. Et par skrubbsår og ei hoven leppe er ikke skade. Hvis de hadde tatt mildere i folk under arrestasjoner, så vil flere greie å sette seg kraftigere til motverge og flere vil da bli skadd.

Hva skal til for å få folk til å skjønne at man skal etterkomme ordre? det er så sinnsykt lett!

Utlogget Zeke1983

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 399
  • Honnør: 30
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 399

Sv: Ble skamslått av politiet
« #13 : 15. november 2007, 14:21 »

Hva skal til for å få folk til å skjønne at man skal etterkomme ordre? det er så sinnsykt lett!


Bottomline... Politiets ordre etterkommer man, så enkelt er det..
Women play hard to get... I play hard to want...

Utlogget squatbenchdeadlift

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 225
  • Honnør: 13
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 225

  • JD
Sv: Ble skamslått av politiet
« #14 : 15. november 2007, 14:23 »
fy for et urøddig par.. Sad

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!