Skrevet av Emne: For høy puls?  (Lest 4056 ganger)

Utlogget -Jacobsen-

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 5
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 5

For høy puls?
« : 30. november 2007, 09:03 »
God dag mine damer og herrer. Jeg har nylig startet å trene på Spenst sammen med en god kamerat av meg.  Vi trener styrke mandag, onsdag og fredag, mens vi bruker tirsdag og torsdag til kondisjonstrening. Det virker veldig fint. Men jeg har et lite spørsmål når det gjelder pulsen min når vi løper på tredemølle. Den viser seg å være uhorvelig høy. På 8 km/t hadde jeg 160 i puls. Prøvde å sette maskinen til 15 km/t og da jeg prøvde å måle pulsen da så fikk jeg ikke noe resultat i det hele tatt. Den klarte rett og slett ikke å finne ut pulsen min. Senket så hastigheten ned til 10 km/t og da jeg målte pulsen min igjen litt senere så hadde jeg 181 i puls. Kan dette virkelig stemme? En kar som veier rundt 100 kg hadde 135 i puls, og det var etter å ha løpt i 10 km/t i fire minutter. Dette var da jeg hadde 181. Kan legge til at jeg ikke er "bra" trent, men at jeg knapt var andpusten etter 30 minutter med løping. Dette er ikke første gang jeg trener, spilte fotball for seinest 4 år siden. Så vet dere det ihvertfall.

Litt informasjon om meg selv:
182 cm
73 kg
Tynn og relativt lite muskler.

Håper noen av dere kan komme med noen innspill rundt dette. Hvordan kan jeg ha så høy puls når andre har så mye lavere? Er jeg mer død en levende?  Wink

Utlogget Iben K.

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 132
  • Honnør: 21
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 132

Sv: For høy puls?
« #1 : 30. november 2007, 09:17 »
Det kan selvfølgelig være mange forklaringer. Men siden du ikke sier hvordan du målte pulsen, så lurer jeg på, målte du den ved hjelp av disse håndtakene på tredemøllen? Isåfall ligger nok feilen der, fordi de er ikke særlig å stole på.

Om du brukte belte kan det være flere årsaker:
- Høy makspuls i forhold til kameraten
- Dårlig kontakt mellom belte og kropp, gir ofte feil målinger
- Kompisen din har trent litt tidligere, ofte går pulsen lettere opp i starten, spesielt om du ikke har løpt på tredemølle før.
- Du er rett og slett litt dårligere trent en kompisene
- Kan selvfølgelig og være en liten kombinasjon av flere av årsakene

Trening er vitenskap, ikke religion.

Utlogget -Jacobsen-

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 5
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 5

Sv: For høy puls?
« #2 : 30. november 2007, 10:16 »
Takk for svar, Iben K  Smiley. Jeg benyttet håndtakene på tredemøllen for å måle pulsen. Har testet to forskjellige tredemøller, men de gir omtrent akkurat samme pulsen. Har aldri prøvd å benytte belte før, så det skal jeg se om jeg får gjort.

Utlogget Iben K.

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 132
  • Honnør: 21
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 132

Sv: For høy puls?
« #3 : 30. november 2007, 10:34 »
Pulsbelte er en fordel Smiley Du får dem ganske billig på apoteket om du ikke ønsker så veldigt dyrt og fancy utstyr. Har ikke prøvd de klokkene så kan ikke gå god for kvaliteten, men funker sikkert Smiley Ellers har jo polar og endel billigere klokker som kun måler puls og ikke alt annet fjas Smiley

http://www.pulsklokke.no/
Trening er vitenskap, ikke religion.

Utlogget -Jacobsen-

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 5
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 5

Sv: For høy puls?
« #4 : 30. november 2007, 10:46 »
Da skal jeg prøve å få tak i det. Vet du om det er mulig å låne ei slik pulsklokke på Spenst? Isåfall prøver jeg det før jeg kjøper en selv Smiley

Utlogget Iben K.

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 132
  • Honnør: 21
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 132

Sv: For høy puls?
« #5 : 30. november 2007, 10:48 »
Vet ikke sikkert nei, men slik større kjeder pleier jo ofte å selge pulsklokker, i tillegg til å drive makspulstester, så de har sikkert klokker og belter du kan få låne. Spørsmålet er om det blir gratis Smiley
Trening er vitenskap, ikke religion.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!