Skrevet av Emne: Hva slags ma driver dere med? og hvorfor?  (Lest 11788 ganger)

Utlogget agandhjin

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 130
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 130

  • Eating u alive
Re:Hva slags ma driver dere med? og hvorfor?
« #15 : 21. januar 2004, 00:57 »
Jeg er ikke helt sikker på hva du ser (litt usikker semantikk Smiley )Men det er bra om du ser at du blir bedre, og det er om du ser at det er mulig for forbedringer i stilarten.

2 av mine venner trener aktivt Kyokoshin Kai Karate, og selv om jeg har visst dem hva MMA er, og alt som inneholder MMA på tv, så vil de ikke innrømme at det finnes noe mer effektiv enn det de holder på med selv.

Når de sier det, så smiler jeg og tier still.Ikke noe særlig vits å dra den diskusjonen ut i det uendlige,når de allerede har bestemt seg. Det er litt beundringsverdig at de er patriotiske. (mange vil sikkert bruke ordet naivt, men men ...)

Utlogget KentAndré

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 920
  • Honnør: 27
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 920

Re:Hva slags ma driver dere med? og hvorfor?
« #16 : 21. januar 2004, 23:42 »
Jeg trener Kyokushin, og mange nok utøvere rundt om har for lengst bevist, denne stilarts styrke og effektivitet!

OSU!

Utlogget Thomas Hytten

  • Treningsforum Crew
  • Moderator Team
  • *****
  • Innlegg: 110
  • Honnør: 11
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 110

  • Train hard, fight easy
Re:Hva slags ma driver dere med? og hvorfor?
« #17 : 22. januar 2004, 10:26 »
Kyokushin er helt klart en karatestil som gir et godt grunnlag i den stående kampen. Det er flere som har bakgrunn derfra som hevder seg helt i toppen i K-1, riktignok ser det ut til at de har lagt til seg både stil og teknikkvalg hentet fra Thaiboksing når de går kamp der, så å si at de ene og alene gjør bruk av Kyokushin blir nok feil der også.
Skulle de i tillegg gå så langt som til å delta i foreksempel K-1 sin MMA satsning eller UFC/Pride så vil de nok ikke kunne bare satse på Kyoukushin, det er nok veldig opptimistisk å tro. Det er trist at folk i stedet for å utvikle seg som kampsportere velger å proklamere sin stilart som det ene suverene.
Alle som hevder seg innen freestyle fighting, mixfighting, NHB, freefighting trener på effektive teknikker fra alle posisjoner og med en forutsetning om at motstanderen gjør det samme. Om du på noen som helst måte vil klassifisere Kyokushin kamp som ultimat på noen som helst måte så må du forklare meg hvordan, igjen vil jeg si at også k-1 er en begrenset konkurranseform og det er der Kyukushin først og fremst har vist seg.

Utlogget Powerpack

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 345
  • Honnør: 8
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 345

Re:Hva slags ma driver dere med? og hvorfor?
« #18 : 22. januar 2004, 17:14 »
Jeg trener Braziliansk Jujutsu, og det trener jeg fordi det er sinnsykt morsomt, og utfordrendes! Dette er den eneste kampsporten jeg har trent, men håper å utvikle meg selv, slik at jeg også skal trene Shooto.
Uten mat og drikke, duger helten ikke...

104 kg 187 cm

Utlogget KentAndré

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 920
  • Honnør: 27
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 920

Re:Hva slags ma driver dere med? og hvorfor?
« #19 : 23. januar 2004, 01:45 »
Joda, jeg var vel en smule "bombastisk" i min uttalelse, men jeg er generelt litt lei av en del MMA/BJJ´eres generelle nedlatende holdning ovenfor de tradisjonelle stilarter. (selv om dette stort sett er fra useriøse utøvere)

Det er først og fremst utøveren det kommer ann på, men når det gjelder Kyokushin, så vil jeg nok si at denne skiller seg en del fra de mere "vanlige" Karate og TKD stilartene, både fysisk og psykisk, men selvfølgelig har også vi noen "mangler" og da hovedsakelig bakkekamp, selv om vi har en del teknikker fra Judo/Ju-Jutsu.

På pluss siden vil jeg nevne, HOLDNING! Vi legger veldig stor vekt på "spirit". Vi har en høy grad av kontakt i vår stilart, og ikke bare på konkuranser, men også på treninger. Vi er ikke redde for å "implementere" andre teknikker i tillegg til de standard Karate teknikkene, boksing er et eksempel.

Minussiden, blir nok som nevnt først og fremst
bakkekamp, men her er det store variasjoner fra klubb til klubb. Vi har som tidligere nevnt mye kontakt, vi bruker relativt lite beskyttelsesutstyr og trener også mye på "lowkicks", men vi tillater ikke slag i ansiktet,( i konkuranse da vel og merke, i selvforsvar trener vi på "alt".)

Jeg liker veldig godt MMA og deres evne til å gå fra stående til bakkekamp, men husk at det skal en dyktig MMA´er for å slå en dyktig Kyokushiner, det er altså hovedsakelig utøveren det kommer ann på, det viktigste blir at man trener noe som man liker og har det gøy på trening, så får man heller være obs på event. svakheter med sin måte å fighte!

OSU!

Utlogget roy

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 214
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 214

  • Nybegynner i pumping..hehe
Re:Hva slags ma driver dere med? og hvorfor?
« #20 : 24. januar 2004, 15:33 »
kyokushinkai...

Utlogget toxic

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 665
  • Honnør: 122
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 665

SV: Re:Hva slags ma driver dere med? og hvorfor?
« #21 : 21. juli 2004, 19:43 »
Joda, jeg var vel en smule "bombastisk" i min uttalelse, men jeg er generelt litt lei av en del MMA/BJJ´eres generelle nedlatende holdning ovenfor de tradisjonelle stilarter. (selv om dette stort sett er fra useriøse utøvere)

Det er først og fremst utøveren det kommer ann på, men når det gjelder Kyokushin, så vil jeg nok si at denne skiller seg en del fra de mere "vanlige" Karate og TKD stilartene, både fysisk og psykisk, men selvfølgelig har også vi noen "mangler" og da hovedsakelig bakkekamp, selv om vi har en del teknikker fra Judo/Ju-Jutsu.

På pluss siden vil jeg nevne, HOLDNING! Vi legger veldig stor vekt på "spirit". Vi har en høy grad av kontakt i vår stilart, og ikke bare på konkuranser, men også på treninger. Vi er ikke redde for å "implementere" andre teknikker i tillegg til de standard Karate teknikkene, boksing er et eksempel.

Minussiden, blir nok som nevnt først og fremst
bakkekamp, men her er det store variasjoner fra klubb til klubb. Vi har som tidligere nevnt mye kontakt, vi bruker relativt lite beskyttelsesutstyr og trener også mye på "lowkicks", men vi tillater ikke slag i ansiktet,( i konkuranse da vel og merke, i selvforsvar trener vi på "alt".)

Jeg liker veldig godt MMA og deres evne til å gå fra stående til bakkekamp, men husk at det skal en dyktig MMA´er for å slå en dyktig Kyokushiner, det er altså hovedsakelig utøveren det kommer ann på, det viktigste blir at man trener noe som man liker og har det gøy på trening, så får man heller være obs på event. svakheter med sin måte å fighte!

OSU!



Det der er bullshit kamerat , etter å ha trent BJJ i tre måneder (har brunt belte i Kyokushinkai) tok jeg alle på klubben min, en etter en (og veldig mange var mye bedre enn meg i Kyokyshinkai). Har du noen elementer innenfor bakkefight og går mot en som kan stand up, trengs det ikke mye for å legge vedkommende i bakken. En Kyokushinfighter, som er den sterkeste KARATEstilarten, har null trening i bakkekamp og takedowndefense, noe som gjør denne utøveren ekstremt lett å felle. Dessuten når en trener MMA så trener en med slag i ansiktet og selv om endel Kyokushin klubber idag trener noe boksing sparring er en Kyokushin utøver mye dårligere til å bokse enn en MMA utøver på samme nivå, og siden boksing ER den viktigste delen i stand up, så vil Kyokushin fighteren mest sannsynlig være MMA utøveren underlegen også stand up.

Er man ikke vant med slag mot ansiktet har man ett problem!!

Og tro meg, gjennom de seks årene jeg trente Kyokushin opplevde jeg mye rart av bakkekamp og "selvforsvarsteknikker". Tro meg, INGENTING av de jeg lærte var tilnærmet realistisk. Høyt graderte utøvere lærte bort SKVIP på sommerleirer (du har vel vært i tjøme?)

Du må innse fakta her pec man:

1: JA, Kyokushin er den sterkeste og tøffeste formen for karate og mest sannsynlig også den tøffeste formen for TMA.

2: Kyokushinkai er fortsatt ikke den tøffeste formen for stand up, boksing, kickboksing, thaiboksing osv er en MYE større utfordring, samt MYE mer relistisk og effektivt.

3: DE Kyokushinfighterene som har hevdet seg i stand up mix arrangamenter allâ K-1 (Filho, Hug, Satake etc) har en ENORM mengde med crosstraining, noe som resulterer i at stilen deres blir en slags Thai stil! (De trener masse boksing blant annet)

4: Det finnes ingen elementer av bakkefight som er realistisk i kyokushinkai. Mot en som kan bakken vil en Kyo utøver slite, for han kan ikke forsvare en takedown og han kan ikke forsvare en GnP eller en submission.

5: I en selvforsvarssituasjon vil også alle de tradisjonelle aspektene som Kyokushinkai fortsatt holder fast ved, trekke ned den generelle kunnskapen man har om selvforsvar.

6: Kata og teknikker i løse luften er med på å ødelegge litt av den effektiviteten Kyokushinkai hevder å ha

7: Under Oyama sin tid var Kyokushinkai mye mer effektivt, de sparrer bareknuckle med slag og albuer mot ansiktet (Ja, det var lov). De tradisjonelle aspektene ble også sideprioritert i forhold til den harde kontakten en kyokushin utøver måtte gjennom.

8: I en selvforsvarsitusjon på gata vil du mest sannsynlig benytte deg først og fremst av slag, og de er mot ansiktet....i kyokushinkai går en med en lav guard og trener verken slag mot eller til ansiktet....konklusjonen trekker du selv

9: Ingen tradisjonelle stilarter kan hevde å ha en effektivitet som MMA har oppnådd, det er av mange grunner, men først og fremst fordi MMA kombinerer effekten og lar alt de overflødige pisset som kataer være for de som vil bli gode i det. Bruk gjerne tiden din på å lære en kata, jeg bruker samme tiden på å terpe en beinlås, slå i hansker eller sparre. Hvem vil lære mest om realistisk fighting da tror du?

10: Du sier at du er lei av MMA/BJJ'ers generelle nedlatende holdning ovenfor tradisjonelle stilarter, da skal jeg fortelle deg hva jeg er lei av. Jeg er dritt lei av folk som trener en eller annen tradisjonell stilart som proklamerer med BESTE SELVFORSVAR I VERDEN, setter seg ned foran pc'en sin, leiter opp et forum og stolt forteller om denne fantastiske stilarten som nå har gitt ham selvtillitt. Det er en ILLUSJON.

Man blir trygg på feil grunnlag, man lærer noe som virkelig kan bli ens undergang. I min bekymring for uvitenhetens konsekvenser så er jeg pent nødt til å fortelle feks TKD utøvere (TKD proklamerer med det mest komplette selvforsvarssystemet i hele verden) at det de lærer ikke har noe med fighting å gjøre. Hadde TKD satt opp et skilt utenfor klubben der det sto (Dette er en sport, en kampkunst og har INGENTING med selvforsvar å gjøre) så hadde jeg respektert denne grenen på lik linje med MMA, turning eller friidrett for den saks skyld.

Hadde du som Kyokushin utøver fortalt meg at Kyokushin er den tøffeste karatearten i verden og at man har fullkontakt, noe som er morro og belærende istedenfor å hardnakket tro at en kyokushinkai utøver har noe å stille opp med mot en MMA utøver, så hadde jeg respekter det du sa.

En annen ting du nevnte som er helt sant, er det at alt kommer ann på personen og ikke stilarten. Ja, det er sant, men hadde du klonet en person og latt den ene trene Kyokushinkai i 10 år og den andre MMA i ti år og de hadde møttes til kamp, så hadde MMA kloningen lett tatt Kyokushinkai kloningen 99 ganger av 100. Og den ene gangen som kyokushinkai gutten vinner har jeg kalkulert inn som flaks!

Tro meg, jeg respekterer enhver sport om det så er en tradisjonell sport eller en utradisjonell sport. Poenget er at man kan ikke utgi seg for å være noe man ikke er. Og i tillegg til dette ta godt betalt for å lære håpefulle utøvere illusjoner. Det er ikke da lenger snakk om en nedlatende holdning, men en realistisk vinkling!


Utlogget Jubalong Hoppstokk

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 443
  • Honnør: 64
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 443

SV: Hva slags ma driver dere med? og hvorfor?
« #22 : 21. juli 2004, 22:18 »
Veldig bra sagt Toxic. Honnør for den, jeg er 110% enig!
sjokk og vantro

Utlogget TN

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 37
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 37

SV: Hva slags ma driver dere med? og hvorfor?
« #23 : 22. juli 2004, 14:05 »
Jeg har aldri trent kyokushinkai og har begrenset kunnskap om mma. I mine øyne er MA en sport og uttalelsene mine er derfor utledet fra dette.

Du er litt sinna og oppgitt over TMA utøverne, Toxic? Virker som du har funnet kampsporten som passer deg best. Er enig med deg på flere punkter, samtidig skjønner jeg også Pec Man sin uttalelse hvor han påpeker at enkelte MMA'ere til tider kan ha en litt nedlatende tone overfor TMA'ere. Mange føler at "deres stil" er den beste og "andres stil" mindre bra.

Gjennom NHB og MMA kamper har utøvere som har krysstrent med både stand up, clinch, sprawl, grappling etc vist seg å være mest hensiktsmessig og effektivt. TMA utøvere har flere ganger vist seg å komme til kort på dette området. Antar at det er ut ifra disse kampene MMA'ere har sitt "bevis" på at MMA er bedre enn TMA? Stemmer det? Rett meg hvis jeg tar feil.

På alle MA forum jeg har vært innom, har dette temaet vært tatt opp i en aller annen form. Tror ikke utøverne har klart å bli enige seg i mellom. Underholdende har det i allefall vært.  Jeg har også mine meninger om hva jeg bør trene på hvis jeg skal gå MMA kamper kontra TMA kamper. Siden jeg ikke er noen dreven MA'er, velger jeg å trekke meg litt tilbake og lytte og lære  Lips Sealed

Uenigheter på hva som er effektiv MA har jo ført til de mange stilartene vi kjenner til i dag. Synes det er bra med mangfold, på denne måten kan den enkelte MA'er velge den stilarten han/hun ønsker å trene. Den enkelte stilart tjener sitt formål. Kanskje litt off topic dette her...

Utlogget toxic

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 665
  • Honnør: 122
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 665

SV: Hva slags ma driver dere med? og hvorfor?
« #24 : 22. juli 2004, 17:18 »
Jeg har aldri trent kyokushinkai og har begrenset kunnskap om mma. I mine øyne er MA en sport og uttalelsene mine er derfor utledet fra dette.

Du er litt sinna og oppgitt over TMA utøverne, Toxic? Virker som du har funnet kampsporten som passer deg best. Er enig med deg på flere punkter, samtidig skjønner jeg også Pec Man sin uttalelse hvor han påpeker at enkelte MMA'ere til tider kan ha en litt nedlatende tone overfor TMA'ere. Mange føler at "deres stil" er den beste og "andres stil" mindre bra.

Gjennom NHB og MMA kamper har utøvere som har krysstrent med både stand up, clinch, sprawl, grappling etc vist seg å være mest hensiktsmessig og effektivt. TMA utøvere har flere ganger vist seg å komme til kort på dette området. Antar at det er ut ifra disse kampene MMA'ere har sitt "bevis" på at MMA er bedre enn TMA? Stemmer det? Rett meg hvis jeg tar feil.

På alle MA forum jeg har vært innom, har dette temaet vært tatt opp i en aller annen form. Tror ikke utøverne har klart å bli enige seg i mellom. Underholdende har det i allefall vært.  Jeg har også mine meninger om hva jeg bør trene på hvis jeg skal gå MMA kamper kontra TMA kamper. Siden jeg ikke er noen dreven MA'er, velger jeg å trekke meg litt tilbake og lytte og lære  Lips Sealed

Uenigheter på hva som er effektiv MA har jo ført til de mange stilartene vi kjenner til i dag. Synes det er bra med mangfold, på denne måten kan den enkelte MA'er velge den stilarten han/hun ønsker å trene. Den enkelte stilart tjener sitt formål. Kanskje litt off topic dette her...


Ja, jeg er litt oppgitt, til tider...
For det første blir jeg oppgitt over at med en gang en MMAer tar et standpunkt og forteller en TMAer at det han driver med ikke gir ham noen fordel i en selvforsvarsituasjon blir han kalt nedlatende og uvitende. MMA utøvere er mest sannsynlig de utøverne som vet mest om kampsport - de gjør ikke noe annet enn å finne/terpe/trene på det som er effektivt.
Hvordan kan en som slår i løse luften og hører romantifiserte ridderhistorier om udødelige TMAere, setter seg ned i godstolen sin og fyrer opp en jet lee orgie i form av gamle dubbede VHS formater uttale seg om noe som helst han ikke har deltatt i?

Poenget mitt er at jeg respekterer enhver stilart hvis enhver stilart kunne utgitt seg for å være hva de er. De er kunst, de er historie, de er filosofi, god trening, spiritualisme, brorskap, tidsbedriv, sosiale osv osv. Men, de fleste TMAene (med unntak av et par) har ingenting med fighting, selvforsvar eller realisme å gjøre!

Jeg har prøvd ut mye og har funnet min stil, noe jeg er fornøyd med. Jeg hevder heller ikke at MMA gir meg en stor spirituell opplevelse og sier heller ikke at det er kunst på linje med TMA. Men det er heller ikke derfor jeg trener MMA.

Gjør din greie utifra de rette grunnene samt forstå hva som er grunnene.

TKD er en OL-gren, det er en sport. Synes det er artig å se på i form av konkurranse, men jeg har helt mistet smaken på TKD når jeg uansett hvor jeg ser det enten hører en teit utøver fortelle hvor effektivt dette er, en eller annen snørrete kommentator som hevder at dette er selvforsvar i sportsform eller en provoserende plakat som proklamerer med at kvinner må lære seg TKD for å forsvare seg mot voldtektsmenn!


TN: Ja, sånne som deg har en i mye grad større forståelse for ting enn hundre hardnakkede TMAere. Man må innse at det man ikke kan, kan man heller ikke hevde å kunne. Man må være mottagelig for sannheten.

Du prater om et bevis, men å si bevis blir nesten litt feil. For i beviset ligger det at det på en måte blir en selvfølge. Det blir som en fysikklov. Tyngdekraften har innvirkning på alt som har masse. Man kan liksom ikke forklare det noe bedre enn at det er en lov som man hver dag ser at stemmer, men som man ikke kan ta på eller se.

Hadde det ikke eksistert TMA og MMA hadde vært den eneste formen for kampsport ville alle visst at effekt også er effekt i kampsport. Hadde en dag en eller annen fyr kommet og presentert TMA ville INGEN trodd at det han viste frem hadde noe med fighting å gjøre. Problemet i vårt samfunn er at illusjonen er så stor, mye kan skyldes på kung fu bølgen fra 70tallet, at mange ikke greier å innse fakta.

Skal du ha håndfaste beviser, som du kan ta og se på, kan du jo feks se som du sier hvor dårlig TMAere hevder seg i NHB arrangamenter. Det er en av mange.

Uansett, hver åpensinnet TN, ikke la deg påvirke av "magi", jeg vet det ser flott ut, men som alle vet, det finnes ikke magi, det er kun illusjoner.....

Utlogget Jubalong Hoppstokk

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 443
  • Honnør: 64
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 443

SV: Hva slags ma driver dere med? og hvorfor?
« #25 : 22. juli 2004, 21:22 »
såklart har mma lov til å være nedlatende overfor tma. I mma lærer man BARE ting som faktisk virker, mens i tma har man instruktører som stort sett bedriver vranglære.
sjokk og vantro

Eztewez

  • Gjest
SV: Hva slags ma driver dere med? og hvorfor?
« #26 : 23. juli 2004, 02:43 »
Jeg må si meg 90% enig med toxic. At TMA er mer vinklet mot rutiner og tradisjoner er sant, men vi som styrer med MMA har fremdeles en ting eller to å lære av dem. Og forresten. Ikke avskriv alle TMA-stiler som enkle offer for MMA.. Hva gjør du med en Kendo-utøver? Går for take-down UNDER sverdet? Wink  buttrock

Utlogget Addey

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 178
  • Honnør: 43
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 178

SV: Hva slags ma driver dere med? og hvorfor?
« #27 : 23. juli 2004, 10:19 »
Hmm... jeg er ikke helt 100% enig toxic. Jeg er helt fullstendig enig i at mma er mye bedre for fighting enn de aller, aller fleste tma (jeg har selv trent ju jutsu i mange år, noe jeg stort sett har trent med samme innstilling som mange mma-utøvere, så heldigvis finnes det unntak!). Det jeg imidlertid ikke umiddelbart trekker likhetstegn mellom er mma og selvforsvar. Mma er fortsatt i stor grad konkurranse, med de begrensninger det legger på treningen. Man lærer fortsatt fint lite om sin egen oppførsel i situasjoner som kan være mer stressende enn konkurransesituasjoner. Jeg vil heller si det sånn at mma er en svært viktig del av god selvforsvarstrening, men mma i seg selv er ikke komplett selvforsvarstrening.

Sitat
Skal du ha håndfaste beviser, som du kan ta og se på, kan du jo feks se som du sier hvor dårlig TMAere hevder seg i NHB arrangamenter.

Det er kun et bevis på at en utøver innenfor en sport gjør det dårlig når han konkurrerer innenfor andre regler. NHB er fortsatt sport, og det kommer an på hva målet med en persons trening er. Stort sett er alle som går fullkontakt etellerannet som atleter kapable til å hevde seg i andre typer arrangementer, men man må selvfølgelig trene spesifikt mot den regelsettingen som gjelder. At man legger til seg "uvaner" ved å konkurrere innenfor andre typer kampsport er helt klart, men det er fortsatt ikke noe bevis for at noe er underlegent som selvforsvar, kun innenfor den sportens regler.

Det jeg imidlertid er helt og fullstendig enig med deg i, er at dersom man bedriver linjegymnastikk basert på selvforsvarsbevegelser (les: tma), så skal man ikke reklamere for at man driver med selvforsvar, med mindre man legger fokus nettopp på dette. Det er ingen likhetstegn mellom det å lære seg å løfte beina på en spesiell måte (f.eks. i et sidespark e.l.) og det å kunne forsvare seg selv.

Utlogget Jubalong Hoppstokk

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 443
  • Honnør: 64
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 443

SV: Hva slags ma driver dere med? og hvorfor?
« #28 : 23. juli 2004, 11:28 »
Jeg må si meg 90% enig med toxic. At TMA er mer vinklet mot rutiner og tradisjoner er sant, men vi som styrer med MMA har fremdeles en ting eller to å lære av dem. Og forresten. Ikke avskriv alle TMA-stiler som enkle offer for MMA.. Hva gjør du med en Kendo-utøver? Går for take-down UNDER sverdet? Wink  buttrock
Jeg syns ikke mma har noenting å lære av tma. Kan du gi eksempler?
sjokk og vantro

Utlogget Addey

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 178
  • Honnør: 43
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 178

SV: Hva slags ma driver dere med? og hvorfor?
« #29 : 23. juli 2004, 12:41 »
Hmm... absolutt alle teknikker som finnes i mma eksisterer også i en eller annen tma... jeg tror f.eks. at mange mma-utøvere ville ha godt av en judotrening nå og da, eller ju jutsu, eller.... Er ikke hele poenget med mma å crosstrene, hente impulser fra andre steder? Hvis det finnes ting som gjøres innen tma som gjøres på en bedre måte enn innen mma, vil det da ikke være målet å finne ut hva som gjøres bedre?

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!