Skrevet av Emne: Min sjalusi, et spørsmål  (Lest 23859 ganger)

Utlogget aMo

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 746
  • Honnør: 25
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 746

Min sjalusi, et spørsmål
« : 02. desember 2007, 08:11 »
Ok, jeg har aldri benektet at jeg er av den sjalu typen, og kjæresten min veit det veldig godt. Jeg er ikke sykelig sjalu som nekter henne å gå ut eller være med venner osv, men det er enkelte ting jeg ikke liker. Og nå er en sånn ting kommet for dage:
Kjæresten min er fra Nordland, og til helga kommer ei av hennes venninner på besøk, dvs. hun skal besøke ei annen venninne igjen som bor på en militærleir utafor Oslo. På fredagen skal denne andre venninna på julebord, og det ville ikke ho som kommer fra Nordland være med på, så da skulle kjæresten min og hun bare henge sammen på militærbasen.

Ok, så da er spørsmålet: Er det urimelig av meg å ikke like at kjæresten min skal reke rundt på en militærleir i helga/på nattestid? Jeg sitter og ønsker å nekte henne å dra... For meg så virker det ikke som noe ei normal jente som er i et samboerskap gjør (ho er 20 btw). Hva finner man på militærleire? Jo, en haug med værnepliktige som sansynligvis ikke har perm og som er mere enn glad nok for å få litt jentebesøk... "Når jeg kommer hjem fra jobb på fredag må jeg bare dusje, ta på sminke og kle meg i noe pent før jeg drar på militærbasen" sier ho... Er jeg teit som ikke ønsker at kjæresten min skal dra? "Du må stole på henne" er det sikkert noen som vil si, men hallo, er ikke tillit noe som skal fortjenes? Er dette en måte å gjøre seg fortjent til tillit på? Jeg syns heller det føles som å strekke grensene utenfor det som er rimelig. Jeg vet jo hvordan gutter i militæret gjerne er... Det er et miljø med testosteron og gruppepress. Om den single venninna hennes vil henge der, så er det fint for henne, men min kjæreste og samboer burde holde seg for god for å sette forholdet vårt på prøve på den måten tror jeg....

 Sad what

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
Sv: Min sjalusi, et spørsmål
« #1 : 02. desember 2007, 08:14 »
Se det på denne måten : DERSOM hun lar seg lure i en millitærleir så er hun ingenting å samle på for fremtiden. Så la henne dra du. Smiley
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Utlogget aMo

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 746
  • Honnør: 25
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 746

Sv: Min sjalusi, et spørsmål
« #2 : 02. desember 2007, 08:16 »
Greia er at jeg aldri ville funnet ut om det...

Utlogget Mr T76

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 554
  • Honnør: 166
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 554

Sv: Min sjalusi, et spørsmål
« #3 : 02. desember 2007, 08:45 »
Kanskje frekt sagt, men er det noe med henne som får deg til ikke helt å stole på henne? Skal sånne forhold vare, må det være basert på en viss tillit?

Utlogget tynt

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 113
  • Honnør: 70
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 113

  • Markløft.
Sv: Min sjalusi, et spørsmål
« #4 : 02. desember 2007, 08:49 »
Ok, jeg har aldri benektet at jeg er av den sjalu typen, og kjæresten min veit det veldig godt. Jeg er ikke sykelig sjalu som nekter henne å gå ut eller være med venner osv, men det er enkelte ting jeg ikke liker. Og nå er en sånn ting kommet for dage:
Kjæresten min er fra Nordland, og til helga kommer ei av hennes venninner på besøk, dvs. hun skal besøke ei annen venninne igjen som bor på en militærleir utafor Oslo. På fredagen skal denne andre venninna på julebord, og det ville ikke ho som kommer fra Nordland være med på, så da skulle kjæresten min og hun bare henge sammen på militærbasen.

Ok, så da er spørsmålet: Er det urimelig av meg å ikke like at kjæresten min skal reke rundt på en militærleir i helga/på nattestid? Jeg sitter og ønsker å nekte henne å dra... For meg så virker det ikke som noe ei normal jente som er i et samboerskap gjør (ho er 20 btw). Hva finner man på militærleire? Jo, en haug med værnepliktige som sansynligvis ikke har perm og som er mere enn glad nok for å få litt jentebesøk... "Når jeg kommer hjem fra jobb på fredag må jeg bare dusje, ta på sminke og kle meg i noe pent før jeg drar på militærbasen" sier ho... Er jeg teit som ikke ønsker at kjæresten min skal dra? "Du må stole på henne" er det sikkert noen som vil si, men hallo, er ikke tillit noe som skal fortjenes? Er dette en måte å gjøre seg fortjent til tillit på? Jeg syns heller det føles som å strekke grensene utenfor det som er rimelig. Jeg vet jo hvordan gutter i militæret gjerne er... Det er et miljø med testosteron og gruppepress. Om den single venninna hennes vil henge der, så er det fint for henne, men min kjæreste og samboer burde holde seg for god for å sette forholdet vårt på prøve på den måten tror jeg....

 Sad what

Huff.... Jeg kjenner meg litt igjen her må jeg si, men hvis du ikke stoler på henne så er kanskje dette en mulighet? Du kan jo bare sette deg ned med henne og prate med henne om det, jeg er sikker på at hun vi forstå. Også må du jo selvsagt forklare det at sjalusien din er noe du ikke kan noe for, og at du ikke skjønner hva hun skal på en militærbase på nattestid.
Jeg er ikke noe samlivsekspert eller noe her, men jeg vet det at sjalusi er ikke noe man burde bare overse, fordi det ødelegger ett forhold.

Lykke til!

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
Sv: Min sjalusi, et spørsmål
« #5 : 02. desember 2007, 08:53 »
MrT er inne på det essensielle her. Ingen tillit kommer fra et sted.

Snu på flisa også. Hvordan hadde du likt om du ikke fikk gjøre som du ville selv om du visste at du ville holde deg i skinnet ?
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Utlogget Taline

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 359
  • Honnør: 16
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 359

Sv: Min sjalusi, et spørsmål
« #6 : 02. desember 2007, 09:12 »
Jeg ville ha latt henne dra dit. Se på det på denne måten istedenfor: Du har en snill kjæreste som blir med sin single venninne ut på mannejakt. Dette betyr IKKE at hun selv har noen intensjoner om å finne seg noen selv.

Syns heller at du skal være stolt over å ha en omtenksom kjæreste som stiller opp for venninnene sine Wink

Utlogget aMo

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 746
  • Honnør: 25
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 746

Sv: Min sjalusi, et spørsmål
« #7 : 02. desember 2007, 09:38 »
Mistilliten kommer vel litt fra det at både ho, og alle venninnene hennes, er hva jeg kaller "oppmerksomhetshorer"... Og de går veldig langt for å få denne oppmerksomheten. Kan f.eks nevne ting de har gjort på jenteturer til utlandet (før min tid) som å flashe pupper for å få gratis inngang på utesteder. Og ja, det var kjæresten min som gjorde det.

UAC: Jeg hadde spurt henne hva hun syns om det jeg eventuelt ville, og basert min beslutning om det på hva hun føler om det. Jeg respekterer hennes følelser såpass at dersom hun hadde blitt såret av at jeg gjorde hva enn jeg ville gjøre i et slikt tilfelle, så hadde jeg latt være ja.
La oss snu enda mere på det da: En kompis av meg skal til Amsterdam for å skaffe seg ei prostituert på et horehus der nede, men tør ikke dra alene og vil ha meg med som støttespiller, JEG vet jeg ikke ville gjort noe, men er det ikke litt mye å forlange at kjæresten min skal la meg dra på horehus? (Hvorvidt jeg sammenlikner militæret med horehus får så være :p)

Utlogget aMo

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 746
  • Honnør: 25
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 746

Sv: Min sjalusi, et spørsmål
« #8 : 02. desember 2007, 09:41 »
Jeg ville ha latt henne dra dit. Se på det på denne måten istedenfor: Du har en snill kjæreste som blir med sin single venninne ut på mannejakt. Dette betyr IKKE at hun selv har noen intensjoner om å finne seg noen selv.

Syns heller at du skal være stolt over å ha en omtenksom kjæreste som stiller opp for venninnene sine Wink

Stiller opp for denne venninna? TRO MEG, hun klarer seg selv!

Sorry, men min tillit begynner å bli tynnslitt siden den skal settes på prøve hele tida.

Utlogget aMo

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 746
  • Honnør: 25
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 746

Sv: Min sjalusi, et spørsmål
« #9 : 02. desember 2007, 09:43 »
PingleEspen: Jeg har prøvd å prate om det, og andre sånne ting, hun blir bare snurt og ikke gidder å prate om det.

Utlogget Taline

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 359
  • Honnør: 16
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 359

Sv: Min sjalusi, et spørsmål
« #10 : 02. desember 2007, 09:52 »
Høres ikke ut som om dette forholdet har noe solid grunnlag for å bygges videre på, men dette får være opp til deg. Du kan ihvertfall ikke passe på henne 24 timer i døgnet for å forsikre deg om at hun ikke finner på noe tull (jeg hadde ihvertfall blitt hardt angrepet av kronisk klaustrofobi)

Disse jenteturene skjedde som du selv sier før din tid. Folk kan forandre seg mye på relativt kort tid.

Utlogget aMo

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 746
  • Honnør: 25
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 746

Sv: Min sjalusi, et spørsmål
« #11 : 02. desember 2007, 10:18 »
Ikke alle jenteturene skjedde før min tid. De hadde en i august, og der var overnevnte venninne utro mot sin daværende kjæreste. Så det sier vel litt om hennes karakterstyrke (venninna altså). Forholdet har ikke all verdens solide grunnlag nei, men er virkelig å sende kjæresten sin "inn i løvens hule" (som det føles for meg) virkelig noe som skulle skape, eller forsterke, et slikt grunnlag??

Utlogget Slakteren

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 266
  • Honnør: 29
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 266

Sv: Min sjalusi, et spørsmål
« #12 : 02. desember 2007, 10:23 »
Dama di er da et voksent menneske å må da få lov til å gå der hun vil!

Jeg er sikkert dumsnill og naiv, men jeg velger å tro det beste om folk til  det motsatte er bevist.
Og jeg er enig med Taline, jeg hadde tørna kokko hvis jeg skulle hatt den innstillingen at bare dama mi er i nærheten av mange nok menn så vil hun være utro.

Skal du begynne å gå tur med henne i bånd? Kan være hun treffer en random kar på gata og ikke klarer å styre lystene sine. ( Ja, det er satt veldig på spissen, men du skjønner hva jeg mener.)

Dette er et velmenende råd: La dama di dra. Vis henne den tillitten.

BILDEPROFIL OG LOGG
 
"Without struggle, there is no progress"

Utlogget aMo

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 746
  • Honnør: 25
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 746

Sv: Min sjalusi, et spørsmål
« #13 : 02. desember 2007, 10:31 »
Så det at jeg blir sittende igjen hjemme, nærvøs og med angst, skal vi bare drite i? Det at hun VET det er min reaksjon, men fortsatt velger å gjøre det er ikke akkurat en grobunn for tillit det heller
All sjalusi handler ikke om å ha kontroll over et annet menneske, det kan også handle om frykt, usikkerhet og viljen til ens partner å vise respekt for den andres følelser. Hvis hun VET jeg er redd og usikker, skaper hun da tillit ved å drite i det?

Utlogget GAMMERN

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 5 889
  • Honnør: 791
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 5 889

  • Gammel kødd
Sv: Min sjalusi, et spørsmål
« #14 : 02. desember 2007, 10:37 »
Ok, så dama di og ei veninnne skal til en miitærleir å besøke ei veninnne som ikke vil ha besøk, men drar på julebord? woot

De drar alikevel for å slappe av sammen med 100 kåte jævler. Det høres ut som en spennende plan. Går sikkert bra. De bør da klare 5-10 gutter hver Wink
Perser: Stevne 305-205-290
           Trening 315-210-300

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!