Skrevet av Emne: Protein eller kreatin?  (Lest 9991 ganger)

Utlogget Relax

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 422
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 422

Re:Protein eller kreatin?
« #15 : 20. januar 2003, 19:49 »
Hvordan er det med whey protein som kun inneholder 70% protein men inneholder mer karbohydrater. Sammenligner med annet pulver som inneholder 85-90 protein. Et fett?Huh

Utlogget Roy Holte

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 348
  • Honnør: 406
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 348

  • I`ll see you when Ragnarok begins.....
Re:Protein eller kreatin?
« #16 : 21. januar 2003, 01:27 »
Bare for å rekapitulere litt....

Joda kreatin har vitenskaplig bevist sin effekt det. Kreatin fosfat er et fosfagen med oppgave å avgi en fosfatgruppe til ADP slik at en på ny får dannet ATP som igjen kan avgis i det muskelcellene skal kontraheres (dere husker vel dette fra biologitimene...).

Greia er bare at kreatin får du i deg via maten også. Dersom du spiser sunnt og godt da.

Det kreatintilskuddet gjør er selvfølgelig at det flommer over av kratin i systemet, noe som først og fremst medfører at en drar litt ekstra væske, noe som igjen gir en viss styrkeøkning. I tillegg er det overflod av kreatin, noe som teoretisk skal kunne gi noe raskere restitusjon mellom settene..

I tillegg skal man ikke kimse av den psykologiske effekten.......

For min del er jeg rimelig sikker på at det lang sikt har liten betydning for styrkeutviklingen om du har bruk kreatin eller ikke. På kort sikt har det garantert en viss effekt.

Jeg har hørt mange som loader voldsomt med kreatin OG glutamin fra og med en dag eller så i forkant og frem til av stevnet og mener å ha god effekt av det. Jeg er blant de som reagerer ganske positivt på kreatin, og jeg tror hovedsaklig væskeretensjonen er forklaringen.

De av dere som er så opptatt av dop og juks burde uansett ligge unna - det er jo prestasjonsfremmende må vite.................. Dersom dere setter grensa ved hva som står på lista eller ikke, så er dere en gjeng hyklere...... Dette er ikke stort bedre enn litt perma, og hva de nå heter alle "styrkeøkerne", for å sette det litt på spissen.

Men igjen - det som gir de største og sterkeste musklene er protein, protein, protein + noen andre næringsemner da.....

mvh
Tric

HELT ENIG: PROTEIN, PROTEIN OG ATTER PROTEIN : PRI 1!


3xNSM 2000-2001-2002
2xIPF World Champion Benchpress
IPF European Champion Benchpress
IPF Nordic Benchpress Overall Champion
5x Norweigian Benchpress Champion

EX-IPF World Benchpress record holder-125kg Powerlift with 326kg
EX-IPF World Bencpress record holder-125kg-singellift with 327kg

EX-Strongman
EX-Powerlifter
EX-Benchpresser

www.strongmanroyholte-webshop.no
www.strongmanroyholte.no


Give them nothing...but take from them everything!

I`ll be back........I`ll raise again!and again...and again...my spirit they never get!

May GOD have mercy upon my enemies
......because I won`t!

Utlogget Roy Holte

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 348
  • Honnør: 406
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 348

  • I`ll see you when Ragnarok begins.....
Re:Protein eller kreatin?
« #17 : 21. januar 2003, 01:31 »
Hvordan er det med whey protein som kun inneholder 70% protein men inneholder mer karbohydrater. Sammenligner med annet pulver som inneholder 85-90 protein. Et fett?Huh

PERSONLIG BRUKER JEG KUN WHEY(,ENER JEG FÅR I MEG NOK AV DE ANDRE PROTEINTYPENE IGJENNOM KOSTEN!) OG SYNES DET HAR FUNGERT BRA NOK.
ANDRE MENER AT DESIGNER -PROTEIN ER DET BESTE: MEN KANSKJE EN KOMBINASJON ER DET ALLER BESTE?
PRØV UT DETTE SELV: VI ER ALLE FORSKJELLIGE OG NOEN REAGERER PÅ WHEY ANDRE IKKE.......LIKESÅ SOM MED KREATIN: HOS NOEN FUNGERER DET , HOS ANDRE IKKE.
UANSETT SÅ FÅ I DEG ETT ELLER ANNET PROTEIN.


3xNSM 2000-2001-2002
2xIPF World Champion Benchpress
IPF European Champion Benchpress
IPF Nordic Benchpress Overall Champion
5x Norweigian Benchpress Champion

EX-IPF World Benchpress record holder-125kg Powerlift with 326kg
EX-IPF World Bencpress record holder-125kg-singellift with 327kg

EX-Strongman
EX-Powerlifter
EX-Benchpresser

www.strongmanroyholte-webshop.no
www.strongmanroyholte.no


Give them nothing...but take from them everything!

I`ll be back........I`ll raise again!and again...and again...my spirit they never get!

May GOD have mercy upon my enemies
......because I won`t!

Utlogget Big1

  • Treningsforum Crew
  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 1 279
  • Honnør: 168
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 279

Re:Protein eller kreatin?
« #18 : 22. januar 2003, 10:32 »
Enig med Roy her,blander du feks ut whey proteinet ditt i melk får du i deg plenty med casein fra melken,det har lite for seg å bli alfor teknisk og avansert,når det kan gjøres enkelt.

Utlogget SilverFox

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 431
  • Honnør: 1609
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 431

Re:Protein eller kreatin?
« #19 : 22. januar 2003, 10:52 »
En måte å få bedre effekt av mysen til de måltidene der en etter boka burde drukket kaseinbaser, er å innta den etter "supe-metoden" drikk litt etter litt i løpet av en halvtime til tre kvarters tid - mens du sitter forran PC'en f.eks. Om det har noen betydning aaaner jeg ikke, men det skal teoretisk gi en noe jevnere aminosyre"stigning". Det må sies at mine drinker sjelden innholder mindre enn 70 gram proteiner, og da er det jo lettere å kunne fordele dem over en halvtime.....

Det viktigste er uansett å få i seg nok proteiner. For min del så halvblander jeg whey (Fitness Pharma-jordbær) og vanlig pulver (protec-sjoko). Da synes jeg det blir bedre konistens og smaken er slett ikke verst......

mvh
Tric


Kontinuitet er nøkkelen!

Want to lose that beer belly, Bob? I have a nutty idea. Put down the fucking beer

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!