Skrevet av Emne: Hvor er det flere rettslæreoppgaver og hvordan kan jeg bli bedre i metoden?  (Lest 1221 ganger)

Utlogget BroadRipple

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 027
  • Honnør: 65
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 027

Hei Smiley

Jeg går andreåret på videregående, og jeg satser på 6er i rettslære. Dermed trenger jeg å løse flere oppgaver enn de som står i boka. Er det noen som vet hvor jeg kan finne slike oppgaver? Jeg har hørt det er mulig å kjøpe ekstra oppgave hefte, men de er mest for Høyskole/Universitet.

Jeg lurte også på hvordan jeg kan bli bedre i metoden, altså den riktige måten for hvordan man kommer fram til svaret.

Noen andre tips til hvordan man får 6er i dette faget?

På forhånd takk Wink

Utlogget spirrevipp

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 235
  • Honnør: 150
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 235

Kjøp boken "hvordan skrive jus til eksamen" av Morten Vallø Tvedt. Klarer du å følge metoden hans som holder på 1-2 avd eksamensnivå er det mer enn nok til videregående skole.

Utlogget BroadRipple

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 027
  • Honnør: 65
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 027

Tusen takk for svar spirrevipp. Er det den samme metoden som undervises på videregående? Hvor man først har innledning (overskrift, det hver part krever og sakens tilstand) forså å ta for seg hvilke lover i hvilke kapitler.

Derettter tar man for seg drøftelsen som er den største delen. Her er det først lovsitering, for så å skrive de stilte vilkårene, deretter om vilkårene er innfridd og så en konklusjon.

Siste delen er oppsummering og en en setnings konklusjon.



Utlogget spirrevipp

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 235
  • Honnør: 150
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 235

Ikke helt det samme, men nært nok. Vedkommende som retter din oppgave har trolig tatt juridisk embetseksamen og kjenner derfor igjen din metode og kan belønne deg for den.

Er også en god del tips om hvordan man bør angripe stoffet og formidle det på enkleste og best måte. Tror ikke boken koster all verden heller: ca 200kr fra elelr til.

Utlogget BroadRipple

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 027
  • Honnør: 65
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 027

Jeg skal få tak i den nå Wink

Vet du om noen steder man kan få tak i flere rettslære oppgaver? Jeg har fått noen ekstra av læreren, og gjort de fleste i boka. Likevel trenger jeg flere, har du noen bøker å annbefalle for det også?


Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!