Skrevet av Emne: derfor drømmer vi  (Lest 1986 ganger)

Utlogget MrArnold

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 278
  • Honnør: 27
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 278

Sv: derfor drømmer vi
« #15 : 09. januar 2008, 13:10 »
jeg drømmer noen ganger at jeg er i slosskamp,  og da er det noen stykker mot meg ca stk5 +  og da er det meg som gir disse juling.  Så drømmer gir oss erfaring, til å vinne da? sikkert derfor jeg ikke er redd for å sloss, i og med at jeg alltid har vunnet i slosskamp i drømme. :p
ville er ikke å si at man vil, det er å handle.

Utlogget OleHenrik90

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 47
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 47

Sv: derfor drømmer vi
« #16 : 09. januar 2008, 13:15 »
Haha xD Samme erfaring har jeg også!! Tongue haha.. Tongue bortsett fra at jeg får førelsen av at det er sånn seigt å slå i søvne xD haha Tongue
Benk 05.04.08
 - 90kg x 1.
Knebøy 15.02.08 - 100kg.

Utlogget Kpt. Plumbonite

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 849
  • Honnør: 260
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 849

Sv: derfor drømmer vi
« #17 : 09. januar 2008, 13:55 »
jeg drømmer noen ganger at jeg er i slosskamp,  og da er det noen stykker mot meg ca stk5 +  og da er det meg som gir disse juling.  Så drømmer gir oss erfaring, til å vinne da? sikkert derfor jeg ikke er redd for å sloss, i og med at jeg alltid har vunnet i slosskamp i drømme. :p
Eller kanskje det er en urealisert drøm om noe du bare ønsker skal skje.....  >Cheesy

Utlogget Klarks

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 859
  • Honnør: 35
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 859

Sv: derfor drømmer vi
« #18 : 09. januar 2008, 14:12 »
Jeg tenker på tortur av mennesker. Synes å huske at det ble brukt på guatanamo.

det de gjør mot rottene, kalles dyreplageri,
hvorfor blir ikke de dømt?

Utlogget Kpt. Plumbonite

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 849
  • Honnør: 260
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 849

Sv: derfor drømmer vi
« #19 : 09. januar 2008, 14:42 »
det de gjør mot rottene, kalles dyreplageri,
hvorfor blir ikke de dømt?
Det skal utrolig mye til for at man blir dømt for dyreplageri.

Dyreforsøk er generelt ren tortur av dyr. En måte å allergiteste produkter er at man spenner fast kaniner eller hva nå enn og drypper produktet  i øyet på kaninen. Altså reinspikket dyreplageri. Dog, ikke spesielt effektivt heller. Dyr reagerer ofte anderledes på allergener enn mennesker. Så det er en dårlig metode, sett fra et klinisk synspunkt.

Finnes en rekke alternativer, se f.eks [1]. Hvis du bryr deg, velg produkter fra produsenter som ikke tester på dyr [2].

[1] http://www.peta.org/factsheet/files/FactsheetDisplay.asp?ID=87
[2] http://www.caringconsumer.com/resources_companies.asp

Utlogget corey

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 214
  • Honnør: 9
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 214

Sv: derfor drømmer vi
« #20 : 09. januar 2008, 15:53 »
dyretesting er strengt tatt nødvendig i mange tilfeller. men kan se at det ikke nødvendigvis er casen når det er sjampo som utvikles.

Utlogget Kpt. Plumbonite

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 849
  • Honnør: 260
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 849

Sv: derfor drømmer vi
« #21 : 09. januar 2008, 16:16 »
dyretesting er strengt tatt nødvendig i mange tilfeller. men kan se at det ikke nødvendigvis er casen når det er sjampo som utvikles.

Ja, på kosmetikkprodukter er det i allefall bare å velge produsenter som ikke tester på dyr:

Andrea, Beiersdorf (Labello, Nivea, Atrix), Body Shop, Biorganics, Chanel, Christy, Clarins of Paris, Clinique, Colour my Image, Colour me Beutiful, Decleor, Dermatologica, Donna Karan, The Essential Oil Company, Estée Lauder, The Hemp Collection, Jason Natural Cosmetics, Jean Paul Mitchell System, Joico (Ice), Kiss My Face, KMS, KSA Jojoba, Montagne Jeunesse, Nectar Beauty Shop, Oriflame, Tommy Hillfinger, Tuesday´s Girl, Sainsbury´s.

Firmaer som eksplisitt opplyser om at de tester på dyr:

Adidas, Calvin Klein, Colgate-Palmolive (Softsoap enterprises; Ajax; Colgate, Palmolive), Coty (Cutex), Davidoff, Gillette Company (Oral B, Braun, Venus, Duracell), Johnson and Johnson (Natusan, OB, Piz Buin), Kimberley Clark (Kleenex, Kotex), Procter and Gamble (Cover-girl, Pantene Pro-V, Clairol, Head and Shoulders, Max Factor, Oil of Ulay, Olay), Reckitt Benkiser (Veet, Jif), SC Johnson & son (Glade, Mr. Muscle), Unilever (Comfort, Domestos, Omo, Sun, Sunlight, Hever Bros), Faberge, Block Drug Co (Sensodyne), Chesebrough-Ponds (Vaseline, Ponds), Helene Curtis Industries (Finesse)

Tatt fra http://www.kosmetikk.info/

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!