Skrevet av Emne: Rakettforbud  (Lest 9877 ganger)

Utlogget Tannfeen

Rakettforbud
« : 30. desember 2007, 13:20 »
http://www.adressa.no/nyheter/innenriks/article1001036.ece

Registrerer at forbud mot raketter med styrepinne (også kalt: rakett) for privatpersoner er i vente.
Er innehaver av to bikkjer som er vettskremte på nyttårsaften hvert år så jeg er personlig for et forbud.
Noen synspunkter ang. forbudet?
There is nothing that training cannot do. Nothing is above its reach or below it.
-Mark Twain




Treningslogg
Bildelogg

Utlogget Unknown_Soldier

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 863
  • Honnør: 1248
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 863

Sv: Rakettforbud
« #1 : 30. desember 2007, 13:26 »
Det er bra med forbud. Det hersker totalt anarki og kaos på nyttårsaften, hvertfall i Oslo (og da kan jeg tenke meg det er enda verre på bygda) Drita fulle folk med eksplosiver, raketter som flyr langs bakken, det sprenger og suser raketter rundt øra dine. I fjor var det ille, og i år blir det sikkert verre. Synes de burde forby rakettbatterier også.
Sa brura

Utlogget dalern

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 14
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 14

Sv: Rakettforbud
« #2 : 30. desember 2007, 13:28 »
Kanon med et forbud. Raketter lager crasy tilstander.

Utlogget Orka

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 390
  • Honnør: 17
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 390

Sv: Rakettforbud
« #3 : 30. desember 2007, 13:49 »
hva vil skje når personer ikke har tilgang til lovelig fyrverkeri? samme med alt som er blit ulovelig gjort vil dt bli smugling og selv eksprimitering. og de fleste ulykker skjer der personer har funnet ut at de skal koble batterier fra verandre, lage egne fyrverkeri eller blande fyrverkeri sammen.

så det vil kanskje forhindre bruk blandt mange voksne med disse er jo uannsett de som er mest forsiktige. men blandt unge vil det bli selv eksprimitering og smugling. altså unge som ikke hadde kontroll på fyrverkeri fra før av, får no hendene sine i fyrverkeri som er mye mer usikkert enn hva de hadde vert vist det ikke var forbud.


Utlogget Allyse

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 644
  • Honnør: 82
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 644

Sv: Rakettforbud
« #4 : 30. desember 2007, 13:54 »
Verden hyler og skriver om seg om miljø, miljø, miljø. Vi skal t.o.m spise mindre kjøtt. Det er sant at jeg syntes dette hysteriet er idioti og politisk, MEN satt i det øyemed er jeg ikke FOR å forutrense bare for moroskyld (Det er mer mitt miljøsyn kommer frem; Jeg er mot at en skal pålegges og skattelegges av ting en faktisk MÅ bruke, f.eks bilen, mens det er opp til hver person å gjøre det han/hun kan. F.eks ikke kaste søppel i naturen).

Det at en hel verden innen 24 timer (+/- en uke) skal skyte opp hundretusner av tonn av dette greiene ALDRI blir uttalt som noe miljøfiendlig er meg rett og slett uforståelig. Å skyte opp raketter er det mest poengløse tidsfordriv som jeg nekter å tro er bra for miljøet som finnes.

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
Sv: Rakettforbud
« #5 : 30. desember 2007, 15:09 »
Definitivt for et
http://www.adressa.no/nyheter/innenriks/article1001036.ece

Registrerer at forbud mot raketter med styrepinne (også kalt: rakett) for privatpersoner er i vente.
Er innehaver av to bikkjer som er vettskremte på nyttårsaften hvert år så jeg er personlig for et forbud.
Noen synspunkter ang. forbudet?


Det handler om trening og ingenting annet. Til sommeren, ta med deg hundene og gå tur rundt en skytebane - da venner de seg raskt til smell som det der og driter til slutt i det. Snakker av erfaring. Smiley
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Utlogget Jølsrud

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 397
  • Honnør: 109
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 397

Sv: Rakettforbud
« #6 : 30. desember 2007, 15:31 »
Jeg syntes raketter er gøy. Og nyttårsaften er jo den eneste gangen i året man lovlig kan ha det gøy med slikt.

Og idiotisk oppførsel er det jo uansett, bare at det er litt farligere når det gjelder eksplosiver enn mye annet.
Konebanker og totalonanist

Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784


Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
Sv: Rakettforbud
« #8 : 30. desember 2007, 18:17 »
"Mekke raketter"..... dry

Foreslår at de tenner på 25 gram krutt i en haug - så får de fleste en overraskelse...
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Utlogget Orka

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 390
  • Honnør: 17
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 390

Sv: Rakettforbud
« #9 : 30. desember 2007, 18:24 »
og hvorfor ta gleden bort fra så mange pågrunnlag av ufårsiktige personer, som på en eller annen måte klarer å skade andre uannsett.

vist vi tenker slik burde vi fjernet biler, fly, alkohol, tobakk osv.


Utlogget proteingutn

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 7 210
  • Honnør: 973
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 210

  • jeje
Sv: Rakettforbud
« #10 : 30. desember 2007, 18:51 »
Enda et idiotisk eksempel på at tullinger og lavpanna naut ødelegger for resten av oss, som faktisk evner å sende raketten riktig vei, nemlig oppover. Jeg er IKKE for et forbud, jeg er for at politiet må bli litt mer ivrig med å skrive ut bøter for tullefyring. Klekkelige bøter, that is, ikke 500 spenn, men 5000.

Jeg synes forøvrig at alkohol og tobakk burdte gjøres ulovlig; røyken plager meg, og det gjør fulle folk og. Dessuten skader begge deler flere mennesker årlig enn det raketter gjør, så hva hadde vel vært mer logisk enn å gjøre dem ulovlige? Jeg gir vel blanke i om enkelte faktisk går ut av huset for å ta en sigg, dessuten driter jeg i om enkelte klarer å styre alkoholinntaket og lar være å havne i bråk, evt kjøre i fylla. Jeg tenker på alle skadene som kommer av nevnte rusmidler; jeg har vel heller ikke noe nevneverdig forbruk av noen av dem, og da gjør det jo meg ingenting at det blir ulovlig heller!

Ser dere tegninga..? Helt urimelig. En straff som bare enkelte skulle hatt, men som går ut over alle. Tullete opplegg, skulle tro at de hadde funnet på noe bedre..
The only way to keep your health is to eat what you don't want, drink what you don't like, and do what you'd rather not.
-Mark Twain
datagjenoppretting

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
Sv: Rakettforbud
« #11 : 30. desember 2007, 19:48 »
Tja... fyrverkeri er i praksis fri tilgang på krutt, det er ikke nødvendigvis lurt på mange måter. Det er tross alt ikke fri tilgang på våpen heller. Men det ser ut som om denne eksplosjonen her var rimelig heftig ...
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Utlogget proteingutn

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 7 210
  • Honnør: 973
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 210

  • jeje
Sv: Rakettforbud
« #12 : 30. desember 2007, 19:49 »
Jo større idiot, jo større eksplosjon. Noen må bare beskyttes mot seg sjøl..
The only way to keep your health is to eat what you don't want, drink what you don't like, and do what you'd rather not.
-Mark Twain
datagjenoppretting

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
Sv: Rakettforbud
« #13 : 30. desember 2007, 19:52 »
Nettopp ! Grin
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

Sv: Rakettforbud
« #14 : 30. desember 2007, 19:57 »
Det fins ingen grunn til å beholde fyrverkerilovgivningen slik den er.

Bare fordi noen greier å skade seg med skytevåpen trass streng lovgiving rundt våpen, så betyr ikke det at man skal gi opp, og la våpen og ammo flyte fritt.

Bare fordi noen greier å kjøre seg ihjel til tross for lave fartsgrenser og avgifter på raske biler, så betyr ikke det at vi må innrømme nederlaget og ha frie fartsgrenser.

Så selv om noen idioter alltid vil finne en måte å skade seg på, så bør vi regulere denne utingen ASAP. Å kaste bort over hundre millioner til ingen annen effekt enn flerfoldige skader og lemlestelser er skammelig.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!