Skrevet av Emne: Lommemannen tatt  (Lest 37819 ganger)

Utlogget aMo

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 746
  • Honnør: 25
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 746

Sv: Lommemannen tatt
« #105 : 12. januar 2008, 23:32 »
Syns vi skal gjøre som de gjør i USA jeg, gi han separate straffer for hvert barn. Så er det 150 barn så blir det fra 300-4500 år i fengsel, er det 300 barn blir det 90000 år i fengsel. DA er de nrske strafferammene gode nok Wink

Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

Sv: Lommemannen tatt
« #106 : 12. januar 2008, 23:57 »
Syns vi skal gjøre som de gjør i USA jeg, gi han separate straffer for hvert barn. Så er det 150 barn så blir det fra 300-4500 år i fengsel, er det 300 barn blir det 90000 år i fengsel. DA er de nrske strafferammene gode nok Wink
Jeg syns du er inne på noe, faktisk... Ikke fordi en lang straff virker mer rehabiliterende enn en kort en, men fordi samfunnet er spart for vedkommende for all overskuelig fremtid.

Utlogget Bob Paar

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 8 860
  • Honnør: 1156
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 8 860

  • Når man er svak, løfter man KUN lette vekter..
Sv: Lommemannen tatt
« #107 : 13. januar 2008, 00:02 »
Jeg syns du er inne på noe, faktisk... Ikke fordi en lang straff virker mer rehabiliterende enn en kort en, men fordi samfunnet er spart for vedkommende for all overskuelig fremtid.
Nettopp.
Håper han ikke blir satt på psykriatrisk avdeling, da blir han vel friskmeldt etter 2 år som trikkedrapsmannen.. Tongue
Nordisk mester i håndbak 2014.


Utlogget Kpt. Plumbonite

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 849
  • Honnør: 260
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 849

Sv: Lommemannen tatt
« #108 : 13. januar 2008, 02:05 »
Nettopp.
Håper han ikke blir satt på psykriatrisk avdeling, da blir han vel friskmeldt etter 2 år som trikkedrapsmannen.. Tongue
Han er vel rehabilitert? Har ikke hørt om at han har drept noen trikker eller på trikker siden friskmeldingen.

Utlogget proteingutn

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 7 210
  • Honnør: 973
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 210

  • jeje
Sv: Lommemannen tatt
« #109 : 13. januar 2008, 12:00 »
Han er vel rehabilitert? Har ikke hørt om at han har drept noen trikker eller på trikker siden friskmeldingen.
Sånn rent bortsett fra at det er et hån mot de etterlatte å slippe han ut bare kort tid etterpå, er jo det forsåvidt riktig..

Signerer den der med dom for hvert enkelt barn. Det som nå kommer til å skje er at han får en oppsamlingsdom, eller kvantumsrabbat, om du vil, og dommen pr barn blir da latterlig liten.
The only way to keep your health is to eat what you don't want, drink what you don't like, and do what you'd rather not.
-Mark Twain
datagjenoppretting

Utlogget aiwass

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 4 322
  • Honnør: 1098
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 4 322

Sv: Lommemannen tatt
« #110 : 13. januar 2008, 12:20 »
Han er vel rehabilitert? Har ikke hørt om at han har drept noen trikker eller på trikker siden friskmeldingen.

Han var stille i ganske mange år før det klikket for ham i første omgang, så et par år uten flere angrep er neppe noen garanti ...

Utlogget ASDFGGHJKLLKJHGFFD

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 261
  • Honnør: 129
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 261

Sv: Lommemannen tatt
« #111 : 13. januar 2008, 14:06 »

Mr. Larssen; Er enig med deg på noen punkter, men syns du tar feil når du, slik jeg oppfatter det, prøver å uskyldiggjøre det du og Tor Erling Staff oppfatter som "ufarlige" overgrep. Hvordan kan du påstå at barn ikke kan få traumer av å bli befølt og/eller bli lurt til å beføle en voksen? Det "Lommemannen" har gjort er å utnytte det tillitsforholdet barn har til voksne personer på det aller groveste, uansett om det er snakk om voldtekt eller "bare" å lure de til å beføle, eller å beføle barna. Enig?
 
G.G
Du misforstår meg hvis du tror jeg bagatelliserer det som Staff gjør.
Det var et svar jeg skrev til en som ville ha han drept, og det jeg skrev var en sammenligning med hva som er verst, ikke at å forgripe seg på små barn ikke er gale.
Hva veit vel du om han ikke har voldtatt noen? Så vidt jeg hørte fra pressekonferansen hadde han gjort ting som i følge loven var sidestilt med voldtekt.
Hva vet vel du om din mor ikke har voldtatt noen?
Hva JEG vet spiller ingen rolle.
POLITIET sier at han har gjort ting som er SIDESTILT med voldtekt, i dette tilfellet oralsex.


Mannen er siktet for 11 overgrep, ikke flere hundre som mange sier.
Og politiet har SELV sagt at de frykter Copycat, er ikke sikkert at mistenkte startet dette.
Det trengs ikke så mye IQ for å få en unge til å ta ned i lommen din, og gå igjen uoppdaget.
Kan være snakk om mange..


Utlogget Iceberg

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 081
  • Honnør: 593
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 3 081

Sv: Lommemannen tatt
« #112 : 13. januar 2008, 14:12 »
Jeg syns du er inne på noe, faktisk... Ikke fordi en lang straff virker mer rehabiliterende enn en kort en, men fordi samfunnet er spart for vedkommende for all overskuelig fremtid.

Enig i dette forsåvidt...For meg kan fyren godt råtne på en celle. Regner med at han må passe seg rimelig godt i de nærmeste årene. Det gir god status inne å kveste en pedo....Regner med at han blir sittende på en 5 er gruppe med likesinnede i all fremtid (baneheia osv)

Edit satt og googlet litt i går og det tok meg ikke mange minuttene å finne navn og bilde av fyren..
Det beste er om vi klarer å la vær å spre det, fordi polititet får en værre jobb hvis vitneutsagn blir farget av at navnet er ute..Så la være. Vi får tidsnok vite det når han blir funnet skyldig. Inntil da er han uskyldig.

Utlogget zenurai

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 321
  • Honnør: 399
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 321

  • I will either find a way, or make one!
Sv: Lommemannen tatt
« #113 : 13. januar 2008, 17:02 »
synes han burde fått livstid og x antall minutt  i et rom hvor alle ofrene var..
De fikk  et minutt alene med valgfritt våpen (kamas, nunchucks, Slåsshanske, laserpenn eller et ringenes herre sverd)
Kun for rehabilitering og på den positive siden hadde dette kun tatt ca 5timer totalt

Utlogget ASDFGGHJKLLKJHGFFD

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 261
  • Honnør: 129
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 261

Sv: Lommemannen tatt
« #114 : 13. januar 2008, 17:03 »
synes han burde fått livstid og x antall minutt  i et rom hvor alle ofrene var..
De fikk  et minutt alene med valgfritt våpen (kamas, nunchucks, Slåsshanske, laserpenn eller et ringenes herre sverd)
Kun for rehabilitering og på den positive siden hadde dette kun tatt ca 5timer totalt
Det ville isåfall tatt 11 minutter hvis han blir funnet skyldig i ALLE forhold han er siktet for.
Er det ingen som tenker så langt at det kan være flere?
Til og med politiet har klart å tenke så langt.

Utlogget Hakono

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 913
  • Honnør: 39
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 913

Sv: Lommemannen tatt
« #115 : 13. januar 2008, 17:14 »
Det som sto under nyheter på Nettby.no i går? Som var en fjortiss som hadde en link til profilen sin for å få masse besøk?

DUST

Jeg trodde det var sant. får han hadde jo linker til vg og dagbladet.  Tåsk!
Gymløft (raw) :   Bøy: 145kg, Benk: 125kg, Mark: 3x160kg

Stevnepers:        Bøy: 140kg, Benk: 120kg, Mark: 200kg


17år, 182+cm over bakken.

http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=64997.0
Min logg Smiley

Utlogget Jølsrud

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 397
  • Honnør: 109
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 397

Sv: Lommemannen tatt
« #116 : 13. januar 2008, 17:24 »
Jeg trodde det var sant. får han hadde jo linker til vg og dagbladet.  Tåsk!

Leste du noen av kommentarene der da? Hvor mange som ikke sa ting som akkurat styrket påstanden hans. Og når jeg klikka innom var det kun linker til to forskjellige profiler.

Og hvorfor hadde du ikke med en link hvis du var så sikker selv?
Konebanker og totalonanist

Utlogget Kpt. Plumbonite

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 849
  • Honnør: 260
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 849

Sv: Lommemannen tatt
« #117 : 13. januar 2008, 17:37 »
Sånn rent bortsett fra at det er et hån mot de etterlatte å slippe han ut bare kort tid etterpå, er jo det forsåvidt riktig..
Var mest et ironisk sleivspark. Tongue

Men det er jo en litt annen sak, trikkemannen var utvilsomt også en systembrist. Vedkommende kom jo ganske traumatisert fra borgerkrig og var i den akutelle perioden psykotisk. Hvis jeg husker riktig så var han tvangsinnlagt rett før, men ble utskrevet før helgen. Ikke fordi han var frisk, men for å ha nok ledig kapasitet i helgen siden psykiatriske sykehus er lovpålagt å ta imot alle innleggelser uten noe forbehold for kapasitet. Så det var vanlig praksis å "få ut noen" før helgen for å ha noen senger ledige til helgens innleggelser.

Det er veldig vanlig i psykiatrien at folk er relativt kort inne, spesielt ved tvangsinnleggelse, siden man må legge inn alle, men man har ikke fått bevilgninger til et tilstrekkelig antall sengeposter for å gjøre en behandling.

Så egentlig skulle trikkemannen vært på lukket avdeling, ikke på den trikken. Så man kan undres litt over skyldspørsmålet. Dog, uten tvil, så tror jeg samfunnet er mer tjent med at vedkommende i denne saken får behandling.

Det som er litt trist er at slike saker ofte stopper helt i bunnen av ansvarsrekken. I denne saken har det bært en brist ved utskrivelsen, og det er en generell brist politisk med underfinansiering.

Derimot lommemannen kan neppe gjemme seg bak en akutt psykose. Rekken av overgrep er så stor at man kan nesten lure på om det er ubesudlede barn igjen i Norge. Og han har holdt på så lenge, og (uten at jeg vet det, men det kommer vel opp i rettsaken) ikke gjort stort for å søke hjelp.

Signerer den der med dom for hvert enkelt barn. Det som nå kommer til å skje er at han får en oppsamlingsdom, eller kvantumsrabbat, om du vil, og dommen pr barn blir da latterlig liten.

Det er mange motveiende grunner til å fengsle folk. Avskrekking og å dekke hevnbehovet for de etterlatte er noen. En annen er jo for å beskytte samfunnet. Personlig tror jeg ikke lange fengselsstraffer er oppskriften (tror USA ligger på toppen av andel av befolkning som er innsatt), men det er viktigere med avskrekking.

Avskrekking består i allefall av TO faktorer: (i) størrelse av straffen og (ii) risikoen for å bli tatt. Jeg tror man bør gjøre mer med (ii), satse mer på politiet og kanskje få andre personer inn i politiet. Jeg vet ikke om antall armhevninger og chin-ups er det rette målet på om en person er et råskinn på å løse kriminalsaker.

Utlogget proteingutn

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 7 210
  • Honnør: 973
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 210

  • jeje
Sv: Lommemannen tatt
« #118 : 13. januar 2008, 18:25 »
Du spør hva jeg vet om han har voldtatt noen, jeg svarer det politiet sier som du ikke klarer å få inn i hodet.
Du trenger ikke å se lengre enn ***** for å finne idioten.
Som sagt, du skriver som en niåring. Er ikke min feil det vettu, gutten, du skulle fulgt med på skolen. Smiley
The only way to keep your health is to eat what you don't want, drink what you don't like, and do what you'd rather not.
-Mark Twain
datagjenoppretting

Utlogget Kpt. Plumbonite

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 849
  • Honnør: 260
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 849

Sv: Lommemannen tatt
« #119 : 13. januar 2008, 18:41 »
Enig i at man må være forsiktige med forhåndsdømming. Justismord har skjedd flere ganger i Norge.

Vi må også huske på at media melker denne saken for absolutt ALT den er verdt, ikke tro at alt som rapporteres er 100 % riktig. Ikke at media nødvendigvis lyver, men de gjør vel det de kan for å skape overskrifter.

Orderudsaken ble jo mer eller mindre presedert i media, og enten så ligger politiets saksregister åpent på nettet eller så lekker politiet til pressen som en bevisst strategi.

Problemet med mange saker er at folkets krav om å plassere skyld. Det er viktigere at noen er dømt for handlingene enn at det faktisk er rikitig person.

Forøvrig, hvis man ser litt kritisk på orderudsaken så er det en fin serie slett politiarbeid, tilbakeholdning av informasjon og utelating av efterforskning som kan svekke statsadvokatens sak. Helt overraskende at man kan bli dømt uten et eneste faktisk bevis.

Dog, påstår overhodet ikke at den siktede ikke er lommemannen. Virker som politiet har gode faktiske bevis (DNA), men vi får se når saken kommer opp.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!