Skrevet av Emne: Treningsleir  (Lest 12841 ganger)

Utlogget Nann-Rosita

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 745
  • Honnør: 193
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 745

  • Andsnes i Loppa
Sv: Treningsleir
« #30 : 16. januar 2008, 18:46 »
Litt skuffende at du, men din kompetanse sier slikt. Skulle nesten tro at det ikke var viktig for deg at ditt barn klarer å prestere, slik at de ikke blir plukket ut sist til kanonball, svømmesprinten osv...Slik virker det i alle fall på din melding. Synes alle foreldre har et ansvar for å trene med barna sine. Vi begynnte meget tidlig med lett "trening" allerede da min sønn var noen måneder gammel...Enkel grepstrening og ikke noe tungt, men kun for å lære kommandoer som "løft" osv...Det har gjort arbeidet mye lettere nå...

Hvis jeg har misforstått din melding så beklager jeg, men blir faktisk litt opprørt av giddalause foreldre..

her er nok ikke noen giddalause foreldre det er snakk om, men interesser. I dagens norge finnes ikke treningsstudio for ungdommer under 16 og med en tenpring som KUN interesserer seg for styrketrening så hjelper det lite.
Desverre er det slik at hun pga tretthetsbrudd i ankler ( blandt annet) ikke kan bedrive hopp , sprett og ballspill som ungdommer flest.

Desuten er jeg for at de skal få finne sin egen vei å ikke bli presset. Selv ble kjeg tvunget ut i skiløypa, på fotballbanen og handballbanen, noe som gjør at jeg pr i dag hater alle tre grener, og spesielt fotball og ski.
Jeg ser ingen hensikt å tvinge henne på "organisert" idrett, når jenta ikke interesserer seg for annet en matte, fysikk og skolefagene.. Jeg venter heller til Golds åpner i akergata i løpet av året, for da får hun faktisk vært med å trene Wink
Medlem av Ragnarokk KFK 


«Problemet med noen kvinner er at de blir så opprømt av ingenting - for deretter å gå hen og gifte seg med han.» - Cher

Utlogget Iceberg

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 081
  • Honnør: 593
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 3 081

Sv: Treningsleir
« #31 : 16. januar 2008, 21:09 »
her er nok ikke noen giddalause foreldre det er snakk om, men interesser. I dagens norge finnes ikke treningsstudio for ungdommer under 16 og med en tenpring som KUN interesserer seg for styrketrening så hjelper det lite.
Desverre er det slik at hun pga tretthetsbrudd i ankler ( blandt annet) ikke kan bedrive hopp , sprett og ballspill som ungdommer flest.

Desuten er jeg for at de skal få finne sin egen vei å ikke bli presset. Selv ble kjeg tvunget ut i skiløypa, på fotballbanen og handballbanen, noe som gjør at jeg pr i dag hater alle tre grener, og spesielt fotball og ski.
Jeg ser ingen hensikt å tvinge henne på "organisert" idrett, når jenta ikke interesserer seg for annet en matte, fysikk og skolefagene.. Jeg venter heller til Golds åpner i akergata i løpet av året, for da får hun faktisk vært med å trene Wink

Jeg synes nok du har vært FOR ivrig dersom du har presset på henne tretthetsbrudd, den er drøy i mine øyne..Men såklart du kjenner jo dine barn best. Enhver får gå så "langt" de anser nødvendig-så lenge det er for barnets beste. Jeg håpe virkelig at du ikke TVINGER ditt barn til trening, dette med tretthetsbrudd synes jeg bar drøyt. Beklager bare min mening.

Utlogget Nann-Rosita

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 745
  • Honnør: 193
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 745

  • Andsnes i Loppa
Sv: Treningsleir
« #32 : 17. januar 2008, 08:26 »
Jeg synes nok du har vært FOR ivrig dersom du har presset på henne tretthetsbrudd, den er drøy i mine øyne..Men såklart du kjenner jo dine barn best. Enhver får gå så "langt" de anser nødvendig-så lenge det er for barnets beste. Jeg håpe virkelig at du ikke TVINGER ditt barn til trening, dette med tretthetsbrudd synes jeg bar drøyt. Beklager bare min mening.

HALLO? Kan du ikke lese?
jeg tvinger IKKE mitt barn til trening. Hun er IKKE med på organisert idrett i det hele tatt.
Visst du hadde lest her så hadde du sett at hun IKKE er med PGA tretthetsbrudd, og dette er faktisk ikke noe som kommer pga trening!!
Medlem av Ragnarokk KFK 


«Problemet med noen kvinner er at de blir så opprømt av ingenting - for deretter å gå hen og gifte seg med han.» - Cher

Utlogget Iceberg

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 081
  • Honnør: 593
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 3 081

Sv: Treningsleir
« #33 : 17. januar 2008, 17:44 »
HALLO? Kan du ikke lese?
jeg tvinger IKKE mitt barn til trening. Hun er IKKE med på organisert idrett i det hele tatt.
Visst du hadde lest her så hadde du sett at hun IKKE er med PGA tretthetsbrudd, og dette er faktisk ikke noe som kommer pga trening!!

Det er kanskje viktigere en noen sinne at hun IKKE trener da hun har tretthetsbrudd?? JEg har faktiskt forståelse for at det kan være vanskelig å holde igjen, de vil jo så gjerne de også....
Jeg anbefaler at dere tar kontakt med lege, tretthetsbrudd kan ta lang tid å lege. DU MÅ IKKE PRESSE HENNE TIL TRENING!!!!!

Utlogget Nann-Rosita

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 745
  • Honnør: 193
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 745

  • Andsnes i Loppa
Sv: Treningsleir
« #34 : 17. januar 2008, 20:41 »
Det er kanskje viktigere en noen sinne at hun IKKE trener da hun har tretthetsbrudd?? JEg har faktiskt forståelse for at det kan være vanskelig å holde igjen, de vil jo så gjerne de også....
Jeg anbefaler at dere tar kontakt med lege, tretthetsbrudd kan ta lang tid å lege. DU MÅ IKKE PRESSE HENNE TIL TRENING!!!!!

Hun har lege og fysio. Så ingen fare.
Tretthetsbrudd og det at hun har meget skjør beinbygning kommer av astma. Jenta er pumpet full av kortisonmedikamenter fra fødsel av, og dette er faktisk direkte skadelig. Er faktisk nå for fire år siden at de medisinene hun hadde ble "obs" på at de gav skjøerere bein og slikt. Hun har ikke trent på dseg tretthetsbrudd, men faktisk bare fått det..
Så hun trener hos fysio to ganger uka. Men jeg mener det lille treninga der er lite.. Og det mener  legen og.. MEN ikke lov med unger på treningsstudio , så vi må faktisk vente..

Bruker kødde med henne at hun snart har like høy skadestatistikk som Ailo Gaup Wink
Medlem av Ragnarokk KFK 


«Problemet med noen kvinner er at de blir så opprømt av ingenting - for deretter å gå hen og gifte seg med han.» - Cher

Utlogget sterkestesomfinns

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 313
  • Honnør: 210
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 313

  • Sjefskjerring :)
Sv: Treningsleir
« #35 : 17. januar 2008, 20:48 »
Du får sende hende opp til OSK på Bjølsen. Der kan hun trene med lette vekter i styrkeløftklubb.
Lykke til!
Blenda!

Utlogget Nann-Rosita

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 745
  • Honnør: 193
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 745

  • Andsnes i Loppa
Sv: Treningsleir
« #36 : 17. januar 2008, 20:49 »
Du får sende hende opp til OSK på Bjølsen. Der kan hun trene med lette vekter i styrkeløftklubb.
Lykke til!

de kan det ??
Medlem av Ragnarokk KFK 


«Problemet med noen kvinner er at de blir så opprømt av ingenting - for deretter å gå hen og gifte seg med han.» - Cher

Utlogget sterkestesomfinns

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 313
  • Honnør: 210
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 313

  • Sjefskjerring :)
Sv: Treningsleir
« #37 : 17. januar 2008, 21:14 »
Ja, man kan konkurrere innen benk maks reps 25 kg fra man er 12 år. Styrkeløft fra man er 15 om ikke jeg husker helt feil. De aller fleste klubber har trenere som tilpasser opplegg for ungdom.
Blenda!

Utlogget Nann-Rosita

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 745
  • Honnør: 193
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 745

  • Andsnes i Loppa
Sv: Treningsleir
« #38 : 17. januar 2008, 21:26 »
Ja, man kan konkurrere innen benk maks reps 25 kg fra man er 12 år. Styrkeløft fra man er 15 om ikke jeg husker helt feil. De aller fleste klubber har trenere som tilpasser opplegg for ungdom.


kult da, skal spørre.. hun er veldig sånn : Mamma må være med.. Men tenåringer er ofte det. Var flink å trene styrke med lette vekter da jeg var på partner.. MEN hmmm
Medlem av Ragnarokk KFK 


«Problemet med noen kvinner er at de blir så opprømt av ingenting - for deretter å gå hen og gifte seg med han.» - Cher

Utlogget ivarfm

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 1
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1

Sv: Treningsleir
« #39 : 11. august 2008, 21:11 »
*BUMP*

Hei, jeg er ny på forumet og kunne gjerne tenke meg på en slik leir som blir nevnt tidligere her, den i Marbella.

Er det noen her osm har erfaring med den?

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!