Skrevet av Emne: Nedgangstider 2008  (Lest 1399 ganger)

Utlogget gubben10

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 12
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 12

Nedgangstider 2008
« : 27. januar 2008, 11:00 »
Heisann!

Er en gutt på 26 år som er litt lei av å vandre rundt med for høy fettprosent. Har lest meg opp på treningsteori og mest kostholdsteori og skal gjøre et forsøk på å gå ned 10 kg på 20 uker.

Jeg startet på regimet 1. januar og veide da 90 kg blank og er 179 cm høy. Gjorde det til en regel å ta bilder av overkropp + gjøre måling av vekt og fettprosent hver lørdag morgen for motivasjonenes skyld. Vil også prøve å legge ut bilder/målinger på forumet av samme grunn.

Følger Release your potential konseptet med tre helkroppstreninger i uka, samt 3-4 kardioøkter fra 45 - 90 minutter. Veksler her mellom langtur jogging på 60 eller 90 minutter med lav intensitet (ca 70 - 75% av makspuls), Intervalløkter jogging med flere korte "spriter med intensitet fra 90 - 95 % av makspuls. Og spinning timer eventuelt fotballtreninger.

Lagt meg på et næringsinntak på mellom 2300 og 2500 kcal pr dag. Fordeler dette på 5-6 måltid pr. dag. ometrent som følger:

Frokost: Wetabix, skummet melk med en halv banan til 20g proteinpulver i skummet melk, 10 g omega 3-6-9.

Mellommåltid: Måltidsestatter

Lunch: 1 boks tunfisk i vann, 2 skiver grovt brød + handfull cashewnøtter

Middag:Her varierer jeg mellom tunfisk, biff, svinekjøtt, karbonadedeig, kylling, kalkun i miks med enten pasta,ris eller poteter + en hjemmelaged salat med diverse grønnsaker og avslutter gildet med min favorittnøtter cashew.

Mellommåltid: 1 boks cottage cheese med nøtteblanding eller banan, eller 1 boks kesam med litt fun light i og nøtter/frukt

kvelds: 20 g proteinpulver i skummet melk og 10 g omega 3-6-9

I tillegg tar jeg en shake med 20 g protein og 40 g karbohydrater etter treninger.

Start målinger: 1. jan 2008:
Vekt 90 kg


5. jan
Vekt: 88,5


12.jan 2008
Vekt: 87,5


19. januar 08
Vekt: 87,0 kg


26.januar 08
Vekt: 86,4 kg


Skal fortsette å holde denne "dagboken" oppdatert om ikke annet for min egen dels motivasjon og for å ha enda en grunn til ikke å gi opp.

Her er en liten sammenligning på fremgang fra 1.januar


Utlogget glagainern

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 395
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 395

Sv: Nedgangstider 2008
« #1 : 27. januar 2008, 11:09 »
Bra fremgang allerede, så ut som kostholdet ditt var bra. Bare og holde seg på matta og ikke jukse med maten så går det rette veien! Smiley Smiley Lykke til!
mål: 250 mark i løpet av 2009

Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

Sv: Nedgangstider 2008
« #2 : 27. januar 2008, 12:11 »
Du har gått ned vedlig mye på kort tid... men det er vanlig i begynnelsen.
Hvis du ligger litt lavt på kaloriene, så øk mengdene protein og nyt godt av at du beholder litt mere muskelmasse.

Stå på og følg planen, men husk å trene tungt og hardt, slik at du blri sterk og hard også, ikke bare tynn! Smiley

Utlogget gubben10

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 12
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 12

Sv: Nedgangstider 2008
« #3 : 27. januar 2008, 13:22 »
OK, takk for tips. Foreløpig spiser jeg vel rundt 160 - 180 gram protein pr dag. Det blir vel ca 2 gram pr kg kroppsvekt. Anbefaler du å øke inntaket ytterligere?

Trener RYP program uten at jeg makser til utmattelese på noen måte. Men det er vel vitsen med RYP å hele tiden ha progresjon? Trener jo masse kondisjon, har egentlig å bli bedre i kondisjonsidretter som ett av målene med vektnedgangen. Men fokuserer i første omgang på ned 10 kg ned.

Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

Sv: Nedgangstider 2008
« #4 : 27. januar 2008, 13:26 »
ok, spinning en gang i uka, svømming en gang i uka, innebandy/fotball osv er også bra.
Klatring osv...

Utlogget gubben10

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 12
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 12

Sv: Nedgangstider 2008
« #5 : 27. januar 2008, 13:31 »
Ja, kjører bakkeintervall en dag i uka, spinning en dag, fotball en dag, samt langkjøring jogg eller sykkel en dag. I tillegg til tre RYP styrkeøkter

Prøver også å holde kontroll på fettprosenten med fettklype for å kontrollere at noe av nedgagnen er fra  fett som forsvinner. Er jo ikke så veldig lett å få en nøyaktig måling på fettprosenten, men det viser iallefall forskjellen fra forrige uke hvis jeg måler mest mulig nøyaktig på de samme punktene.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!