Skrevet av Emne: jeg var drittsekk på sesjon, men tjenestedyktig.  (Lest 15077 ganger)

Utlogget Kim-s

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 677
  • Honnør: 9
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 677

Sv: jeg var drittsekk på sesjon, men tjenestedyktig.
« #75 : 13. januar 2008, 03:18 »
Mange positive opplevelser å få med seg i militæret, ingen tvil om det. Jeg personlig har ingen planer om det. Jeg har andre ting jeg vil bruke 9mnd av mitt liv på.

Nå er det 12mnd -20 dager ferie Wink
Success consists of going from failure to failure without loss of enthusiasm.

-Winston Churchill

Utlogget Missy-

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 562
  • Honnør: 646
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 2 562

Sv: jeg var drittsekk på sesjon, men tjenestedyktig.
« #76 : 13. januar 2008, 06:50 »
Hvis gutter blir menn i militæret, hva blir kvinner som går inn i militæret da?

Utlogget Haymaker

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 114
  • Honnør: 101
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 114

Sv: jeg var drittsekk på sesjon, men tjenestedyktig.
« #77 : 13. januar 2008, 09:15 »
Hvis gutter blir menn i militæret, hva blir kvinner som går inn i militæret da?

Jenter som går i millitæret blir kvinner
I det stangen treffer gulvet brøler han triumferende. Den metroseksuelle mannen kan spise så mye sushi han bare orker. Det er jern som får testosteronet til å bruse. Det er her, i denne gymmen, man bygger menn. - KK Ingvild

Utlogget Kiwi

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 106
  • Honnør: 15
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 106

Sv: jeg var drittsekk på sesjon, men tjenestedyktig.
« #78 : 13. januar 2008, 10:08 »
Definisjonen på en mann er hvorvidt han er et råskinn på sluttet orden. Kan ikke være mann uten å kunne marsjere.
Du glemte èn ting, en er visst ikke mann før man kan marsjere og skyte med våpen.


Yeah right :Smiley

Utlogget Lokomotivet

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 320
  • Honnør: 422
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 320

Sv: jeg var drittsekk på sesjon, men tjenestedyktig.
« #79 : 13. januar 2008, 10:41 »
Hvis gutter blir menn i militæret, hva blir kvinner som går inn i militæret da?

De blir pult.... Smiley




Avancia Strongman Challenge 2013: 2.plass

Gjesteutøver - Italias sterkeste mann 2013: 1.plass

Etrurian Strongman Challenge (Italia) 2014: 1.plass

Utlogget Lokomotivet

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 320
  • Honnør: 422
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 320

Sv: jeg var drittsekk på sesjon, men tjenestedyktig.
« #80 : 13. januar 2008, 10:45 »
Sitte å preike om da du var en kvisete attenåring som satt å prompa og spillte ps2 sammen med en gjeng andre sokkestinkende drittunger når du er 30 år er vel omtrent akuratt like patetisk som å møte en kompis etter 10 år og si " Fy faen russefeiringa var fet ass..husker du den klassefesten i andre klasse?" 

Håper for deres skyld at dere har andre ting å prate om når dere runder 30 Cheesy

Forøvrig skal det nevnes at det selvsagt kan oppstå fine minner når man er sammen med bare gutter i et år. Disse minnene dreier seg som oftest om "de sinnsyke fisen han olav hadde den kvelden dere runna gta3" eller, "bildet vi tok av jensemann der han poserte i tanga og ag3 over skulderen". 

Spør du meg så burde man bruke disse årene av livet på å reise eller kanskje jobbe et år i utlandet. På den måten lærer man seg å tolerere mennesker i andre land, knytte vennskap, lære seg å kjenne andre kulturer og ikke minst slippe å måtte gå inn i et militær der det eneste man lærer er hvordan forholde seg til kun gutter, ta ordre, og ellers oppleve fornedrelse i både direkte og indirekte form.  Militæret burde være for spesielt interesserte og ikke obligatorisk. De som vil, burde få lov til å dra i militæret, mot at de drar til afghanistan og får seg skutt etterpå. De som ikke vil burde få lov til å la seg slippe å bli frarøvet et år av livet sitt.

Nå høres det ut som om jeg bryr meg, noe jeg ikke gjør. Har ikke vært i militæret heller. Jeg var ute å reiste og levde livet i Las Vegas, og andre steder i 9 mnd. Men det var sikkert like fett og sitte å råtne i en sliten bu oppi nordland da!   2thumbsup


Virker som om du har misforstått hele militærtjenesten.
Poenget er ikke at DU skal få noe ut av det, men at NASJONEN skal få noe ut av DEG!
Du skal nemlig bli en stridsdyktig soldat, som kan forsvare Norge. Militærtjenesten er PLIKT, og har aldri vært ment som selvrealisering!




Avancia Strongman Challenge 2013: 2.plass

Gjesteutøver - Italias sterkeste mann 2013: 1.plass

Etrurian Strongman Challenge (Italia) 2014: 1.plass

Utlogget Il Gladiatore

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 760
  • Honnør: 199
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 760

Sv: jeg var drittsekk på sesjon, men tjenestedyktig.
« #81 : 13. januar 2008, 10:49 »
Hvis gutter blir menn i militæret, hva blir kvinner som går inn i militæret da?

Heh, jenter mener du vel? Smiley

Nærmer meg styggelig 23 og har planer om å verve meg for militæret, i og med at jeg ikke har hørt en døyt fra de siden sesjon. Satser på å tjenestegjøre i utlandet, og verver meg muligens for ett par år til. Hvorfor jeg har lyst til å verve meg for militæret? Jo, fordi jeg har lyst på litt endringer i hverdagen. Se nye ting, være på nye steder, reise generelt, og fordi jeg har lyst til å gjøre et godt stykke arbeid. Utenlandstjeneste er jo relativt bedre betalt enn hva siviltjeneste er ihvertfall. Smiley Men, ikke halvparten så bra betalt som min nåværende jobb. Militæret dekker jo uansett husleia, så egentlig er det vel ingen krise.

Å blir trakkasert av befaler som er både 3 og 4 år yngre enn meg er noe jeg rett og slett er villig til å gå med på. Å gi slipp på livet i ett år, hva er galt med det? Adlyder man og yter litt innsats kommer man fint overens med befalene vil jeg tro.

Og ang. det å bli pusha. Er man vant til å jobbe 12-14 timer + om dagen vil ikke overgangen være det største problemet vil jeg tro. Igjennom de 8 åra som jeg har jobba har jeg vel egenlig blitt pusha godt av de sjefene jeg har hatt, dette KUN fordi jeg lar meg pushe.
Be the fire in my heart, be the wind in these sails and be the reason that I live

Utlogget Kiwi

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 106
  • Honnør: 15
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 106

Sv: jeg var drittsekk på sesjon, men tjenestedyktig.
« #82 : 13. januar 2008, 11:36 »

Virker som om du har misforstått hele militærtjenesten.
Poenget er ikke at DU skal få noe ut av det, men at NASJONEN skal få noe ut av DEG!
Du skal nemlig bli en stridsdyktig soldat, som kan forsvare Norge. Militærtjenesten er PLIKT, og har aldri vært ment som selvrealisering!
Hva i all verden får nasjonen ut av at jeg går i førstegangstjeneste? (Jeg ville ikke dratt til Midt-østen i krig om det var ønskelig).

Utlogget Lokomotivet

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 320
  • Honnør: 422
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 320

Sv: jeg var drittsekk på sesjon, men tjenestedyktig.
« #83 : 13. januar 2008, 11:42 »
Hva i all verden får nasjonen ut av at jeg går i førstegangstjeneste? (Jeg ville ikke dratt til Midt-østen i krig om det var ønskelig).

Du lærer deg å forsvare landet mot invasjon (det er i hvert fall tanken bak militærtjenesten).




Avancia Strongman Challenge 2013: 2.plass

Gjesteutøver - Italias sterkeste mann 2013: 1.plass

Etrurian Strongman Challenge (Italia) 2014: 1.plass

Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

Sv: jeg var drittsekk på sesjon, men tjenestedyktig.
« #84 : 13. januar 2008, 11:43 »
Hva i all verden får nasjonen ut av at jeg går i førstegangstjeneste? (Jeg ville ikke dratt til Midt-østen i krig om det var ønskelig).
nei, det er ikke alle som er i stand til å oppfylle behovet og forpliktelsen. Det er derfor det er sesjon, for å PRØVE å sile ut de som er verdt å bruke. (Eventuellt plage... Wink )

Utlogget Lasse Christoffersen

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 6 991
  • Honnør: 337
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 6 991

Sv: jeg var drittsekk på sesjon, men tjenestedyktig.
« #85 : 13. januar 2008, 11:54 »
Har dratt meg  unna militæret selv. Ser ikke poenget med at de skal bruke tid og penger på en som ikke kommer til å bidra med  noe  ett helt år der inne. Det samme året som jeg egentlig skulle være i militæret jobbet jeg 150% og skattet inn en haug med penger til staten. Vinn-vinn situasjon.
Nettbutikken for deg som trener! www.x-life.no

Besøk oss på Facebook:
https://www.facebook.com/XLIFE.no

Besøk oss på Google+:
https://plus.google.com/117792074539729929721

(Bedriftsprofil for X-life.no.)

dodraugen2k

  • Gjest
Sv: jeg var drittsekk på sesjon, men tjenestedyktig.
« #86 : 13. januar 2008, 13:10 »
Det som er litt trist er at man ikke har karakter nok til å stå i mot den første lille utfordringen og bite tennene litt sammen.

Nei, det som er trist er at alle og enhver tror de sitter på en slags fasit på hva som er mest givende for andre. Basert på deres egne erfaringer, og kanskje noen kameraters, bare for å gjøre det herlig arbitrært. Vil du vise karakter og mot? Meld deg som frivillig hjelpearbeider i et krigsherjet land. Mindre fittepreik, mindre selvgodhet. Vi kan alle være enige om at det ligger gevinster i førstegangstjenesten, og at alle bør kunne bruke et år på å bidra for andre enn seg selv. Men spar deg for den latterlige penslingen av alle som har tjent som altruistiske helter, og alle som ikke har tjent som karakterløse slanger.

Utlogget spirrevipp

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 235
  • Honnør: 150
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 235

Sv: jeg var drittsekk på sesjon, men tjenestedyktig.
« #87 : 13. januar 2008, 13:37 »
Kan jeg spørre hvilke verdier du lærte deg i militæret som du mener er unike for militæret? Og som man ikke kan lære andre steder?
Det kan jeg. Du skilter med 9 måneder i LAs Vegas. Selv hadde jeg som 16/17 åring et år i utlandet som utvekslingsstudent og har definitivt hatt mye igjen for det. Militæret derimot finpusset hva jeg før hadde lært. Det gjorde meg sikker på at når ting blir tung, så kan jeg bite tennene sammen og gi det som trengs. Før den tid var det ved kipe situasjoner lett å bare gi f.... Jeg trengte dyttet i ræva, særlig etter videregående. Man kommer fra en beskyttet situasjon hjemme hvor skole er lite utfordrernde. I militæret blir man behandlet som en voksen, man våkner rett og slett opp. MAn får et nytt perspektiv på livet og lærer seg å svelge mange kameler man uansett vil møte senere i det voksne liv. Blant venner i i dag i det voksne liv så er det tydeleg forskjell på oss som har tjenestegjort og ikke ift. når syting strater, kontra hva vi finner lite grunn til å klage over. Vi innfinner oss kanskje lettere med urettferdigheter og kjedelige situasjoner og har lettere for å overkomme disse til noe positivt. Før jeg gikk iinn i militæret så var jeg skråsikker på at jeg ikke trengte det. I dag kunne jeg ikke ha vært det foruten. Jeg tar høyere utdannelse og tror tjenesten er mye å takke for at jeg holder ut sene kvelder med lesing på eget insj.

Uansett hva folk mener, hva er galt med å vie ETT år av sitt liv til å tjensetegjøre landet sitt? Er dette slik en ofrelse? Å vite at dersom verdenssituasjonen skulle endres, så er man ihvertfall beredt og kan hjelpe sitt land i en presset stund. Jeg vil anta at de som står på sidelinjen i en krigssituasjon med hendene i lommene vil føle seg rimelig udugelige. (en liten digresjon - I know)

Utlogget bonaqua

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 891
  • Honnør: 75
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 891

Sv: jeg var drittsekk på sesjon, men tjenestedyktig.
« #88 : 13. januar 2008, 15:24 »
Mange her som hevder at man blir skreket til av befalene i et helt år. Jeg har ingen aning hvorfor noen sier det. Min erfaring er at befalene er harde i rekrutten for å få vekk "dritten", noe som gjør nivået på de gjenverende bedre. En er ikke sterkere enn sitt svakeste ledd Wink
Nå er befalene mer som kompiser, eller gjerne en sjef i det sivile. Hender vi tar oss en øl med befalet på puben, og da er det ingen forskjell på oss. Det med å melde seg for befalet ditt går fort over etter rekrutten.

Blir litt feil når dimlinger som dimmet etter en drøy måned skal legge ut om hvordan det er i militæret. De opplevde tross alt kun den værste perioden man kan ha i førstegangstjenesten...
Støttes av Lånekassen

Utlogget Treningsvitenskap

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 692
  • Honnør: 88
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 692

  • Treningsvitenskap.com
Sv: jeg var drittsekk på sesjon, men tjenestedyktig.
« #89 : 13. januar 2008, 17:58 »
dere må huske at det er mange som har diverse psykise problem og at det ofte er grunnen til at de ikke kan/bør reise ut til førstegangstjeneste. synes det er feil av folk å skal spille bare tøffe og staute og si at militæret er noe alle har godt av. de fleste har nok veldig godt av det, og om folk ikke vil dra bare på grunnlag av at de ikke orker eller vil gi opp det deilige livet de har nå støtter ejg det fullt ut at de bare burde holde kjeft å dra. men trodde ærlig talt ikke at det var vanskelig å slippe for dagens ungdom ettersom færre og færre plasser skal fylles i militæret. da budre de jo bare ta inn de som virkelig har lyst spør du meg
Trenings og ernærings elsker. Driver www.treningsvitenskap.com

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!