Skrevet av Emne: Magnus sitt treningsforsøk  (Lest 6209 ganger)

Utlogget magnusalu

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 61
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 61

Magnus sitt treningsforsøk
« : 22. januar 2008, 19:49 »
Ja, da var planen å få gjort noe med den dvaske kroppen min. Er 20 år, og har hatt flere perioder hvor jeg har trent en god del, men har slitt så mye med motivasjonen ettersom jeg så minimal fremgang, at det har aldri blitt noe av. Nå skal jeg prøve meg på nytt, og jeg håper det går bedre denne gangen.

Er som sagt 20 år, veier ca 70 kg, var 179 cm høy på sesjon, og er i generelt ganske dårlig fysisk form.
Skal kjøre et 3-splittsprogram hvor jeg skal trene mandag, onsdag og fredag.

Mandag: Bryst/biceps/triceps

Bryst:
•   Benkpress: base                   8-10 rep. x 3 sett
•   Hantelpress:                     8-10 rep. x 3 sett
•   Sittende chestpress:                  8-10 rep. x 2 sett

Biceps:
•   Sittende bicepscurl:                  8-10 rep. x 3 sett
•   Stående curl Z-stang:                  8-10 rep. x 2 sett

Triceps:
•   Pushdown kabel:                   8-10 rep. x 3 sett
•   Franskpress:                     8-10 rep. x 3 sett
•   Sittende dips:                     8-10 rep. x 3 sett

Onsdag: Bein

•   Knebøy: (Base)                                   10-12 rep. x 4 sett
•   Fotpress:                                     10-12 rep. x 3 sett
•   Beinspark:                             8-10 rep. x 3 sett

Fredag: Rygg/skuldre

Rygg:
•   Markløft: (Base)                     10 rep. x 4 sett
•   Sittende roing i kabel:                     8-10 rep. x 3 sett
•   Nedtrekk foran m/bredt grep:            8-10 rep. x 3 sett

Skuldre:
•   Frontpress:                       6-8 rep. x 3 sett
•   Sittende skulderpress:                  8-10 rep. x 3 sett


Utlogget magnusalu

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 61
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 61

Sv: Magnus sitt treningsforsøk
« #1 : 22. januar 2008, 20:02 »
Er jo tirsdag nå som jeg skriver dette, men jeg begynte på treningsprogammet i går og det gikk tålelig greit. Sliter med teknikken på det meste, så det blir ikke så mye vekt, men satser på at det kommer seg etterhvert. Skal få tak i protein og karbohydrat kosttilskudd så snart jeg kan, men ser at gainer inneholder både protein og karbohydrater så det er kanskje like god ide?
Ihvertfall.

Benkpress: varma opp en del med kun stanga, og kjørte så 10 rep på 30kg, og 3x8 rep på 40 kg. Gikk forholdsvis greit, måtte ha litt hjelp på de siste, men sånn skal det vel være Smiley

Hantelpress: Dette har jeg gjort en god del av før, gikk greit nok. 3x8 rep på 12,5 kg

Chestpress: Liker denne maskina, 1x10 rep 30 kg, 1x10 rep 40 kg, 1x10 rep 50 kg

Sittende bicepscurl: Denne er tung om man gjør det korrekt, så det ble ikke mye vekt, men er en start, 3x8 rep - 7,5 kg.

Stående curl - z-stang: tungt som faen! og har ikke peiling på hvor mye stanga veier hehe, men jeg tok ihvertfall 3x8 rep. med 10kg + stanga

Pushdown kabel: Det her er vannvittig tungt! Med helt korrekt teknikk klarte jeg ikke mer enn 15 kg og 3x6 rep

Franskpress: Sliter som sagt veldig med å få inn teknikken, men 3x8 rep med 5kg+stanga

Sittende dips: Sånne øvelser elsker jeg, 3x10 rep. deilig.


Er som sagt tirsdag idag, så det er deilig å kjenne at jeg er støl idag! Ser frem til å trene bein i morgen, er spent på knebøyen ettersom jeg har vært igjennom et helvete med kneet mitt tidligere..

Utlogget magnusalu

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 61
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 61

Sv: Magnus sitt treningsforsøk
« #2 : 22. januar 2008, 20:32 »
Når det gjelder matinntaket så er vel det generelt ganske dårlig. Kan prøve å skrive ned en liten oversikt.
Frokost: En bolle med solfrokost frokostblanding eller müsli
Lunsj: 4 skiver kneip med nugatti, peanøttsmør eller gulost
Middag: tja, mye forskjellig, men spiser ihvertfall middag hver dag. går mye i tunfisk, kjøttboller, pasta, toast, taco, lasagne, karbonader, pytt i panne. Det er vel hva vi stort sett spiser til middag..
Kvelds: Vel, om det i det hele tatt blir noe her, for spiser gjerne så sen middag, så blir som oftest at jeg legger meg sulten. Innimellom et par brødskiver på kvelden.

Veit at det her er skikkelig dårlig, men jeg er student med dårlig råd, og håper at gainer eller protein og karbohydrat-shake vil hjelpe meg litt..

Utlogget Toggen

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 480
  • Honnør: 59
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 480

Sv: Magnus sitt treningsforsøk
« #3 : 22. januar 2008, 22:55 »
Velkommen til forumet, gutt. Håper det blir stas på treninga di. Men du må få deg en treningspartner, hjelper mye på vei det. En god treningspartner som drar deg i gang og motiverer. Samt at å ha en avtale om å trene til et bestemt tidspunkt pusher deg til å møte opp når motivasjonen dabber av og du ikke har lyst til å trene. Resten har du vel fått en ganske god forståelse av.. Mat, teknikk, variasjon, teknikk Wink
Tipper du kommer til å bli overrasket over hvor mye du kommer til å lære om trening fremover.. det blei hvertfall jeg. Jo mer jeg leser her på forumet, jo mer skjønner jeg at jeg ikke forstår.
Lykke til, kompis
There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.

AC/DC - Rock 'n Roll Train

Treningsdagboka mi

Utlogget magnusalu

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 61
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 61

Sv: Magnus sitt treningsforsøk
« #4 : 23. januar 2008, 16:45 »
Har faktisk løsna seg litt når det gjelder treningspartner. For trener samtidig med 3 andre, og han ene har nesten likt treningsprogram som meg, så det blir bra Smiley

Og nå er dagens treningsøkt over! Jeg ER SÅ SLITEN i beina, knebøyen var helt syk, men er deilig å kjenne at jeg har gjort noe riktig Smiley

Knebøy: 4x10 rep med 40 kg. holdt i massevis for meg kjenner jeg.
Fotpress: Utrolig tungt etter at jeg har tatt knebøyen men fikk det da til. 3x10 rep med 60kg
Beinspark: Helt, helt kjørt i beina, fikk pressa meg til 1x10 rep på 15 kg..
Tok også 2x10 rep med tåhev, eller hva jeg skal kalle det, tok ihvertfall bra på leggene Smiley

Tok litt mage til slutt, 3x15 situps i "nedoverbenk" med beina i 90 grader.
Tenkte å avslutte med litt statisk magetrening, men hadde ikke sjans, beina ville bare ikke holde meg oppe..

Men, er i alt fornøyd med dagens treningsøkt, deilig å kjenne at jeg faktisk får trent de stedene jeg skal, selv om det resultatmessig ikke er noe ennå, men er jo teknikk, teknikk, teknikk..
Nettopp vært på butikken og handla meg tran, masse bananer og kyllingkjøttdeig, så vi får håpe det blir bra Smiley Meldte meg også nettopp inn i nytt og bedre treningssenter!

Og ja Torgeir, merker allerede nå at jeg har lært mer om trening, bare ved å kikke litt her, og begynne litt smått Smiley Gleder meg til fortsettelsen for syns faktisk det her er moro!

Utlogget magnusalu

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 61
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 61

Sv: Magnus sitt treningsforsøk
« #5 : 25. januar 2008, 18:57 »
drittøkt, null motivasjon, og fikk ikke til det jeg ville, bare dassa.

markløft: 3,5x10 rep. 50kg smalt til i venstre side på siste settet, sikkert løfta feil
sittende roing i kabel: 3x10 rep. 45kg
nedtrekk foran m/bredt grep: 1x10 rep. 35 kg, 1x10 rep 40 kg, 1x10 rep 45 kg

frontpress: skjønte jeg ikke hva var, får finne det ut til neste rygg/skulderøkt
sittende skulderpress: 3x10 rep 10kg i hver hånd

Utlogget Evensen

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 785
  • Honnør: 39
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 785

Sv: Magnus sitt treningsforsøk
« #6 : 25. januar 2008, 19:00 »
drittøkt, null motivasjon, og fikk ikke til det jeg ville, bare dassa.

markløft: 3,5x10 rep. 50kg smalt til i venstre side på siste settet, sikkert løfta feil
sittende roing i kabel: 3x10 rep. 45kg
nedtrekk foran m/bredt grep: 1x10 rep. 35 kg, 1x10 rep 40 kg, 1x10 rep 45 kg

frontpress: skjønte jeg ikke hva var, får finne det ut til neste rygg/skulderøkt
sittende skulderpress: 3x10 rep 10kg i hver hånd

Frontpress = militærpress http://www.coopersguns.com/videos/exercise-encyclopedia/deltoids/military-press/
Alder: 18 år    Høyde: 196 cm     Vekt: 88 kg

                                     
- ML: 155 kg old                    
- BP: 110 kg                         
- KB: 120 kg (?)           



Loggbok

Bildeprofil

Utlogget magnusalu

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 61
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 61


Utlogget Toggen

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 480
  • Honnør: 59
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 480

Sv: Magnus sitt treningsforsøk
« #8 : 26. januar 2008, 01:35 »
Hrm.. vel, jeg sa bare at jeg forventa en loggføring Grin men det kan være en tanke å psyke seg litt opp før en økt også. Fikser det bedre neste gang da.. jag deg opp i godstemning med noe god musikk da vettu. Litt agressiv Metallica og Pantera funker for meg, så får du selv bestemme hva som flyter din båt Wink
There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.

AC/DC - Rock 'n Roll Train

Treningsdagboka mi

Utlogget magnusalu

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 61
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 61

Sv: Magnus sitt treningsforsøk
« #9 : 26. januar 2008, 15:04 »
Hrm.. vel, jeg sa bare at jeg forventa en loggføring Grin men det kan være en tanke å psyke seg litt opp før en økt også. Fikser det bedre neste gang da.. jag deg opp i godstemning med noe god musikk da vettu. Litt agressiv Metallica og Pantera funker for meg, så får du selv bestemme hva som flyter din båt Wink

får isåfall sette meg ned å høre på litt god hip hop det Wink men, har jeg en dårlig dag skal det mye til for å gjøre om på det..

Utlogget magnusalu

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 61
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 61

Sv: Magnus sitt treningsforsøk
« #10 : 28. januar 2008, 22:01 »
allright, dagens økt gikk forsåvidt greit nok. ikke nå slenge ræva i taket for akkurat men, uansett. suger å trene alene kjenner jeg

Benkpress: 3x10 rep 40 kg
Hantelpress: 3x12 rep 12,5kg
Chestpress: maskina var opptatt, og jeg gadd ikke vente så lenge, så jeg tok en lignende, 2x10 rep  70 kg (? - sto ikke vekt, den sto på 7)

Sittende bicepscurl: det var jævla tungt idag! 3x8 rep 7,5kg
Stående curl, z-stang: 10x2 15kg

Franskpress: 3x10 rep 12,5 kg
Pushdown kabel: hater når det ikke står hvor mye vekt det er på hver men den sto ihvertfall på 7, også la jeg på en sånn liten tilleggsvekt.
Dips: brukte sånn hjelpeapparat, hvor du står på knærna og har litt "hjelpevekt" 3x10 rep

Utlogget magnusalu

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 61
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 61

Sv: Magnus sitt treningsforsøk
« #11 : 30. januar 2008, 14:34 »
aight. fornøyd Smiley

Knebøy: 4x10 40kg
Beinpress: 1x10 40kg, 1x10 50kg og 1x10 60 kg
Beinspark: 3x8 på nivå 3

3x20 situps uten vinkling, beina 90 grader

Utlogget magnusalu

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 61
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 61

Sv: Magnus sitt treningsforsøk
« #12 : 08. februar 2008, 09:55 »
jøss, glemte visst å skrive om økta 1 feb. hrmf.. nåvel, husker da sånn halvveis.

Markløft: 2x10 50kg og 2x10 55kg
Sittende roing: 3x10 50kg
Nedtrekk: 3x10 45 kg

Militærpress: 3x8 10kg (+ stang)
Sittende skulderpress: 3x10 10kg

må legge til at dette bare er halvveis.. så husker ikke helt.

Utlogget magnusalu

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 61
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 61

Sv: Magnus sitt treningsforsøk
« #13 : 08. februar 2008, 09:55 »
okei, vært noen dager i hemsedal, så ble ikke noen økt på mandag eller onsdag, men begynner igjen idag, så vi får se Smiley

Utlogget magnusalu

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 61
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 61

Sv: Magnus sitt treningsforsøk
« #14 : 08. februar 2008, 15:54 »
hva er det med meg og motivasjon på fredager a? jaja..

markløft: 4x10 55 kg
sittende roing: 2x10 50kg 1x10 55kg
nedtrekk: 3x10 45 kg

militærpress: 1x8 15kg og 3x8 20kg
sittende skulderpress: 3x10 10kg

Situps skrå vinkel: 3x15

Kjenner jeg kunne tatt en del mer på bla. markløften, men får se litt ann, vil ikke bruke feil teknikker heller. har ihvertfall bestilt 10 kg med MUSCLE JUICE nå Grin faen for et rått navn

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!