Skrevet av Emne: Kampsport som levebrød  (Lest 3622 ganger)

Utlogget roninx

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 27
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 27

Kampsport som levebrød
« : 06. januar 2004, 01:02 »
Hei vil gjerne ha noen synspunkter på hva dere mener om å ha kampsport som levebrød. Er dette mulig i Norge? hva bør en satse på? Er det noen av dere som allerde lever av dette. Huh :- Huh Smiley

Utlogget Cain

  • .: Fighter Member :.
  • ******
  • Innlegg: 2 938
  • Honnør: 163
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 938

  • fat free motion lotion.
Re:Kampsport som levebrød
« #1 : 06. januar 2004, 01:25 »
Mr. Andresen I NTN Trondheim lever vel ganske godt av det? mellom 700 000 og 800 000 i fjor tror jeg, iirc.


http://unixgen.com <- les, kommenter.

Utlogget agandhjin

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 130
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 130

  • Eating u alive
Re:Kampsport som levebrød
« #2 : 06. januar 2004, 01:25 »
Ja! Men visse faktorer bør være tilstede. Faktorer som:

- Stor nok "kundegruppe" for din "ekspertise".
- Stor nok ambisjon til å kunne holde på (ikke bli utbrent)
- Modenhet
- Mulighet til å dedikere seg(Familie,jobb,fysikk,økomoni osv.)

Jeg syntes at å leve av kampsport (i prinsippet) er ikke så veldig anderledes f.eks en sangkarriere. Mange har talentet, men ikke muligheten.

Jeg regner med at det finnes flere faktorer som være tilstede, men jeg kommer ikke på de...(fyll opp noen?)

Og så kan man jo selvfølgelig ha en proffkarriere!

Jeg f.eks!!!! Jeg lever av dataspill. Ikke tull! Noe av det samme:) Passer ideelt med "hvileperiodene" mine til treninga Smiley

Utlogget agandhjin

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 130
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 130

  • Eating u alive
Re:Kampsport som levebrød
« #3 : 06. januar 2004, 01:28 »
Og Per Andressen.... kan brenne! (Lite diplomatisk sagt av meg Sad )

Jeg har lite sansen for strukturen på TKD hierakiet, og pengesystemet. Det kaller jeg ikke å leve av kampsport. Det er "snylting" og "suging" av kampsport-blodet til tapre kampsport-utøvere...VAMPYR!

Kanskje ikke så rart at han er ADVOKAT!! Helt sant!!

(Uff, denne posten er som fylla.. jeg angrer nok imorgen)

Utlogget KjeXz

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 166
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 166

Re:Kampsport som levebrød
« #4 : 06. januar 2004, 09:13 »
LEVER av dataspill? :/ Hva er det for noe tøys?
Hvilket da? Tongue

Utlogget agandhjin

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 130
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 130

  • Eating u alive
Re:Kampsport som levebrød
« #5 : 06. januar 2004, 14:31 »
Jeg eier en netcafe. Eller "Gaming Cafe" som det også blir kalt Smiley Så da blir litt. Så hvilket spill? CS,WC3,C&C:Generals and so on...

For min del så er SoulCaliber II litt moro... (følge med i tiden både når det gjelder MA og Gaming)

Utlogget Socrates

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 40
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 40

Re:Kampsport som levebrød
« #6 : 06. januar 2004, 15:17 »
Gaming er tingen Tongue spiller du selv?



Hva har du forresten mot Per Andresen? Han jobber jo, og må jo få penger for det, naturlig nok. Han JOBBER, som alle andre.

Utlogget agandhjin

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 130
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 130

  • Eating u alive
Re:Kampsport som levebrød
« #7 : 06. januar 2004, 15:36 »
Ok, betydningen av ordet "jobber" kan nok variere fra person til person (kanksje definisjon er ett bedre ord).

Men noen får nemlig penger ikke ved det jeg føler er ærlig arbeid, men heller gjennom "lurerier".

Jeg liker ikke "Multi-Level-Marketing",og jeg liker ikke den måte det økonomiske systemet til NTN (tidl. GTF) er bygd opp. Det er bygd opp som om PA(Per Andresen) eier hele GTF-Norge.. Undersøk, så skjønner du hva jeg mener.

Men litt usakelig er jeg nok Grin


Utlogget agandhjin

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 130
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 130

  • Eating u alive
Re:Kampsport som levebrød
« #8 : 06. januar 2004, 15:37 »
Jeg var norgesmester i RA2, og du skal ha virkelig problemer med å slå meg i C&C:Generals-ZeroHour....Yeah!

Utlogget kalvbeint

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 107
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 107

Re:Kampsport som levebrød
« #9 : 07. januar 2004, 21:57 »
Har du tjent penger på selve spillinga da eller?

Utlogget agandhjin

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 130
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 130

  • Eating u alive
Re:Kampsport som levebrød
« #10 : 08. januar 2004, 00:18 »
Ja, det har vært mesterskap. Det er det samme som med kampsport.. Du finner noe du liker, så kanskje man blir god i det.
Noen blir så gode at de velger å satse fulltid. De fleste er forhåpentligvis klar over ikke alle kan klare å bryte igjennom. Det er bare plass til en på toppen. Og det gjerne han som får pengene.
Norge er lite land, med lite muligheter... Men det er godt å starte her..så får ambisjonene og drømmene dra oss videre etterhvert.

Utlogget Socrates

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 40
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 40

Re:Kampsport som levebrød
« #11 : 08. januar 2004, 14:55 »

Jeg var norgesmester i RA2, og du skal ha virkelig problemer med å slå meg i C&C:Generals-ZeroHour....Yeah!

impressive Kiss

Utlogget agandhjin

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 130
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 130

  • Eating u alive
Re:Kampsport som levebrød
« #12 : 08. januar 2004, 20:37 »
tnx:) Men har lite pengepremier å hente der...
Men tilbake til "tråd-emnet".. hvor mye er det mulig å cashe inn på en pall-plass i Norge?

Til Thomas Hytten: Kom det noe cash din vei etter EVT? Og hvor mye er det mulig tjene på mesterskap rundt omkring i skandinavia?

Utlogget Thomas Hytten

  • Treningsforum Crew
  • Moderator Team
  • *****
  • Innlegg: 110
  • Honnør: 11
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 110

  • Train hard, fight easy
Re:Kampsport som levebrød
« #13 : 08. januar 2004, 21:47 »
EVT er ikke noe jeg gjorde de største pengene på, jeg kjenner presidenten og de fleste som står bak EVT personlig ettersom enkelte av dem er fra Shooters International. Jeg har derfor valgt å gå kamper for dem slik at jeg kan bidra til å bygge opp EVT til å bli en stor og bra promotion. Reise og hotell med matpenger for meg og en coach + en "fightpurse" var det jeg fikk, fightpursen noe mindre en det jeg vanligvis forhandler frem.

Nå er jeg kontraktsbundet til ikke å diskutere økonomi men jeg kan si så mye som at der hvor jeg har fått mest er i Japan, det er dyrt for dem å betale reise og opphold pluss at man får en rimelig bra fightpurse og ofte er det bonus om man vinner. USA betaler vel også rimelig greit, men det har jeg ingen erfaring med.

Når det gjelder skandinavia er det for lite sponsor interesse og økonomi i de forskjellige promotionene til at de betaler noe særlig. Dette er synd for det gjør at store navn velger å ikke gå kamper da risken blir for stor. EVT er per i dag den som betaler best i skandinavia.

Målet mitt er at jeg skal kunne leve av kun kamper om noen år, nå idag må jeg kombinere en hel rekke ting. Jeg holder seminarer, driver et senter som ikke gir så stor avkastning, jobber med å få frem private sponsorer. Spesiellt det siste vil nok være avgjørende om hvorvidt jeg kan opprettholde så store treningsmengder som jeg gjør i dag på sikt. Så om dere vet om noen som vil sponse meg så si fra.

Så per idag kan man vel egentlig si at jeg har kampsport som levebrød, men lett er det ikke.

Utlogget krugans

  • .: Fighter Member :.
  • ******
  • Innlegg: 895
  • Honnør: 21
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 895

Re:Kampsport som levebrød
« #14 : 08. januar 2004, 22:57 »
thommas hmmm "train hard fight easy" stjal du den fra signaturen min eller har du stålet den fra samme plass som jeg har  Grin

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!