Skrevet av Emne: Hva en personlig trener sa om Markløft  (Lest 23477 ganger)

Utlogget Zuul

Sv: Hva en personlig trener sa om Markløft
« #90 : 16. februar 2008, 18:31 »
Coan sa "thanks, but no thanks", men takket samtiding for interessen.  Grin

Jeg tror jeg hadde fått et drypp av irritasjon om det var meg Grin

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
Sv: Hva en personlig trener sa om Markløft
« #91 : 16. februar 2008, 19:28 »
Om noen enda ikke har forstått det så er nok PTFrank kun et forumtroll som er ute etter å lage diskusjoner (og kvalme) ved å utgi seg for å være noe hun/han ikke er. Jeg NEKTER nemlig å tro at en ekte PT ville utgi seg for å være så enfoldig som han/hun gjør her Grin

Jeg tror dessverre du tar feil ...
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Utlogget Zuul

Sv: Hva en personlig trener sa om Markløft
« #92 : 16. februar 2008, 19:30 »
Bare delvis Wink

Utlogget Eirik Dolega

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 607
  • Honnør: 191
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 607

  • GIMMEU'RSHAKE!
Sv: Hva en personlig trener sa om Markløft
« #93 : 16. februar 2008, 19:31 »
Kommer ikke over den legendariske gangen han sto på sitt og sa at ett kosthold med 65% karbohydrater og 20-25% proteiner var det alle burde ha, og alle ville vokse best av/deffe lettest med.
Fett nok.

Trent siden september 07.

Loggbok!

Utlogget Geir M

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 167
  • Honnør: 360
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 167

Sv: Hva en personlig trener sa om Markløft
« #94 : 16. februar 2008, 19:45 »
Synes PTFrank får mye pepper her, men jeg er delvis enig i en del av det han sier. De aller fleste jentene som trener på kommersielle gym er ikke akkurat veldig dedikerte, og de vet jævelig lite om trening. Når det er sagt gjelder mye av det samme for mange av guttene som trener der. Men de fleste jentene vil bare "stramme opp" og skjønner ikke at det som gjør at man blir strammet opp er mer muskler.
There are two novels that can change a bookish fourteen-year old's life: The Lord of the Rings and Atlas Shrugged. One is a childish fantasy that often engenders a lifelong obsession with its unbelievable heroes, leading to an emotionally stunted, socially crippled adulthood, unable to deal with the real world. The other, of course, involves orcs.

- Paul Krugman, Nobelprisvinner i økonomi

Utlogget Zuul

Sv: Hva en personlig trener sa om Markløft
« #95 : 16. februar 2008, 19:57 »
Synes PTFrank får mye pepper her, men jeg er delvis enig i en del av det han sier. De aller fleste jentene som trener på kommersielle gym er ikke akkurat veldig dedikerte, og de vet jævelig lite om trening. Når det er sagt gjelder mye av det samme for mange av guttene som trener der. Men de fleste jentene vil bare "stramme opp" og skjønner ikke at det som gjør at man blir strammet opp er mer muskler.

Det var ikke snakk om at jenter ikke var dedikerte, han mente damer ikke burde bli PT. Fordi damer ikke i snitt var like dedikert og opptatt av dette. o

Utlogget Porter

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 73
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 73

Sv: Hva en personlig trener sa om Markløft
« #96 : 16. februar 2008, 19:59 »
Voldsomt langt emne dette ble ja;-p Dumt at ikke så mange svarer på mine spørsmål om treningsprogram. Men uansett, når jeg fikk denne tilsnakkelsen var det ikke fordi jeg har en personlig trener, men fordi denne damen kom bort og fortalte meg hvordan ting skulle gjøres. Hun ble vell sikkert litt irritert over lyden når 10+ plater går i gulvet xxx antall ganger. Det er selvfølgelig utrolig teit at en personlig trener ikke kan den korrekte definisjon på det mest grunnleggende løft av alle, men for jeg som trener på elixia vet jeg at ikke alle er der for å trene slik jeg og likesinnede gjør med vekter. Kan ikke huske å ha sett en som gjør en knebøy korrekt, og av alle de 100+ som frekventerer gymmet i ny og ne kan jeg telle på 5 fingre folk som faktisk har knebøy i sitt program, i enda mindre grad markløft. Men man må huske på at trening er et stort begrep som dekker svært mye, instruktører og PT'er havner vell(Vet ikke dette, men er logisk) i forskjellige kategorier etter hva de er utdanna som, fordi mange av disse personlige trenerene jeg har snakka med har forskjellige felt de er veldig gode på, enten det er klatring, eller forskjellige idretter. Man må vell bare innse at flere av disse ikke lever og ånder for det som flere av oss her gjør, og som ikke vet forskjellen på den mengde varierte knebøy varianter det er av f.eks knebøy hva som utgjør forskjellene på disse, beinplassering, hvor man skal stoppe, konsentrisk/eksentrisk fase, repfrekvens osv. Man må bare innse at disse folkene ikke leser opp og ned på diverse sider som t-nation, ,men heller må trene standard-modellen av en gymgåer som sannsynligvis kunn bare vil bli litt slankere, få biceps eller whatever. Hadde sannsynligvis blitt en eyeopener for mange PT'ere hvis de hadde fått lest seg gjennom bra litteratur som f.eks Mark Rippetoe Starting Strenght.

Utlogget Everhard

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 55
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 55

Sv: Hva en personlig trener sa om Markløft
« #97 : 16. februar 2008, 20:31 »
Litt morsom diskusjon egentlig...Jeg for min del holder heller ut med teite pt-folk på gymet enn å trene på skikkelige gym. Det har sin forklaring i at på et skikkelig gym så vet alle hvilke øvelser som funker (mark, bøy, rykk, støt, frivendinger etc.) og det betyr at plassen hvor man trener slikt til enhver tid er opptatt. Det er jo dumt for meg så ergo trener jeg på et gym hvor ikke alle trener sånt. Når det kommer en pt over for å forklare noe så klarer jeg alltids å parere det meste av svada. Heldigvis så skjer det sjelden siden jeg trener klokka 06.00....

Utlogget Geir M

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 167
  • Honnør: 360
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 167

Sv: Hva en personlig trener sa om Markløft
« #98 : 16. februar 2008, 21:02 »
Det var ikke snakk om at jenter ikke var dedikerte, han mente damer ikke burde bli PT. Fordi damer ikke i snitt var like dedikert og opptatt av dette. o
Vel det er jeg ikke enig i selvsagt.
There are two novels that can change a bookish fourteen-year old's life: The Lord of the Rings and Atlas Shrugged. One is a childish fantasy that often engenders a lifelong obsession with its unbelievable heroes, leading to an emotionally stunted, socially crippled adulthood, unable to deal with the real world. The other, of course, involves orcs.

- Paul Krugman, Nobelprisvinner i økonomi

Utlogget Quadriceps

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 554
  • Honnør: 422
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 554

  • Do or do not. There is no try!
Sv: Hva en personlig trener sa om Markløft
« #99 : 16. februar 2008, 22:42 »
Jeg kjenner tricepsman og mente faktisk innlegget mitt som en fleip. Når noen sier pupper, pupper ca. 100 ganger er det ment som en fleip når en sier "hva synes du egentlig om pupper ?" siden hva han synes om pupper foreligger klart i innlegget.  Grin

Jeg skjønte det da. Mitt tilsvar var bare et utslag av min medfødte autisme.

Grin

Utlogget Bob Paar

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 8 860
  • Honnør: 1156
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 8 860

  • Når man er svak, løfter man KUN lette vekter..
Sv: Hva en personlig trener sa om Markløft
« #100 : 16. februar 2008, 22:59 »
Voldsomt langt emne dette ble ja;-p Dumt at ikke så mange svarer på mine spørsmål om treningsprogram. Men uansett, når jeg fikk denne tilsnakkelsen var det ikke fordi jeg har en personlig trener, men fordi denne damen kom bort og fortalte meg hvordan ting skulle gjøres. Hun ble vell sikkert litt irritert over lyden når 10+ plater går i gulvet xxx antall ganger. Det er selvfølgelig utrolig teit at en personlig trener ikke kan den korrekte definisjon på det mest grunnleggende løft av alle, men for jeg som trener på elixia vet jeg at ikke alle er der for å trene slik jeg og likesinnede gjør med vekter. Kan ikke huske å ha sett en som gjør en knebøy korrekt, og av alle de 100+ som frekventerer gymmet i ny og ne kan jeg telle på 5 fingre folk som faktisk har knebøy i sitt program, i enda mindre grad markløft. Men man må huske på at trening er et stort begrep som dekker svært mye, instruktører og PT'er havner vell(Vet ikke dette, men er logisk) i forskjellige kategorier etter hva de er utdanna som, fordi mange av disse personlige trenerene jeg har snakka med har forskjellige felt de er veldig gode på, enten det er klatring, eller forskjellige idretter. Man må vell bare innse at flere av disse ikke lever og ånder for det som flere av oss her gjør, og som ikke vet forskjellen på den mengde varierte knebøy varianter det er av f.eks knebøy hva som utgjør forskjellene på disse, beinplassering, hvor man skal stoppe, konsentrisk/eksentrisk fase, repfrekvens osv. Man må bare innse at disse folkene ikke leser opp og ned på diverse sider som t-nation, ,men heller må trene standard-modellen av en gymgåer som sannsynligvis kunn bare vil bli litt slankere, få biceps eller whatever. Hadde sannsynligvis blitt en eyeopener for mange PT'ere hvis de hadde fått lest seg gjennom bra litteratur som f.eks Mark Rippetoe Starting Strenght.

Er de ikke dedikert nok har de ingenting som PT å gjøre. Det er vel ingen som har prakket på de PT jobben, den er vel av frivillig basis vil jeg tro og da forventer jeg hvertfall at de skal vite de grunnleggende prinsipper som deres felt omhandler. Er man PT må man finne seg i noen vanskelige tilfeller mtp. spørsmål, utførelse av øvelse og noen verdensmestre fra den andre kanten. Da er det viktig å pense den trenede inn på riktig vei og ikke bare jatte med eller vise øvelsen feil bare for å slippe mere mas.

Da er vi over på bilmekanikerfaget igjen. Det kommer en bil inn på verksted med ulyd motor. Jeg bytter ikke eksospotte bare fordi jeg synes det er enklere.
Nordisk mester i håndbak 2014.


Utlogget JanB Diddl etc

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 13 417
  • Honnør: 3127
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 13 417

Sv: Hva en personlig trener sa om Markløft
« #101 : 16. februar 2008, 23:04 »
Det som er farlig med den typen PT som nevnes i første innlegg, er når denne skal trene totalt uvitende folk som tar alt det de sier for "god fisk".

Jeg kan lite, så jeg takker de høyere makter for at jeg er vegetarianer.
Gloria in Excelsis Deo


Utlogget JanB Diddl etc

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 13 417
  • Honnør: 3127
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 13 417

Sv: Hva en personlig trener sa om Markløft
« #102 : 16. februar 2008, 23:06 »
Disse "programene" man ofte får på kommersielle  senter er ikke verdt mer enn papiret de er skrevet på dessverre....

Selv så bruker jeg gullbelagt papir.
Gloria in Excelsis Deo


janne

  • Gjest
Sv: Hva en personlig trener sa om Markløft
« #103 : 16. februar 2008, 23:07 »
Jeg tror dessverre du tar feil ...

Ja, desverre, så gjør jeg nok det Shocked

Utlogget stallion

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 6 515
  • Honnør: 1111
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 6 515

  • Bøy er gøy!
Sv: Hva en personlig trener sa om Markløft
« #104 : 17. februar 2008, 03:20 »
Bob Paar:

Det er når man kan ganske mye innen et felt at man skjønner at man kan ganske lite.

Jeg sitter med intrykket av at de dårligste PT`er er de som er "verdensmestre" å tror de er utlært og ikke de som er ute etter å lære mere innen sitt eget fag.
Selv om man er utdannet PT betyr ikke det at man vet og kan alt.
 Kan ta en paralell som nevnt i sted. Jeg jobber som bilmekaniker og har gjort det i mange år nå. Jeg kan svært lite ennda, men lærer noe nytt hver dag.. Wink



Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!