Skrevet av Emne: Respons på kosthold og trening?  (Lest 2804 ganger)

Utlogget Luxie

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 088
  • Honnør: 84
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 088

Sv: Respons på kosthold og trening?
« #15 : 30. januar 2008, 18:33 »
Å? Ja jeg kan se logikken i det du sier. Akkurat som 1 kgs-vekter opp og ned på arma i en evighet ikke gir noe særlig resultat. Hehe. Noen som har noe erfaring med disse maskinene de har på sats (som skal trene magemusklene og låra), disse hvor du sitter og bruker beina og overkroppen å presser sammen. Det var kanskje en smule surrete forklart. My bad hvis folk ikke skjønte den. Men kanskje noen aner hvilken maskin jeg prøver å beskrive? - Man kan velge hvor mange kg det skal være for å "presse kroppen sammen", så det kan "rive" ganske godt i magen og være ganske tungt. Er dette en maskin jeg kanskje burde satse på å bruke mer, istenden for mine 200x2 situps?
 

Utlogget Luxie

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 088
  • Honnør: 84
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 088

Sv: Respons på kosthold og trening?
« #16 : 30. januar 2008, 18:38 »
Men vil bare legge til at jeg kjenner det veldig godt i magen når jeg tar de situpsene jeg gjør nå. Og det er kanskje noe man kan måle ut ifra? Litt av poenget? Så det er vel ikke helt bortkasta? Forhåpentligvis. Er litt usikker og forvirra her, så håper noen av dere kloke mennesker der ute har noe fornuftig svar på detta.  Smiley

Utlogget guggen

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 540
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 540

  • yeah
Sv: Respons på kosthold og trening?
« #17 : 30. januar 2008, 21:39 »
Når man skal legge på seg muskler, så må man regne med at man får med litt fett på kjøpet også. Hvor mye man legger på seg av fett\muskler er genetisk bestemt. Og selvsagt legger man mer fett på seg hvis man har et alt for høyt overskudd, eller hvis man har et dårlig treningsprogram.

Det er nok lurt å se på kroppen som en helhet, og at du skal få hele til å vokse. 3 økter i uka er bra. Hele kroppen hver gang. RYP program er et fint sted å begynne. Søk på det på nettet. Smiley

Utlogget Luxie

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 088
  • Honnør: 84
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 088

Sv: Respons på kosthold og trening?
« #18 : 31. januar 2008, 20:18 »
Ok takk for svar. Skal sjekke ut RYP-opplegget.  Smiley Har lagt ved et bilde i dette innlegget. Forstår jo selvsagt at det er en lang vei til en sånn type kropp - og at det avhenger av gener osv.. Men ville bare legge ved dette bilde for å vise dere hva jeg jakter etter. Er klar over at det sikkert er en "klisjè" å ville se sånn ut og at det er vel bare å drømme. Men jeg liker å ha et mål da, og er villig til å gi mye for å nå det. I og med at jeg liker å holde meg i form ved trening og spise bra. Det er en stor del av livet mitt.

Også vil jeg spørre om hva dere vil anslå jeg må gjøre får å få en lignende mage som på bildet? Kan jo egentlig spørre om hele kroppen forsåvidt, men spesielt magen. Hun er jo menneske hun også, så det må jo på sett og vis være mulig. Hvor hardt tror dere jeg må gå ut for å få til noe lignende resultat?

Hun er jo veldig tynn, ser det. Ikke mye fett der nei. Men er vil tro at jeg er rimelig tynn selv. Magen min er flat, men ikke noe særlig markerte muskler.

Har trent en god stund, men har ikke så god peiling som jeg skulle ønske jeg hadde.

Utlogget guggen

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 540
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 540

  • yeah
Sv: Respons på kosthold og trening?
« #19 : 31. januar 2008, 23:29 »
Ja, sånn kan du nok bli. Det er nok litt genetisk som du sier. Hvor bred midjen og hoftene etc er kommer jo litt an på benbygning også. Ho er jo ganske tynn da. Husk at du ikke kan holde toppformen hele året. Folk deffer seg ned til bilder og konkurranser. På bilder er det ofte litt triks også. Det beste er å få hele kroppen til å vokse, så kommer magen også. Og skal du trene magen, så er det neppe mye vits i å ta mange hunder situps som du også sjøl sier.

Utlogget Luxie

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 088
  • Honnør: 84
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 088

Sv: Respons på kosthold og trening?
« #20 : 01. februar 2008, 07:57 »
Midjen min er nå 60-63 cm, så jeg er ganske smal, og hoftene er 80 cm. Tror selv jeg har en timeglass formet kropp, så sånn sett har jeg ålreie gener, hehe. Har du noen tips til hvordan jeg kan trene magen hardt og få mye fremgang? Prøvde situps med 5 kg bak hodet, rimelig tungt, er det bra? Også er det den maskinen jeg prøvde å forklare i et innlegg tidligere jeg fortsatt lurer på.. Om den kunne vært bra, siden man kan legge på ganske tungt så det blir tyngre å trekke kroppen sammen og dermed trene magemusklene.

Har skikkelig motivasjon og glede av treninga for tida, vil så gjerne nå målene mine (:

Utlogget Evensen

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 785
  • Honnør: 39
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 785

Sv: Respons på kosthold og trening?
« #21 : 01. februar 2008, 08:10 »
Midjen min er nå 60-63 cm, så jeg er ganske smal, og hoftene er 80 cm. Tror selv jeg har en timeglass formet kropp, så sånn sett har jeg ålreie gener, hehe. Har du noen tips til hvordan jeg kan trene magen hardt og få mye fremgang? Prøvde situps med 5 kg bak hodet, rimelig tungt, er det bra? Også er det den maskinen jeg prøvde å forklare i et innlegg tidligere jeg fortsatt lurer på.. Om den kunne vært bra, siden man kan legge på ganske tungt så det blir tyngre å trekke kroppen sammen og dermed trene magemusklene.

Har skikkelig motivasjon og glede av treninga for tida, vil så gjerne nå målene mine (:
Hva vil du oppnå med magetreninga ? Vil du bli sterkere i mageregionen, eller vil du ha vaskebrett? Tongue Hvis du vil ha ruter må du deffe for å få bort evt underhudsfett.
Sånn generell magretrening vil jeg si at det lønner seg å trene tungt. Fra 6-15 rep, og selvsagt med progresjon. Tren crunches med vekter bak hodet  Wink Ser du tar situps, men prøv heller crunches! det tar så sinnsykt mye mer. http://www.coopersguns.com/videos/exercise-encyclopedia/abdominals/crunch/ For å trene denne øvelsen enda tyngre holder du en vekt bak hodet med armene Wink (viktig å ha blikket opp mot taket)

Gå inn på denne linken så kan du velge og vrake mellom øvelser: http://www.coopersguns.com/videos/exercise-encyclopedia/

men husk: magen er som alle andre muskler, og skal trenes på akkurat samme måte som dem
Alder: 18 år    Høyde: 196 cm     Vekt: 88 kg

                                     
- ML: 155 kg old                    
- BP: 110 kg                         
- KB: 120 kg (?)           



Loggbok

Bildeprofil

Utlogget Luxie

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 088
  • Honnør: 84
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 088

Sv: Respons på kosthold og trening?
« #22 : 01. februar 2008, 08:57 »
Jeg vil ha vaskebrett, helt klart. (: se på det bilde jeg la ut i innlegget før det forrige. - Noe sånt jeg jakter etter. Ser dere skriver at jeg på fjerne underhudsfett osv.. Men jeg er ganske lita. 48 kg og 164 cm som sagt. Jeg har en bmi på 17 eller noe. Som da er undervektig. Tror ikke jeg burde gå ned mer i vekt egentlig. Har jeg egentlig så mye underhudsfett når jeg veier såpass lite? Jeg veit ikke, det er derfor jeg spør  Smiley

btw, takk for svar, skal sjekke ut de linkene du la ved.

Utlogget Luxie

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 088
  • Honnør: 84
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 088

Sv: Respons på kosthold og trening?
« #23 : 06. februar 2008, 12:01 »
Har begynt å bruke det apparatet på Sats som trener magen. Kjenner godt at jeg bruker magemusklene og det tar godt. Håper det vil gi bedre fremgang. Har lyst til å måle fettprosent, hvor kan jeg få gjort dette? Drar man til fastlegen sin, eller måler de slikt på treningssentere? Er klar over at det egentlig bare er så spørre der jeg trener, men bare lurer på om det er normalt? Har også sett sånne fettklyper, er de noe særlig nøyaktige? Hvor selges disse utenom nettet?

Utlogget Luxie

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 088
  • Honnør: 84
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 088

Sv: Respons på kosthold og trening?
« #24 : 11. februar 2008, 21:04 »
Til dere som har lest litt på tråden min.. Har begynt på logg, hadde vært strålende med litt respons der Smiley

Utlogget Luxie

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 088
  • Honnør: 84
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 088


Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!