Skrevet av Emne: Smerte på gymmet og krigen mot deg selv.  (Lest 1953 ganger)

Utlogget Tor Andre

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 204
  • Honnør: 162
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 204

  • Squat til'you puke!
Smerte på gymmet og krigen mot deg selv.
« : 25. februar 2008, 03:07 »
Vi aller fleste opplever det når vi trener.

I mange øvelser så når vi smertsomme repetisjoner når vi trener. Øvelser jeg kan komme på i farta som gir dette er, underarms curls, beinspark og alle legg øvelser.

Hva smerten kommer av kan andre svare for, noen som har en del mer biologisk kunnskap om kroppen en meg.

La oss f. eks ta legg trening. Man begynner å få smerter i leggene etter 7-8 reps. Du skal kjøre 12 stk. Da begynner kampen mot kroppen. Innstinktene dine sier "Stopp!" men man fortsetter. Det gjør bare vondere og vondere.

Det har vært ganger jeg har feiga ut og stoppet, resten av dagen er jeg så forbanna på meg selv at jeg glefser hodet av de som prater til meg.

For tiden driver jeg og trener Doggcrapp, nå har ikke jeg prøvd så mange filosofier. Men denne treningsfilosofien er noe av det mest smertefulle jeg har opplevd. Static holds og ekstrem stretching. Det gjør så inni helvette vondt. Man vet at kan skal holde ut så og så lenge, man teller sekunder og de går altfor sakte. Man kjemper livet av seg for å holde ut.

Legg treningen til doggcrapp er også helt ekstrem. Alle som er flinke til å trene legger vet denne smerten jeg snakker om. Og de fleste trener helt vanlig opp og ned i normalt tempo.

Prøv 1 gang, med ekplodér helt opp og senk ned rolig under 5 sekunder, hold dem nede i 15 sekunder. Gjenta dette 12 ganger, med relativt tunge vekter.

For meg er dette det værste jeg har kjent. Saken er den at jeg sliter skikkelig med å ikke feige ut. Og det gjør meg forbanna.  Angry

Noen som vet deres arme råd om hvordan man kan trene smerteterskelen og lære å elske smerte? 

Saken er vel den at jeg vet ikke om jeg klarer å leve meg selv med å vite når jeg er eldre at jeg kunne hatt bedre fysikk hvis jeg bare ikke feiga ut så ofte når jeg var yngre. Mulig alt går kun på viljestyrke.

Håper på mange innvendinger her   biggrin

Utlogget stallion

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 6 515
  • Honnør: 1111
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 6 515

  • Bøy er gøy!
Sv: Smerte på gymmet og krigen mot deg selv.
« #1 : 25. februar 2008, 03:17 »
Smerte er din venn. Når det er sagt, er det faktisk ikke nødvendig å trene så hardt! Cheesy

Det viktigste er å stimulere til vekst og styrkefremgang, ikke til å destruere deg totalt.

Men noen tips til å klare å yte bedre på trening:

- Tenk at smerten er kun midlertidig. Den varer aldri lenge.
- Tren sammen med noen som trener like hardt. Da koster det mer psykisk å gi seg.
- Bestem deg for å gjennomføre. Slappe av kan du gjøre etterpå.
- Å ta seg ut på trening er også en treningssak. Det kan forbedres.


"Øvelser jeg kan komme på i farta som gir dette er, underarms curls, beinspark og alle legg øvelser."

Jeg var fristet til å ikke svare deg når du startet innlegget med dette, men tenkte å være hyggelig likevel. Mantraet er basisøvelser, basisøvelser, basisøvelser. Vil du ha bein skal du bare måke på med knebøy, frontbøy og strake mark. Legcurl, beinspark og underarms curl er bortkastede kalorier om du ønsker å bli stor.

Her har du eksempel på en mann som ikke kaster bort tiden med tåhev, benspark og underarmscurl:

Olaf Dahl:


Asbjørn Randen:


Basisøvelser, og mat. Verre er det ikke.



Utlogget Tor Andre

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 204
  • Honnør: 162
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 204

  • Squat til'you puke!
Sv: Smerte på gymmet og krigen mot deg selv.
« #2 : 25. februar 2008, 03:39 »
Smerte er din venn. Når det er sagt, er det faktisk ikke nødvendig å trene så hardt! Cheesy

Det viktigste er å stimulere til vekst og styrkefremgang, ikke til å destruere deg totalt.

Men noen tips til å klare å yte bedre på trening:

- Tenk at smerten er kun midlertidig. Den varer aldri lenge.
- Tren sammen med noen som trener like hardt. Da koster det mer psykisk å gi seg.
- Bestem deg for å gjennomføre. Slappe av kan du gjøre etterpå.
- Å ta seg ut på trening er også en treningssak. Det kan forbedres.


"Øvelser jeg kan komme på i farta som gir dette er, underarms curls, beinspark og alle legg øvelser."

Jeg var fristet til å ikke svare deg når du startet innlegget med dette, men tenkte å være hyggelig likevel. Mantraet er basisøvelser, basisøvelser, basisøvelser. Vil du ha bein skal du bare måke på med knebøy, frontbøy og strake mark. Legcurl, beinspark og underarms curl er bortkastede kalorier om du ønsker å bli stor.

Her har du eksempel på en mann som ikke kaster bort tiden med tåhev, benspark og underarmscurl:

Olaf Dahl:


Asbjørn Randen:


Basisøvelser, og mat. Verre er det ikke.




Tror du misforsto meg litt kamerat Wink

Første halvdelen av svaret takker jeg for.

Vet ikke om du leste at jeg driver med DC, Det går ut på MASSE baseøvelser. Jeg prøver å styre unna isolasjonsøvelser. Men leggtrening og underarms trening er nå engang med i programmet.

Gud bevares er selvfølgelig enig med deg på alle punkter. Men jeg gjør baseøvelsene mine ja.

Wink


Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!