Skrevet av Emne: Gitar  (Lest 12294 ganger)

Utlogget Herman Vandrepølse

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 353
  • Honnør: 158
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 353

  • Jau deet...
Sv: Gitar
« #60 : 20. mars 2008, 23:35 »
http://www.youtube.com/watch?v=fC71fFdCsbk

Stevie Ray Vaughn Live!

Anbefaler å høre låta helt ut Grin 


www.kravmaga.mobi

Sitat: fra prizm-image - til Vandrepølsa  21. Mai 2007, 21:38
"men så lenge du har det fint ellers,så har det ikke så mye å bety om du løfter 200 eller 300kg i benken Wink du kan jo uansett trøste deg med at du helt sikkert er norges sterkeste fyllikk" Grin
---------------------------------------------------------------------
Det enkle er ofte det beste Wink
 
 195 - 160 - 215 utstyrsfritt på stevne.
Vekt: 87kg
 Treningsperser raw: 225 - 180 - 240
Frogner Atletklubb Styrkeløft/Kampsport Israeli Krav International(IKI Krav Maga)  http://www.facebook.com/ikikravmaganorway

Utlogget A.K

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 41
  • Honnør: 5
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 41

Sv: Gitar
« #61 : 20. mars 2008, 23:50 »
Spiller litt gitar av og til. Har en hvit Workshop Oslo gitar stående i stua. Noe så sjeldent som hellakert. Finnes såvidt meg betjent 3 eksemplarer av denne gitaren. En drøm å spille på. Min kjæreste eiendel uten tvil..


Utlogget shv

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 45
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 45

Sv: Gitar
« #62 : 25. mars 2008, 09:51 »
Hvordan liker du JEMen din? hvilken jem er det? Jeg går og snuser litt etter en "shreddeøks" ala Ibanez osv. Noen som kan anbefale noe? Problemet er at jeg ikke har fått prøvd en JEM skikkelig. Eier forøvrig en Gibson Les Paul Standard 2002 modell som jeg er meget fornøyd med, men jeg ønsker meg i tillegg en gitar med et locking trem system.

Liker JEM'en veldig godt! Veldig god spillbarhet. Er den gitaren jeg spiller mest med, selv om jeg nylig har kjøpt meg en Suhr som også får kjørt seg litt...

Det finnes en del bra Ibanez gitarer. JEM (Ikke 555) er bra, men er høyt priset. Kjøper man brukt så kan man få de til +- 10000. I tillegg er J-Custom gitarene til Ibanez veldig bra.

Ønsker man å bruke litt mindre penger så kan jo en vanlig RG være et alternativ! Smiley

Er ellers altfor mange bra gitarer på markedet, blir en dyr hobby... Sad

Utlogget bloodredthrone

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 444
  • Honnør: 48
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 444

Sv: Gitar
« #63 : 25. mars 2008, 10:18 »
Mange av de sykeste gitaristene (i tillegg til de som er nevnt her) spiller i ekstremmetalband.
Cannibal Corpse
http://youtube.com/watch?v=QOb6JSQd-Qw
Necrophagist
http://youtube.com/watch?v=2H76LUCBIUg&feature=related
Decrepit Birth:
http://youtube.com/watch?v=IABAe0tAN3k
Spawn of Possession har også utrolig talentfulle gitarister, og blander mange elementer i musikken. Verdt å sjekke ut for folk som er litt open-minded.  Wink

Utlogget aiwass

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 4 322
  • Honnør: 1098
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 4 322

Sv: Gitar
« #64 : 25. mars 2008, 11:29 »
Jeg går og snuser litt etter en "shreddeøks" ala Ibanez osv. Noen som kan anbefale noe?

Jeg har en Parker Fly Mojo, og er svært fornøyd. Spillbarheten er uovertruffen, og lydmessig takler den alt fra metal til jazz svært bra.

Spiller litt gitar av og til. Har en hvit Workshop Oslo gitar stående i stua. Noe så sjeldent som hellakert. Finnes såvidt meg betjent 3 eksemplarer av denne gitaren. En drøm å spille på. Min kjæreste eiendel uten tvil..

Hellakkert, you say? Altså med hvitmalt hals og gripebrett? I så fall tror jeg at jeg så et av de tre eksemplarene på Photophono for en 8 år siden ca. - sexy gitar, det. Smiley

Utlogget shv

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 45
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 45

Sv: Gitar
« #65 : 25. mars 2008, 11:59 »
Jeg har en Parker Fly Mojo, og er svært fornøyd. Spillbarheten er uovertruffen, og lydmessig takler den alt fra metal til jazz svært bra.


Gode instrumenter, men er veldig spesielt utseende på de Parker gitarene, tror det er litt elsk eller hat...

Utlogget Fleksnes

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 015
  • Honnør: 1550
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 015

Sv: Gitar
« #66 : 25. mars 2008, 14:03 »
Har
Da ordner det seg. Synd at mangen ikke kan tab for det er en utrolig bra måte en kan lære seg å spille gitar på. Jeg bruker selv mye et program som heter Guitar pro 5. Det vil jeg annbefale alle som spiller eller vil begynne å spille.

Kjekk gitar du har Mr. Progresjon Smiley




Har fikset introen nå, fant den på chordie. ( hammer, pulloff greia )
Sagt til Fleksnes på treningsforum:

"Du har vell strengt tatt ikke hjulpet meg i det hele tatt fleksnes. Jeg synes du bruker litt mye tid på å skrive til noen som egentlig bare irriterer deg. Kan vell egentlig bare slette meg fra Treningsforum jeg da, siden jeg enten må være strongman eller villig til å lage gym i stuen for å være seriøs.. Skal ta med meg "damevektene" og bozuballene mine et annet sted."

"Det kommer dessverre alltid til å være folk som deg på et forum, og det er vi nødt til å godta."

"... sålenge det hverken er konstruktivt eller relevant, så vil jeg velge å overse "Fleksnes". Vår diskusjon er over!"

"fjern deg , skaff deg et fakkings liv"

"Så veldig morsom du er. Helt utrolig, forstår vi

Johnny21

  • Gjest
Sv: Gitar
« #67 : 25. mars 2008, 16:47 »
Alltid kjekt å lære nye sanger. Jeg stresser for tiden med å lage tab til denne:

 http://www.youtube.com/watch?v=oxdogjQE2u8 

Noen som kan hjelpe? Finner ikke tab på internett. Er kun interessert i de 2 første minuttene, har lært
meg resten. Kjekt å kunne dra denne sangen rundt bålet Smiley

Utlogget A.K

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 41
  • Honnør: 5
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 41

Sv: Gitar
« #68 : 25. mars 2008, 17:07 »

Hellakkert, you say? Altså med hvitmalt hals og gripebrett? I så fall tror jeg at jeg så et av de tre eksemplarene på Photophono for en 8 år siden ca. - sexy gitar, det. Smiley

Stemmer det. Ser litt ut som en Fender.

Photophono, gitarmagasinet? Husker du om det sto noe om gitaren? Kan hende det var min du så, kjøpte den for ca. 5 år siden. Pen gitar ja, men den har fått seg noen skrammer. Vurderer å få en lakkerer til å lakke den til neste år. Mye arbeid, men jeg har aldri prøvd en gitar som er mer lettspilt å spille på, så jeg syns den fortjener det.

Utlogget aiwass

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 4 322
  • Honnør: 1098
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 4 322

Sv: Gitar
« #69 : 25. mars 2008, 18:32 »
Stemmer det. Ser litt ut som en Fender.

Photophono, gitarmagasinet? Husker du om det sto noe om gitaren? Kan hende det var min du så, kjøpte den for ca. 5 år siden. Pen gitar ja, men den har fått seg noen skrammer. Vurderer å få en lakkerer til å lakke den til neste år. Mye arbeid, men jeg har aldri prøvd en gitar som er mer lettspilt å spille på, så jeg syns den fortjener det.

Jeg mener stedet heter/het/har hett Photophono, det er ihvertfall den store engros-gitarbutikken hvor Guitar Workshop-gutta holder/holdt til (var også landets eneste importør av Anderson-gitarer, tror jeg). Jeg mener så vidt å huske at gitaren hadde sort hardware og en Floyd Rose eller liknende stol, kan det stemme? Jeg var 13, så det er en stund siden ... Tongue

Utlogget Fleksnes

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 015
  • Honnør: 1550
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 015

Sv: Gitar
« #70 : 26. mars 2008, 10:21 »
Når det gjelder selve taben, ser jeg ikke poenget med å lese tab når det dreier seg om grep, kan man ikke grepa er det lettere å se de på en chord sheet. Soloer osv derimot, så er tab genialt nå som man har forstått hvordan man leser de og ikke bare må føle seg frem.

Jobber med LAYLA v Eric Clapton nå, og sliter naturligvis en del siden jeg ikke akkurat er GUD på gitar.
Sagt til Fleksnes på treningsforum:

"Du har vell strengt tatt ikke hjulpet meg i det hele tatt fleksnes. Jeg synes du bruker litt mye tid på å skrive til noen som egentlig bare irriterer deg. Kan vell egentlig bare slette meg fra Treningsforum jeg da, siden jeg enten må være strongman eller villig til å lage gym i stuen for å være seriøs.. Skal ta med meg "damevektene" og bozuballene mine et annet sted."

"Det kommer dessverre alltid til å være folk som deg på et forum, og det er vi nødt til å godta."

"... sålenge det hverken er konstruktivt eller relevant, så vil jeg velge å overse "Fleksnes". Vår diskusjon er over!"

"fjern deg , skaff deg et fakkings liv"

"Så veldig morsom du er. Helt utrolig, forstår vi

Utlogget shv

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 45
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 45

Sv: Gitar
« #71 : 26. mars 2008, 11:51 »
Skal til å lære meg Satriani sin crushing day nå, blir en utfordring!

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!