Skrevet av Emne: Bakkekamp tips?  (Lest 7388 ganger)

Utlogget krugans

  • .: Fighter Member :.
  • ******
  • Innlegg: 895
  • Honnør: 21
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 895

Re:Bakkekamp tips?
« #15 : 14. januar 2004, 12:00 »
Sitat
triangle er en faktor avhengig lås (som mye annet). For min del, så jeg liten og tett. Og beina mine er sjeldent lange nok,og lår & legger er for store til at jeg kan effektiv legge inn triangle låsen.

Noen som har noen andre tips? Når jeg ligger i guard?

jeg har nok mye av den samme bygningen som deg.

det jeg gjør når jeg skal sette en triagle er å sørge for å dra motstanderens arm godt over på motsattside av der du kobler triangelen. og så er det bare å være hard og jobbe deg inn i skikkelig triangle.

dette krever en at en del faktorer skal ligge til rette. Min erfaring er at  triangle gjerne blir counter attack'a før man rekker å koble den. Jeg liker bedre armlåser og neck cranck er fra guard.

hvis man går med gi, så åpner jo mange muligheter med choke seg.

Utlogget agandhjin

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 130
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 130

  • Eating u alive
Re:Bakkekamp tips?
« #16 : 14. januar 2004, 15:51 »
takk krugans.. Jeg skal se om jeg kan få noe ut av det Smiley Vi bruker ikke GI (Har t-skjorter, men det blir noe annet).

Utlogget Crostraining

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 47
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 47

Re:Bakkekamp tips?
« #17 : 15. januar 2004, 09:52 »
 Det finnes mange muligheter ,men de får jeg skrive inn etter jobben i dag. hehe
Men husk på at en lås er ikke satt før den er satt.
Med det mener jeg at kontringene må gjøres før låsen er satt. Er en lås satt skikkelig så skal det ikke være mulighet for å komme seg løs. (dette er som sagt alltid ett diskusjonsmoment)
 Men jeg ser det slik at det er viktig å ha fokus på  mer en en mulighet. Da det er ikke mange tiendels sekund som du har for å avverge ett en motkontring.
Det er veldig mange som jobber med en bestemt lås enda de ikke får den skikkelig til og det gir motstanderen de sekundene han trenger for å kontre. Det å ha kunnskap om flyt-trening er noe som mange glemmer å trene på.  Med det mener jeg å kunne skifte lås umiddelbart om en kjenner at ikke en får til låsen.  Dette kreves drilling og basis kunnskap for å kunne få til.
Samt når en jobber med grappling i en eller annen form kan en ike anta at en til enhver tid er den sterkeste. Det krever da teknikk, og ikke minst at du ikke bare fokuserer på styrken din i armene. Men benytter kroppen din som ett utgangspunkt.
Kjell Torbjørn Tofte
Self defence isn't a style, it 's just how you can survive.


Konkurrerende utøver i Kampsport.

Utlogget KjeXz

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 166
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 166

Re:Bakkekamp tips?
« #18 : 17. januar 2004, 07:53 »
Lang arbeidsdag Crosstraining? ;P

-kj

Utlogget Crostraining

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 47
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 47

Re:Bakkekamp tips?
« #19 : 19. januar 2004, 07:20 »
Lang arbeidsdag Crosstraining? ;P

-kj
ups
satt å bygde opp en datbase for en kunde i hele helgen. Men skal se hva je gfår tid til i dag. Beklager  Embarrassed
Kjell Torbjørn Tofte
Self defence isn't a style, it 's just how you can survive.


Konkurrerende utøver i Kampsport.

Utlogget KjeXz

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 166
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 166

Re:Bakkekamp tips?
« #20 : 19. januar 2004, 08:08 »
Det går nok bra Wink

Utlogget Blackbunny

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 3
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 3

Re:Bakkekamp tips?
« #21 : 01. februar 2004, 22:30 »
Ikke akkurat et tips men....

Jeg lurte på følgende:

Viss man trener vekter... La oss si øvelsen bicep curl... At man feks begynner  med 3 set med 6 rep og holder på samme vekta til du klarer 3 x 8... Er det "lurt" I henhold til grappling

Utlogget kicke

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 44
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 44

SV: Bakkekamp tips?
« #22 : 20. april 2004, 22:29 »


Driver med ju jitsu og luter på om noen har noen tips om hva slags styrke trening som gjelder for å være bedre rustet til bakkekamp?


Ja, i hele helja hadde vi i Kristiansand ju jitsu klubb besøk av Marcelo Yogui Santiago fra Brasil som driver med Brasiliansk ju jitsu, han hadde vi endel øvelser med og den jeg syntes var mest effektiv var for magemusklene, som man trenger spesielt mye på bakken:
Man må helst være to personer, den ene ligger på ryggen på bakken mens den andre står foran...den som står skal løpe i ring rundt deg, fram og tilbake, bråe bevegelser og han kan også gi deg som ligger på bakken et lite dytt i beina eller hode. Du som ligger på bakken skal hele tiden ha beina dine imot hans slik at han på en måte er i posisjon for din gard...beina dine skal hele tiden være oppe fra bakken og du skal med bråe og raske bevegelser bevege deg rundt etter makkeren din, hode må du jo holde oppe hele tiden for å se motstanderen og derfor blir dette veldig tungt etterhvert og du trener alle magemusklene på sidene oxo....  Smiley Dette skal du holde på med i en lang stund og ikke gi opp eller stopp før du mister pusten fulstendig   Tongue
PS: Hvilken klubb trener du på da? Smiley

Utlogget kicke

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 44
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 44

SV: Bakkekamp tips?
« #23 : 09. mai 2004, 21:52 »


Driver med ju jitsu og luter på om noen har noen tips om hva slags styrke trening som gjelder for å være bedre rustet til bakkekamp?


Hadde netopp seminar med Jeff Miller i Kristiansand Ju Jitsu Klubb og han lærte oss at det var veldig viktig å bruke hoftene og beina og til og med hodet like mye som armene...altså vil jeg anbefale deg å trene beina mye...Smiley Han hadde i hvert fall noen sinnsyke legger og lår!!!  Shocked Så både styrketrening for beina og mye øving på å bruke hoftene mye i grappling delen er viktig! Smiley

Fortjener jeg en honør for dette eller?  Tongue 8) :Smiley :18smileysleep: blush

Utlogget toxic

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 665
  • Honnør: 122
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 665

SV: Bakkekamp tips?
« #24 : 09. mai 2004, 22:52 »
jeg var litt kvass mot deg i et annet innlegg her kicke, men jeg tar tilbake noe av det jeg sa, det virker som om du har en fin innsikt i bakkekamp og har vært på flere interessant seminarer. bra! det som forunder meg litt er da din uvitenhet i henhold til andre tradisjonelle marial arts....det får jeg ikke til å stemme!!

Utlogget kicke

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 44
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 44

SV: Bakkekamp tips?
« #25 : 10. mai 2004, 20:38 »
jeg var litt kvass mot deg i et annet innlegg her kicke, men jeg tar tilbake noe av det jeg sa, det virker som om du har en fin innsikt i bakkekamp og har vært på flere interessant seminarer. bra! det som forunder meg litt er da din uvitenhet i henhold til andre tradisjonelle marial arts....det får jeg ikke til å stemme!!
hmmz....
for det første...jeg er bare 15 år...
For det andre...før jeg begynnte å trene ju jitsu hadde jeg ikke hørt om annen kampsport enn karate og kung fu....ju jitsu var noe jeg aldri hadde hørt før...og det å begynne med noen form for kampsport var ikke i tankene mine da i det hele tatt...
Fotball var alt for meg da...
For det tredje....jeg har bare trent ju jitsu i ett år, og hadde som sagt ikke hørt om det før jeg begynnte... Huh
Nå som jeg har gult belte satser jeg alt på ju jitsu, ofrer gjerne fotballen for det selv om jeg har trent fotball siden 1 klasse...Jeg skal være med på Nordic cup og Norges cup i mai og på NM i oktober og gleder meg virkelig!!!!!  Cheesy

...så det at jeg ikke har like mye peiling på andre MMA enn ju jitsu er nok det at jeg bare har vært i kampsport miljøet i rundt ett år, og de fleste artene er bare navn for meg...og jeg forbinder de kanskje med bilder jeg har sett på TV o.l.  Huh
.....

Utlogget henning svendsen

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 1
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1

SV: Re:Bakkekamp tips?
« #26 : 14. mai 2004, 20:32 »
triangle er en faktor avhengig lås (som mye annet). For min del, så jeg liten og tett. Og beina mine er sjeldent lange nok,og lår & legger er for store til at jeg kan effektiv legge inn triangle låsen.

Noen som har noen andre tips? Når jeg ligger i guard?

feks. armbar, kimura, omo plata, triangel , reverseringer som hofte-, elevator-, scissorsweep-, broreverseringer osv


Utlogget Cain

  • .: Fighter Member :.
  • ******
  • Innlegg: 2 938
  • Honnør: 163
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 938

  • fat free motion lotion.
SV: Bakkekamp tips?
« #27 : 14. mai 2004, 21:16 »
stabilisatormuskulatur, hofter, skuldre, rygg, mage.. få sentralmuskulaturen på grep, eksplosivitet, uthpldenhet og bevegelighet er også stikkord. [ :wheightlifter2:sub][/sub]


http://unixgen.com <- les, kommenter.

Utlogget kicke

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 44
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 44

SV: Re:Bakkekamp tips?
« #28 : 14. mai 2004, 23:19 »
triangle er en faktor avhengig lås (som mye annet). For min del, så jeg liten og tett. Og beina mine er sjeldent lange nok,og lår & legger er for store til at jeg kan effektiv legge inn triangle låsen.

Noen som har noen andre tips? Når jeg ligger i guard?
jepp!
Da vi nettopp hadde seminar med Jeff Miller så lærte han oss en for å få trianglechoken til å sitte bedre...han kaldte den for "chad" etter en elev han hadde...
Da er det rett og slett bare å legge innsiden av albuene over knærne og ta tak i hendene dine på andre siden også presse knærne mot hverandre! Smiley
...om du skjønner... dry

Utlogget krugans

  • .: Fighter Member :.
  • ******
  • Innlegg: 895
  • Honnør: 21
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 895

SV: Bakkekamp tips?
« #29 : 15. mai 2004, 00:46 »
jeg mener viktigste musklene er greps styrke, mage, rygg, triceps.

trene både explosivt og utholdene. har forandret synet på dette etter noen erfaringer selv

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!