Skrevet av Emne: KIWI vil ikke selge energidrikk til unge  (Lest 3269 ganger)

Utlogget Kiwi

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 106
  • Honnør: 15
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 106

KIWI vil ikke selge energidrikk til unge
« : 07. mars 2008, 13:47 »
KIWI oppfordrer sine butikker til å ikke selge energidrikker som burn, battery, shot osv. til unge under 14 år.

Hva syns folket om det?

Utlogget Tonks

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 265
  • Honnør: 74
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 265

  • Bodø SK
Sv: KIWI vil ikke selge energidrikk til unge
« #1 : 07. mars 2008, 14:11 »
Sånn har det alltid vært i butikker her i alle fall.
Da jeg jobbet på Rema for mange år siden solgte vi ikke energidrikk til unge under 16 år.

Utlogget Kiwi

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 106
  • Honnør: 15
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 106

Sv: KIWI vil ikke selge energidrikk til unge
« #2 : 07. mars 2008, 14:14 »
Slik jeg har forstått dette er det veldig varierende fra butikk til butikk. Nå har KIWI sendt ut denne meld til alle sine butikker i hele landet om at overnevnte salg ikke er ønskelig.

Utlogget Andreas_F

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 199
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 199

Sv: KIWI vil ikke selge energidrikk til unge
« #3 : 07. mars 2008, 14:14 »
Vell helt ok det, men de kan jo samtidig oppfordre til å ikke selge brus, potetgull og gotteri så slipper de å stappe i seg det svineriet og.
Det er jo akkurat det samme som brus bare at de har guaranan(koffein) tilsatt så de må ikke glemme kaffe og.

Utlogget Missy-

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 562
  • Honnør: 646
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 2 562

Sv: KIWI vil ikke selge energidrikk til unge
« #4 : 07. mars 2008, 14:17 »
Jeg synes staten skal heve prisen på brus, goderi, potetgull og alt av usunn mat betraktelig og senke prisen på sunn mat. Og fast food, herregud, synes det skulle vært ulovlig. Ikke som det er i norge i dag, men som det er i usa. Man ser jo hvordan folket blir! Værste av alt er at det er så utrolig billig. 1 dollar for en hamburger, 5 kroner det! Nei, fysh og fy.

Utlogget H. Farstad

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 217
  • Honnør: 85
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 217

  • Latsabb
Sv: KIWI vil ikke selge energidrikk til unge
« #5 : 07. mars 2008, 15:21 »
Få ned prisene på fettfattig kjøtt, samt fisk og få opp prisene på snop og usunn mat
Sponset av: MYOSHOP

Personlige rekorder: 322,5-207,5-310
187cm, 123kilo


Konkurrerende utøver i Styrkeløft.

Utlogget Zuul

Sv: KIWI vil ikke selge energidrikk til unge
« #6 : 07. mars 2008, 15:25 »
Norge er et av de landa i vesten der mat er biligst i forhold til løn. Opptil folk selv å bruke hodet

JohnBlond

  • Gjest
Sv: KIWI vil ikke selge energidrikk til unge
« #7 : 07. mars 2008, 15:27 »
Få ned prisen på fettrik kjøtt, slik at man kan bli mett på smakfull mat for lite penger.

Utlogget Missy-

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 562
  • Honnør: 646
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 2 562

Sv: KIWI vil ikke selge energidrikk til unge
« #8 : 07. mars 2008, 15:33 »
Jeg innser naa hvor sunn norsk ungdom egentlig er. I allefall paa den gamle skolen min. Gaar paa high school i Texas naa, og det er helt sykt hvordan folk ser ut og hvordan fast food dominerer. Det vaerste er at folk her vet ikke hvor usunt det _egentlig_ er. De vet det ikke er bra for deg, men de fleste har ingen peiling paa hvor mange kalorier fast food inneholder. Naar jeg foerst flytta hit spiste jeg litt fast food naar andre gjorde det, men proevde aa unngaa det vaerste. Men det skulle vise seg aa vaere ganske vanskelig. Husker en gang jeg bestilte en grov chiabatta med noe kjoett osv i. Fant ut at den lille chiabattaen inneholdt ca 1000 kcal. ALDRI mer fast food! Smiley

Utlogget Maevar

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 676
  • Honnør: 598
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 676

Sv: KIWI vil ikke selge energidrikk til unge
« #9 : 07. mars 2008, 15:33 »
Da kunne de jo like gjerne bare nekta dem i å kjøpe Cola og sånt svineri også.

JohnBlond

  • Gjest
Sv: KIWI vil ikke selge energidrikk til unge
« #10 : 07. mars 2008, 15:39 »
Strengt talt burde man ikke regulere prisene og tilgjengeligheten på usunn og "usunn" mat og drikke. Årsaken til problemet er ikke at maten og drikken er billig og tilgjengelig. Problemet er jo kunnskapen hos folk flest. Mange vet jo knapt forskjell på ALA og DHA/EPA og tror de spiser sunt når de hiver i seg brødet som inneholder "Omega-3" i form av en liten dæsj rapsolje som inneholder litt ALA. Folk flest tror jo fortsatt at mettet fett er usunt også.

Utlogget Hege N

Sv: KIWI vil ikke selge energidrikk til unge
« #11 : 07. mars 2008, 15:40 »
Jeg synes staten skal heve prisen på brus, goderi, potetgull og alt av usunn mat betraktelig og senke prisen på sunn mat. Og fast food, herregud, synes det skulle vært ulovlig. Ikke som det er i norge i dag, men som det er i usa. Man ser jo hvordan folket blir! Værste av alt er at det er så utrolig billig. 1 dollar for en hamburger, 5 kroner det! Nei, fysh og fy.

Jeg synes at det har vært en eksplosjon i fast Food industrien hjemme i Norge også. Jeg bor på 11. året her i USA og har lagt merke til hvor ille det har blitt de gangene jeg har vært hjemme på besøk. Jeg er innom et helsestudio for å trene de gangene jeg er i gamlelandet på ferie. Jeg går alltid til trening og på veien dit går jeg forbi en fast food restaurant. Besøket der har eksplodert i de siste årene, det er alltid lange køer både inne og igjennom drive thru'. Det virker som det har blitt helt vanlig at familier spiser "middag" på fast food steder og turen går også dit når minsten skal feire bursdag. Tror ikke det er særlig lenge før vi får akkurat de samme problemene hjemme i Norge som her i USA.

Utlogget JanB Diddl etc

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 13 417
  • Honnør: 3127
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 13 417

Sv: KIWI vil ikke selge energidrikk til unge
« #12 : 07. mars 2008, 15:50 »
KIWI oppfordrer sine butikker til å ikke selge energidrikker som burn, battery, shot osv. til unge under 14 år.

Hva syns folket om det?

Såvidt jeg kan se så inneholder Burn og Coca cola omtrent akkurat like mye koffein pr liter i Norge, dvs ca 150 mg = ca 2 kopper kaffe. Så med mindre det er andre rariteter de putter i Burn, så skulle det ikke spille stor rolle om de drikker Coca Cola eller Burn.
Gloria in Excelsis Deo


JohnBlond

  • Gjest
Sv: KIWI vil ikke selge energidrikk til unge
« #13 : 07. mars 2008, 16:00 »
Såvidt jeg kan se så inneholder Burn og Coca cola omtrent akkurat like mye koffein pr liter i Norge, dvs ca 150 mg = ca 2 kopper kaffe. Så med mindre det er andre rariteter de putter i Burn, så skulle det ikke spille stor rolle om de drikker Coca Cola eller Burn.

Det har med reklamen å gjøre. Burn er jo flammer og damer og stor ståheifest hvor alle bare drikker burn. Kaffe er for gamlinger med termos og brune tenner og cola er for studenter på bussen om morgenen, så derfor er kaffe og cola ufarlig.

Utlogget Cheeky Monkey

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 612
  • Honnør: 242
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 612

Sv: KIWI vil ikke selge energidrikk til unge
« #14 : 07. mars 2008, 18:45 »
KIWI oppfordrer sine butikker til å ikke selge energidrikker som burn, battery, shot osv. til unge under 14 år.

Hva syns folket om det?

!!!!

Er det en tilfeldighet at nicket ditt er Kiwi og du starter en tråd om Kiwi-kjeden? Neppe...

Nekter å svare!
Medlem av Foreningen for å Bevare kvinner som liker at Menn ser ut som Menn!

TGG
Drammen CK Utforgruppa (in spe)
Syklende syklist til sykkel

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!