Skrevet av Emne: Vil starte på boksing.. Trenger noen generelle tips.  (Lest 3419 ganger)

Utlogget Kronhjort

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 29
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 29

Hei alle sammen Smiley
Jeg er en 17 år gammel gutt som veldig gjerne vil starte på boksing.
Det har seg slik at jeg for øyeblikket bor et ganske avsides sted og har ingen mulighet til å starte på en bokseklubb før til høsten når jeg flytter på hybel for meg selv. Men det skal jo ikke stoppe meg i å begynne å trene før den tid kommer!
Jeg håper at noen erfarne boksere kan gi meg noen generelle tips jeg kan slå ihjel tiden med mens jeg venter.
For øyeblikket driver jeg masse med løping. Løping, løping, løping, og mere løping.. Er vel det jeg er 100% sikker på at jeg kan gjøre riktig her i heimen, men lurer også på andre treningsmetoder...

La meg si at helsestudio er helt uaktuelt og jeg er forsiktig med å slå på sandsekken intill jeg lærer meg en ordentlig slåteknikk..(skal ikke ha noen fæle vaner når jeg først begynner Tongue)
Innsattsviljen er på topp ettersom boksing for meg er noe veldig følelsesladd spesielt noe og jeg kryper ikke unna vanskelige og tøffe treningsrutiner, så kan dere være så snille å legge opp noen treningsformer for meg som jeg kan tjene maksimalt på? Smiley

Veldig basis trening er dere greie Wink

Takk på forhånd

Utlogget Andreas_F

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 199
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 199

Intervaller er bra for å bygge kondisjonen din til boksing men hvorfor er helsestudio uaktuelt?

Utlogget Kronhjort

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 29
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 29

Ingen helesestudio i nærheten av der jeg bor

Utlogget Påltergeist

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 042
  • Honnør: 610
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 042

http://www.rosstraining.com/articles/lowtechhigheffect.html

Du kan kanskje la deg inspirere av denne ...

Utlogget Kronhjort

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 29
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 29

http://www.rosstraining.com/articles/lowtechhigheffect.html

Du kan kanskje la deg inspirere av denne ...

Fin fin Smiley

Jeg satt her å tenkte på en trene litt teknikk på Jab... Så husket jeg noe jeg så på for lenge siden og lurte på om dere syntes dette er en god ide, eller om den er effektiv i det hele tatt..

Jeg ser for meg Jab som skal være det aller første en bokser bør lære seg og må kunne. Den måler distanse, den blir et skjold og er basis for alle angrep... En Jab må være kjapp og skarp og ha en utrolig smidig "twist" akkuratt i neven. (si ifra om dere er uenige)

Her er tanken bak Jab treningen min, noe som er veldig greit å holde på med å trene alene

La oss tenke oss at vi har en type tresort alla Alm, Ask eller Osp.. Trær med små tynne blader (gran f.eks vil da ikke funke)
Hva om vi stilte oss under dette treet, ga det et hardt spark med benet så bladene begynner å falle og målet med treningen er å fange så mange blader man kan i handen før alle ligger på bakken.

Dette høres kanskje enkelt ut, men har du planer om å fange 8-10 blader i en hånd kan dette bli noe av det vanskligste du har prøvd...
Det første bladet fanger du greit nok med hånden, men akkuratt i det du skal fange det andre og du åpner handen din, vil da mest sannsynelig det første bladet du har i hånden falle ut, og du skal klare 8 blad med én hånd!
Tanken bak treningen er at dette kan styrke basisen til en jab, altså det å være Kjapp, Skarp, og ha en smidig "twist"?
Man må være kjapp for å fange bladene, jaben blir skarp og du må ha absolutt 100% kontroll over "twisten" for å klare å holde bladene i neven samtidig som du fanger det neste..

Hva tror dere? Vil dette fungere å trene på når man ennå ikke går på bokseklubb, eller er det bare oppspinn?

Håper på svar Smiley

Utlogget Lillefighter

  • .: Fighter Member :.
  • ******
  • Innlegg: 649
  • Honnør: 63
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 649

Huff da..
Skal du lære boksing er det greit å ikke stille opp med vanvittig mye feiltrening..
Tren deg opp fysisk,grunnstyrke og kondisjon.
Ikke tren opp slag når du ikke kan slå da..
"I'm so fast that last night I turned off the light switch in my hotel room and was in bed before the room was dark."
Muhammad Ali


Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!