Skrevet av Emne: Torkel Ravndal Memorial Competition  (Lest 23342 ganger)

Utlogget Seelhome

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 970
  • Honnør: 136
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 970

Sv: Torkel Ravndal Memorial Competition
« #90 : 08. juni 2008, 16:20 »
Stevnet var meget bra, været var på topp og det var god stemning blant publikum og utøvere.
Det at det kommer 700 betalende tilskuere på et slikt stevne viser at det er et stort publikumspotensial for strongman. Det var mye småbarnsfamilier og lignede som aldri vill ha reis til Gol for å sett en slik konkurranse men som møtte opp fordi det er innenfor rimelig avstand fra hjemstedet. Det viser bare hvilket publikumspotensial NSM har hvis det blir flyttet til en av "storbyene" i fremtiden, noe jeg håper kan bli ordnet allerede fra neste år. Argumentet mot å arrangere NSM i feks Oslo er mangel på arena etter hva jeg har forstått, men forhåpentligvis er det ett eller annet som lar seg ordne hvis det er vilje til det.

Arild var i en liga for seg selv og hadde derfor en del overskudd til å showe og brillijere, noe publikum satte pris på. Når det gjelder Arilds forsøk på 400kg i mark var det nok bare et innskudd som var lite gjennomtenkt. Han hadde nettopp tatt 320 kg og ba om å få 360 på stangen. Når han så kom bort til stangen fikk han tydeligvis ett innfall og ba mannskapet om å hive på 20kg til på hver side, slik at det ble 400kg. 400kg ble for tungt, så etter å ha slitt gjentatte ganger uten å løfte det fra bakken, bad han mannskapet om å kaste av de ytterste 20kgene igjen. Han løftet da 360kg sekunder etter 400kg-forsøket, og 360kg virket rimelig tungt for ham.
Han var altså langt fra å løfte 400kg denne gangen, men omstendighetene var nok ikke optimale. Det å hoppe fra 320kg til 400kg bare på innfall er nok ikke den beste måten å makse på. I tillegg var det en stekende sol som kan gjøre noen og enhver litt daffere.

Når det gjelder Farmerswalken til Robert Bø var det en meget spesielll opptreden, som tidligere nevnt. Konseptet med å bruke en halvtime på å varme opp foran 700 betalende publikumere er "genialt" hvis man ser humoristisk på det. Jeg for min del har sansen for mannen, men jeg håper at han ved en tilsvarende senere anledning får kompetent veiledning fra folk som vet hva publikum vil ha. Hadde han vært ferdig oppvarmet når steinene var ferdig for de andre hadde han nok vært betraktelig mer publikumsvennlig. Men uansett er det en rå grepsstyrke på mannen. Det å gå med 216kg i hver hånd er en prestasjon som få vil klare etter ham.

Svend Karlsen gjorde det god som speaker og det virket som om han var i strålende humør og slo til med noen gode kommentarer en gang i blant. Mannen er en legende.

Honnør til dem som arrangerte stavnet. Håper det blir flere tilsvarende konkurranser i fremtiden. Men i fremtiden må det kanskje planlegges litt bedre i forhold til dato på NSM for å få flere deltakere. Pengepremiene burde være en god gulerot for å få folk til å stille.

Poer!

Honnør for dette innlegget! Det er slik et referat skal skrives. Håper flere tar seg tid til å skrive slik referat i fremtiden også.

Utlogget Mummelmann

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 576
  • Honnør: 437
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 576

Sv: Torkel Ravndal Memorial Competition
« #91 : 08. juni 2008, 16:54 »
Neste år skal jeg seriøst reise rundt og få med meg noen av disse stevnene, Ravndal, Viking Power og naturligvis NSM. Håper Espen også stiller til NSM neste år, trønderpower!  Grin
Blir i alle fall artig å se Bøs og Monsteret på Snåsa på lørdagen, håper de er i god form! Cool

Utlogget Arild "Hulk" Haugen

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 95
  • Honnør: 173
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 95

Sv: Torkel Ravndal Memorial Competition
« #92 : 08. juni 2008, 20:42 »
Mye feil om det du skriver om marken min kassen!!!! sov du på tribunen eller?? hehe
Første tunge forsøk var 420 kg. bommet der, så gikk vi ned til 380 kg som gikk til slutt.... Regn på vektene selv. 210 kg i vekter + stang med ramme ble veid nøyaktig av atv gården til 170 kg.  så nok om det. men Skal du skrive inlegg så skal det være korrekt.

Men var litt høye hopp mellom løfta gikk fra 320 til 420 til 380.


Norges Sterkeste Mann 2007 og 2008

Min hjemmeside: www.arildhaugen.com

Utlogget Espen Bøs Aune

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 7 749
  • Honnør: 1113
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 749

  • Sponset av www.Norkost.no
Sv: Torkel Ravndal Memorial Competition
« #93 : 08. juni 2008, 20:57 »
Mye feil om det du skriver om marken min kassen!!!! sov du på tribunen eller?? hehe
Første tunge forsøk var 420 kg. bommet der, så gikk vi ned til 380 kg som gikk til slutt.... Regn på vektene selv. 210 kg i vekter + stang med ramme ble veid nøyaktig av atv gården til 170 kg.  så nok om det. men Skal du skrive inlegg så skal det være korrekt.

Men var litt høye hopp mellom løfta gikk fra 320 til 420 til 380.

Så det ble i teorien en ny pærsj på deg da Arild Smiley

Utlogget Stoned

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 4 177
  • Honnør: 134
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 4 177

  • Just another star
Sv: Torkel Ravndal Memorial Competition
« #94 : 08. juni 2008, 21:08 »
Mye feil om det du skriver om marken min kassen!!!! sov du på tribunen eller?? hehe
Første tunge forsøk var 420 kg. bommet der, så gikk vi ned til 380 kg som gikk til slutt.... Regn på vektene selv. 210 kg i vekter + stang med ramme ble veid nøyaktig av atv gården til 170 kg.  så nok om det. men Skal du skrive inlegg så skal det være korrekt.

Men var litt høye hopp mellom løfta gikk fra 320 til 420 til 380.

380 er det ikke mange som tar Smiley
regner med at 400 muligens går hvis du er helt uthvilt.
Markløft var vel ikke første øvelse vil jeg tro
20år
høyde: 182cm
vekt : 94 kg

150x6 Benkpress og 170kg x 1(mer inne) Smiley
155 kg i Smalbenk
100 kg i Militærpress(vending fra bakken)
170x7 i Markløft
170 kg i knebøy(ca)

Utlogget Espen Bøs Aune

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 7 749
  • Honnør: 1113
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 749

  • Sponset av www.Norkost.no
Sv: Torkel Ravndal Memorial Competition
« #95 : 08. juni 2008, 21:31 »
Og var det uten drakt??

Utlogget kubein

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 806
  • Honnør: 316
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 806

Sv: Torkel Ravndal Memorial Competition
« #96 : 08. juni 2008, 21:36 »
Uten drakt, med reimer. I bar overkropp Smiley

Får vi se 400 med drakt på Storefjell?

Utlogget Kassen aka strictboy

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 399
  • Honnør: 96
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 399

  • Injuries!
Sv: Torkel Ravndal Memorial Competition
« #97 : 08. juni 2008, 22:03 »
Mye feil om det du skriver om marken min kassen!!!! sov du på tribunen eller?? hehe
Første tunge forsøk var 420 kg. bommet der, så gikk vi ned til 380 kg som gikk til slutt.... Regn på vektene selv. 210 kg i vekter + stang med ramme ble veid nøyaktig av atv gården til 170 kg.  så nok om det. men Skal du skrive inlegg så skal det være korrekt.

Men var litt høye hopp mellom løfta gikk fra 320 til 420 til 380.

OK, sorry. Jeg regnet ikke på vektene selv, det var 400 som ble opplyst over speakeranlegget... Uansett er det vanskelig å regne om til "normale" vekter når det løftes en rampe med en ATV på i stedet for kun å løfte vektskiver.
Poer lell.

Utlogget Mummelmann

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 576
  • Honnør: 437
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 576

Sv: Torkel Ravndal Memorial Competition
« #98 : 08. juni 2008, 22:36 »
Drar fort 50 kilo mer i bar overkropp, det gjør i hvert fall jeg da valkene pakker seg rundt beltet og danner et voldsomt trykk!
Ikke akkurat noe å kimse av med 380 da Arild...  Cool
Skulle slitt med å lette det med trinse og tau for min del.

Utlogget Mummelmann

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 576
  • Honnør: 437
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 576

Sv: Torkel Ravndal Memorial Competition
« #99 : 08. juni 2008, 22:38 »
Uten drakt, med reimer. I bar overkropp Smiley

Får vi se 400 med drakt på Storefjell?

Få på han en Batman drakt så blir det fort 500! Lurer på om det er behagelig å dra mark i "badedrakta" til Borat?...

Utlogget Down and coming

  • Co-Administrator
  • *****
  • Innlegg: 12 596
  • Honnør: 1114
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 12 596

Sv: Torkel Ravndal Memorial Competition
« #100 : 08. juni 2008, 22:42 »
Markløften, var den som vist med bildet med den rammen og atv og greier?






Svak, bitter og dopingfri



Utlogget v-rod

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 8
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 8

Sv: Torkel Ravndal Memorial Competition
« #101 : 08. juni 2008, 23:20 »
Takker alle som hjalp til med Minnestevnet , Publikum som lagte liv og røre på 2 fulle tribuner !!
Deltakerene som virkelig imponerte med tunge og tøffe løft og lagte et skikkelig Show i fin Torkel stil !! Spesielt vil jeg takke Frank Nagy og Arild Haugen for lån av utstyr og skikkelig hjelp både før og efter stevnet . To skikkelig jordnære Strongmen som det har vert en glede å bli kjent med !!!

Svend og Lene Karlsen som tok dette på strak arm , kom og gjorde en kjempebra jobb og stilte opp 100% , har ikke ord de var rett og slett kjempekoselige , hatten av for de !

Vi i xogroup.no syntes dette var kjekt og tillbakemeldingene fra Sponsorer, deltakere og publikum er positive .
Torkels nære familie syns dette var kjekt , så dette frister til gjentakelse enda større og bedre neste år .

Første gang vi arr den slags arr , så vi ser nå att der er en del som kan gjøres bedre til neste år .
Kommer tilbake med mer info senere...

MVH. Pitter

Utlogget FOA

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 266
  • Honnør: 31
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 266

Sv: Torkel Ravndal Memorial Competition
« #102 : 09. juni 2008, 12:49 »
Skulle ikke vært noe problem å få til noe på rådhuspalssen,men kanskje litt dyrt,??Men det ville vært sykt mye folk der. Fint vær og alle de store gutta med og det ville blitt en opplevelse som ville fått nsm på Gol til å blekne

Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

Sv: Torkel Ravndal Memorial Competition
« #103 : 09. juni 2008, 13:21 »
Kjempebra med nye aktører og måter å gjøre ting på! Det er kun tv-produksjonen som gjør NSM og VPC vanskelig å få til andre steder enn på store resorter o.l. Smiley

Det er helt klart både marked og muligheter for store strongmanstevner i de "store" byene i Norge!

Bare tenk hvor mange Arild ville trekke i Stavanger, Richard, Espen og Vegar i Trondheim, alle sammen i Oslo... Mulighetene er mange, og det er plass til mange flere arrangører med fantasi og pågangsmot! Smiley

Gleder meg allerede til neste år!

Utlogget FOA

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 266
  • Honnør: 31
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 266

Sv: Torkel Ravndal Memorial Competition
« #104 : 09. juni 2008, 13:31 »
Kjempebra med nye aktører og måter å gjøre ting på! Det er kun tv-produksjonen som gjør NSM og VPC vanskelig å få til andre steder enn på store resorter o.l. Smiley

Det er helt klart både marked og muligheter for store strongmanstevner i de "store" byene i Norge!

Bare tenk hvor mange Arild ville trekke i Stavanger, Richard, Espen og Vegar i Trondheim, alle sammen i Oslo... Mulighetene er mange, og det er plass til mange flere arrangører med fantasi og pågangsmot! Smiley

Gleder meg allerede til neste år!


Men nsm på Gol var konge i år altså,arragementet var topp,men hadde man fått det til i nærheten av en storby ville det blitt utrolig liv og stemning. 5000 tunfiskspisende galinger hadde vært noe det :-)

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!