Skrevet av Emne: Proteinpulver  (Lest 1392 ganger)

Utlogget Slave

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 219
  • Honnør: 8
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 219

  • Max stress
Proteinpulver
« : 14. januar 2004, 18:01 »
Er det noen her inne som får tak i proteinpulver direkte ifra meieri?

Noen som vet hvordan en kan få tak i det? Ringte til et meieri i nærheten, men de sa at de ikje solgte til enkelpersoner

Utlogget Slave

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 219
  • Honnør: 8
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 219

  • Max stress
Re:Proteinpulver
« #1 : 15. januar 2004, 21:00 »
Ingen som har vært borti noe slikt?

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
Re:Proteinpulver
« #2 : 15. januar 2004, 21:24 »
Vet det skal gå, men har aldri prøvd selv. Men har hørt at det ikke akkurat er god smak på det. Men som sagt, har aldri prøvd dette selv da.
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Utlogget IronMind

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 259
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 259

Re:Proteinpulver
« #3 : 15. januar 2004, 22:46 »
Idun i Rakkestad selger vel og prior i Rakkestad selger visst også ut eggproteiner visst nok!
25 år - 188 cm - 88 kg
RAW: Mark: 210 Benk 142,5 KB: 180

Utlogget Slave

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 219
  • Honnør: 8
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 219

  • Max stress
Re:Proteinpulver
« #4 : 15. januar 2004, 23:37 »
Altså.. ALT proteinpulveret dere stapper i dere, er kjøpt av meierier. Proteinfabrikken, atletic-city, optimum nutrion, you name it, they buy it. Kjøper inn i sekker, ala 25kg til noen hundre kr, tilsetter smak og farge, og selger det ut igjen til oss, for tja, kanskje 2000% fortjeneste.

Alt proteinet som meieiriene har, har null smak, kanskje bittelitt, men det er enkelt å få vekk, med å blande inn noe dere selv har kjøpt. Kjøp f.eks tress-isen, ta en skjee med is, smelt i microen, hiv oppi shaken.

Er ikje vanskeligere. Strever nå med å få tak i en sekk eller to til meg sjøl. Dumme meireri som ikje vil selge til privatpersoner...

Utlogget rx

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 74
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 74

  • gårre?
Re:Proteinpulver
« #5 : 16. januar 2004, 18:01 »

Altså.. ALT proteinpulveret dere stapper i dere, er kjøpt av meierier. Proteinfabrikken, atletic-city, optimum nutrion, you name it, they buy it. Kjøper inn i sekker, ala 25kg til noen hundre kr, tilsetter smak og farge, og selger det ut igjen til oss, for tja, kanskje 2000% fortjeneste.

Alt proteinet som meieiriene har, har null smak, kanskje bittelitt, men det er enkelt å få vekk, med å blande inn noe dere selv har kjøpt. Kjøp f.eks tress-isen, ta en skjee med is, smelt i microen, hiv oppi shaken.

Er ikje vanskeligere. Strever nå med å få tak i en sekk eller to til meg sjøl. Dumme meireri som ikje vil selge til privatpersoner...


viste godt at proteinfabrikken gjer d i alle fall...derfor gidde ikkje eg kjøpe der i alle fall... kjøp danlab!
Kjør hardt, kjør stil!;)

Utlogget EnUngPumper

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 402
  • Honnør: 53
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 402

Re:Proteinpulver
« #6 : 16. januar 2004, 18:11 »
tror nok de forskjellige proteinmerkene som kjøper fra meieriene må gjøre noe mer enn å tilsette smak & farge. Har hørt at meieri-proteinene klumper seg SINNSVAKT mye, at det ikke nytter å bruke shake - blender er et must. Men det er sletts ingen dårlig ide. Man kunne jo ha kjøpt feks 3 kg med "ordenlig proteiner" og så mixet det med 6 kg meieri-proteiner + litt annet (eks fruktose, vaniljeessens, kanel, maltodextrin o.l.).
"To be or not to be, - that is the question"

Utlogget Benpressmannen

  • Treningsveileder
  • ******
  • Innlegg: 5 317
  • Honnør: 584
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 5 317

  • Anabol, endogen trainee
Re:Proteinpulver
« #7 : 16. januar 2004, 18:41 »

Altså.. ALT proteinpulveret dere stapper i dere, er kjøpt av meierier. Proteinfabrikken, atletic-city, optimum nutrion, you name it, they buy it. Kjøper inn i sekker, ala 25kg til noen hundre kr, tilsetter smak og farge, og selger det ut igjen til oss, for tja, kanskje 2000% fortjeneste.

Alt proteinet som meieiriene har, har null smak, kanskje bittelitt, men det er enkelt å få vekk, med å blande inn noe dere selv har kjøpt. Kjøp f.eks tress-isen, ta en skjee med is, smelt i microen, hiv oppi shaken.

Er ikje vanskeligere. Strever nå med å få tak i en sekk eller to til meg sjøl. Dumme meireri som ikje vil selge til privatpersoner...


Hmmm... hvor har du denne infoen fra???
Har du smakt på proteinet som meieriet selger i 25kgs sekker???

Det proteinet du snakker om er tilsalgs til de som ønsker å tilsette dette pulveret i kjøttfarser,supper etc av matretter som blir laget og solgt i butikk...

Proteinet har høy andel av lactose, klumper noe for jævlig og smaker pyton!!!!

Proteinet til optimum, twinlab, eas, prolab osv tar utgangspunkt i samme råmaterialet som du snakker om.
Men derfra og ut er det utrolig stor forskjell..

Meieriet bruker ulike filtreringsprosseser for å skille ut fett og karbohydrater. Feks ion.exchanges prosess, ultra, micro og kansje den beste metoden cross flow filtrering som bruker keramiske filter...

De ulike filterprossesene er ikke noe ALLE meierier har.
Endel av filterprossene er det tatt patet på, slik at de som bruker de må bet penger for prossesen...

Sjekk mitt innlegg om ulike filtreingsprosseser til ulike proteiner som kommer i løpet av / neste uke..

 Smiley


Mine rekorder:
Bøy: 240kg - Benk: 185kg - Mark: 250kg @ 100kg
Bøy: 250kg - Benk: 185kg - Mark: 260kg @ 90kg
Bøy: 260kg - Benk: 165kg - Mark: 265kg @ 87.5kg
Bøy: 274kg - Benk: 170Kg - Mark: 280kg @ 90kg

ADIDAS Mila 21/6-07: 1t 3m @ 100kg
Polar natt Mila 5/1-08: 1t 1m @ 90kg & syk
ADIDAS Mila 21/6-08: 1t 4m @ 90kg & en sko som ikkje va helt "med"

Ibestad Strongshow 26/7-08 - 5. plass


Mange snakker om å gjøre noe, få gjør det de sier!

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
Re:Proteinpulver
« #8 : 21. januar 2004, 12:27 »
whey protein consentrate ultrafiltrerat min 80% inget skum smak naturel 100kr/kg hur många kg vill du ha?

Hur många har du ?? Merke ?? Dette er intr. !!!
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Utlogget Alexfitness

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 417
  • Honnør: 15
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 417

  • -Hvis sannheten er hard så er jeg sannheten
Re:Proteinpulver
« #9 : 28. januar 2004, 09:03 »
Jeg kan vel si såpass at du har ikke lyst til å prøve et sånt proteinpulver. Det nærmeste jeg vill si at det er så må det være lim, klissete og klumper seg. Dessuten er smaken så jævelig at du virkelig brekker deg når du skal drikke det! Absolutt ikke å anbefale!

mvh
Alexfitness
-Tren med hodet ikke med hjertet!

Utlogget Beiva Kongen

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 41
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 41

  • NO PAIN NO GAIN.
Re:Proteinpulver
« #10 : 28. januar 2004, 11:59 »
Det er dette proteinet du får kjøpt på felleskjøpet å da heter det kalvegodt. Vi blander det med vann å gir det til kalvene som kost tilskudd. MEN viss de får litt for stor posjon får de jæveli dåli mage i løs avføring. Dessuten tror jeg ikke det hjelper samme hva du blander med for å få bort smaken fordi smaken er så forferdelig sur.

Utlogget Powerpack

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 345
  • Honnør: 8
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 345

Re:Proteinpulver
« #11 : 28. januar 2004, 22:46 »
du blir skikkelig syk av det, og det er nesten UMULIg å få i seg! Har du smakt det en gang, aldri igjen.
Uten mat og drikke, duger helten ikke...

104 kg 187 cm

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!