Skrevet av Emne: Zyklox treningslogg/matlogg:)  (Lest 2326 ganger)

Utlogget Prodigy92

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 450
  • Honnør: 202
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 450

Zyklox treningslogg/matlogg:)
« : 24. mars 2008, 23:02 »
Hei! Cheesy

Jeg er en gutt på 16 år, som har trent styrke i ca 8 måneder. Veide 62 kg før jeg begynte å trene, veier nå 72. En vektøkning på 10 kg altså Grin

Startet med 3 splitt, men dette var lite effektivt for en nybegynner, så jeg testet RYP og litt diverse. Er nå nettopp ferdig med RYP GP, og vil prøve en splitt som går på 3 dager, som jeg fant her på forumet, den ser slik ut:

dag 1: rygg, biceps
-markløft 5x5
-chins med vekt 3x10
-eventuelt stangroing 3x8

dag 2: bryst, triceps
-benkpress 3x10
-dips med vekt 3x10
-eventuelt flies 3x8

dag 3: bein, skuldre, mage, korsrygg
-knebøy 5x5
-strake mark 3x8
-militærpress 5x5
-mage etter ønske
-rygghev med vekt 3x10-15

Gleder meg virkelig til første økt som blir imorgen, det blir da første gangen jeg kjører markløft på en god stund, pga betennelse i kneet Sad Har aldri fått kjørt knebøy ordentlig, så blir teknikktrening med 20 kg eller ingen ekstra belastning i første omgang, må få styrket kneet litt først!

Litt info:

16 år gammel
184 cm høy
72 kg
8 mnd treningserfaring (seriøs trening, har trent litt før dette også, men orker ikke skrive om slikt tull jeg drev på med da!)


Kommer til å logge første trening imorgen, og kostholdet mitt. Ligger på ca 3000 kcal hver dag!

Utlogget Prodigy92

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 450
  • Honnør: 202
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 450

Sv: Zyklox treningslogg/matlogg:)
« #1 : 25. mars 2008, 22:04 »
Trening 25.04.08

Trente dag 1 av programmet

Markløft 5x5 - 50 kg

Chins med grep mot meg 4 reps, 3 også 2 med kroppsvekt

Stående roing 3x8 - 45 kg



Markløften er latterlig lett, men pga betennelse i kneet kjører jeg kun lett, men merket det i hamstringen:)
Roingen tok på som søren, likte det:)


Kosthold

Frokost
150 g havregrøt, proteinshake

Etter trening
Mutant mass gainer, 240 g, 15 g L-glutamin

Middag
Fjordlands biff i sursøt saus og ris, 1 liter melk

Kveldsmat
1 boks tunfisk, 2 brødskiver med leverpostei og to glass appelsinjuice.


Spist ganske lite idag, pga jobb og sto opp litt for sent:( Men blir bedre tider snart!:D


Utlogget magnus1982

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 402
  • Honnør: 19
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 402

Sv: Zyklox treningslogg/matlogg:)
« #2 : 26. mars 2008, 12:35 »
dag 1: rygg, biceps
-markløft 5x5
-chins med vekt 3x10
-eventuelt stangroing 3x8

dag 2: bryst, triceps
-benkpress 3x10
-dips med vekt 3x10
-eventuelt flies 3x8

dag 3: bein, skuldre, mage, korsrygg
-knebøy 5x5
-strake mark 3x8
-militærpress 5x5
-mage etter ønske
-rygghev med vekt 3x10-15

Liker øvelserne du kjører  Smiley men er ikke en 3-splitt litt for lite? Syns du har litt for få øvelser på dag 2 også?
Hva er målet? Lykke til med treningen!




Kortsiktige mål:      Langsiktige mål:
-------------------------------------------------------------
KB:       230                        250
BP:       180                        200
ML:       300                        320

Utlogget Prodigy92

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 450
  • Honnør: 202
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 450

Sv: Zyklox treningslogg/matlogg:)
« #3 : 26. mars 2008, 22:10 »
Målet med treningen er vel hovedsaklig å bygge masse, og bli sterk:) Tenker mest på fitness type trening, men vil starte med å lage et bra grunnlag, for så senere å tenke på detaljer. Det er litt få øvelser ja, skal teste dette i en periode, da jeg i starten trente altfor mange øvelser med liten intensitet og det synes jeg ble latterlig dårlig! Men nå er jeg sinnsykt støl og god i ryggen etter økten igår, så det funker litt ihvertfall!:D

Utlogget Prodigy92

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 450
  • Honnør: 202
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 450

Sv: Zyklox treningslogg/matlogg:)
« #4 : 26. mars 2008, 22:14 »
Får vel slenge opp hva jeg spiste idag, ble ikke trening pga jobb, men imorgen blir det bryst dag, gleder meg:D

Frokost:
150 g havregryn, proteinshake, 2 ss selolje og 1 ss tran, 1 multivitaminkapslen og 1 g c vitamin

Lunsj:
1 liter melk, 1 svææær karbonade

Middag:
Big tasty, halvliter cola

Kvelds:
3 brødskiver med leverpostei, 1 glass appelsinjuice og en boks tunfisk:)


Synes jeg spiser altfor lite om dagen, delvis pga jobb og jævlig mye å gjøre på skolen. Kjipt, men er bedre tider i møte! Håper jeg;)

Utlogget magnus1982

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 402
  • Honnør: 19
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 402

Sv: Zyklox treningslogg/matlogg:)
« #5 : 27. mars 2008, 12:17 »
Målet med treningen er vel hovedsaklig å bygge masse, og bli sterk:) Tenker mest på fitness type trening, men vil starte med å lage et bra grunnlag, for så senere å tenke på detaljer. Det er litt få øvelser ja, skal teste dette i en periode, da jeg i starten trente altfor mange øvelser med liten intensitet og det synes jeg ble latterlig dårlig! Men nå er jeg sinnsykt støl og god i ryggen etter økten igår, så det funker litt ihvertfall!:D
Sounds good to me  Smiley ,men hva legger du i begrepet fitness type trening? Tung trening med progresjon og mye mat (som jeg
ser at du slurver litt med...) er det beste du kan gjøre som "nybegynner". Jeg lover deg at du vil se grymma resultat hvis
du klarer å ligge på stadig kalorioverskudd  Smiley men det vet du sikkert allerede...
Angående øvelser så ville jeg kanskje bytt ut flies, mot en annen øvelse som feks lett/medium skråbenk/franskpress (beroende
av hva du er mest intressert i ) ? Noen tanker bare.
 
Kortsiktige mål:      Langsiktige mål:
-------------------------------------------------------------
KB:       230                        250
BP:       180                        200
ML:       300                        320

Utlogget Prodigy92

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 450
  • Honnør: 202
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 450

Sv: Zyklox treningslogg/matlogg:)
« #6 : 27. mars 2008, 12:23 »
Vil bare si at programmet er det celebo her på forumet som har satt opp, jeg tok det fra en annen post >Cheesy

Men jo, jeg kjører benk med bitteliten skrå med hantler istedenfor vanlig benkpress, siden jeg føler dette tar utrolig mye mer på brystet. Har ikke noe erfaring med flyes, så tror jeg vil kjøre denne litt, hvertfall et par uker, og se hvordan dette går, men takk for tips! Skal skjerpe spisingen skikkelig, men tror jeg dropper en skikkelig bulk før etter sommer, men skal nok fortsette litt bedre enn jeg har gjort hittil, slik at jeg ikke taper styrke! Men orker ikke deffe, da det bare ser teit ut hvis jeg blir tynnere, fordi jeg er fortsatt ganske tynn!

Utlogget magnus1982

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 402
  • Honnør: 19
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 402

Sv: Zyklox treningslogg/matlogg:)
« #7 : 27. mars 2008, 13:02 »
Vil bare si at programmet er det celebo her på forumet som har satt opp, jeg tok det fra en annen post >Cheesy
Hehe...skal ikke klage på andres verk  Grin

Men jo, jeg kjører benk med bitteliten skrå med hantler istedenfor vanlig benkpress, siden jeg føler dette tar utrolig mye mer på brystet. Har ikke noe erfaring med flyes, så tror jeg vil kjøre denne litt, hvertfall et par uker, og se hvordan dette går, men takk for tips! Skal skjerpe spisingen skikkelig, men tror jeg dropper en skikkelig bulk før etter sommer, men skal nok fortsette litt bedre enn jeg har gjort hittil, slik at jeg ikke taper styrke! Men orker ikke deffe, da det bare ser teit ut hvis jeg blir tynnere, fordi jeg er fortsatt ganske tynn!
Ok, jeg ser at du er 184cm og 72kg, og om jeg har regnet rett så ger dette en BMI på ca 21.3, dvs normal...
Det siste du skal gjøre er å deffe...skjønner ikke heeeelt hvorfor folk er så opptatt av dette. Mye kulere med en stor kasse,
skuldre og armar som ikke har blodådrer, enn å ha verste six-packen men samtidigt være "tynn"... Så jeg er helt enig med deg der!

Trenger ikke heller å bulke som en gal...du kan fortsatt legge på deg en del muskler og litt fett å samtidigt se veldig bra ut!
Kortsiktige mål:      Langsiktige mål:
-------------------------------------------------------------
KB:       230                        250
BP:       180                        200
ML:       300                        320

Utlogget Prodigy92

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 450
  • Honnør: 202
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 450

Sv: Zyklox treningslogg/matlogg:)
« #8 : 27. mars 2008, 16:07 »
Hehe...skal ikke klage på andres verk  Grin
Ok, jeg ser at du er 184cm og 72kg, og om jeg har regnet rett så ger dette en BMI på ca 21.3, dvs normal...
Det siste du skal gjøre er å deffe...skjønner ikke heeeelt hvorfor folk er så opptatt av dette. Mye kulere med en stor kasse,
skuldre og armar som ikke har blodådrer, enn å ha verste six-packen men samtidigt være "tynn"... Så jeg er helt enig med deg der!

Trenger ikke heller å bulke som en gal...du kan fortsatt legge på deg en del muskler og litt fett å samtidigt se veldig bra ut!


Yess, kommet opp på normalen på bmi:D haha lå på undervektig en stund, men BMI passer vel ikke helt for ungdom i puberteten... Dropper deff, legger på meg go fett og go muskler, så blir det bra! Dem tynne folka får ha det så godt med skinnypacken sin Grin

Stikker på trening nå, blir kos det! Eneste jeg gruer meg litt til er dips, da jeg aldri har trent dette, kun prøvd litt her og der, men får håpe det går! Kan jo eventuelt bruke den maskinen der du får hjelp, men får som sagt se hvordan det går!

Utlogget Prodigy92

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 450
  • Honnør: 202
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 450

Sv: Zyklox treningslogg/matlogg:)
« #9 : 27. mars 2008, 21:00 »
Trening 27.04.08

Trente dag 2 på programmet, altså bryst og triceps

Benkpress med hantler i benk med liten skrå
18kg x 10
18kg x 10
18kg x 10


Dips i stativ/"hjelpestativ"

KV x 4
KV - 30 kg x 5
KV - 50 kg x 10

Flies
6 kg x 8
8 kg x 8


Tror jeg dropper ut flies, likte ikke øvelsen i det HELE tatt, følte skulderen hvert øyeblikk kunne få skade, og risker ikke noe slikt for en filleøvelse! Noen innvendinger på øvelse jeg kan erstatte den med? Tenker på cablecross, den liker jeg:)
Er latterlig svak i dips, så klarte omtrent ingenting, men får bygge meg opp så brått klarer jeg alt uten ekstra hjelp:D

Kosthold

Frokost
150 g havregryn, 2 ss selolje, 1 ss tran, 1 multivitamin og 1 g c vitamin

Lunsj
Baguett med ost og skinke, pose med nøtter og cola (fy fy, men klarte ikke å trykke mer nedpå i lunsjen, pga dårlig planlegging, og liten matlyst)

Før trening
3 brødskiver og 1 liter melk

Etter trening
240 g mutant mass, endel vann

Middag:
Sånn passe stor porsjon kjøttsaus og spaghetti (nam nam!)

Kvelds:
Boks med tunfisk


Fått spist litt bedre nå enn forrige dagene, men mangler fortsatt en solid lunsj på skolen, samt rakk ikke å ta morgenshaken min, som jeg pleier. Rakk akkurat toget til skole biggrin





Utlogget Prodigy92

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 450
  • Honnør: 202
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 450

Sv: Zyklox treningslogg/matlogg:)
« #10 : 28. mars 2008, 22:10 »
Trente ikke idag, pga jobb, men slenger opp det jeg spiste

Frokost
Rakk faen meg ikke frokost

Lunsj
Følte jeg måtte ta igjen for tapte kalorier så klinte til med en Big Tasty på maccern, og en cola:)

På jobb
1 pakke gulrøtter, 1 banan, 1 liter melk, et helt brød (750 g!!!), endel syltetøy

Kveldsmat
Tunfisk boks og proteinshake


Fikk spist endel idag ihvertfall da:)

Utlogget Prodigy92

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 450
  • Honnør: 202
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 450

Sv: Zyklox treningslogg/matlogg:)
« #11 : 28. mars 2008, 23:23 »
Som sagt tidligere har jeg hatt/har betennelse i kneet, har bestilt legetime til neste uke, skal få sett på kneet igjen, og forhåpentligvis finne noe gæærent jeg kan fikse på lett:D Har planer om å stå på balansebrett når jeg trener nå, hørt at det kan hjelpe. Smører også på regelmessig med tigerbalsam, og tar ibux daglig. MEN jeg har nå tenkt å kjøpe knebind og knevarmere, er det noen som kan forklare DETALJERT hvordan man surrer knebindene? Vet det er tråder om dette alt, men skjønner faktisk ikke hvordan man gjør det! Takker på forhånd!

Utlogget Prodigy92

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 450
  • Honnør: 202
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 450

Sv: Zyklox treningslogg/matlogg:)
« #12 : 31. mars 2008, 17:09 »
Trening 29.03.07

Trente idag en kjapp økt, hvor jeg konsentrerte meg om strake markløft, teknikk osv.

Strake markløft
40 kg x 8
40 kg x 8
40 kg x 8

Militærpress
32,5 kg x 5
32,5 kg x 4
32,5 kg x 4

Så sto jeg i ca 5 minutter på balansebrett, for å prøve å fikse det jævla drittkneet mitt! Har i tillegg bestilt knebind og knevarmere fra kappi.no:)

Utlogget Prodigy92

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 450
  • Honnør: 202
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 450

Sv: Zyklox treningslogg/matlogg:)
« #13 : 31. mars 2008, 17:11 »
Trening 30.03.07

Trente idag, trente rygg og biceps

Chins med håndflatene mot meg
KV x 4
KV x 3
KV x 3

Stående roing
47,5 kg x 8
47,5 kg x 8
47,5 kg x 8


Grei økt, men skulle egentlig ha markløft, men kneet var virkelig ikke i humør idag! Sto også endel på balansebrett.

Utlogget Prodigy92

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 450
  • Honnør: 202
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 450

Sv: Zyklox treningslogg/matlogg:)
« #14 : 31. mars 2008, 21:04 »
Trening 31.03.08

Trente idag bryst og triceps

Benkpress i bittelitt skråbenk, med manualer
20 kg x 10
20 kg x 10
20 kg x 11

Dips i maskin som hjelper
KV- 45 kg x 10
KV- 45 kg x 10
KV- 45 kg x 10

Begynner å bli sterkere i dips allerede, og gleder meg virkelig til når jeg kan henge ekstra vekter rundt magen:D

Kosthold:

Frokost
150 g havregrøt, proteinshake med ca 40-50 g proteiner, blandet med melk

Lunsj
1 liter melk

Etter skolen
1 baguett, no pizzaopplegg

Etter trening
Proteinshake, 3 egg

Kvelds
1 boks tunfisk

Spist litt lite idag, men skal for faen skjerpe meg på kosthold nå! Har bestemt meg for å virkelig satse, og drite langt faen i skinnypack til sommern, gidder ikke tape styrke! Skal allikevel ikke bli feit heller da...

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!