Skrevet av Emne: Manglende kundeservice på Elixia - jeg endte med å si opp medlemskapet  (Lest 11488 ganger)

Utlogget Tor Andre

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 204
  • Honnør: 162
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 204

  • Squat til'you puke!
Honnør til deg Stallion... en dråpe i havet, men dog.

Hva synes du egentlig om private gym. Det mange kaller "hardcore-gym"

Du beveget deg på ytterpunktene, Elixia/Sats kontra garasje/kjeller.

Spent på hva du mener om mellomtingen av ren nysgjerrighet Smiley

Utlogget Eirik Sandvik

  • Treningsveileder
  • ******
  • Innlegg: 700
  • Honnør: 99
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 700

Honnør til Stallion!

Kommersielle sentre kommer til å tape på sikt. Jeg har selv erfaring med hvordan det systemet fungerer...

Utlogget stallion

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 6 515
  • Honnør: 1111
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 6 515

  • Bøy er gøy!
Honnør til deg Stallion... en dråpe i havet, men dog.

Hva synes du egentlig om private gym. Det mange kaller "hardcore-gym"

Du beveget deg på ytterpunktene, Elixia/Sats kontra garasje/kjeller.

Spent på hva du mener om mellomtingen av ren nysgjerrighet Smiley

Tja... Selv har jeg nå erfart garasjegym, og dette i tillegg til toppidrettsenteret må vel være det beste. Jeg liker fokus på treningen og lite mas. Så gym uten for mye mennesker men med mye bra utstyr synes jeg er bra.

Hardcore Gym som eies privat kan være en positiv ting det. Så lenge de har bra utstyr, så ser jeg på det som veldig positivt.


Selv om jeg i et øyeblikk av utopisk lykketenkning er enig med Sandvik i at komersielle gym vil tape på dette på lang sikt, så må jeg være realistisk uenig.

Gleden ved løftingen og den store interessen for treningen tror jeg det kan være svært utfordrende å påtvinge massen. Man skal også huske på at den kundegruppe de fleste på treningsforum representerer utgjør en minioritet av de potensielle kundene for komersielle treningssentre.

Dersom alle kundene hadde spurt etter powerrack, ville kaste ut trimsyklene, og resten av de mer eller mindre ubrukelilge apparatene, og kom og forlangte dette dag etter dag, da hadde garantert gym-eierene hørt på dette og føyd seg.

At dette skal skje er utopisk.

Jeg ser ofte at sentrene reklamerer med gruppetimer som skal ha slik og sånn effekt med allslags rart utstyr. Elixia selger drømmer, på lik linje med TV-shop. De selger drømmer om en perfekt kropp.

Å fortelle folk hva som kreves av dietter og trening for å få resultater, det selger ikke. Så da bruker man alle andre triks.

Mange folk kommer og spør hva som skal til for å få kroppen til å bli slik og slik. Når man da forteller dem hva som skal til, så er det mange som av en eller annen merkelig grunn ikke har evnen til å gjennomføre det.

Argumenter som: "Huff, det er jo slitsomt", men "det er jo tungt" osv... har jeg hørt 1000 ganger.

Folk generelt har det for godt, og er for late.

Utlogget Eirik Sandvik

  • Treningsveileder
  • ******
  • Innlegg: 700
  • Honnør: 99
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 700

Selv om jeg i et øyeblikk av utopisk lykketenkning er enig med Sandvik i at komersielle gym vil tape på dette på lang sikt, så må jeg være realistisk uenig.

Sant nok. Smiley

Jeg håper uansett at folk etterhvert skjønner hvor dårlig de faktisk blir behandlet i mange tilfeller (er mange flinke folk også, så tar absolutt ikke alle over en kam). Ikke bare med tanke på ren kundeservice, men ikke minst også hvor farlig trening mange får pushet på seg av elendige treningsveiedere/PT`er (nok en gang, ikke alle). Har også her vært vitne til en god del syke ting! Det jeg skrev om i artikkelserien, "et nytt perspektiv" (del 1 kan leses her, http://www.myorevolution.com/art_trening2.asp?NyhetsID=56) ser jeg veldig veldig VELDIG ofte IKKE blir gjort noe med, heller motsatt - og da kan man lure.

Godt er det ihvertfall for fysioterapeuter etc. som tjener fett på all mulig malpractice....

Utlogget stallion

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 6 515
  • Honnør: 1111
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 6 515

  • Bøy er gøy!
Godt er det ihvertfall for fysioterapeuter etc. som tjener fett på all mulig malpractice....


Leste artikkelen du linket til. Den var fin den!

Dessverre er det en del terapeuter også som driver malpractise. Tidligere visste jeg ikke så mye om hvordan kroppen fungerte, men jeg hadde fryktelige problemer med nakke og skuldre, og gikk da til en kiropraktor. Han knakk da opp nakke og andre ting hver sesjon, og da ting ikke ble bedre ristet han bare på hodet og sa: "Merkelig at du skal ha vondt da, en ung sprek mann som deg".

Om det var med vilje, eller bare manglende kunnskap vet ikke jeg den dag i dag. Men mener at en kiropraktor burde kunne være istand til å se at problemene ligger i muskulaturen og ikke i skjelettet. Vonde, stive og anspente muskler kan være et stort problem for mange, og spesielt om man har en jobb som f.eks. innebærer sitting foran en dataskjerm kombinert med stress. Mange mennesker blir utføretrygdet på grunn av dette hvert år i Norge.

Behandling, styrketrening, stretching og kosthold er en møysommelig vei ut av dette, som også er den eneste rette vei.

Jeg vil gå så langt i å si at enkelte behandlere spekulerer i å utnytte kundene sine, men forhåpentligvis gjelder dette bare et lite mindretall.

Selv har jeg kanskje prøvd 20-30 ulike behandlere oppgjennom årene, og det er en knapp håndfull av disse jeg syntes var gode.


Utlogget VegarGjerdrum

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 6 554
  • Honnør: 1320
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 6 554

  • www.kalibergym.no
I dag gikk jeg til mitt lokale Elixiasenter hvor jeg har vært medlem i 3 år + for å be om å fryse medlemskapet mitt i 3 måneder da jeg skal ut av landet.
Positiv og sikker på at dette ikke skulle være noe problem snakket jeg med en av disse chubby jentene i resepsjonen som startet heeeeelt feil.
Skeptisk og utrolig kritisk kikket hun på meg og lurte på hva jeg skulle for noe siden jeg ville fryse medlemskapet.
Jeg hadde så lyst å si "det har du ingenting med", men jeg var i godt humør og fortalte at jeg skulle til et av våre kontorer i Italia å jobbe i en periode.
Da kommer hun med det store: Elixia hadde krav om en attest fra arbeidsgiver for å kunne fryse medlemskapet!!! Jeg måtte spørre henne: Skal jeg som en noen og tredveåring og millionansvar gå til min sjef å be om en attest til treningssenteret?!?!?!  Det er ikke aktuelt å bry min sjef med det så da får jeg heller si opp medlemskapet.

Svaret kom resolutt: ja det var ikke noe problem å si opp, men de trakk meg i autotrekk for neste måned også da den lå allerede for forfall. Og jeg måtte huske at jeg ikke fikk de samme "gode" prisene når jeg kom tilbake og ville bli medlem.

Nå hadde jeg mistet det gode humøret og svarte kontat: jeg blir nok ikke medlem her igjen når dere hehandler kunder slik som dette.
Svar kom igjen: Nei det var ikke noe problem.

Tusen takk elixia for glimrende kundeservice!




Trist, men ingen nyhet en slik type service på disse store sentrene.
Eat more woman! They are high in proteins!

www.kalibergym.no
www.highwhey.no
www.godrygg.no

Utlogget _Fade_

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 156
  • Honnør: 34
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 156

Det triveligeste er jo å trene på et hardcore gym... du vet... den type gym hvor folk foretar en intervensjon hvis du ikke kjører dype nok bøy og sånt... Blir tatt til side av alvorstunge folk som med en gravalvorlig mine vil hjelpe deg ut av "uføret"... hehe.. var veldig sånn der jeg trente som ung håpefull...
Heavy Stupid

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!