Skrevet av Emne: Hvor lavt kan man gå (kcal)?  (Lest 1210 ganger)

Utlogget ProZac

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 43
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 43

Hvor lavt kan man gå (kcal)?
« : 26. mars 2008, 21:17 »
Lenge siden sist for min del her på TF! Jeg har funnet ut at det er på tide å sette seg selv på en diett. 5 år med studier nærmer seg slutten og det har virkelig tatt på. Spørsmålet mitt er hvor lavt kan jeg gå mht kcal inntak? Jeg veier rundt 100kg og er 1.84 høy, mye muskler, men dessverre også mye fett.

Jeg personlig liker å se raske resultater (gir meg motivasjon) og kunne tenkt meg å gå så lavt som mulig, men jeg ønsker ikke noe zero diet. Hva med 2000-2500 kcal/dag? Målet er å komme ned til rett under 90kg innen august. Hvilke erafringer har folk med lav kcal dietter og mental dagsform? Grunne til at jeg spørr er at jeg må være noe lunde oppgående ettersom jeg har en del utfordrende skolearbeid i vente?

Selv om vekten har vært økende de siste årene har jeg ikke sluttet å trene, jeg trenger cirka en gang i uken styrke og i tillegg har jeg minst to kondisjonsøkter (for det meste fjellturer).

Hvordan bør fordelingen mellom karbohydrater, proteiner og fett se ut på en lav kcal diett?

Takker for alle svar!
GG

Utlogget Eirik Dolega

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 607
  • Honnør: 191
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 607

  • GIMMEU'RSHAKE!
Sv: Hvor lavt kan man gå (kcal)?
« #1 : 26. mars 2008, 21:20 »
Fakk, det er ekstremt lavt! Gå for 3000kcal til å begynne med! 40/40/20 er muligens en grei fordeling. Ett utgangspunkt iallefall. Kanskje redusere karbo eller protein til 30%, øke fettet til 30%, øke karbs til 50%, osv. Men en startplass om ikke annet;)
Fett nok.

Trent siden september 07.

Loggbok!

Utlogget ProZac

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 43
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 43

Sv: Hvor lavt kan man gå (kcal)?
« #2 : 26. mars 2008, 21:30 »
Faktisk enig med at 3000k kan være et sted å begynne, jeg har nå regnet litt på hva jeg faktisk spiser og jeg ligger på rundt 4500-5000 kcal/dag (ikke rart jeg har blitt feit).
GG

Utlogget Eirik Dolega

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 607
  • Honnør: 191
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 607

  • GIMMEU'RSHAKE!
Sv: Hvor lavt kan man gå (kcal)?
« #3 : 26. mars 2008, 21:45 »
Shit, det er ganske høyt, ja. Men med 3000 kcal vil du trolig gå ganske fort ned i vekt, og beholde en del muskler=)
Fett nok.

Trent siden september 07.

Loggbok!

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!