Skrevet av Emne: «Sannheten svir» - 5 Westboro Baptist productions.  (Lest 7060 ganger)

dodraugen2k

  • Gjest
Når de ikke er opptatt med å hjernevaske barna sine eller demonstrere ved soldaters begravelser finner de tydeligvis tid til å lage denne typen agitasjons-videoer. Denne (som ble opplastet av en «SoldierInGodsArmy» i går) må være en av de værre som har kommet fra den kanten ...

Trist, egentlig ...

Utlogget aiwass

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 4 322
  • Honnør: 1098
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 4 322

Sykeste jeg har sett på lenge. Shocked

Utlogget Mr T76

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 554
  • Honnør: 166
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 554

Nå vet jeg svært lite om Westboro Baptist Church, men mye av dette virker helt riv ruskende. Jeg har vært i ulike type menigheter opp igjennom, men har aldri opplevd den type hat-propaganda. Budskapet om at "Gud straffer" via f.eks. 9/11 og "Gud hater sopere" er feil. Straffen er betalt for 2000 år siden, så Gud "straffer" ikke i den forstand. Det er avleggs. (Nå er jeg klar over at hovedparten som leser dette er ateister, men prøver å forklare dette ut ifra kristent perspektiv).

Utlogget buildern

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 168
  • Honnør: 11
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 168

  • No pain, no gain
Herregud...umenneskelig

Utlogget Redigert2.0

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 106
  • Honnør: 20
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 106

sykt

dodraugen2k

  • Gjest
Nå vet jeg svært lite om Westboro Baptist Church, men mye av dette virker helt riv ruskende. Jeg har vært i ulike type menigheter opp igjennom, men har aldri opplevd den type hat-propaganda.

Nå er det vel ytterst få som vil hevde at veldig mange kristne deler Westboro Baptist Church tolkninger. De er for kristne like nyttig som "Allahu Akbar"-ropende, halshoggende islamister er for den typiske muslim eller Dov Lior er for den typiske jøde. Forskjellen er vel først og fremst at det er veldig lite man kan få gjort med WBC. De oppfordrer aldri til vold, den skal gud (eller de mennesker han bruker som brikker i spillet) ta seg av selv. Protestene deres er 100% fredelige, og består bare av verbalt hat.

Først og fremst er det kjipt for barna deres. De får dette inn gjennom morsmelka, og da ene sønnen i "hovedfamilien" til menigheten forlot familien var han plutselig ikke-eksisterende for dem. Å snakke dem til fornuft er nok også ganske umulig. De har deltatt på live tv-show hvor alle, både programledere og publikum, har skjelt dem ut. Foreløpig har det bare ført til en enda sterkere tro på at budskapet deres er riktig og viktig, og samtidig ført til litt verving her og der.

Edit:

For de som er interessert:

Jeremy confronts the most hated family in America

Programlederen her er like irriterende som Bill O'Reilly på speed, men allikevel ...

1
2
3



The most hated family in America? what do you think?]

Utlogget aiwass

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 4 322
  • Honnør: 1098
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 4 322

Nå vet jeg svært lite om Westboro Baptist Church, men mye av dette virker helt riv ruskende. Jeg har vært i ulike type menigheter opp igjennom, men har aldri opplevd den type hat-propaganda. Budskapet om at "Gud straffer" via f.eks. 9/11 og "Gud hater sopere" er feil. Straffen er betalt for 2000 år siden, så Gud "straffer" ikke i den forstand. Det er avleggs. (Nå er jeg klar over at hovedparten som leser dette er ateister, men prøver å forklare dette ut ifra kristent perspektiv).

Fra et kristent perspektiv kan jeg faktisk se hvorfor de tror det de tror. Hvis man tror på en allmektig og altvitende skaper som står bak alle verdens hendelser, må man nødvendigvis også akseptere at alle grusomheter i verden er denne skaperens verk og vilje. Så klart, alle kristne som tror på synd får et forklaringsproblem når det av denne logikken også følger at en eventuell allmektig og altvitende skaper vil ha skapt ethvert menneske vel vitende om hvilke synder vedkommende ville komme til å begå. Uansett hvordan en vrir og vender på det, er jo menneskets frie vilje en illusjon.

Utlogget Leifbjørn

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 594
  • Honnør: 171
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 594

  • Jau
Dei fleste har sikkert skjønt det, men "Soldieringodsarmy" er ein tulleprofil. (men at videoen i den første posten er ekte, det tvilar eg ikkje på)

http://www.youtube.com/watch?v=SG0CQxRULg0&feature=related

Morsom fyr  Grin

Utlogget Mr T76

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 554
  • Honnør: 166
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 554

Hvis man tror at Gud står bak alt, så vil man selvsagt også tro at Gud sto bak 9/11 og andre tragedier. Troen på at alt er "Guds vilje" mener jeg er vranglære. Ta f.eks. Kina der mange kristne blir forfulgt og torturert. Da må det være Guds vilje og torturere disse også da? Hvorfor skulle Gud forfølge seg selv? Hvis jeg blir syk, så må jeg da si at "det er Guds vilje at jeg blir syk". Det er selvsagt "poppycock". I Bibelen helbredet Jesus mange sykdommer og plager, men han kastet aldri sykdommer på folk.

Utlogget Geir M

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 167
  • Honnør: 360
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 167

Hvis man tror at Gud står bak alt, så vil man selvsagt også tro at Gud sto bak 9/11 og andre tragedier. Troen på at alt er "Guds vilje" mener jeg er vranglære. Ta f.eks. Kina der mange kristne blir forfulgt og torturert. Da må det være Guds vilje og torturere disse også da? Hvorfor skulle Gud forfølge seg selv? Hvis jeg blir syk, så må jeg da si at "det er Guds vilje at jeg blir syk". Det er selvsagt "poppycock". I Bibelen helbredet Jesus mange sykdommer og plager, men han kastet aldri sykdommer på folk.

Hvis vi skal følge den logikken tror du altså ikke på en allmektig gud?
There are two novels that can change a bookish fourteen-year old's life: The Lord of the Rings and Atlas Shrugged. One is a childish fantasy that often engenders a lifelong obsession with its unbelievable heroes, leading to an emotionally stunted, socially crippled adulthood, unable to deal with the real world. The other, of course, involves orcs.

- Paul Krugman, Nobelprisvinner i økonomi

Utlogget proteingutn

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 7 210
  • Honnør: 973
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 210

  • jeje
Så vidt jeg kan huske kom det fram i et intervju med Shirley Phelps-Roper at det bare er noe sånt som 100 personer i den menigheten der....


...og alle sammen er i familie.. Grin

Hvis vi skal følge den logikken tror du altså ikke på en allmektig gud?
Tidenes legge-ord-i-munnen-innlegg. Tongue

Enkelte burde slå opp "denne verdens fyrste" i ei viss bok i stedet for å spørre hvor Gud er hen når noe vondt skjer.. dry
The only way to keep your health is to eat what you don't want, drink what you don't like, and do what you'd rather not.
-Mark Twain
datagjenoppretting

Utlogget Geir M

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 167
  • Honnør: 360
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 167

Jeg spør han et spørsmål, jeg legger ikke ord i munnen på han. Dersom gud er allmektig kunne han stoppet 9/11. Dersom det ikke er guds vilje at 9/11 skulle skje er han ikke allmektig.
There are two novels that can change a bookish fourteen-year old's life: The Lord of the Rings and Atlas Shrugged. One is a childish fantasy that often engenders a lifelong obsession with its unbelievable heroes, leading to an emotionally stunted, socially crippled adulthood, unable to deal with the real world. The other, of course, involves orcs.

- Paul Krugman, Nobelprisvinner i økonomi

Utlogget [TK]

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 392
  • Honnør: 110
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 392

  • There can be only one!
Disse diskusjonene er alltid like festlige og ender opp med at jeg er overbevist om at alle troende innerst inne er splitter pine gærne Smiley
Facts:
- 77\' modell,
- Trent siden mars 2003
- Morgenvekt: 104.5kg
- Høyde 180cm
- Bøy - Benk - Mark: 200 - 170 - 225 (belte + surringer)

Logg:
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=4800.new#new

Utlogget proteingutn

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 7 210
  • Honnør: 973
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 210

  • jeje
Disse diskusjonene er alltid like festlige og ender opp med at jeg er overbevist om at alle troende innerst inne er splitter pine gærne Smiley
Jess.. Ikke-religiøse (les: ikke nødvendigvis ateistiske) er så vidt jeg veit i mindretall på verdensbasis. At det er flere sinnsyke enn "normale" kan dere jo fint bare velge å tro, men har dere aldri tenkt på hvorfor det er sånn..? Og nei, oppdragelse innen en tro er ikke godt nok svar, selv om det selvsagt er helt vanlig at man oppdrar ungene i samme tro som seg sjøl. Folk blir religiøse som aldri før, folk i land der religion er forbudt, voksne mennesker, og da er det liksom ikke lenger godt nok å si at miljø og oppdragelse har "skylden"..

Videre, om man skal være litt vankelig kan man jo se på ateisme som en form for moderne overtro, på samme måte som ateister ser på religion;
Sitat
en overdreven tro på at menneskets sanser og fornuft kan fange og fatte alle deler av virkeligheten.

Sitat: Jon Kvalbein
The only way to keep your health is to eat what you don't want, drink what you don't like, and do what you'd rather not.
-Mark Twain
datagjenoppretting

Utlogget Delly Berry

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 273
  • Honnør: 39
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 273

Religion er for de svake som trenger noe å trøste seg med når virkeligheten svikter.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!