Skrevet av Emne: Idioter på gymmet - del1  (Lest 49785 ganger)

Utlogget stallion

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 6 515
  • Honnør: 1111
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 6 515

  • Bøy er gøy!
Sv: Idioter på gymmet - del1
« #135 : 04. april 2008, 20:52 »
You can please some of the people some of the time, but not all of the people all of the time.

Utlogget Molde

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 212
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 212

Sv: Idioter på gymmet - del1
« #136 : 04. april 2008, 20:57 »
De fleste av de som reagerer negativt på dette er vel også de som føler seg truffet av nettopp hva artikkelen handler om.

Ja, der har du det. Jeg er jo ikke ved mine fulle fem. Jeg hadde jo glemt det...

Jeg skjønte at det var med en humoristisk undertone. Men det burde likevel ikke forekomme slikt ordbruk, du kan kalle folk dum og teit, men ikke mentelt tilbakestående, get it?
Holder på, holder på. Bare vent!

Utlogget Eirik Sandvik

  • Treningsveileder
  • ******
  • Innlegg: 700
  • Honnør: 99
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 700

Sv: Idioter på gymmet - del1
« #137 : 04. april 2008, 20:59 »
Ja, der har du det. Jeg er jo ikke ved mine fulle fem. Jeg hadde jo glemt det...

Jeg skjønte at det var med en humoristisk undertone. Men det burde likevel ikke forekomme slikt ordbruk, du kan kalle folk dum og teit, men ikke mentelt tilbakestående, get it?

Sier hvem?

Edit - hadde det vært navngitte personer hadde jeg skjønt reaksjonen, men for alt du vet kan det være oppdiktede personer. Wink

Edit - Og hvem hadde reagert om jeg kalte Postmann Pat for mentalt tilbakestående?

Utlogget Sigbjørn

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 065
  • Honnør: 57
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 065

Sv: Idioter på gymmet - del1
« #138 : 04. april 2008, 21:01 »
Det får da være grenser for hvor forsiktig man skal måtte være i ordbruken. Er det fortsatt lov å si dust?  :Smiley

Utlogget Eirik Sandvik

  • Treningsveileder
  • ******
  • Innlegg: 700
  • Honnør: 99
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 700

Sv: Idioter på gymmet - del1
« #139 : 04. april 2008, 21:03 »
Det får da være grenser for hvor forsiktig man skal måtte være i ordbruken. Er det fortsatt lov å si dust?  :Smiley

Nei, du kan med nød si teiting.

Utlogget chrisbje

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 127
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 127

Sv: Idioter på gymmet - del1
« #140 : 04. april 2008, 21:09 »
Tja, jeg kan jo nevne en. Husker jeg skulle kjøre benkpress på bryst/tri-dagen min. Jeg går bort til benken og ser en eldre mann bruke benkpress-benken til å hvile beinene sine på når han kjøre situps med vekter. Denne skulle han selvsagt bruke i 10 minutter til uten å flytte seg. Han så bare dumt på meg, og sa at den skulle han bruke til støtte.

Utlogget MariusMessiah

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 572
  • Honnør: 100
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 572

  • 41 år fordrer 41 cm armer - etc etc
Sv: Idioter på gymmet - del1
« #141 : 04. april 2008, 21:27 »
Kom i gjen a'... Det artikkelen er en "fy så sinna jeg er" artikkel... Syntes kanskje folk overreagerer litt her nå. Veldig mange kjenner seg igjen i den. Når det kommer til orbruk er det kanskje kjipt å kalle noen mentalt tilbakestående, men alle som ikke er mentalt tilbakestående skjønner at det er satt på spissen for å vise hvor irriterende det er...

Og til dere som ikke skjønte det: Jeg mente ikke at dere var mentalt tilbakestående. Jeg mente at dere var teite...

Hvis dere ikke liker ordbruken er det greit, men det er ikke noe vits i å starte en leike-seriøs debatt der en tar opp om det er bedre å kalle folk  "teit" enn "mentalt tilbakestående".

Mister Zen? hmmm, du kan ha rett, men det spørs litt hva det er av...

Hvis det er pga folk som prater høylytt om jobb i dusjen med kollegaer, mens de vasker seg høylytt i skrittet, etter å ha vært på mandags-spinning og kjørt biceps i powerracken i sykkelbukse og singlet, får jeg minst en rep til...
Metal Health & Møskles Concept

Hvor er seter'n! FiNnEr iKkE sEtEr'N!
Modell : 1972
Høyde : 1.86m        
Vekt    : ca 85 kg                     

Anstaltlogg:
Soga Om MariusMessiah – Ein rese over, under og gjennom huda

Utlogget slappfesken

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 139
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 139

  • Eat healty and your body rewards you.
Sv: Idioter på gymmet - del1
« #142 : 04. april 2008, 21:37 »
Denne artikkelen var bare så tilfredstillende. Men skulle vært enda mere utdypende av irritasjonsmomenter. Men kommer vel del.2 så :p bare gleder meg til å lese neste!
Alder: 20
Høyde: 187
Vekt: 107

Utlogget Bob Paar

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 8 860
  • Honnør: 1156
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 8 860

  • Når man er svak, løfter man KUN lette vekter..
Sv: Idioter på gymmet - del1
« #143 : 04. april 2008, 22:08 »
Det nytter ikke å si noe til folka som er "idioter" på gymmet. De vil ikke skjønne hva du sier alikevel.
Det beste er å være anonym og ikke skille seg ut på komerse gym. Man blir fort uglesett hvis man stikker seg frem både på en positiv og negativ måte.
Nordisk mester i håndbak 2014.


Utlogget MariusMessiah

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 572
  • Honnør: 100
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 572

  • 41 år fordrer 41 cm armer - etc etc
Sv: Idioter på gymmet - del1
« #144 : 04. april 2008, 22:35 »
Bob: Jeppers, skjelden jeg tar øreproppene ut av øra når jeg trener for å kommentere at spretten i singlet og sykkelbukser ved siden av, sving-mater 20 kg dumbbells opp med biceps, skuldre, rygg og kne-knekk, selv om han bare skulle nøyd seg med 12, og droppa VG mellom settene...

Men det er ganske gøy og lese og snakke om dem her!

Cheesy

...så jeg venter på del 2..
 
Metal Health & Møskles Concept

Hvor er seter'n! FiNnEr iKkE sEtEr'N!
Modell : 1972
Høyde : 1.86m        
Vekt    : ca 85 kg                     

Anstaltlogg:
Soga Om MariusMessiah – Ein rese over, under og gjennom huda

Utlogget sterkestesomfinns

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 313
  • Honnør: 210
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 313

  • Sjefskjerring :)
Sv: Idioter på gymmet - del1
« #145 : 05. april 2008, 08:50 »
Man kan jo velge å bli irritert eller sjokket over enkeltes form for "trening", men velger å ha fokus på min egen. Ser ofte folk løfter stiffleg med bananrygg, men så lenge jeg ikke kjenner de eller de spør om tips så gidder jeg rett og slett ikke si noe (burde vel strengt tatt si ifra, men av erfaring vet jeg det tar tid fra min trening, og den har jeg ikke mest av akkurat nå).
Her burde faktisk treningsintruktørene bli flinkere. I "gamle" dager da Petter Mathisen jobbet på Gym Better Bodies fikk folk skikkelig oppfølging, han satt ofte i trappa og fulgte med på folk, oppmuntret og ga gode tips! Savner sånne som han Smiley

Er ofte folk tar kontakt når jeg løfter mark fra kloss, benk m skjorte og andre "sære" øvelser, men da er tonen ofte positiv og folk viser en oppriktig interesse.
Blenda!

Utlogget Kpt. Plumbonite

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 849
  • Honnør: 260
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 849

Sv: Idioter på gymmet - del1
« #146 : 05. april 2008, 12:48 »
Mister Zen? hmmm, du kan ha rett, men det spørs litt hva det er av...
Det er vel ikke zen i ordets rette forstand, men det er mer forsøk på å komme i en flyttilstand.

Det jeg ønsker er å miste fokus fra omgivelsene og roe ned de bevisste tankene for så å bare nøye observere løftet mens jeg gjør det. "Å være i ett med jernet" for å låne litt ordbruk fra peace'n'love-gjengen.

Utlogget MariusMessiah

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 572
  • Honnør: 100
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 572

  • 41 år fordrer 41 cm armer - etc etc
Sv: Idioter på gymmet - del1
« #147 : 05. april 2008, 12:54 »
skjønner hva du mener - kan være vanskelig å gi alt hvis en går og irriterer seg over alt annent.

Å være i ett med jernet? Smiley Det liker jeg!

Jepp, enig - men så sant jeg har riktig musikk på, og ingen snakker til meg under løftet klarer jeg som regel å bruke evt irritasjon som inspirasjon og ekstra gøts.

- men jeg er helt med på hva du snakker om.
Metal Health & Møskles Concept

Hvor er seter'n! FiNnEr iKkE sEtEr'N!
Modell : 1972
Høyde : 1.86m        
Vekt    : ca 85 kg                     

Anstaltlogg:
Soga Om MariusMessiah – Ein rese over, under og gjennom huda

Utlogget Kpt. Plumbonite

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 849
  • Honnør: 260
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 849

Sv: Idioter på gymmet - del1
« #148 : 05. april 2008, 13:01 »
Det får da være grenser for hvor forsiktig man skal måtte være i ordbruken. Er det fortsatt lov å si dust?  :Smiley
Jeg synes ikke det er rart at noen reagerer på bruken av "mentalt tilbakestående" som skjellsord, siden dette refererer til en gruppe mennesker som har mer enn nok utfordringer i hverdagen og ofte ikke blir spesielt respektert (blant annet at de blir brukt som skjellsord).

Dust og teiting er nøytrale, om ei så forferdelig saftige, ord i så måte, og fungerer som rene skjellsord uten å stigmatisere en tredjepart.

Så en ting er ordbruk i vennegjengen hvor man kjenner hver enkelts bakgrunn, da kan man tillate seg å være litt mer sleivete. Men på et offentlig forum som leses av mange hundre er oddsene gode for at man tråkker noen på tærne når man er sleivete på denne måten.

Så til slutt. Jaglands "Bongo fra Kongo"-uttalselse hadde nå falt i god jord over en del halvlitere, men å servere det til journalister er garantert å tråkke noen på tærne.

Utlogget 007

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 127
  • Honnør: 44
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 127

Sv: Idioter på gymmet - del1
« #149 : 05. april 2008, 14:25 »
Seriøst. tror jeg må grine, er dere så hårsåre hele gjengen? Tror ikke han mente det bokstaveligtalt dypeste inni hjerteroten, så gråten presser tårer ut av øynene, og si smertende ord til noen. Men av fustrasjon og irritasjon(da sier vi alle noe rart). Folk kan  tenke seg om en gang før dem handler/utrykker seg.

Hvis man sliter med å høre et ekkelt ord, bør man holde seg inne, verden har hver dag mye verre ting å gjøre med.


Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!