Skrevet av Emne: Missy- 2x170 rawmark s. 222  (Lest 595448 ganger)

Utlogget Missy-

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 562
  • Honnør: 646
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 2 562

Sv: Bare Missy: Bygger ræv.
« #1665 : 04. februar 2010, 23:11 »
Jessda. Planen var egentlig å konkurrere for første gang i Paris om 2 uker, men sist tirsdag ble jeg skadet og fikk et rift i LCM, om jeg husker riktig. Det suger noe jævlig, men sånn er det. Da har jeg mer tid til å forbedre meg til neste konk som kommer Smiley

Nå må jeg skaffe meg sånn skinne å ha på kneet slik at det holder seg stabilt slik at ligamentet kan gro. Jeg kommer til å bli som Forrest Gump. :Smiley Yay!

Utlogget VegarGjerdrum

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 6 554
  • Honnør: 1320
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 6 554

  • www.kalibergym.no
Sv: Bare Missy: Bygger ræv.
« #1666 : 04. februar 2010, 23:34 »
Jessda. Planen var egentlig å konkurrere for første gang i Paris om 2 uker, men sist tirsdag ble jeg skadet og fikk et rift i LCM, om jeg husker riktig. Det suger noe jævlig, men sånn er det. Da har jeg mer tid til å forbedre meg til neste konk som kommer Smiley

Nå må jeg skaffe meg sånn skinne å ha på kneet slik at det holder seg stabilt slik at ligamentet kan gro. Jeg kommer til å bli som Forrest Gump. :Smiley Yay!

LCM?
Eat more woman! They are high in proteins!

www.kalibergym.no
www.highwhey.no
www.godrygg.no

Utlogget Missy-

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 562
  • Honnør: 646
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 2 562

Sv: Bare Missy: Bygger ræv.
« #1667 : 04. februar 2010, 23:39 »
LCM?
Jeg vet da faen. Det var iallfall tre bokstaver og noe i den duren Tongue Det er iallfall på insiden av kneet.

Utlogget Atlas

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 342
  • Honnør: 109
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 342

  • impossible is nothing
Sv: Bare Missy: Bygger ræv.
« #1668 : 05. februar 2010, 00:58 »
LCM er en forkortelse på mediale collaterale ligament, noe som betyr at det ligger på innsiden av kneet.
As I see it, every day you do one of two things: build health or produce disease in yourself.
Min logg

El Nino de Oro

Utlogget VegarGjerdrum

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 6 554
  • Honnør: 1320
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 6 554

  • www.kalibergym.no
Sv: Bare Missy: Bygger ræv.
« #1669 : 05. februar 2010, 10:34 »
LCM er en forkortelse på mediale collaterale ligament, noe som betyr at det ligger på innsiden av kneet.

Var det jeg trodde, indre leddbånd eller? Er det samme som er nesten av hos meg i høyre beinet nå. Er det en rift så er det jo bare litt rehab som skal til.
Eat more woman! They are high in proteins!

www.kalibergym.no
www.highwhey.no
www.godrygg.no

Utlogget Mummelmann

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 576
  • Honnør: 437
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 576

Sv: Bare Missy: Bygger ræv.
« #1670 : 05. februar 2010, 12:41 »
Jessda. Planen var egentlig å konkurrere for første gang i Paris om 2 uker, men sist tirsdag ble jeg skadet og fikk et rift i LCM, om jeg husker riktig. Det suger noe jævlig, men sånn er det. Da har jeg mer tid til å forbedre meg til neste konk som kommer Smiley

Nå må jeg skaffe meg sånn skinne å ha på kneet slik at det holder seg stabilt slik at ligamentet kan gro. Jeg kommer til å bli som Forrest Gump. :Smiley Yay!

Jaja, som mamma sier; life is like a box of chocolates...

Synd da men det mangler ikke akkurat på konker å stille i, det brer jo om seg som gressbrann! Og på den positive siden får du desto mer tid til forbereding før neste gang da!  Smiley

Utlogget A. Holstad

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 670
  • Honnør: 118
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 670

  • Ihave a dream of a dream within a dream of a dream
Sv: Bare Missy: Bygger ræv.
« #1671 : 05. februar 2010, 12:43 »
Går med rompe byggingen? Blir den fyldig?
I play by my own rules, and not on anybody's rules. Not even my own.

Utlogget Atlas

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 342
  • Honnør: 109
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 342

  • impossible is nothing
Sv: Bare Missy: Bygger ræv.
« #1672 : 05. februar 2010, 12:54 »
Var det jeg trodde, indre leddbånd eller? Er det samme som er nesten av hos meg i høyre beinet nå. Er det en rift så er det jo bare litt rehab som skal til.

Jepp, er det ligamentet som går fra innsiden av femur (lårbenet) til innsiden av tibia (leggbeinet).
Rehab er bra greier å kjøre om ein har fått partielle rupturer i ligamentet.
As I see it, every day you do one of two things: build health or produce disease in yourself.
Min logg

El Nino de Oro

Utlogget VegarGjerdrum

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 6 554
  • Honnør: 1320
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 6 554

  • www.kalibergym.no
Sv: Bare Missy: Bygger ræv.
« #1673 : 05. februar 2010, 13:19 »
Jepp, er det ligamentet som går fra innsiden av femur (lårbenet) til innsiden av tibia (leggbeinet).
Rehab er bra greier å kjøre om ein har fått partielle rupturer i ligamentet.

Fikk svar på mr i dag, korsbåndet var av også. Så en liten ruptur er bare barnematen Marte.
Eat more woman! They are high in proteins!

www.kalibergym.no
www.highwhey.no
www.godrygg.no

Utlogget Missy-

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 562
  • Honnør: 646
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 2 562

Sv: Bare Missy: Bygger ræv.
« #1674 : 05. februar 2010, 16:16 »
Var det jeg trodde, indre leddbånd eller? Er det samme som er nesten av hos meg i høyre beinet nå. Er det en rift så er det jo bare litt rehab som skal til.
Ja, noe sånt. Det er ikke så alvorlig, men nok til at jeg ikke kan konkurrere om to uker.

Jaja, som mamma sier; life is like a box of chocolates...

Synd da men det mangler ikke akkurat på konker å stille i, det brer jo om seg som gressbrann! Og på den positive siden får du desto mer tid til forbereding før neste gang da!  Smiley
Ja, får bare tenke på det slik! Smiley

Går med rompe byggingen? Blir den fyldig?
Rompa har vokst vettu Grin

Jepp, er det ligamentet som går fra innsiden av femur (lårbenet) til innsiden av tibia (leggbeinet).
Rehab er bra greier å kjøre om ein har fått partielle rupturer i ligamentet.
Har du tips til noen rehabøvelser? Smiley

Fikk svar på mr i dag, korsbåndet var av også. Så en liten ruptur er bare barnematen Marte.
Hehe, jeg vet da det, Gjerdrum Wink Jeg er ikke like ødelagt i kroppen som deg, det skal jeg ikke skryte på meg! Men huff, du får ha god bedring, Vegar. Så utrolig kjipt!

Utlogget VegarGjerdrum

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 6 554
  • Honnør: 1320
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 6 554

  • www.kalibergym.no
Sv: Bare Missy: Bygger ræv.
« #1675 : 05. februar 2010, 17:10 »
Ta kontakt med Arve på impuls fysioterapi. Han er lei av meg,skog og bøs nå Wink
Eat more woman! They are high in proteins!

www.kalibergym.no
www.highwhey.no
www.godrygg.no

Utlogget Atlas

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 342
  • Honnør: 109
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 342

  • impossible is nothing
Sv: Bare Missy: Bygger ræv.
« #1676 : 05. februar 2010, 18:17 »
Har du tips til noen rehabøvelser? Smiley

Alltid vanskelig å gi tips til slike skader, og spesielt når ein ikkje veit spesifikt omganget av skaden.
Har du hatt hevelse, varmøkning i området, nedsatt bevegelighet i kneet eller smerter ved bruk av kneet?
Har du behandlet kneet etter PRICE prinsippet i akuttfasen? Og har du brukt eller bruker du ortose/støtte rundt kneet nå i treningssituasjon?  Har du brukt noe antiinflammatorisk (Voltaren e.l) subakutt?

Det verte sagt at ein kan starte med øvelser så raskt som smertene tillater det, og ein skal unngå øvelser der kneet utsettast for valgusstress, altså unngå bevegelser der du på nytt strekker opp ligamentet på innsiden av kneet.


Så om smertene tillater det, så kan du begynne med trening der du legger vekt på bevegelighet, styrke og sansemotorisk funksjon ( øvelser der du utfordrer kneets stabilitet).
Har en misstanke om du er rimelig sterk i lårene fra før av, så stabilitetstrening er viktig for deg.

Her er nokre tips i allefall:

http://sportsskader.no/index.php?mod=plink&id=1170
As I see it, every day you do one of two things: build health or produce disease in yourself.
Min logg

El Nino de Oro

Utlogget Missy-

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 562
  • Honnør: 646
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 2 562

Sv: Bare Missy: Bygger ræv.
« #1677 : 08. februar 2010, 15:57 »
Alltid vanskelig å gi tips til slike skader, og spesielt når ein ikkje veit spesifikt omganget av skaden.
Har du hatt hevelse, varmøkning i området, nedsatt bevegelighet i kneet eller smerter ved bruk av kneet?
Har du behandlet kneet etter PRICE prinsippet i akuttfasen? Og har du brukt eller bruker du ortose/støtte rundt kneet nå i treningssituasjon?  Har du brukt noe antiinflammatorisk (Voltaren e.l) subakutt?

Det verte sagt at ein kan starte med øvelser så raskt som smertene tillater det, og ein skal unngå øvelser der kneet utsettast for valgusstress, altså unngå bevegelser der du på nytt strekker opp ligamentet på innsiden av kneet.


Så om smertene tillater det, så kan du begynne med trening der du legger vekt på bevegelighet, styrke og sansemotorisk funksjon ( øvelser der du utfordrer kneets stabilitet).
Har en misstanke om du er rimelig sterk i lårene fra før av, så stabilitetstrening er viktig for deg.

Her er nokre tips i allefall:

http://sportsskader.no/index.php?mod=plink&id=1170

Tusen takk for utfyllende svar. Jeg brukte ispose på kneet like etter skaden skjedde, og pakka i meg paracet og ibux senere. Jeg har litt hevelse, men ikke så mye, men har visst litt vann i det slik at jeg ikke får ekstendert det helt. Når jeg trener styrke bruker jeg stramme knevarmere og på BJJ bruker jeg sånn greie med skinne i slik at jeg ikke får vridd kneet.


Utlogget Missy-

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 562
  • Honnør: 646
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 2 562

Sv: Bare Missy: Bygger ræv.
« #1678 : 08. februar 2010, 16:01 »
08.02.10 Dragvoll

OH-bøy.

Markløft, alt uten belte
5 x 100
1 x 120
1 x 130
1 x 140

Nedtrekk
3 x 6

Kjetil-press
10 x 12
10 x 12
10 x 12

Sidehev.

Biceps.

Litt tøying av korsrygg og shiiit



Mja, redusert dybde på bøyen pga kneet, ingen tvil om det Tongue Hadde lyst til å kjøre tung bøy, men det var uaktulet så kjøre litt tung mark. Men det vakke så tungt Grin


Utlogget Missy-

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 562
  • Honnør: 646
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 2 562

Sv: Bare Missy: Bygger ræv.
« #1679 : 10. februar 2010, 14:46 »
Dragvoll 10.02.10

Oppvarming
OH-bøy
Snatch
Clean & jerk

Knebøy, saaaakte
5 x 5 x 60

Smal skråbenk
5 x 5 x 40

Chins
3
3
3
3
3

= 15

MAGEHELVETE.



Trente sammen med en vektløfter og ei fra Italia jeg bor med. Jeg skal hjelpe henne med trening framover og lærte henne markløft i dag. Hun hadde perfekt teknikk! Jeg ble så rørt at jeg begynte nesten å grine. Nå skal jeg gjøre henne fith og sterk. Rått Grin Og hun digga faktisk markløft. Jeg ble så stolt Grin Vi kjørte også mage. 30 sek jobbing med en øvelse og rett over med 30 sek jobbing på en annen øvelse. 8 runder. Jeeey, det var godt. Svetta som en gris Smiley



Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!