Skrevet av Emne: 10 liter melk i løpet av en periode på sju timer - er det mulig?  (Lest 10236 ganger)

Utlogget Unknown_Soldier

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 863
  • Honnør: 1248
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 863

Overdose på vann kan gi underbalanse av elektrolytter , magnesium og kalsium i blodet som resulterer i at det blir for mye væske i hjernen i tilegg til muskler i armer og bein og ikke minst at hjretet får for lavt med elektrolytter. Elektrolytter er substanser som styrer ting som aksjonspotensiale etc, som gjør at vi lever.

Om melk får noe av samme effekt i ekstreme doser vet jeg ikke, og finner heller ikke så mye info om det, men som med alt annet her i verden så har overdoser og overdrivelser alltid negativ effekt. Du vil sannsynligvis bli sur og løs i magen og pisse ut eller drite ut mesteparten, hvis er over veldig kort tid. Og det blir jo et ganske stort kaloriinntak med 10 liter melk, så da regner jeg med at du ikke skal spise noe annet den dagen? Det er jo uhensiktsmessig da du får altfor store doser av enkelte stoffer og mineraler, mens du på den andre siden går glipp av veldig mange andre du får i deg gjennom variert kost.

Så konklusjon, meningsløst og i verste fall skadelig.
Sa brura

Utlogget Seelhome

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 970
  • Honnør: 136
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 970

Det er jo ingen som helst tvil om at dette er helt meningsløst, ingen som helst tvil om det, men det er samtidig også ganske uvesentlig her. Jeg har ikke tenkt å gjøre dette på grunn av at det eventuelt skulle hatt en bra effekt på treningen, et bra kosthold - det sier vel seg selv at det ikke er ideelt sett sånn sett, men på den annen side er det tross alt snakk om bare en dag dette her - og ikke noe som jeg har tenkt på å basere kostholdet på over en lengre periode. Det blir nok helt sikkert til at dette blir det eneste jeg får i meg i løpet av dagen - en ubehagelig opplevelse blir det nok helt sikkert, og jeg er også forberedt på at magen ikke blir god å ha med å gjøre den dagen. Men det blir artig å teste ut - og om jeg klarer det blir jeg en stolt mann Wink

Utlogget VP

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 119
  • Honnør: 131
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 119

Osmosen i kroppen blir kraftig påvirket og saltet vil suges ut av cellene.
Ikke heldig, men nå må du gjennomføre dette, Sel Wink Som sagt er det artig med slike pubertale utskeielser, spesielt for de som måtte bevitne hele prosessen.

Utlogget Zuul

massive væskemengder kan drepe deg. Enkelt og greitt

Utlogget Seelhome

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 970
  • Honnør: 136
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 970

massive væskemengder kan drepe deg. Enkelt og greitt

Sant nok, men da er det vel snakk om inntak av væskemengde på en vesentlig mindre tidsperiode enn hva som er aktuelt her?

Utlogget tynt

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 113
  • Honnør: 70
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 113

  • Markløft.
Hva med de som klarer å drikke 10 liter pils på færre enn 7 timer, det er vel mer farlig enn melk?

Utlogget Zuul

Sant nok, men da er det vel snakk om inntak av væskemengde på en vesentlig mindre tidsperiode enn hva som er aktuelt her?

leter du på nettet vil du finne at 10 liter på en dag er regna som ekstremt, og folk har dødd av det. Så ti liter på 7timer vil da bli rundt tre ganger så ekstremt i mi bok.

Men for all del. Praksis og teori er ulike ting

Utlogget Jølsrud

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 397
  • Honnør: 109
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 397

Du kommer til å drite på deg lenge før du har fått i deg 10l uansett
Konebanker og totalonanist

GeirH

  • Gjest
Ja da, det er mulig. Dette må være sakset direkte fra menyen til Olaf Dahl  Grin Grin

Utlogget VP

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 119
  • Honnør: 131
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 119

Pils inneholder alkohol, som er vanndrivende. Du pisser mer og kan drikke mer.

Utlogget proteingutn

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 7 210
  • Honnør: 973
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 210

  • jeje
Du kommer til å ha melk flytende gjennom årene dine, pretty much.. Du blir helt bleik, dårlig, spyr, kald i kroppen, og merkeligst av alt, du blir ikke spesielt pissetrengt før du har drukket ganske mye. Kan faktisk nesten garantere deg at du blir dårlig FØR du blir pissetrengt. Men for all del, feel free.
The only way to keep your health is to eat what you don't want, drink what you don't like, and do what you'd rather not.
-Mark Twain
datagjenoppretting

Utlogget lfaro

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 945
  • Honnør: 282
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 945

  • Liksomstyrkeløfter
Er det en russegreie eller?

Utlogget Seelhome

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 970
  • Honnør: 136
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 970

Vel, jeg har blitt lovet en russeknute, ja, så man kan jo til en viss grad kalle det det... Wink Når det er sagt, det hele er utsatt til fredagen, jeg klarte det mesterstykket å forsove meg i dag.

Utlogget (|)

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 14
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 14

"innen det amerikanske forsvaret er det også rapportert om dødsfall som følge av overhydrering. Derfor har man innført en øvre grense på et inntak på 11 liter væske i døgnet, og maks en og en halv liter i timen."
Hvor sunt er vann:
http://pub.tv2.no/nettavisen/side2/helse/article684129.ece

10 L melk skulle gi deg ca 9liter vann, (trekke fra tørrstoffet) men så er det jo en del salter i melk, så det veier muligens opp.
Men jeg ville ikke gjort dette uten å ha noen som kan ringe sykebilen. Ganske meningsløst igrunn  Huh
Og som VP sa, du kan ikke sammeligne med alkohol.

Utlogget Seelhome

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 970
  • Honnør: 136
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 970

Jaja, det er mange som til enhver tid kan tilkalle sjukebil - om det eventuelt hadde blitt aktuelt. Men for å være ærlig; jeg tviler sterkt på at det vil komme til å bli en nødvendighet, jeg er tross alt melkekongen over alle konger. Onkelen til en klovn i klassen min har klart å få i seg nesten ti liter te (med andre ord nesten bare vann) i løpet av en eneste time, så man skulle jo tro at dette er rimelig ufarlig i så måte. Men selvsagt, det er ikke noe å ta lett på - og det er jo også en av grunnene til at dette vil bli utført...

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!