Skrevet av Emne: skade  (Lest 4726 ganger)

Utlogget KnutMartin

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 8
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 8

Re:skade
« #15 : 07. oktober 2003, 16:07 »
Anbefalt dose for personer over 12 år er 1-2 tabeletter intill 4 ganger daglig.
Så hvis du veier litt er 8 om dagen helt greit ser det ut til. Står ikke noe om hvor mange dager det kan/bør brukes på rad. JEg prøver i hvertfall, så får vi se:-)

Utlogget Mystique

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 918
  • Honnør: 126
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 2 918

Re:skade
« #16 : 12. oktober 2003, 12:17 »
som det var sagt tidligere GÅ  TIL FYSIOTERAPEUT..finnes ikke mirakelpiller for den slags..nå vet ikke jeg åssen du trener men slutt å sleng på vektene...hjelper lite med store muskler om styrken i senene ikke følger med....gå heller ned i belastning  og tren deg opp derfra...gi senene tid til å tilbasse seg også....kanskje har du problemer med glidefunksjonen i leddet også - vet ikke....eller overstrekker du når du tar bevegelsen helt ut? dette kan en fysioterapeut hjelpe deg bedre med enn en lege iallefall....men for all del ikke bare pjåt i deg noen piller og tro at du blir frisk..trener du feil får du svi for det senere uansett Sad det er forresten ikke sikkert at problemet egentlig sitter i albuen i det hele tatt...så få sjekket det ut hos en fysioterapeut Wink
lykke til og god bedring!

Utlogget roy-arnt

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 132
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 132

Re:skade
« #17 : 12. oktober 2003, 18:25 »
Tren etter HST programmet og start nede på 20/25 reps,SÅ får du reparert det der. Smiley

Utlogget proteingutn

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 7 210
  • Honnør: 973
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 210

  • jeje
Re:skade
« #18 : 13. oktober 2003, 09:20 »
kjøp kiselgele på helsekosten... er en slags blank gele som du blander med saft, eller vann eller hva du måtte føle for. men ta det jevnt, over lengre tid. og ikke slutt å ta det fordi om du blir bra.
ei flaske koster 130-140 kr åsså varer den i lange tider. men ikke forvent at alt blir bedre med en gang. det tar tid. men etter 2-3 mnd så kanskje du begynner å kjenne effekten av det. jeg drikker det selv pga skader i ledd (albue, håndledd, skulder & kne) men jeg merker ingenting til det når jeg drikker den geleen...
The only way to keep your health is to eat what you don't want, drink what you don't like, and do what you'd rather not.
-Mark Twain
datagjenoppretting

Utlogget altitude

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 21
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 21

Re:skade
« #19 : 13. oktober 2003, 11:52 »
Generell behandling reseptfritt:
Naproxen og gjerne en smertedempende gel lokalt om det er nødvendig. Første dagen kjør opptil 4x vanlig dagsdose (ca. 4000 mg), deretter ca. 1-2000 mg i en uke eller så.
Nedkjøling er også en grei måte å redusere betennelsen på samt at det virker smertedempende.
Når betennelsen har dempet seg vil litt forsiktig massasje (av noen som vet hva de gjør) fremskynde restitusjonen.

Går du til en spesialist på idrettsskader/medisin får du både en bedre diagnose og mer effektive medisiner. Brexidol og panodil, eller Ketoprofen tabs og Orudis gel er som alltid greie kombinasjoner.

NB! Bruker du andre medisiner som sliter på leveren bør du være svært forsiktig med de noen legemidlene som er nevnt over. Men f. eks. Naproxen inneholder acetylsalisylsyre og ikke paracetamol så denne bør uansett være forholdsvis mild for leveren, men desto hardere mot mage og tarmene.

Øvelser, særlig bra for "tennis-albue" og liknende problemer med senefester i albue-området: Wrist curl og extension med hantel. Bruk lette vekter, mange reps. (eks. 3 set 20 reps). Gjennomføring av øvelsene, rask sammentrekning, hold spendt i 3-4 sekunder og senk vekten langsomt (ca 5 sekunder). Hensikten med øvelsene er å sikre god blodgjennomstrømning som reduserer betennelsen, samt å bygge opp muskelfester/sener og bindevev. I følge en spesialist på NIMI som hjalp meg kan man godt trene forsiktig selv om det gjørt vondt, men ikke med tunge vekter. Er det veldig vondt og betennelsen akutt - hold armen i ro til det verste er over, deretter forsiktig trening en stund. Er det bare litt vondt kan du gjerne gå rett på forsiktig treningen.


Utlogget proteingutn

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 7 210
  • Honnør: 973
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 210

  • jeje
Re:skade
« #20 : 13. oktober 2003, 13:23 »
en ting til: ibux-krem brukte jeg på skuldera mi når smerten var på det værste. det funka bra det... kjente lite til skaden.
The only way to keep your health is to eat what you don't want, drink what you don't like, and do what you'd rather not.
-Mark Twain
datagjenoppretting

Utlogget Romape

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 146
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 146

Re:skade
« #21 : 13. oktober 2003, 16:39 »
PJ, du må huske den curlen er en enorm belasting for underarm.

Jeg har fått det samme problemet selv. Hviler jeg armen merker jeg at det betyr bedre. Det går over til slutt. Dette er sånn som alle idrettutøvere får.

Bruker du medesin kommer det bare lettere tilbake senere trur jeg. Derfor er nok det beste å bare hvile til det er helt borte.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!