Skrevet av Emne: Nå skal kostholdet skjerpes!!  (Lest 1373 ganger)

Utlogget Xerces

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 6
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 6

Nå skal kostholdet skjerpes!!
« : 21. april 2008, 19:14 »
Har nå trent aktivt i vel 1.5 år, men ALDRI lagt noe spesiell vekt på kostholdet (er enig i at dette er veldig dumt gjort Tongue ). Nå har jeg bestemt meg for å ta tak i dette etter dårlig fremskritt med treninga i det siste, og siden jeg ikke er noen ekspert på området hadde jeg satt stor pris på tilbakemeldinger. Har nå sittet og lest meg opp her på treningsforum i 1 times tid og satt meg sånn noen lunde inn i hva man bør spise. Er en gutt på 21 år, 186 høy og 85 kg, trener 3 splitts program.

Frokost 07.15:

50-60gr AXA God Dag Frukt  http://www.axa.se/prc/prc.nsf/www/3B10CA1CF2D698A0C12571C300362B56?open&webpage=0F1703B10CC9A5B6C12570F900645432&acronym=axamainno&back=1
Proteinshake 50gr

Lunsj på skolen 11.45:
3 brødskiver med ost og skinke/salami
1 eple/banan

Mellommåltid før trening 16.15:
Toast med ost og skinke (dette regner jeg med bør forandres)
Kreatin

Middag 19.00:
Som oftest kjøttmåltid som kylling, hamburger, pølser, kjøttdeig og spagetti, pasta og skinke osv.
50 gr Proteinshake
Kreatin

Kveldsmat 21.30:
Har her bare brødskiver vanlig, men har tenkt på og begynne med CC eller eventuellt mager kesam.

Hva trenger jeg mer av? Protein inntaket tror jeg er relativt greit, men veit ikke om jeg får nok karbohydrater. Setter stor pris på innspill her Smiley På forhånd takk.

Utlogget Delly Berry

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 273
  • Honnør: 39
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 273

Sv: Nå skal kostholdet skjerpes!!
« #1 : 21. april 2008, 19:44 »
 Tongue

Utlogget Atletix Aslaug

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 71
  • Honnør: 10
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 71

  • Atletix
Sv: Nå skal kostholdet skjerpes!!
« #2 : 21. april 2008, 19:50 »
Har nå trent aktivt i vel 1.5 år, men ALDRI lagt noe spesiell vekt på kostholdet (er enig i at dette er veldig dumt gjort Tongue ). Nå har jeg bestemt meg for å ta tak i dette etter dårlig fremskritt med treninga i det siste, og siden jeg ikke er noen ekspert på området hadde jeg satt stor pris på tilbakemeldinger. Har nå sittet og lest meg opp her på treningsforum i 1 times tid og satt meg sånn noen lunde inn i hva man bør spise. Er en gutt på 21 år, 186 høy og 85 kg, trener 3 splitts program.

Frokost 07.15:

50-60gr AXA God Dag Frukt  http://www.axa.se/prc/prc.nsf/www/3B10CA1CF2D698A0C12571C300362B56?open&webpage=0F1703B10CC9A5B6C12570F900645432&acronym=axamainno&back=1
Proteinshake 50gr

Lunsj på skolen 11.45:
3 brødskiver med ost og skinke/salami
1 eple/banan

Mellommåltid før trening 16.15:
Toast med ost og skinke (dette regner jeg med bør forandres)
Kreatin

Middag 19.00:
Som oftest kjøttmåltid som kylling, hamburger, pølser, kjøttdeig og spagetti, pasta og skinke osv.
50 gr Proteinshake
Kreatin

Kveldsmat 21.30:
Har her bare brødskiver vanlig, men har tenkt på og begynne med CC eller eventuellt mager kesam.

Hva trenger jeg mer av? Protein inntaket tror jeg er relativt greit, men veit ikke om jeg får nok karbohydrater. Setter stor pris på innspill her Smiley På forhånd takk.

Lurt Wink Har satt opp et kjapt forslag. Det er jo mange måter å gjøre det på. Du burde skaffe deg en bok om grunnleggende ernæringslære, mye artigere når man selv vet hva man bør spise og hvorfor... biggrin

Frokost: 1 ss selolje først. Havregryn med melk og eplebiter i, noen eggehviter til slutt.
Mellommåltid: 30g proteinshake og 1 frukt
Lunsj: Brødskiver med ost og kyllingfilet + tomat/paprika/løk
Mellommåltid: 20-30g proteinshake og en neve mandler/andre rå nøtter
Før trening: Havregryn med melk og eplebiter
Rett etter trening: Bananer og 20g proteinshake
1time senere: Middag (potet/pasta/ris og kylling/kjøtt/fisk og grønnsaker)
Kveldsmat: 30-40gram proteinshake

Det ble proteinshake mange ganger, men du var jo allerede i gang med mye av den, så regnet med du syntes det var greit. Du kan jo eventuelt spise kylling/tunfisk el.l.

Aslaug

176cm, 32 år
Gift med Jørn, mamma til Isabell (4) ig Isac (4mnd)

Sponsor: EJ-shop.no

Utlogget Xerces

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 6
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 6

Sv: Nå skal kostholdet skjerpes!!
« #3 : 21. april 2008, 19:55 »
Tusen takk aslaug=) Dette var et mye mer konstruktivt innlegg enn det forrige og jeg setter pris på dette=) Kan jeg spørre om hvorfor eplebiter? Kan jeg heller bruke rosiner? Og istedet for havregryn så kan jeg vel heller bruke den God Dag Frukt, pleier og blande dette med yoghurt istedet for melk. Egghviter tror jeg dessverre ikke att jeg takler Tongue Andre rå nøtter, noen forslag? Ikke glad i mandler.. Kresen og da vettu Tongue Burde kanskje skaffet meg en bok ja... Men ettersom jeg har lest i andre innlegg her så virker det som om det er en del folk med bra peiling her, så da henvender jeg meg her nå først Smiley

Edit: Mellommåltid: 20-30g proteinshake og en neve mandler/andre rå nøtter

Dette måltidet kan bli litt vanskelig siden jeg ikke har tilgang på noe proteinpulver og sånn på skolen Tongue Hehe Kan jeg ikke heller ta proteinshake til frokosten f.eks?? Masse spørsmål her nå men du får bære med meg Wink

Utlogget Kikki

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 6 551
  • Honnør: 1046
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 6 551

  • Cleverly disguised as an adult!
Sv: Nå skal kostholdet skjerpes!!
« #4 : 21. april 2008, 20:00 »
Jeg er heller ikke glad i mandler, men fikk beskjed om at jeg kunne spise valnøtter isteden... passet meg mye bedre.
Medlem av foreningen for Kvinner som vil at Menn skal se ut som Menn

Jeg er ikke den fineste jenta i verden. Og muligens ikke den smarteste. Jeg er sannsynligvis ikke den søteste heller. Den morsomste kan jeg ikke være. Er sikkert ikke den beste vennen/kjæresten en kan ha. Jeg er langt fra perfekt, MEN JEG ER JAGGU MEG SJELDEN!

Utlogget Atletix Aslaug

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 71
  • Honnør: 10
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 71

  • Atletix
Sv: Nå skal kostholdet skjerpes!!
« #5 : 21. april 2008, 20:13 »
Tusen takk aslaug=) Dette var et mye mer konstruktivt innlegg enn det forrige og jeg setter pris på dette=) Kan jeg spørre om hvorfor eplebiter? Kan jeg heller bruke rosiner? Og istedet for havregryn så kan jeg vel heller bruke den God Dag Frukt, pleier og blande dette med yoghurt istedet for melk. Egghviter tror jeg dessverre ikke att jeg takler Tongue Andre rå nøtter, noen forslag? Ikke glad i mandler.. Kresen og da vettu Tongue Burde kanskje skaffet meg en bok ja... Men ettersom jeg har lest i andre innlegg her så virker det som om det er en del folk med bra peiling her, så da henvender jeg meg her nå først Smiley

Edit: Mellommåltid: 20-30g proteinshake og en neve mandler/andre rå nøtter

Dette måltidet kan bli litt vanskelig siden jeg ikke har tilgang på noe proteinpulver og sånn på skolen Tongue Hehe Kan jeg ikke heller ta proteinshake til frokosten f.eks?? Masse spørsmål her nå men du får bære med meg Wink

Eplebitene for å få det søtt og epler er sunt. Du bør unngå alt med sukker i (som yoghurt, hvis ikke den er naturell da..)Havregryn er sunt. Go dag er mye mer karb i og av det raske slaget. Ikke så bra. Spis ett helt egg i stedet for ett par eggehviter da. Eller litt kylling/fisk.. Det er jo godt med proteiner i melka til frokosten. Ta med ferdig målt proteinpulver i en liten boks og en shaker. Vann har de vel på skolen Wink Det er bedre å fordele matinntaket litt utover dagen. Skal du skjerpe deg eller ikke? Offtopic

176cm, 32 år
Gift med Jørn, mamma til Isabell (4) ig Isac (4mnd)

Sponsor: EJ-shop.no

Utlogget Xerces

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 6
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 6

Sv: Nå skal kostholdet skjerpes!!
« #6 : 21. april 2008, 20:46 »
Hehe ekke noen bønn her ser jeg Wink Bra det, trenger et tupp i ræva engang i blant ^^ Proteinpulveret mitt smaker dritt med vann, men kan venne seg til alt så skal prøve Wink Skal jeg ta og spise opp den god dag jeg har så skal jeg heller handle inn havregryn neste gang Smiley Og ut med yoghurten, høres bedre ut nå sant ?? Wink Et helt egg, regner med du mener rått? Får man samme effekt av eventuellt stekt/kokt?

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!