Skrevet av Emne: lang biceps!!  (Lest 4851 ganger)

Utlogget Kongs

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 63
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 63

lang biceps!!
« : 25. april 2008, 14:42 »
halla, jeg lurer på om det finst noen øvelser for de som ikke har den lille explosive bicepsen, og heller har den lange som ikke blir så stor. Det er vell genene som bestemmer hvilken biceps du er født med.

men anyway, finnes det noen øvelser som er bedre for den lange bicepsen enn den "korte" store..

kanskje litt dumt emne, men føler ikke at jeg får noen større biceps, med bicepscurl, hammercurl, pullups og slikt,

så bare lurte på om det finnes noen øvelser som gir at du kan få større biceps med lang biceps? vist dere skjønner hva jeg mener:P?

Utlogget næææh

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 014
  • Honnør: 222
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 014

Sv: lang biceps!!
« #1 : 25. april 2008, 14:45 »
1: SØK! Det finnes tusen tråder om biceps...


2: Nei, du kan ikke forandre formen på bicepsen din. Hvis du trener både pull ups, bic curl og hammer curl vil jeg råde deg til å droppe 2 øvelser slik at bicepsen får restituere seg å tid til å vokse. Biceps trenger IKKE mye trening for å vokse.
Her kommer det til å stå noe virkelig sykt en dag!

Utlogget Evensen

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 785
  • Honnør: 39
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 785

Sv: lang biceps!!
« #2 : 25. april 2008, 14:46 »
halla, jeg lurer på om det finst noen øvelser for de som ikke har den lille explosive bicepsen, og heller har den lange som ikke blir så stor. Det er vell genene som bestemmer hvilken biceps du er født med.

men anyway, finnes det noen øvelser som er bedre for den lange bicepsen enn den "korte" store..

kanskje litt dumt emne, men føler ikke at jeg får noen større biceps, med bicepscurl, hammercurl, pullups og slikt,

så bare lurte på om det finnes noen øvelser som gir at du kan få større biceps med lang biceps? vist dere skjønner hva jeg mener:P?

hvor mange sett med biceps trener du? trener du biceps sammen med rygg?
kan hende du rett og slett får for mye juling.. prøv å tren minmalt med biceps, og heller fokuser på baseøvelsene.. da vil hele kroppen vokse etterhvert Wink innkludert biceps
Alder: 18 år    Høyde: 196 cm     Vekt: 88 kg

                                     
- ML: 155 kg old                    
- BP: 110 kg                         
- KB: 120 kg (?)           



Loggbok

Bildeprofil

Utlogget SFV

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 174
  • Honnør: 211
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 174

  • Ruler of the halls of metalworking 5 feet below
Sv: lang biceps!!
« #3 : 25. april 2008, 15:00 »
1: SØK! Det finnes tusen tråder om biceps...


2: Nei, du kan ikke forandre formen på bicepsen din. Hvis du trener både pull ups, bic curl og hammer curl vil jeg råde deg til å droppe 2 øvelser slik at bicepsen får restituere seg å tid til å vokse. Biceps trenger IKKE mye trening for å vokse.

Biceps består egentlig av to muskelgrupper, biceps brachii og brachialis. Den førstnevnte gir topp, men utvikling av den sistnevnte kan være med på å presse opp toppen på førstnevnte. I tillegg har vi brachioradialis som ligger på yttersiden av underarmen som hjelpemuskel. Forskjellige øvelser vil ta i forskjellig grad på de forskjellige muskelgruppene.

Her følger noen perser i noen øvelser jeg liker å holde på med. Målt i totalvekt. Kroppsvekt har vært ca 87-89 kilo

Dips 104 x 8 reps (til parallell) - 2014
Chins 105 x 8 reps (medium bredt overhåndsgrep, strikt og haka over stanga) - 2015
Pistol squats 100 x 7+ reps (per bein, ned til bånn) - 2015

Utlogget Kongs

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 63
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 63

Sv: lang biceps!!
« #4 : 25. april 2008, 15:00 »
blir vell et sett med hammercurl og pullups, trente chins, men har blitt anbefalt og variere litt mellom chins og pullups:) føler ikke at jeg har får mye på biceps:) men trener baseøvelser som bare faen da:) og spiser godt, jeg får vell heller ta tida til gode og spise godt, så vokser den vell etter kvart:P

Utlogget SFV

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 174
  • Honnør: 211
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 174

  • Ruler of the halls of metalworking 5 feet below
Sv: lang biceps!!
« #5 : 25. april 2008, 15:02 »
blir vell et sett med hammercurl og pullups, trente chins, men har blitt anbefalt og variere litt mellom chins og pullups:) føler ikke at jeg har får mye på biceps:) men trener baseøvelser som bare faen da:) og spiser godt, jeg får vell heller ta tida til gode og spise godt, så vokser den vell etter kvart:P

Pullups med smalt grep og håndflatene mot deg kan gi god utvikling på biceps siden den blir en hovedaktør og den totale vekta involvert blir høy. Tilsvarende smalbenk for triceps.

Her følger noen perser i noen øvelser jeg liker å holde på med. Målt i totalvekt. Kroppsvekt har vært ca 87-89 kilo

Dips 104 x 8 reps (til parallell) - 2014
Chins 105 x 8 reps (medium bredt overhåndsgrep, strikt og haka over stanga) - 2015
Pistol squats 100 x 7+ reps (per bein, ned til bånn) - 2015

Utlogget Kongs

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 63
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 63

Sv: lang biceps!!
« #6 : 25. april 2008, 15:03 »
Biceps består egentlig av to muskelgrupper, biceps brachii og brachialis. Den førstnevnte gir topp, men utvikling av den sistnevnte kan være med på å presse opp toppen på førstnevnte. I tillegg har vi brachioradialis som ligger på yttersiden av underarmen som hjelpemuskel. Forskjellige øvelser vil ta i forskjellig grad på de forskjellige muskelgruppene.

hvilken øvelser tar best på de muskel gruppene da?Smiley

Utlogget Kongs

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 63
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 63

Sv: lang biceps!!
« #7 : 25. april 2008, 15:04 »
Pullups med smalt grep og håndflatene mot deg kan gi god utvikling på biceps siden den blir en hovedaktør og den totale vekta involvert blir høy. Tilsvarende smalbenk for triceps.

Hvor smalt grep snakker vi her a? skulderbredde ca? eller smalere?

Utlogget Evensen

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 785
  • Honnør: 39
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 785

Sv: lang biceps!!
« #8 : 25. april 2008, 15:05 »
blir vell et sett med hammercurl og pullups, trente chins, men har blitt anbefalt og variere litt mellom chins og pullups:) føler ikke at jeg har får mye på biceps:) men trener baseøvelser som bare faen da:) og spiser godt, jeg får vell heller ta tida til gode og spise godt, så vokser den vell etter kvart:P
tid er det som trengs.. funker ikke å være utålmodig
Alder: 18 år    Høyde: 196 cm     Vekt: 88 kg

                                     
- ML: 155 kg old                    
- BP: 110 kg                         
- KB: 120 kg (?)           



Loggbok

Bildeprofil

Utlogget SFV

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 174
  • Honnør: 211
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 174

  • Ruler of the halls of metalworking 5 feet below
Sv: lang biceps!!
« #9 : 25. april 2008, 15:05 »
Pullups med smalt grep og håndflatene mot deg kan gi god utvikling på biceps siden den blir en hovedaktør og den totale vekta involvert blir høy. Tilsvarende smalbenk for triceps.

Hvor smalt grep snakker vi her a? skulderbredde ca? eller smalere?

Jeg har kjørt pullups med 20-30 kilo ekstra vekt  og med ultra-smalt grep (sånn trekant stang, kanskje 10 cm mellom hendene). Det tar skikkelig på biceps hvis du ellers er sterk i ryggøvelser.
Her følger noen perser i noen øvelser jeg liker å holde på med. Målt i totalvekt. Kroppsvekt har vært ca 87-89 kilo

Dips 104 x 8 reps (til parallell) - 2014
Chins 105 x 8 reps (medium bredt overhåndsgrep, strikt og haka over stanga) - 2015
Pistol squats 100 x 7+ reps (per bein, ned til bånn) - 2015

Utlogget Erve

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 143
  • Honnør: 120
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 143

Sv: lang biceps!!
« #10 : 25. april 2008, 15:06 »
Skulderbredde er bra det...

Utlogget SFV

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 174
  • Honnør: 211
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 174

  • Ruler of the halls of metalworking 5 feet below
Sv: lang biceps!!
« #11 : 25. april 2008, 15:09 »
Biceps består egentlig av to muskelgrupper, biceps brachii og brachialis. Den førstnevnte gir topp, men utvikling av den sistnevnte kan være med på å presse opp toppen på førstnevnte. I tillegg har vi brachioradialis som ligger på yttersiden av underarmen som hjelpemuskel. Forskjellige øvelser vil ta i forskjellig grad på de forskjellige muskelgruppene.

hvilken øvelser tar best på de muskel gruppene da?Smiley

Svaret på det er tja. Jeg har inntrykket av at curl med støtte for albuene tar ekstra hardt på brachialis. Ellers vil omvendt grep ala hammercurl ta hardt på brachioradialis.

Her følger noen perser i noen øvelser jeg liker å holde på med. Målt i totalvekt. Kroppsvekt har vært ca 87-89 kilo

Dips 104 x 8 reps (til parallell) - 2014
Chins 105 x 8 reps (medium bredt overhåndsgrep, strikt og haka over stanga) - 2015
Pistol squats 100 x 7+ reps (per bein, ned til bånn) - 2015

Utlogget Kongs

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 63
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 63

Sv: lang biceps!!
« #12 : 25. april 2008, 15:11 »
Jeg har kjørt pullups med 20-30 kilo ekstra vekt  og med ultra-smalt grep (sånn trekant stang, kanskje 10 cm mellom hendene). Det tar skikkelig på biceps hvis du ellers er sterk i ryggøvelser.


ja er ganske sterk i ryggøvelsene, men med 20-30kg vekte på blir nok litt for killer for meg tror jeg:P mange reps du kjører der egentlig? du klarer vell ikke 3x10 der?

Utlogget SFV

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 174
  • Honnør: 211
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 174

  • Ruler of the halls of metalworking 5 feet below
Sv: lang biceps!!
« #13 : 25. april 2008, 15:13 »


ja er ganske sterk i ryggøvelsene, men med 20-30kg vekte på blir nok litt for killer for meg tror jeg:P mange reps du kjører der egentlig? du klarer vell ikke 3x10 der?

Ikke sikker, det er en stund siden. Kanskje med 20, men ikke hengende.

Her følger noen perser i noen øvelser jeg liker å holde på med. Målt i totalvekt. Kroppsvekt har vært ca 87-89 kilo

Dips 104 x 8 reps (til parallell) - 2014
Chins 105 x 8 reps (medium bredt overhåndsgrep, strikt og haka over stanga) - 2015
Pistol squats 100 x 7+ reps (per bein, ned til bånn) - 2015

Utlogget Kongs

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 63
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 63

Sv: lang biceps!!
« #14 : 25. april 2008, 15:20 »
Ikke sikker, det er en stund siden. Kanskje med 20, men ikke hengende.



okey:) men tror jeg prøver meg med skikkelig smalt grep og kanskje litt hammercurl tror bicepsen tåler 2 øvelser:) høres arti og utfordrende ut:) takk skal du ha:)

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!