Skrevet av Emne: aktiv dødhjelp  (Lest 2356 ganger)

Utlogget Thoz

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 301
  • Honnør: 32
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 301

Sv: aktiv dødhjelp
« #15 : 30. april 2008, 23:19 »
Hehe..hyggelig at du syntes det var artig, og jeg skjønner at du mener at det blir litt merkelig uttrykk i denne sammenhengen, men det er vel ikke så helt galt heller.
Det er vel ikke så mange andre enn pasientene som har glede av en slik ordning annet en rent prinsippielt.
Hvis en pasient som f.eks. ikke ønsker å oppleve det siste smertefulle stadiet av kreften får lagt en liten blå bille foran seg og tar den, så er vel det et uttrykk for at han syntes det var et fint tilbud..?
Dette er jo selvfølgelig snakk om pasienter som er ved bevissthet, og som er skikket til å ta en slik avgjørelse på egen hånd. Man kan jo også ha gitt uttrykk for at man likte ordningen før man avsluttet sitt eget liv, så jeg synes ikke "respons" blir et altfor galt uttrykk likevel.

Hmm.. når jeg tenker meg om blir det kanskje ikke per definisjon aktiv dødshjelp, men jeg synes likevel det er et viktig innlegg i debatten.


Mvh. Thoz

Utlogget Kitty_Katt

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 94
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 94

Sv: aktiv dødhjelp
« #16 : 18. mai 2008, 22:36 »
Jeg er for aktiv dødshjelp. En person som lider og har det vondt burde ikke tvinges til å holdes i live. Og det blir jo praktisert i dag uansett, selv om det er ulovlig. Og så må jeg jo si at når det i noen land er lov med dødsstraff så burde det vel være lov å drive med aktiv dødshjelp?

Utlogget Down and coming

  • Co-Administrator
  • *****
  • Innlegg: 12 596
  • Honnør: 1114
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 12 596

Sv: aktiv dødhjelp
« #17 : 18. mai 2008, 22:50 »
Hehe..hyggelig at du syntes det var artig, og jeg skjønner at du mener at det blir litt merkelig uttrykk i denne sammenhengen, men det er vel ikke så helt galt heller.
Det er vel ikke så mange andre enn pasientene som har glede av en slik ordning annet en rent prinsippielt.
Hvis en pasient som f.eks. ikke ønsker å oppleve det siste smertefulle stadiet av kreften får lagt en liten blå bille foran seg og tar den, så er vel det et uttrykk for at han syntes det var et fint tilbud..?
Dette er jo selvfølgelig snakk om pasienter som er ved bevissthet, og som er skikket til å ta en slik avgjørelse på egen hånd. Man kan jo også ha gitt uttrykk for at man likte ordningen før man avsluttet sitt eget liv, så jeg synes ikke "respons" blir et altfor galt uttrykk likevel.

Hmm.. når jeg tenker meg om blir det kanskje ikke per definisjon aktiv dødshjelp, men jeg synes likevel det er et viktig innlegg i debatten.




Når er man skikket til å ta en sånn avgjørelse? Hva om man har en annen sykdom, hvor man har det så vondt at en ønsker å dø. Sikker på at en er glad for at man ikke fikk valget om å ta en pille når det hele er over.






Svak, bitter og dopingfri



Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!