Skrevet av Emne: Sticky: Teknikkbilder av dere selv..  (Lest 17369 ganger)

Utlogget proteingutn

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 7 210
  • Honnør: 973
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 210

  • jeje
SV: Sticky: Teknikkbilder av dere selv..
« #30 : 28. november 2004, 16:38 »
Kult bilde, da! Photoshop'a? Cheesy

Skal prøve å få fiksa noen bilder ifra treningen både her på Ørnes og ifra Bodø i nær fremtid.

ørnes..? kjenner du bjørn eirik?
The only way to keep your health is to eat what you don't want, drink what you don't like, and do what you'd rather not.
-Mark Twain
datagjenoppretting

Utlogget Påltergeist

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 042
  • Honnør: 610
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 042

SV: Sticky: Teknikkbilder av dere selv..
« #31 : 01. desember 2004, 23:50 »
Holdegrep...

Utlogget Påltergeist

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 042
  • Honnør: 610
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 042

SV: Sticky: Teknikkbilder av dere selv..
« #32 : 02. desember 2004, 00:00 »
Tja....et defensivt "rundspark" med en guard fra helvete  Embarrassed  (Har skjerpet meg siden dette ble knipset, altså)


Utlogget Påltergeist

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 042
  • Honnør: 610
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 042

SV: Sticky: Teknikkbilder av dere selv..
« #33 : 02. desember 2004, 00:20 »
Sparrer her mot selveste Cain! Dersom noen mistenker at bildet er isecenesatt, så har dere helt rett.

Utlogget Cain

  • .: Fighter Member :.
  • ******
  • Innlegg: 2 938
  • Honnør: 163
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 938

  • fat free motion lotion.
SV: Sticky: Teknikkbilder av dere selv..
« #34 : 02. desember 2004, 12:10 »



da må jo jeg trå til med noen fine bilder jeg og.. Tongue


http://unixgen.com <- les, kommenter.

Utlogget SSR

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 142
  • Honnør: 12
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 142

  • Fjellet kaller...
SV: Sticky: Teknikkbilder av dere selv..
« #35 : 04. januar 2005, 14:38 »
Man trenger ikke alltid ha riktig farge på beltet for å kunne åpne en boks med romperis..!

Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

SV: Sticky: Teknikkbilder av dere selv..
« #36 : 04. januar 2005, 14:43 »
"BANG", sa det.... Smiley

Utlogget SSR

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 142
  • Honnør: 12
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 142

  • Fjellet kaller...
SV: Sticky: Teknikkbilder av dere selv..
« #37 : 04. januar 2005, 14:45 »
Faktisk litt fornøyd med den turneringen der Smiley Ikke så mange svartbelter som går inn i ringen mot en orange og forventer og tape (hvorfor gradere seg, da taper man fordelen av overraskelsesmomentet Wink )

Utlogget SSR

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 142
  • Honnør: 12
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 142

  • Fjellet kaller...
SV: Sticky: Teknikkbilder av dere selv..
« #38 : 05. januar 2005, 17:31 »
Trente på NTNUi Judo de to siste årene (før det hjemme på Gjøvik), skikkelig koseklubb Smiley Vi har kanskje ikke så mange gode kamputøvere, men festinga var det ingenting å si på.

Nå har jeg flyttet til Oslo, dermed har det blitt lite judo, gått over til BJJ isteden, men savner utrolig det å kaste så driver å lurer litt på om jeg skal putte inne en judotrening i uka også, er bare det å ha tid til alt...

Du er i Levanger ikke sant? Eller kwaien?

Utlogget SSR

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 142
  • Honnør: 12
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 142

  • Fjellet kaller...
SV: Sticky: Teknikkbilder av dere selv..
« #39 : 05. januar 2005, 18:42 »
Ja, fra NC-stevnet, husker ikke helt når det var men...

Trent lenge, hvilken kiloklasse, konkurert mye, alder? (kanskje jeg har møtt deg på matta en gang...)

Har vært på en par treninger i kwaien. Var et par av oss som hadde tenkt å stikke innom dere en gang i uka, men så ble jeg skadet og dermed ble det bare styrke i noen måneder, og dermed ingen kwai. Mange dyktige hos dere Smiley

Utlogget Etta

  • .: Fighter Member :.
  • ******
  • Innlegg: 253
  • Honnør: 14
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 253

SV: Sticky: Teknikkbilder av dere selv..
« #40 : 05. januar 2005, 19:08 »
Ugleguffen, han som sparker, er ikke han litt åpen i det rundsparket? Hadde du blokka med armene kunne du fått inn en kjapp en i sida på ham... funker fett å blokke med armene forresten, selv uten beskyttelse... Har gjordt det i en del år nå, men så er jeg blitt heller følelsesløs i armene....


Konkurrerende utøver i Kampsport.



*Bukker respektfullt*

Utlogget SSR

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 142
  • Honnør: 12
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 142

  • Fjellet kaller...
SV: Sticky: Teknikkbilder av dere selv..
« #41 : 05. januar 2005, 19:11 »
Ugleguffen, han som sparker, er ikke han litt åpen i det rundsparket? Hadde du blokka med armene kunne du fått inn en kjapp en i sida på ham... funker fett å blokke med armene forresten, selv uten beskyttelse... Har gjordt det i en del år nå, men så er jeg blitt heller følelsesløs i armene....

Tror han finter med beinet, for så å gå inne i en dobbel-helikopter-backspinning-fist.

Lyst til å sloss litt snart Ugle?

Utlogget SSR

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 142
  • Honnør: 12
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 142

  • Fjellet kaller...
SV: Sticky: Teknikkbilder av dere selv..
« #42 : 05. januar 2005, 19:28 »
Ugleguffen, han som sparker, er ikke han litt åpen i det rundsparket? Hadde du blokka med armene kunne du fått inn en kjapp en i sida på ham... funker fett å blokke med armene forresten, selv uten beskyttelse... Har gjordt det i en del år nå, men så er jeg blitt heller følelsesløs i armene....

Mulig denne tråden ikke var ment for slike diskusjoner, men...  Smiley

Er du TKD'er Etta? Evt. WTF / GTF?

Er det ikke dumt å blokke lavt med arm både mtp albuen/arm, men også at du jo mister guarden helt. En ting at det fungerer i konkurranser der du ikke kan slå mot hodet, men de guardene du ser på TKD utøverne under f.eks. OL er jo helt teit dersom du tenker ut ifra et mer helhetlig kampbilde/selvforsvar.

Gikk selv på WTF en periode (har skjønt at GTF kanskje er litt mer hardcore...), men sluttet etter bare et år da jeg synes alt for mange av teknikkene er basert på helt feil teorier. F.eks. det her med å avlevere kraft i en snert isteden for å slå igjennom.

Ikke min intensjon å starte en ny tråd alá de man finner under kampsportdelen (hva er best...?), men TKD er vel mer en sport som kun egner seg i rene TKD-turneringer enn mer samleturneringer og i selvforsvar.
Har selv vært med på en time hvor vi hadde selvforsvarsopplæring på TKD-senteret her hjemme (etter å ha drevet med judo og bjj) og absolutt alt de lærte den timen var mer eller mindre feil. Enten ved at teknikken ble utført lite effektivt eller at de i det hele tatt bare var BS. Nå skal det sies at instruktøren nok ikke var den beste, men går man ut og reklamerer for at man kan tilby effektivt selvforsvar bør man også stå for det, isteden for å tilby "falsk sikkerhet".

Høres jeg irritert ut her, er ikke det, bare blit litt engasjert.  Wink

Spør også fordi jeg er interessert, så håper på en godt og langt TKD-svar  Grin

Utlogget Etta

  • .: Fighter Member :.
  • ******
  • Innlegg: 253
  • Honnør: 14
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 253

SV: Sticky: Teknikkbilder av dere selv..
« #43 : 05. januar 2005, 21:08 »


Mulig denne tråden ikke var ment for slike diskusjoner, men... Smiley

Er du TKD'er Etta? Evt. WTF / GTF?

Er det ikke dumt å blokke lavt med arm både mtp albuen/arm, men også at du jo mister guarden helt. En ting at det fungerer i konkurranser der du ikke kan slå mot hodet, men de guardene du ser på TKD utøverne under f.eks. OL er jo helt teit dersom du tenker ut ifra et mer helhetlig kampbilde/selvforsvar.

Gikk selv på WTF en periode (har skjønt at GTF kanskje er litt mer hardcore...), men sluttet etter bare et år da jeg synes alt for mange av teknikkene er basert på helt feil teorier. F.eks. det her med å avlevere kraft i en snert isteden for å slå igjennom.

Ikke min intensjon å starte en ny tråd alá de man finner under kampsportdelen (hva er best...?), men TKD er vel mer en sport som kun egner seg i rene TKD-turneringer enn mer samleturneringer og i selvforsvar.
Har selv vært med på en time hvor vi hadde selvforsvarsopplæring på TKD-senteret her hjemme (etter å ha drevet med judo og bjj) og absolutt alt de lærte den timen var mer eller mindre feil. Enten ved at teknikken ble utført lite effektivt eller at de i det hele tatt bare var BS. Nå skal det sies at instruktøren nok ikke var den beste, men går man ut og reklamerer for at man kan tilby effektivt selvforsvar bør man også stå for det, isteden for å tilby "falsk sikkerhet".

Høres jeg irritert ut her, er ikke det, bare blit litt engasjert. Wink

Spør også fordi jeg er interessert, så håper på en godt og langt TKD-svar Grin

Jeg skal svare så godt jeg kan (håpet på en reaksjon).
Jeg er TKD, WTF.

Jeg ser ingen poeng i å diskutere hvilken kampkunst (noen sier sport, noen nyanser der, men) som er best. Ingen vits, alt i alt, det kommer an på utøvern.
Jeg har valgt tkd, fordi det falt seg sånn, for snart 11 år tilbake. Jeg har prøvd litt av hvert, men forblitt i tkd. Grunnen til det er vel at jeg fant en klubb med et fantastisk miljø, som ikke prøvde å skilte med at de underviste i selvforsvar. Vi har noen av landets beste selvforsvars instruktører i klubben, men de underviser i spesifikke kurs for det, uavhengig av klubben og tkd.
Jeg har aldri trodd, og kommer aldri til å tro at tkd er selvforsvar. Det er en treningsform, ikke bare for kroppen, men for sjelen, for min del. Hvordan folk ser på kunsten/sporten de driver med, avhenger helt av ens egne ambisjoner, og på hvilken/hva slags klubb man trener i. Jeg føler jeg har vært veldig heldig. Jeg har ikke kommet til en McDojang, men et sted hvor fokuset ligger på de tradisjonelle verdiene. Ingen sier, tren her, så lærer du å sloss.

Jeg bor for tiden i Japan, og trener i en WTF TKD klubb her. Den er forskjellig fra klubben min i den måten at det drives mer militært, mindre variasjon i oppvarming, og større fokus på kamp. Treneren er koreansk, og lærte mye i det koreanske militæret. Det har ført til en heller hard form for kamp. De fleste bruker påbudt beskyttelse, rett og slett, fordi det er det som står i reglementet, og man må ha trent mye med alt utstyr på for å være vant nok med det til konkurranse. Vi trener også ikke-konkurranse kamp, der det er null utstyr, og full kontakt (minus knock out), og tradisjonell koreansk sumo. Det gir grappling trening, om enn på en annen måte enn shoot fighting, bjj o.l..
Teknikken i en blokk bestemmer hvor effektiv den er. Nå vet jeg ikke hva mtp står for, men kan være det står for "med tanke på", stemmer det? På sparket på bildet er det ikke nødvendig å blokke lavt, ihvertfall ikke sånn at man må bevege overkroppen for å klare det. Blokken skal treffe ved håndleddet. Grunnen til at man ikke går gjennom er nettopp fordi det tar tid, det setter kroppen ute av balanse, og fjerner guarden helt. For å slå gjennom gir det en naturlig bevegelse å bruke den andre armen også, som gjør denne "utilgjengelig" for eventuellt å blokkere senere.

Naturligvis, skulle man stå og blokkere hele tiden, ville man ikke fått gjordt annet. Enten hopp unna (det koster mer energi ikke å treffe noe, enn å treffe en blokk), eller blokker for å åpne og gå inn. Det skal skje såpass samtidig, at det ikke er åpning for å komme med flere angrep.
Her om dagen var jeg på en trening, der jeg ikke hadde beskyttelses utstyr. Hittil har jeg lånt treneren sitt, fordi mitt er i Norge, og jeg skal snart hjem. Fikk låne en vest, om enn litt liten. Armene var bare, men med den herde treningen vi har hatt, burde ikke det være noe problem. Noe det heller ikke var. De gutta jeg trener med her, har ikke lært å holde tilbake. Det har sine positive og negative sider. Positive, man får gjennomgå skikkelig, som gir trening, og herder. Negativt er at det kan forårsake skader. F.eks. knocker man ikke på trening, man markerer lett, man skal kunne stoppe. En av gutta hadde ikke lært det, og bra jeg trener et sted der vi virkelig lærer skikkelige blokker, ellers hadde hodet mitt føket til andre siden av rommet... (litt overdrevet, men sparkene var harde!) Trenerne påpekte et par ganger at jeg ikke hadde beskyttelse, og ba dem ikke brekke armene mine, men jeg tror de undervurderte meg litt. Selv setter jeg armene inn, for å skape en åpning for motangrep. Bruker jeg benet som blokk, så begrenser jeg veldig mulighetene for type angrep.

For meg er tkd det ultimate. Ikke bare innen kampkunst, men det er den livsstilen som passer for meg. Jeg har funnet en klubb der så mange av fordommene mot wtf slår feil. Kanskje ikke uten grunn, master i klubben er en av verdens beste dommere, og har levd innen tkd mesteparten av sitt liv. Hun er et stort forbilde.

Jeg blir frustrert når jeg leser om alle fordommer mot wtf tkd. Grunnen til fordommene kjenner jeg, og har selv mye imot kjeder som mudo instituttet o.l. Hadde en gutt fra mudo som kom bortom da vi hadde oppvisning. Han var 8 år, og skulle opp til svart belte (helt uforsvarlig i seg selv), og mente han kunne banke alle der. Greit, han var 8 år, men man skal jo tross alt prøve å jobbe med holdningene til barn som trener. Det er ikke slik jeg ønsker at tkd skal bli sett på, for det er ikke en slik tkd jeg trener, og ikke en slik jeg underviser. Jeg jobber mot å få bedre selvinnsikt og selvdisiplin, noe som er en evig jobb. Man kan alltid bli bedre. Slik som når jeg ser innlegg som fordømmer tkd, og legger alle over en kam, koker det, og jeg får lyst til å si hva jeg mener. Dessuten er jeg glad i å diskutere... Beklager... Sånn er det bare...

Dette ble sinnsykt langt, og jeg har egentlig mere å si, men, jeg merker at konsentrasjonen svikter (klokken er 5 på natta), og norsken svikter (har ikke bodd i Norge på over 1/2 år, og snakker kun japansk for tiden, så det ble en del dårlige formuleringer). Håper budskapet mitt kom frem som jeg mente å si det (det gjorde det sikkert ikke, men ikke noe å gjøre med det).

Jeg har evige diskusjoner hvert år med en i familien som startet Asker GTF TKD. (Han er for så vidt enig i at GTF ikke nødvendigvis er mer "hardcore" enn WTF, selv om vi ikke formulerer oss helt slik).
Før jeg avslutter: "OL-blokkene" er bare to armer som dingler, meningsløst. De som holder armene slik, representerer ikke hele tkd verden!

Beklager et langt innlegg!


Konkurrerende utøver i Kampsport.



*Bukker respektfullt*

Utlogget SSR

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 142
  • Honnør: 12
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 142

  • Fjellet kaller...
SV: Sticky: Teknikkbilder av dere selv..
« #44 : 05. januar 2005, 22:12 »
Tusen takk for et meget utfyllende og bra svar, lærte masse nytt!! Smiley

Som jeg sa var det aldri min mening å starte noe "hva er best" diskusjon. Helt enig som du sier at det i veldig store grad kommer an på utøveren og ikke idretten, dette må vel alle som har drevet med eller interessert seg for kampidrett/sport/kunst være enige i.

Selv trente jeg også judo nå sist i en klubb som aldri kommer til å avle noen store kamputøvere. Selv om jeg hadde mål om å bedre kampevnene mine (ikke gatekamp nei...), ble jeg i klubben pga det utrolig bra sosiale samholdet som var der.

Som jeg sa lærte jeg masse om TKD av innlegget ditt. Men, her kommer det også et problem: Hvis TKD i, Korea og enkelte steder i Norge, er slik som du sier, har sporten fått et utrolig dårlig rykte i kampsportkretser i store deler av Norge. Hva dette kommer av er sikkert blandet, men et par åpenbare årsaker er mudoinstituttet, deres "(markeds)filosofi" og OL.

Gikk selv på mudo-instituttet, og selv om det selvfølgelig var dyktige folk der, var helhetsintrykket mitt av klubben mer et mål om å få flest mulig medlemmer og tjene mest mulig penger, enn å bidra til sportens fremtid og beste. Overfylte lokaler, sparring mot 40år gamle damer, 9 åringer med "svart" belte osv skaper ikke et bra kampsportmiljø.
Misforstå meg rett, jeg er kjempefor både damer på 40 og små unger i miljøet. Problemet i klubben var en overkomersialisering uten en tanke på å fremme sporten eller faktisk avle gode utøvere. Dersom dette gjelder for alle landets MUDO-institutt er det ikke rart sporten får et dårlig rykte fra andre som en interessert i miljøet/lignende idretter.

Det andre er som jeg sier OL. Det som bedrives her er selvfølgelig basert på et sett med regler som er gitt for å gi en viss type kamp (dinglende armer går bra pga reglene som sier sånn og sånn) Hva de gjør her skaper vel heller ikke noe dårlig rykte blant den jevne nordmann, eller minsker interessen for sporten, men, kan vel forklare noe av ryktet TKD har fått for å være litt "pinglete" (i mangel av et bedre ord) sammenlignet med f.eks. boksing, kickboxing, bjj, shoot, thai osv osv osv.

Det jeg vel egentlig prøver å komme frem til her er: Skader ikke TKD-miljøet i Norge seg selv ved å overkommersialisere seg (Mudo-I) og å fremstille seg som alt for bekrenset i kamp/turneringsammenheng? (retorisk spørsmål, kanskje...).
Dette gjelder ikke bare mtp (med tanke på, bra tippa Smiley ) de som vil gå kamp, men også der filosofien, harmoni i kropp, mønster, osv er de overordnede målene?

Kampteknisk skal jeg ikke komme med et pip da jeg av praktisk erfaring kun har et år tkd og bittelitt boksing som grunnlag for slag / spark, dette er også noe man kan diskutere seg grønn på i evigheter...

Dette ble også (litt) langt så orker ikke lese gjennom etter skrive/syntaks/ord/setningoppbyggingsfeil, såw ber vit mi.

PS: eventuelle MUDO-institutt mennesker der ute: Ikke meningen å fornærme dere så ikke send masse hatpost, hverken på PM eller her, men kom gjerne med innspill (men da kanskje vi skal starte en annen tråd...)

Klemzy og kozzzz...  Erter

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!