Skrevet av Emne: Hva og hvordan skal jeg trene?  (Lest 1086 ganger)

Utlogget Morris

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 5
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 5

Hva og hvordan skal jeg trene?
« : 14. mai 2008, 13:54 »
Jeg spiller fotball, og vi har 2 treninger i uka, pluss at vi spiller en kamp i uka. Jeg vil gjerne trene magen min litt ekstra og ønsker svært gjerne en stram og fin mage.  Cool

Jeg har merket at den har blitt litt større det siste året. Tidligere hadde vi 3 treninger i uka med fotball, altså en mer en det vi har nåh.

Jeg har nettopp begynnt å trene på treningsstudio (ca 2 uker siden). Der trener jeg mest overkropp, og kjører en del mageøvelser ( sit-ups, apparat ).

Mitt spørsmål er om dette er den mest effektive treninga for å få en stram mage ( six-pack ) ?
Bør jeg eventuelt springe mere? Kjøre noen harde intervaller? Jeg er 21 år og veier ca 79 kg.

Blir svært takknemlig for svar, siden jeg har fint lite peiling på slike ting selv  Tongue

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
Sv: Hva og hvordan skal jeg trene?
« #1 : 14. mai 2008, 13:56 »
Stram mage = streng diett. Du kan ikke trene magen så veldig stram, men du må i så fall ned i vekt. Og da er det diett som er det mest effektive. Du må gjerne ta 1000 situps hver dag, men det hjelper ikke allverden egentlig.
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Utlogget Morris

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 5
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 5

Sv: Hva og hvordan skal jeg trene?
« #2 : 14. mai 2008, 14:06 »
Okay...men hvordan bør en slik diett se ut da? Hvilken vekt bør jeg ligge på da? Har kuttet ut all brus og godsaker i uka, kun lørdager Wink

Vil ikke 3 dager på treningsstudio pluss 3 dager fotball gjøre susen om jeg har en noenlunde sunt og variert kosthold?

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
Sv: Hva og hvordan skal jeg trene?
« #3 : 14. mai 2008, 14:15 »
Sunt og variert spiller i utgangspunktet ingen rolle dersom du alikeevl spiser mer enn du forbruker. Spiser du mer enn du trenger går du ganske enkelt ikke ned i vekt. Å kutte brus og godis er selvsagt bra om du vil ned i vekt, men om du erstatter dette med annen mat forblir vekten uforandret.

Hvilken vekt du bør ligge på etc. er umulig å svare på egentlig. Et bilde kunne ha hjulpet oss litt på vei, men det er alltid vanskelig da dette vil være individuellt.
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Utlogget Morris

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 5
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 5

Sv: Hva og hvordan skal jeg trene?
« #4 : 14. mai 2008, 14:27 »
Hmm, men hvordan bør en vanlig dag se ut for meg når det gjelder mat da?
Og hva bør jeg trene mest av? Vekter? Løping?

Magen min er ikke akkurat stor, men når jeg slipper den helt ut, merker jeg at den er blitt noe større det siste året. Skal også sies at jeg begynte å jobbe på en pizzarestaurant i høst, og da kan du jo tenke deg hva som sto på menyen når jeg var på jobb, samtidig som det i vinter i en periode ble kun 1-2 ganger fotballtreningi uka, og ingen kamper.

Utlogget ^Th0mas^

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 787
  • Honnør: 24
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 787

Sv: Hva og hvordan skal jeg trene?
« #5 : 14. mai 2008, 15:05 »
Kombiner. Tren løping (eller annen kardio) de dagene du ikke trener styrke. Som nevnt tidligere, sixpacken er et resultat av lavt fettnivå. Styrketrening hjelper også til med dette, og forhindrer at du mister muskler under prosessen.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!