Skrevet av Emne: Senebetennelse i skuldre og albuer  (Lest 2410 ganger)

Utlogget ARio

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 10
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 10

Senebetennelse i skuldre og albuer
« : 11. mai 2008, 21:13 »
Hei, er ca. halveis i mitt nye treningsprogram men ser ut til å fått frem senebetennelse i begge skuldre og albuer. Jeg har ikke lyst til å ta en pause fra treningsprogrammet, så jeg lurer på om noen har noen råd til hvordan jeg kan gjøre situasjonen litt bedre?

MvH André
Benk: 120kg
Knebøy: 220
Beinpress: 400kg

Utlogget Atlas

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 342
  • Honnør: 109
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 342

  • impossible is nothing
Sv: Senebetennelse i skuldre og albuer
« #1 : 11. mai 2008, 21:55 »
kanskje du kan skrive litt om korleis du trener, eg vil tru det spiller ein vesentlig rolle.
As I see it, every day you do one of two things: build health or produce disease in yourself.
Min logg

El Nino de Oro

Utlogget sphaw

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 734
  • Honnør: 32
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 734

  • Heroes never die.... They just reload.
Sv: Senebetennelse i skuldre og albuer
« #2 : 12. mai 2008, 11:19 »
Er denne "senebetennelsen" noe som dukket opp over natten, eller har du merket at det gradvis har blitt verre og verre over lengre tid? Hvis førstnenvte, har du ikke noe betennelse.
The world is a very mean and nasty place and I don't care how tough you are it will beat you to your knees and keep you there permanently if you let it. You, me, or nobody is gonna hit as hard as life. But it ain't about how hard ya hit. It's about how hard you can get it and keep moving forward. How much you can take and keep moving forward. That's how winning is done!

Utlogget ARio

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 10
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 10

Sv: Senebetennelse i skuldre og albuer
« #3 : 12. mai 2008, 18:17 »
Jeg trener først og fremst eksplosiv styrke, raske reps med mye vekt, skaden oppstod mens jeg trente da jeg overbelastet skuldrene på benkpressen på vei ned mot brystet. Jeg hørte en type knekk / riv i en muskel og det gjorde grisevondt. Det blir bedre når jeg ikke trener, men når jeg trener kjenner jeg det,  spesielt ved pushups av en eller annen grunn.

Som sagt så vil jeg ikke slutte å trene fordi det er ikke så lenge til AMfotball sesongen min begynner og jeg vil bli ferdig med treningsprogrammet til da. Så om det er noen medikamenter, øvelser, smertestillende som kan hjelpe til som dere vet om hadde d vært konge Wink
Benk: 120kg
Knebøy: 220
Beinpress: 400kg

Utlogget Eventh

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 29
  • Honnør: 5
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 29

Sv: Senebetennelse i skuldre og albuer
« #4 : 14. mai 2008, 13:17 »
Gå til en lege. Kunne satt punktum her, men jeg føler for å dele litt erfaringer.

Jeg har slitt med tennis- og golfalbue i begge armene siden november i fjor, og begynte å trene rolig igjen i april. Fulgte et treningsprogram som innebar få repetisjoner og svært tunge vekter. Det første jeg gjorde da skadene var et faktum, var å stoppe å trene fullstendig — noe som ikke hjalp. Jeg kom meg først til lege i februar, og fikk voltaren 50mg som jeg tok tre ganger daglig i to uker. Pillekuren og tøying av underarmer og albuer har gjort de såpass gode at jeg i dag kjenner lite til smertene. Smører riktignok Zon på albuene en gang i blant sånn for good measure.

Jeg har altså blitt bedre med diverse strekkøvelser. Kanskje dumt å si det til deg nå som skaden er oppstått, men forebyggende trening og strekking er utrolig viktig. Min erfaring er at stive sener som ikke tøyes har lett for å blir skadet. Sjekk ut — og bookmark — Thrower’s Ten.

http://www.klokavskade.no/no/Skadefri/Kroppsdel/Albuen/

Utlogget sphaw

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 734
  • Honnør: 32
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 734

  • Heroes never die.... They just reload.
Sv: Senebetennelse i skuldre og albuer
« #5 : 14. mai 2008, 13:37 »
Nå er vel ofte manuell/fysioterapeut ofte mye bedre når det kommer til treningsskade enn det gjennomsnittlige lege, ville kanskje vurdert det istedet.

(Det er i alle fall min personlige erfaring).
The world is a very mean and nasty place and I don't care how tough you are it will beat you to your knees and keep you there permanently if you let it. You, me, or nobody is gonna hit as hard as life. But it ain't about how hard ya hit. It's about how hard you can get it and keep moving forward. How much you can take and keep moving forward. That's how winning is done!

Utlogget ARio

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 10
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 10

Sv: Senebetennelse i skuldre og albuer
« #6 : 14. mai 2008, 13:43 »
Tusen takk for hjelpen folkens Wink
Benk: 120kg
Knebøy: 220
Beinpress: 400kg

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!