Skrevet av Emne: Chins  (Lest 1032 ganger)

Utlogget Nixon

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 376
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 376

  • Drømmer og pågangsmot er en mektig kombinasjon.
Chins
« : 11. februar 2004, 14:31 »
Er inne i 6 uka med HST nå og har brukt Chins som 1 av øvelsene for ryggen, men jeg føler ikke at øvelsen tar skikkelig på ryggen. Føler egentlig armene får mest juling. Jeg har bredt nok grep, men jeg gjør det muligens feil...? Kan være den tar godt da, men jeg føler andre øvelser tar bedre. Noen som har tips til hva jeg evnt. gjør feil...?
"Obstacles don't have to stop you. If you run into a wall, don't turn around and give up. Figure out how to climb it, go through it, or work around it."

—Michael Jordan

Utlogget aslebjørn

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 3
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 3

Re:Chins
« #1 : 11. februar 2004, 15:38 »
Har akkurat det samme,begynn heller med nedtrekk.

Utlogget Nixon

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 376
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 376

  • Drømmer og pågangsmot er en mektig kombinasjon.
Re:Chins
« #2 : 11. februar 2004, 18:12 »
Leste en artikkel om akkurat dette i Muscle Media hvor overskriften var "Pull up or shut up". Her var det hevdet at om man ikke var fornøyd med ryggen sin og heller ikke kjørte chins hadde man ikke noe å skylde på. Hva mener dere..? Har egentlig stor tro på denne øvelsen, men den må vel utføres korrekt for best virkning..?
"Obstacles don't have to stop you. If you run into a wall, don't turn around and give up. Figure out how to climb it, go through it, or work around it."

—Michael Jordan

Utlogget Lasse Christoffersen

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 6 991
  • Honnør: 337
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 6 991

Re:Chins
« #3 : 11. februar 2004, 19:47 »
Chins er en knall øvelse spør du meg.
Men du må klare hvertfall en 7stk før du kjenner det tar skikkelig. Hvis man bare tar 3-4 rep ville jeg heller tatt nedtrekk.

Pass på å å helt ned etter hver rep. Slik at armer og skulderledd er helt strekt ut. Og du har ikke fullført repen før haka er over stanga. Hold beina helt i ro!ikke sving med kroppen for å komme opp.
Pass på at albuene dine peker ut til sidene og ikke inn mot midten
Nettbutikken for deg som trener! www.x-life.no

Besøk oss på Facebook:
https://www.facebook.com/XLIFE.no

Besøk oss på Google+:
https://plus.google.com/117792074539729929721

(Bedriftsprofil for X-life.no.)

Utlogget iceknight

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 255
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 255

  • In too deep..
Re:Chins
« #4 : 12. februar 2004, 09:55 »
Chins er latissimusøvelse nr. 1.
Nedtrekk er å betrakte som supplement.

I et HST system er det likevel vanskelig med chins for folk flest (meg inkludert), da minimumsbelastningen er stor, og antall reps blir lite. Du kan prøve å la chins gå utenom HST-systemet inntil videre.

Eg har god erfaring med å bestemme antall reps eg skal ta totalt, og så ta så mange sett som nødvendig. Øk antall reps med 5 kvar gang du klarer alle i løpet av f. eks 4 sett.

Det positive er at dei fleste gir veldig god respons på chins, og antall reps går fort opp.
Når du passerer 8-10 repetisjonar pr sett kand du begynne å henge på litt vekter, og kjøre HST.
No Risk, No Fun!
Live your life in the Fast Lane!
Pain is weakness leaving your body!

Utlogget larsern_4

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 405
  • Honnør: 9
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 405

  • Morn!
Re:Chins
« #5 : 12. februar 2004, 18:51 »
chins er råbra, kjørte det idag..klarer ikke mere enn 8 reps men alikevel tar det godt på ryggen ja..
Tren og vær glad for hver dag som går, så skal du se hvor store muskler du får:)

Utlogget Nixon

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 376
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 376

  • Drømmer og pågangsmot er en mektig kombinasjon.
Re:Chins
« #6 : 12. februar 2004, 20:51 »
Takk.!
Finner vel ut av hvordan jeg skal kjøre chins med HST etterhvert..
"Obstacles don't have to stop you. If you run into a wall, don't turn around and give up. Figure out how to climb it, go through it, or work around it."

—Michael Jordan

Utlogget Al-Ghouti

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 4
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4

  • training for success. Never to failure!!!"Pavel"
Re:Chins
« #7 : 13. februar 2004, 01:35 »
Hei! Tenkte jeg skulle blande meg inn Smiley
min erfaring(og andre jeg kjenner) er at å trene chins er den ultimate øvelsen for og trene latsen! i siden det er stort sett umulig å skade seg i chins stanga vil jeg anbefale at du/dere ordner med en treningskamerat som hjelper deg på veg opp så senker du deg strikt ned selv. I mars i fjor begynte jeg å 2 kompiser å hjelpe hverandre på den måten  og jeg klarte da 5 stk.
vi begynte å konkurere intenst med øvelsen (2-3)ganger i uka og nå har jeg en maks på 18stk og 9 med 10kg ballast.. mitt tips til deg er å flytte chins øvelsen ut av hst programmet og bryt deg på chins stanga med dødsforakt 2 ganger i uka Cheesy finn gjerne en å konkurrere med! gjerne en god kompis som du på død å liv ikke vil tape for Cheesy dette gjelder selvsagt ikke andre øvelser hvor du bruker vekter men siden du bruker kun kroppsvekt og en chins stang så er det som sagt så godt som umulig å ødelegge seg!!! jeg bruker personli å kjøre 3 sett med chins med 2 forced reps på 2 siste sett!! og jeg prøver alltid å ta en mer på første hver gang... kjører 1-2 uker med classic 1-2 uker med smalt overgrep(bra for biceps) og 1 uke med omvendt grep!!
unngå og bruke nedtrekk siden du må være spesialbygd for apperatet for å ikke få unaturlige bevegelser i skuldrene(særlig bak nakken) så gjør som nevt tidligere PULL UP OR SHUT UP Cheesy
hvis noen sier du ikke kan.....
Motbevis det!!!!!

Utlogget Nixon

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 376
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 376

  • Drømmer og pågangsmot er en mektig kombinasjon.
Re:Chins
« #8 : 13. februar 2004, 12:18 »
Takk for svaret.! Jeg klarer nå 9 chins og er rimelig fornøyd med det siden jeg startet å bruke denne øvelsen for kun en måned siden.

Du nevnte at jeg burde kjøre chins utenom HST.
Er det da greit at jeg tar chins i HST økta uten å følge HST prinsippene.? Trener HST 3 ganger i uka og har ikke tid/lyst til å kun kjøre chins på en økt om du skjønner poenget..?  Smiley

Bør jeg legge til en ryggøvelse til i HST programmet om jeg trener chins uten HST prinsipper, eller får ryggen nok stimuli uansett..?

Hva med dips..? Skal jeg gjøre det samme som med chins for denne øvelsen også...?
"Obstacles don't have to stop you. If you run into a wall, don't turn around and give up. Figure out how to climb it, go through it, or work around it."

—Michael Jordan

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!