Skrevet av Emne: Hjemmegym fra gym2000 ?  (Lest 3124 ganger)

Utlogget stallion

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 6 515
  • Honnør: 1111
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 6 515

  • Bøy er gøy!
Hjemmegym fra gym2000 ?
« : 30. april 2008, 23:18 »
Vurderer å fleske til med et hjemmegym.

Kom da over dette tilbudet:

http://www.gym2000.com/diverse/produkter_paa_forsiden/proff_hjemmetreningspakke



Må selvsagt kjøpe litt ekstra vekter i forhold til det der, men i essens er det alt hva jeg trenger for å kunne kjøre de viktige basisøvelsene.

Det hadde selvsagt vært bedre å kjøpe et powerrack, men budsjettet tillater nok ikke det foreløpig.


Prisen på 7500,- for dette er vel ikke så ublu, selv om jeg ikke vil karakterisere det som et "røverkjøp" så må det vel sies å være et greit tilbud. Det er jo samme prisen som man betaler for et par års medlemskap på et gym.

I tillegg må jeg ha en del ekstra vektskiver, minst 212.5kg til, siden det er 87.5kg med i settet, slik at det totalt blir 300kg. Ser ikke for meg at jeg kommer til å løfte noe tyngre enn 300kg i noen øvelse med det første.  Grin

Men for meg virker dette som et kurant tilbud, og jeg får trent de viktigste øvelsene for styrkeløft som:

- knebøy
- markløft
- benkpress

og i tillegg:

- floorpress
- fremoverbøyd stående roing
- strakmark
- goodmorning
- mm.

Eventuelt kan man utvide senere med utstyr når økonomi tillater.


Totalpris da:

Hjemmetreningspakke:

- løs flatbenk
- rack for knebøy/ benkpress/
nakkpress/ skråbenk
- 87.5 kg int.skivestangsett
- int.stang 220cm, 20 kg
- 2 x fjærlås
- 2 x 1.25 kg gummierte vektskiver
- 2 x 2.5 kg g.v
- 2 x 5 kg g.v
- 2 x 10 kg g.v
- 2 x 15 kg g.v

Ekstra vekter: 212.5kg:


- 10 x 20kg g.v
- 2 x 5kg g.v
- 2 x 1.25kg g.v

Totalt

Hjemmepakke: 7500,-
+ Ekstra vekter: 6587,5,-
= 14087,5,-
-------------------------------------------

Kunne evt. gått litt ned på ekstra antall kilo, og heller bestilt det etterhvert som jeg har råd, synes gummierte vektplater er ganske så dyrt!  Shocked


Hva mener dere ? Synspunkter, meninger ?

Hvis noen skulle kunne selge noe billigere, eller vet om noe bedre, så si gjerne fra!

Som student og med mye å gjøre ville det være praktisk å trene hjemme i kjelleren. Det er ikke plass i kjelleren til å kjøre press over hodet, men da får jeg bare gå ut på terrassen!  Grin


oli

  • Gjest
Sv: Hjemmegym fra gym2000 ?
« #1 : 30. april 2008, 23:30 »
det er jo kunn i mark du trenger gummierte( skiver med riktig høyde)  så du klarer deg jo i massevis med 2stk 50 kg skiver med gummi...

Utlogget sterkestesomfinns

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 313
  • Honnør: 210
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 313

  • Sjefskjerring :)
Sv: Hjemmegym fra gym2000 ?
« #2 : 30. april 2008, 23:33 »
Vi fikk laget et i samme str standar som brukes på stevner og med over 350 kg i vekter (gummierte m grep), stang og låser for ca 15 000. Er ikke skråbenk men flat, men den kobles på stativet. Er veldig fornøyd med det. Det var Gym2000 som mekket det. Var forrresten det ene stativet som ble brukt til oppvarming under NM benk i fjor.
Han kan sikkert mekke sammen noe etter ønske og kanskje også noe "gammelt" du kan få billig. Ville ringt og hørt, god service og trivelig kar Smiley
Blenda!

Utlogget GAMMERN

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 5 889
  • Honnør: 791
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 5 889

  • Gammel kødd
Sv: Hjemmegym fra gym2000 ?
« #3 : 30. april 2008, 23:35 »
Her gjør du et brukbart kjøp: http://www.sportsmaster.no/ProductDetail.php?hdnProdId=135&hdnCatId=18&GpId=1

De ligger på Nesbru, så du kan hente selv.
Perser: Stevne 305-205-290
           Trening 315-210-300

Utlogget stallion

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 6 515
  • Honnør: 1111
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 6 515

  • Bøy er gøy!
Sv: Hjemmegym fra gym2000 ?
« #4 : 30. april 2008, 23:46 »
Takker for alle svar!

Tipset fra Gammern virket veldig bra! Jeg har sett på dette stativet, og det er det samme som jeg har brukt hvor jeg har trent frem til nå:



Prisen på utstyret må sies å være meget bra! 6950,- (regner med at moms er inkludert i den prisen).

Eneste var at stanga var mistenkelig billig, så regner med at den bøyer seg fort om den går i bakken, men ved å legge en madrass på hver side, så varer den kanskje litt lengre. Den duger sikkert en stund.

Så det fulgte med 130kg i vektskiver, og må vel legge til litt mer enn det, men til å starte med, så hadde jeg nå klart meg med rundt 200kg også.

Utlogget GAMMERN

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 5 889
  • Honnør: 791
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 5 889

  • Gammel kødd
Sv: Hjemmegym fra gym2000 ?
« #5 : 30. april 2008, 23:51 »
Takker for alle svar!

Tipset fra Gammern virket veldig bra! Jeg har sett på dette stativet, og det er det samme som jeg har brukt hvor jeg har trent frem til nå:



Prisen på utstyret må sies å være meget bra! 6950,- (regner med at moms er inkludert i den prisen).

Eneste var at stanga var mistenkelig billig, så regner med at den bøyer seg fort om den går i bakken, men ved å legge en madrass på hver side, så varer den kanskje litt lengre. Den duger sikkert en stund.

Så det fulgte med 130kg i vektskiver, og må vel legge til litt mer enn det, men til å starte med, så hadde jeg nå klart meg med rundt 200kg også.

Vektskiver kan du fikse billig vet du. Bare ta prøvetime på et eller annet studio, ta med en stor bag og vips.... Wink

Perser: Stevne 305-205-290
           Trening 315-210-300

Utlogget stallion

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 6 515
  • Honnør: 1111
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 6 515

  • Bøy er gøy!
Sv: Hjemmegym fra gym2000 ?
« #6 : 01. mai 2008, 00:05 »
Vektskiver kan du fikse billig vet du. Bare ta prøvetime på et eller annet studio, ta med en stor bag og vips.... Wink




>Haha... :p

Utlogget Ole Gunnar

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 128
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 128

  • Ole Gunnar
Sv: Hjemmegym fra gym2000 ?
« #7 : 01. mai 2008, 00:41 »
Vektskiver kan du fikse billig vet du. Bare ta prøvetime på et eller annet studio, ta med en stor bag og vips.... Wink



:'D

Utlogget Pagan

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 44
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 44

Sv: Hjemmegym fra gym2000 ?
« #8 : 19. mai 2008, 22:25 »
OBS OBS. De skivene som følger med settet kan være kantete og ikke runde. Det liker vi ikke. Jeg har kjøpt racket som Gammern viser til, UB430 powerbenk, stang og låser hos Nordic Sportsmaster. Skivene kjøper du hos Kappi (feks gummierte Gymtech). Dette tror jeg blir det billigste alternativet, såfremt du ikke kommer over noe brukt på nett

PS. Stangen har ikke riktig avstand mellom "benkringene", men virker ellers solid. Har ikke vært på tunge vekter med den ennå (kun frivendinger med 220kg). Spec på stativ og benk finner du på leverandørens sider. Tror det er kun 400Kg, så du kommer til å trenge mer solid utstyr om ett års tid Wink
Let's not bicker and argue over who killed who.

Utlogget endresaa

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 439
  • Honnør: 49
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 439

Sv: Hjemmegym fra gym2000 ?
« #9 : 24. mai 2008, 02:05 »
kjøp deg konkuranse godkjente vekter om du skal ha 300 kg Tongue da tenker jeg att du satser høyt så gå for eleiko skiver Wink
-Endre
 181 cm lang.
Kroppsvekt: 80-100kg
Eks
Treningsveileder/PT, www.mandaltreningssenter.no

Utlogget anskar

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 134
  • Honnør: 14
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 134

  • hei hei :)
Sv: Hjemmegym fra gym2000 ?
« #10 : 24. mai 2008, 17:35 »
Settet ser jo helt greit ut:)
Men om det stemmer som Pagan sier at stangen ikke har riktig avstand mellom ringene er jo det litt minus, og kantete vektskiver er jo helt klart et minus (værtfall for mark).

jeg bruker som regel å ta med meg en kniv
og hvis noen kødder med meg så stikker jeg dem bare i magen en 2-3 ganger
hvis ikke dette fungerer så, jeg å ringer  jeg bare bas rutton


Utlogget Varknebøyer1

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 299
  • Honnør: 313
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 299

  • Dont worry be happy ;-)
Sv: Hjemmegym fra gym2000 ?
« #11 : 26. mai 2008, 23:37 »
edit

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!