Skrevet av Emne: Arild Haugen 400 i mark?  (Lest 10447 ganger)

Utlogget Big Jaa9

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 253
  • Honnør: 10
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 253

Sv: Arild Haugen 400 i mark?
« #15 : 09. juni 2008, 15:15 »
lørs løfter med drakt, men like vell imponerdende  Grin


Go hard or go home !

Beste løft :

280 - 240 - 250

Powerlifting !

Utlogget Zuul

Sv: Arild Haugen 400 i mark?
« #16 : 09. juni 2008, 15:28 »
Markløft
1.   Løfteren skal stå med front mot forsiden av podiet, og stangen skal plasseres vannrett foran løfterens føtter og tas med et valgfritt grep i begge hender og løftes, inntil løfteren står i oppreist stilling.
2.   Ved løftets avslutning skal knærne være låst og skuldrene tilbake.
3.   Overdommerens signal skal bestå av en nedadgående bevegelse med hånden og den hørlige ordre "Down" (”ned”). Signalet vil først bli gitt når stangen er helt i ro og løfteren synes å stå i sluttstillingen.
4.   Enhver løfting av stangen eller ethvert tilsiktet forsøk på dette teller som et forsøk. Når forsøket er satt i gang, tillates det ingen nedadgående bevegelse før løfteren når den utstrekte posisjon med låste knær. Hvis stangen går ned samtidig med at skuldrene trekkes tilbake (en liten nedoverbevegelse ved avslutningen), bør dette ikke være noen grunn til å underkjenne løftet.

Diskvalifiseringsgrunner i markløft:
1.   Enhver nedadgående bevegelse før stangen når sluttstillingen.
2.   Mislykket forsøk på å stå oppreist med skuldrene tilbake.
3.   Mislykket forsøk på å låse knærne ved avslutningen av løftet.
4.   Avlaste  stangen på lårene under utførelsen av løftet. Hvis stangen dras oppover langs låret, men ikke støttes, skal forsøket ikke underkjennes. Tvil bør ved alle dommeravgjørelsene komme løfteren til gode.
5.   Flytte foten framover eller bakover, men sidebevegelse eller vipping/rulling på fotsålene tillates.
6.   Senkning av stangen før overdommerens signal.
7.   Tilbakesetting av stangen på podiet uten å opprettholde kontroll med begge hender. Dvs. slippe stangen med hendene.

8.   Manglende overholdelse av kravene i den foran omtalte generelle beskrivelse av løftet.





Utlogget FOA

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 266
  • Honnør: 31
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 266

Sv: Arild Haugen 400 i mark?
« #17 : 09. juni 2008, 15:47 »
Markløft
1.   Løfteren skal stå med front mot forsiden av podiet, og stangen skal plasseres vannrett foran løfterens føtter og tas med et valgfritt grep i begge hender og løftes, inntil løfteren står i oppreist stilling.
2.   Ved løftets avslutning skal knærne være låst og skuldrene tilbake.
3.   Overdommerens signal skal bestå av en nedadgående bevegelse med hånden og den hørlige ordre "Down" (”ned”). Signalet vil først bli gitt når stangen er helt i ro og løfteren synes å stå i sluttstillingen.
4.   Enhver løfting av stangen eller ethvert tilsiktet forsøk på dette teller som et forsøk. Når forsøket er satt i gang, tillates det ingen nedadgående bevegelse før løfteren når den utstrekte posisjon med låste knær. Hvis stangen går ned samtidig med at skuldrene trekkes tilbake (en liten nedoverbevegelse ved avslutningen), bør dette ikke være noen grunn til å underkjenne løftet.

Diskvalifiseringsgrunner i markløft:
1.   Enhver nedadgående bevegelse før stangen når sluttstillingen.
2.   Mislykket forsøk på å stå oppreist med skuldrene tilbake.
3.   Mislykket forsøk på å låse knærne ved avslutningen av løftet.
4.   Avlaste  stangen på lårene under utførelsen av løftet. Hvis stangen dras oppover langs låret, men ikke støttes, skal forsøket ikke underkjennes. Tvil bør ved alle dommeravgjørelsene komme løfteren til gode.
5.   Flytte foten framover eller bakover, men sidebevegelse eller vipping/rulling på fotsålene tillates.
6.   Senkning av stangen før overdommerens signal.
7.   Tilbakesetting av stangen på podiet uten å opprettholde kontroll med begge hender. Dvs. slippe stangen med hendene.

8.   Manglende overholdelse av kravene i den foran omtalte generelle beskrivelse av løftet.







Utfra det som står her underkjenner jeg Lars sitt løft på 380 også. 375 godkjenner jeg med mine meget vage kunnskaper under tvil.

Utlogget Ironmad

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 946
  • Honnør: 142
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 946

Sv: Arild Haugen 400 i mark?
« #18 : 09. juni 2008, 16:28 »
godkjenner det som strongman løft Wink mariusz pudzianowski klarer ikke mer en 340 vist han skal følge "styrkeløfter" reglene,
Du bør vel trene mer halve mark om du får det problemet Huh

jeg syns at så lenge du får det til oppreist posisjon er det et gokjent løft (ikke syrkeløft godkjent) men jeg er mer fasinert av tunge vekter som blir løfta kontrollert å roligt Wink


Utlogget Mummelmann

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 576
  • Honnør: 437
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 576

Sv: Arild Haugen 400 i mark?
« #19 : 09. juni 2008, 16:34 »
Super Mario (som nevnt) har grisedårlig teknikk på 350 ++ marking, så Rørbakken og Hulken's forsøk her står det vanvittig respekt av! Rørbakken løfter til og med uten straps og Hulken uten drakt!!!  Shocked

Utlogget Zuul

Sv: Arild Haugen 400 i mark?
« #20 : 09. juni 2008, 16:48 »
tror ikke man skal overdrive verken drakten og reimenes påvirkning på maksløftet.
men solid løfting, det er et liten tvil om. Begge to er på vei langt inn i de innerste sirkler over markløftere de lukter svidd av

Utlogget FOA

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 266
  • Honnør: 31
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 266

Sv: Arild Haugen 400 i mark?
« #21 : 09. juni 2008, 16:49 »
Jeg fleipet litt når jeg underkjente løftene hans,men klart det er forskjell på strongman og styrkeløftgodkjent.

Uansett må gutten ha en syk grepsstyrke. Jeg sliter å holde vekta på 160 i mark jeg,men nå trener jeg ikke for å bli sterk,bare for å se sterk ut  Grin Skulle jeg en dag klare å benke 100 kg er jeg i himmelen.

Utlogget Zuul

Sv: Arild Haugen 400 i mark?
« #22 : 09. juni 2008, 16:52 »
hehe. Liksom du ikke benker 100 Grin

Utlogget FOA

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 266
  • Honnør: 31
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 266

Sv: Arild Haugen 400 i mark?
« #23 : 09. juni 2008, 16:57 »
Tok en 4er på 50 kg i forrige uke.Skal ned å benke litt nå,så får se  Cool Føler jeg meg fresh i dag går jeg kanskje for 55 kg på stanga  Shocked

Utlogget Arild "Hulk" Haugen

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 95
  • Honnør: 173
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 95

Sv: Arild Haugen 400 i mark?
« #24 : 09. juni 2008, 22:15 »
Tror både Lars Rørbakken og garantert jeg Driter i få få noen av løfta godkjent av IPF. Vi løfter vekta opp ferdig med det, og driter i alt pisset rundt løftet som noen forbund velger å dømme etter. Vi vil heller dømmes på en måte folk forstår og de fleste er enige i, enn noen rare og strenge IPF regler. hverken jeg eller lars eller noen andre av strongman gutta som feks: espen Aune, skog, Lars Vegard, frank nagy, marius Bjerke med flere bryr seg om dette.
VI  driver med strongman. der er det andre regler enn styrkeløft. tror alle er enige i dette. og vi vil heller ikke sammenligne løfta vårs med styrkeløftere pga det er forskjell i regelverket. egetlig ikke noe mer å diskutere. Ikke ta noe personlig eller kritikk rettet mot styrkeløft eller noe....

mvh en som like å røske vektene opp, skrike og showet litt på toppen, før jeg gir faen og slipper vektene ned igjen;)


Norges Sterkeste Mann 2007 og 2008

Min hjemmeside: www.arildhaugen.com

Utlogget FOA

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 266
  • Honnør: 31
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 266

Sv: Arild Haugen 400 i mark?
« #25 : 09. juni 2008, 22:29 »
Tror både Lars Rørbakken og garantert jeg Driter i få få noen av løfta godkjent av IPF. Vi løfter vekta opp ferdig med det, og driter i alt pisset rundt løftet som noen forbund velger å dømme etter. Vi vil heller dømmes på en måte folk forstår og de fleste er enige i, enn noen rare og strenge IPF regler. hverken jeg eller lars eller noen andre av strongman gutta som feks: espen Aune, skog, Lars Vegard, frank nagy, marius Bjerke med flere bryr seg om dette.
VI  driver med strongman. der er det andre regler enn styrkeløft. tror alle er enige i dette. og vi vil heller ikke sammenligne løfta vårs med styrkeløftere pga det er forskjell i regelverket. egetlig ikke noe mer å diskutere. Ikke ta noe personlig eller kritikk rettet mot styrkeløft eller noe....

mvh en som like å røske vektene opp, skrike og showet litt på toppen, før jeg gir faen og slipper vektene ned igjen;)


Og når jeg skrev det jeg gjorde om Lars så var det med et glimt i øyet. Men vanlig mark er nå mark. Om du Arild drar opp 400 kg i mark rimelig rett opp er det jo mer imponerende enn om du skulle rikke og jukke det opp og det var vel litt av poenget mitt uten å sammenligne med styrkeløft forøvrig.

Utlogget OleMartin..

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 781
  • Honnør: 401
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 781

Sv: Arild Haugen 400 i mark?
« #26 : 09. juni 2008, 23:43 »

Og når jeg skrev det jeg gjorde om Lars så var det med et glimt i øyet. Men vanlig mark er nå mark. Om du Arild drar opp 400 kg i mark rimelig rett opp er det jo mer imponerende enn om du skulle rikke og jukke det opp og det var vel litt av poenget mitt uten å sammenligne med styrkeløft forøvrig.

enig med deg og poenget ditt..  når en hviler stanga på låra blant, så vil jeg sammenligne det med benkpress hvor en løfter rumpa 30cm over benken å dermed får kortere  løfte vei å løfter mere enn en vanligvis klarer..blir jo samme prinsippe..  men for all del når regla tillater å hvile stanga på låra så er det jo bare å gjøre det selfølgelig..

men mer imponerde når det glir rett opp Smiley


Utlogget Pitbull1

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 680
  • Honnør: 63
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 680

Sv: Arild Haugen 400 i mark?
« #27 : 10. juni 2008, 11:55 »

Og når jeg skrev det jeg gjorde om Lars så var det med et glimt i øyet. Men vanlig mark er nå mark. Om du Arild drar opp 400 kg i mark rimelig rett opp er det jo mer imponerende enn om du skulle rikke og jukke det opp og det var vel litt av poenget mitt uten å sammenligne med styrkeløft forøvrig.
I styrkeløft er det markløft som har de "snilleste" reglene. Folk forstår som regel hvorfor ett løft ikke blir godkjent. Men for rå styrke, så kan en godt "jokke" opp vektene. Hva med andre hjelpemiddler, belte, drakter, knebind, drag reimer. Her burde det vært delt. RAW er uten bruk av belte, drag reimer drakt ol. Full power er med drakt av ønsket utførelse, dragreimer, belte, og event surringer.
 
Men det viktigste av alt, er at vektene må løftes fra samme platting nivå. Med det mener jeg samme høyde som andre har løftet fra. Opphøyd platting, i rack, stativ, bakhengslet gir ikke samme rettferdighets gehalt. Jeg har som pers 282i markløft (med drakt), men i rack har jeg løftet 350kg (uten drakt, og dragreimer)! 

Håper at det blir en styrkeløft stang på Gol, for her er det mangen syke markløftere (hadde glede av å se islendingen "live" i vm i styrkeløft, i danmark for noen år siden). Arild får og sjangsen til å vise hva han kan dra. Så fremt dette blir en av de første øvelsene. Er en utslitt etter steiner ol, er det ikke lett å prestere 100%

Synes både Arild og Ole hadde mye power under stevnet på Ålgård, det er ikke så lenge siden de var på NSM konkuranse, og det tar tid å hente seg inn etter en slik stor konkuranse.

Arild har og fått en mye bedre teknik på de forskjellige strongmann øvelsene. Når han lekte seg med steinene, så det ut som det var små klinkekuler. Her kan han gjøre det bra på WSM.


Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

Sv: Arild Haugen 400 i mark?
« #28 : 10. juni 2008, 11:56 »
på storefjell blir det ELEIKO-stang og stålskiver.

Utlogget Geir M

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 167
  • Honnør: 360
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 167

Sv: Arild Haugen 400 i mark?
« #29 : 10. juni 2008, 12:16 »
på storefjell blir det ELEIKO-stang og stålskiver.
Det blir faen så spennende! Konge at dere tok med vanlig markløft som øvelse.
There are two novels that can change a bookish fourteen-year old's life: The Lord of the Rings and Atlas Shrugged. One is a childish fantasy that often engenders a lifelong obsession with its unbelievable heroes, leading to an emotionally stunted, socially crippled adulthood, unable to deal with the real world. The other, of course, involves orcs.

- Paul Krugman, Nobelprisvinner i økonomi

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!