Skrevet av Emne: VIKING POWER - STOREFJELL 5 JULI  (Lest 31001 ganger)

Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

VIKING POWER - STOREFJELL 5 JULI
« : 28. mai 2008, 11:32 »
Sted:   Storefjell Resort Hotel
Når:     5 Juli, klokken 14.00. - 18.00
Pris:     300,-
Book:   tlf 32078500
Kode:   DE 238
Dobbeltrom pr pers: Friday-Sunday:  1830,-   Full pensjon
Single room: Friday-Sunday: 2430,-  Full pensjon.


Jeg oppfordrer dere alle til å forhåndsbestille billetter-dere så på NSM hvor lite sitteplasser det var.
På Storefjell kan vi ikke stue inn folk stående-så det blir max 600 sitteplasser alt i alt.

Utøvere som har signert kontrakt er:

Mariusz P.
Jarek Dymek
Sebastian Wenta
Janne Virtanen
Magnus Samuelson
René Minkwitz
Benedikt Magnusson
Hugo Girard
Terry Hollands

og så kommer

Arild Haugen
Richard Skog
Odd Haugen

Foreløpig øvelsesoversikt. (Vi skal evaluere NSM08 nå i morgen, så endringer KAN skje)

Dekk
Yoke
Markløft
Last Man standing
Apollons axle for maxvekt
Viking press for reps
Steiner

Utlogget tynt

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 113
  • Honnør: 70
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 113

  • Markløft.
Sv: VIKING POWER - STOREFJELL 5 JULI
« #1 : 28. mai 2008, 11:37 »
Dette vil jeg ha med meg!

Utlogget TheBig

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 848
  • Honnør: 15
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 848

Sv: VIKING POWER - STOREFJELL 5 JULI
« #2 : 28. mai 2008, 11:40 »
Hvorfor alltid de samme øvelsene?

Er jo akkurat de samme som var på NSM både i fjor, i år og på Storefjell i fjor.

Blir kjedelig med alltid de samme, er jo mange øvelser å velge mellom i strongman. Smiley

Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

Sv: VIKING POWER - STOREFJELL 5 JULI
« #3 : 28. mai 2008, 11:42 »
Hvorfor alltid de samme øvelsene?

Er jo akkurat de samme som var på NSM både i fjor, i år og på Storefjell i fjor.

Blir kjedelig med alltid de samme, er jo mange øvelser å velge mellom i strongman. Smiley
nei nei nei... feil feil feil. ingen av disse konkurransene har hatt samme øvelser.

Utlogget [TK]

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 392
  • Honnør: 110
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 392

  • There can be only one!
Sv: VIKING POWER - STOREFJELL 5 JULI
« #4 : 28. mai 2008, 11:47 »
Hva med "fingals fingers", disse syntest jeg var kule og har vært på WSM mange ganger...
Facts:
- 77\' modell,
- Trent siden mars 2003
- Morgenvekt: 104.5kg
- Høyde 180cm
- Bøy - Benk - Mark: 200 - 170 - 225 (belte + surringer)

Logg:
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=4800.new#new

Utlogget TheBig

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 848
  • Honnør: 15
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 848

Sv: VIKING POWER - STOREFJELL 5 JULI
« #5 : 28. mai 2008, 11:51 »
nei nei nei... feil feil feil. ingen av disse konkurransene har hatt samme øvelser.

Jo jo jo jo jo

Dekk var på NSM 07, NSM 08, VPC 07
Yoke var på NSM 07, NSM 08, VPC 07
Markløft Last Man standing var på NSM 07 og VPC 07
Apollons axle for maxvekt var på NSM 08 (Fitnessmesse)
Viking press for reps var på NSM 07, VPC 07
Steiner var på NSM 07, NSM 08, VPC 07

Det jeg mener er at disse øvelsene er RIMELIG "oppbrukte" og blir kjedelig å se de samme øvelsne gang på gang. Blir snart like kjedelig å se på styrkeløft og vektløfting derfor der er det jo de samme øvelsene gang på gang, men de kan jo ikke bytte. Det KAN man i strongman!

Vær litt kreative og få til noen andre øvelser! Smiley

Utlogget stinuss

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 79
  • Honnør: 17
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 79

Sv: VIKING POWER - STOREFJELL 5 JULI
« #6 : 28. mai 2008, 11:57 »
Registrerer at det er et usedvanlig sterkt startfelt, men har deremprøvd å invitere Derek Poundstone?
For de som ikke kjenner navnet kan det nevnes at han slo Mariusz sist de møttes, og ble nr. 2 etter Savickas på Arnolds, med skade. En klar vinnerkandidat.

Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

Sv: VIKING POWER - STOREFJELL 5 JULI
« #7 : 28. mai 2008, 12:21 »
Jo jo jo jo jo

Dekk var på NSM 07, NSM 08, VPC 07
Yoke var på NSM 07, NSM 08, VPC 07
Markløft Last Man standing var på NSM 07 og VPC 07
Apollons axle for maxvekt var på NSM 08 (Fitnessmesse)
Viking press for reps var på NSM 07, VPC 07
Steiner var på NSM 07, NSM 08, VPC 07

Det jeg mener er at disse øvelsene er RIMELIG "oppbrukte" og blir kjedelig å se de samme øvelsne gang på gang. Blir snart like kjedelig å se på styrkeløft og vektløfting derfor der er det jo de samme øvelsene gang på gang, men de kan jo ikke bytte. Det KAN man i strongman!

Vær litt kreative og få til noen andre øvelser! Smiley
Nei.
Yoke på NSM 07 var del av en medley, på VPC er den enkeltstående.
Dekk på NSm 07 var del av medley, på VPC er den enkeltstående.
Markløftøvelsen som var på NSM 07 og VPC var apollons mark. På VPC 08 skal det være vanlig markløft.

Apollons Axle på NSM 08 var Last man standing, dette blir for max vekt. (på fitnessmessa var det stokkløft)

Alt utstyret som er laserskåret i syrefast stål, og lagd av gym2000 koster enormt mye. å bytte ut noe det er investert så mye i er idioti, men det endres på øvelser, momenter og gjennomføring.

Vær kreativ selv og arranger noe nytt 4-6 ganger i året, som jeg og karlsen til sammen gjør. skal godt gjøres at ikke noe ligner eller blir med samme utstyr.

Wink

Utlogget TheBig

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 848
  • Honnør: 15
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 848

Sv: VIKING POWER - STOREFJELL 5 JULI
« #8 : 28. mai 2008, 12:25 »
Om det var enkeltestående eller i medley, så var øvelsen med i konkurransen. Er jo det jeg mener blir kjedelig. Samme rakkern om den er enkeltstående eller sammen med en annen så lenge den er med i konkurransen.

Så mye Vikingpower production tjener med alle inngangsbilletter, sponsorer, reklameinntekter +++ så skal det ikke være så vanskelig å få laget noen nye øvelser. Smiley

Thats my point.

Utlogget Kikki

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 6 551
  • Honnør: 1046
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 6 551

  • Cleverly disguised as an adult!
Sv: VIKING POWER - STOREFJELL 5 JULI
« #9 : 28. mai 2008, 12:31 »

Så mye Vikingpower production tjener med alle inngangsbilletter, sponsorer, reklameinntekter +++ så skal det ikke være så vanskelig å få laget noen nye øvelser. Smiley


Om du ante hvor mye det koster å arrangere en konkurranse, få utøvere flydd inn til Norge, få det på tv, ++++ så hadde du ikke kommet med akkurat den kommentaren.
Medlem av foreningen for Kvinner som vil at Menn skal se ut som Menn

Jeg er ikke den fineste jenta i verden. Og muligens ikke den smarteste. Jeg er sannsynligvis ikke den søteste heller. Den morsomste kan jeg ikke være. Er sikkert ikke den beste vennen/kjæresten en kan ha. Jeg er langt fra perfekt, MEN JEG ER JAGGU MEG SJELDEN!

Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

Sv: VIKING POWER - STOREFJELL 5 JULI
« #10 : 28. mai 2008, 12:46 »
Om det var enkeltestående eller i medley, så var øvelsen med i konkurransen. Er jo det jeg mener blir kjedelig. Samme rakkern om den er enkeltstående eller sammen med en annen så lenge den er med i konkurransen.

Så mye Vikingpower production tjener med alle inngangsbilletter, sponsorer, reklameinntekter +++ så skal det ikke være så vanskelig å få laget noen nye øvelser. Smiley

Thats my point.
Oi... du vet enda mindre om opplegget rundt, enn du gjør om øvelser!

Jeg har fortalt deg hvordan det er, og da kan du enten akseptere sannheten, eller fortsette og leve i din lille boble. Hvis du tror det er lukurativt å arrangere, så kan du gjerne få se regningene vi arrangører sitter igjen med etter noe slikt, men du vil vel bare kjede deg over at regningene er like for hver konk også... *ler*

Jeg tror du hadde hatt godt av å arrangert et lite bakgårdsstevne selv en gang, og lært litt. Jeg har lært akkurat på den tunge måten. og har enda til gode å sitte igjen med en eneste krone i overskudd på det arbeidet jeg har lagt ned. Og karlsen sine utgifter er LANGT større enn de jeg noen gang har hatt på noen av mine konker.

Utlogget Zuul

Sv: VIKING POWER - STOREFJELL 5 JULI
« #11 : 28. mai 2008, 13:15 »
For min del synes jeg det er myyyye mer intrerresant å ha sammenlignbare størrelser. Sånn at man kan sette ting i perspektiv. For eksempel er det rått å vite at der satte faktisk utøveren verdensrekord i steiner. Eller i appollons axle osv.

Om man syns det er kjedlig å se verdens sterkeste sprenge grenser fordi man så det engang før så har man feil fokus i mine øyne.

Og hvor kjedlig blir ikke friidrett i følge den teorien der?

Utlogget TheBig

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 848
  • Honnør: 15
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 848

Sv: VIKING POWER - STOREFJELL 5 JULI
« #12 : 28. mai 2008, 13:27 »
For min del synes jeg det er myyyye mer intrerresant å ha sammenlignbare størrelser. Sånn at man kan sette ting i perspektiv. For eksempel er det rått å vite at der satte faktisk utøveren verdensrekord i steiner. Eller i appollons axle osv.

Om man syns det er kjedlig å se verdens sterkeste sprenge grenser fordi man så det engang før så har man feil fokus i mine øyne.

Og hvor kjedlig blir ikke friidrett i følge den teorien der?

Her har man MULIGHET til å variere med øvelsene. Det er det som er poenget. Men det blir ikke gjort selv om muligheten er tilstede. Ok, hvis det er dyrt å lage en øvelse (dvs. sveise litt her og der, lage noen fuger osv på et rør eller stang. Joda jeg skjønner at sveiserne vil ha en fet fortjeneste) så kan man jo få en aktør til å sponse den øvelsen for evig alltid med en del reklame tilknyttet øvelsen.

Oi... du vet enda mindre om opplegget rundt, enn du gjør om øvelser!

Jeg har fortalt deg hvordan det er, og da kan du enten akseptere sannheten, eller fortsette og leve i din lille boble. Hvis du tror det er lukurativt å arrangere, så kan du gjerne få se regningene vi arrangører sitter igjen med etter noe slikt, men du vil vel bare kjede deg over at regningene er like for hver konk også... *ler*

Jeg tror du hadde hatt godt av å arrangert et lite bakgårdsstevne selv en gang, og lært litt. Jeg har lært akkurat på den tunge måten. og har enda til gode å sitte igjen med en eneste krone i overskudd på det arbeidet jeg har lagt ned. Og karlsen sine utgifter er LANGT større enn de jeg noen gang har hatt på noen av mine konker.

Jeg tror ikke du helt skjønner ennå hva jeg mener. Du kan ikke sammenligne meg med å arrangere en konkurranse og folk som LEVER av å arrangere konkurranser. Da setter jeg ganske store forventninger og krav. Dette er publikumsvennlig sport og hvis dere vil hode på publikumet så må dere være innovative - ikke kjøre samme stil hvert år. Det taper dere på. Hvis du har blitt fortalt at karlsen og co ikke sitter igjen med noe som helst etter en konkurranse så er du feilinformert.

Poenget mitt er at det blir kjedelig å se de samme øvelsene på hver eneste konkurranse. Hva med å lage noen enkle nye øvelser. Dere skal ha honnør for markløft med bil da som er ny:) de stengene der tror jeg var sinnsykt dyre å sveise sammen forresten. Wink

Utlogget buajoa

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 556
  • Honnør: 251
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 556

Sv: VIKING POWER - STOREFJELL 5 JULI
« #13 : 28. mai 2008, 13:33 »
Foreløpig øvelsesoversikt. (Vi skal evaluere NSM08 nå i morgen, så endringer KAN skje)

Dekk
Yoke
Markløft
Last Man standing
Apollons axle for maxvekt
Viking press for reps
Steiner

Blir tøft dette. Man håper på ekstra tungt dekk og tungtung yoke Smiley

Utlogget Kizzaen

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 155
  • Honnør: 12
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 155

Sv: VIKING POWER - STOREFJELL 5 JULI
« #14 : 28. mai 2008, 13:55 »
Blir kult å se resultatene i mark. hadde vært kult vis Arild hadde dratt oppimot 400.
Kan vel regne med 430-440 av Magnusson vis han er i grei form. han tar sikkert lett seieren her vertfall. Wink
Steiner og blir morro å se. Arild har vel en sjangs om å ta seieren her... what
KB:260 BP:180  ML:225
Alder: 18
Høyde: 174cm   
Vekt: 89
Stort forbilde:Andreas Hjelmtveit

Film fra NM http://www.youtube.com/watch?v=oEU9ynqt6mU

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!