Skrevet av Emne: Push-ups  (Lest 5291 ganger)

Utlogget Zubeldia

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 3
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 3

Push-ups
« : 28. mai 2008, 17:40 »
Det er liten tvil om at push-ups er - til tross for dens banalitet - en meget god øvelse for utvikling av pecsene.

Likevel, kan man ta for mange/ofte? Dersom man trener pecs hardt på treningsstudio én gang i uken i tillegg, that is. Vil ikke overtrene noe, lizm.

Dette omhandler push-ups som øvelse. Spørsmålet er egentlig hvor tung den i realiteten er. Jeg mener, selvsagt kan man kjenne etter eventuell "gangsperre" i pecsene, men jeg håper noen her vet litt mer om denne øvelsen.
Et par hundre push-ups hver dag, for å ta et konkret eksempel. Mye?

(Det kan for øvrig sies at jeg sliter litt med å få brystmusklene skikkelig definerte - og håper således at push-ups på siden av den regulære treningen (og svømmingen) vil forbedre. Andre tips angående dette mottas selvsagt med takk.)


GRUNNEN til at jeg har en tro på at push-ups vil definere brystet godt er at jeg kjenner enkelte som ALDRI har trent i treningsstudio - men -bare- push-ups - og har herav en meget definert brystkasse. Gjerne opp til 200 push-ups om dagen.


Utlogget bakern

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 44
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 44

Sv: Push-ups
« #1 : 28. mai 2008, 19:20 »
push ups er en knall øvelse, både med tanke på styrke og volum.
  Den tar ikke bare på bryst, men stort sett hele overkroppen, om utført riktig.
Du har også ett utall varianter å ta av, bena på stol, ene bene på stpl og det andre i lufta, hånd stående oppetter vegg er jo en syk øvelse med tanke på bredere skuldre.
   Jeg hadde gode resultater med push ups når jeg trente med bare kropsøvelser en periode.
Jeg varierte de, 5 sett med 5-10 repp.Og 5-6 forskjellige øvelser.
   Du er fort oppe i 200 stk, men det holder nokk å kjøre de 3-4 ganger i uka, for min del ihvertfall.

Utlogget gnumannen

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 32
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 32

  • yeah
Sv: Push-ups
« #2 : 02. februar 2009, 00:11 »
push ups er en knall øvelse, både med tanke på styrke og volum.
  Den tar ikke bare på bryst, men stort sett hele overkroppen, om utført riktig.
Du har også ett utall varianter å ta av, bena på stol, ene bene på stpl og det andre i lufta, hånd stående oppetter vegg er jo en syk øvelse med tanke på bredere skuldre.
   Jeg hadde gode resultater med push ups når jeg trente med bare kropsøvelser en periode.
Jeg varierte de, 5 sett med 5-10 repp.Og 5-6 forskjellige øvelser.
   Du er fort oppe i 200 stk, men det holder nokk å kjøre de 3-4 ganger i uka, for min del ihvertfall.


Hvordan kom du opp til 200stk?

Jeg har en maks på 85 nå, men jeg har ikke hatt fremgang på over 2mnd. Jeg drev veldig mye med styrketrening før, så det er ikke maks-styrken som står i veien for push-upsen, men heller melkesyreterskelen!

Jeg trener push-ups 4-5 ganger i uken(hvis jeg ikke er restituert, dropper jeg selvsagt treningen). Rutinen er variert, men går vanligvis ut på å ta 3 set til maks, 2min pause, og variert grep fra hver økt. Noen ganger kan jeg ta 10-15 set med 20-30 repetisjoner i stedet.

Kjernen fungerer fint, og jeg får kun melkesyre i skuldrene, triceps og pecs, og jeg stopper når skuldrene og triceps er fylt såpass med melkesyre at jeg ikke får til lockout.

Jeg trener mot militæret, og har et brennende ønske om å nå over 120 repetisjoner, så jeg setter svært stor pris på svar!
17 år
1.87 - 90-95kg
135kg i benkpress
ML: 205x3kg/215 1RM
KB: 185kg (dyp)

(Trener for tiden til marinejegerkurs)

Utlogget larsman

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 191
  • Honnør: 14
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 191

  • Train hard, fight easy!
Sv: Push-ups
« #3 : 02. februar 2009, 08:25 »
Hvis du har en maks på 85 er det på tide å øke motstanden etter min mening. Hev bena noen ca 20 cm (eller deromkring), og legge evt noe lett motstand på ryggen (vær påpasselig med at vektskiven ikke sklir ned og gir deg svai i ryggen).

Eller hva med disse:



Har stor tro på at variasjon er nøkkelen til et avsindig antall pushups på test Wink

Utlogget Mr T76

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 554
  • Honnør: 166
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 554

Sv: Push-ups
« #4 : 02. februar 2009, 17:11 »
Angånde vektbelastning, så tenker jeg å utføre vektbelastede armhevinger i treningen min framover nå. Jeg fant ut at dersom man tok armhevinger "mellom stoler", har man plass til å bruke et vektbelte (dipsbelte) som vektbelastning. Det ser omtrent sånn ut (link under), bare at man gjør det mellom stoler/benker (og er mer rett i kroppen enn denne karen):
http://www.youtube.com/watch?v=sKEgH3-zbY8#noexternalembed

Utlogget gnumannen

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 32
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 32

  • yeah
Sv: Push-ups
« #5 : 02. februar 2009, 20:38 »
Takk for svar!

Vektmotstand høres ganske fornuftig ut! Jeg skal begynne med dips m/vekt nå fra februar, også. Jeg tenker jeg kan trene med vektmotstand på push-ups og dips 2 dager i uken(ved siden av uvektede), så tror jeg det skal bli bra fremgang.

Jeg skal gå gjennom opplegget frem til mars, og så kan jeg rapportere hvordan fremgangen min har vært:)

Igjen, takk for svar!
17 år
1.87 - 90-95kg
135kg i benkpress
ML: 205x3kg/215 1RM
KB: 185kg (dyp)

(Trener for tiden til marinejegerkurs)

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!