Skrevet av Emne: NYHET! Benkpressforbund - RAW!  (Lest 40287 ganger)

Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

Sv: NYHET! Benkpressforbund - RAW!
« #195 : 09. juni 2008, 15:17 »
Respektløst eller god timing i forhold til det nye forbundet. Alle ser fordelen her Egil, det er det som er poenget. Og det er ikke slik at alle som ikke er tatt er reine og det bør DU vite. Vi som er en del av/vært en del av et antidoping regime HELE LIVET har vesentlig større mulighet å bevise vår uskyld.
Burde JEG vite det? Insinuerer du noe her?

Jeg tok forresten feil... forbundet var stiftet en måned FØR det jeg skrev i artikkelen... 22 april. JEg visste ikke dette, og la ut feil dato.

Utlogget aiwass

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 4 322
  • Honnør: 1098
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 4 322

Sv: NYHET! Benkpressforbund - RAW!
« #196 : 09. juni 2008, 15:28 »
Ikke uventet holdninger fra deg.

Og det er ikke slik at alle som ikke er tatt er reine og det bør DU vite.

Insinuasjonene sitter tydeligvis løst.

Utlogget VargThor

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 3 942
  • Honnør: 764
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 942

Sv: NYHET! Benkpressforbund - RAW!
« #197 : 09. juni 2008, 16:23 »
Ikke uventet holdninger fra deg.


Oj da! Cheesy Krasse ord fra en jeg ikke aner hvem er. Visste ikke at du og jeg hadde en "fortid". Grin

Hva mener du? At det blir syting, eller at tilbudet er knall? Og på hvilken måte kjenner du meg godt nok til å bedrive insinueringer? Smiley

The Iron Wolf - Sponset av Ironcore Nutrition


Loggbok: The little girlyman

Utlogget Zuul

Sv: NYHET! Benkpressforbund - RAW!
« #198 : 09. juni 2008, 16:45 »
Denne tråden kommer til å utløse tredje verdenskrig. Det er sant. Nostradamus forutså det.

En dialog
om benkers råhet
skal få dem til å falle
alle sammen, knust under stenger av stål

look it up. No kidding Huh

Utlogget buajoa

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 556
  • Honnør: 251
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 556

Sv: NYHET! Benkpressforbund - RAW!
« #199 : 09. juni 2008, 20:06 »
Vi som er en del av/vært en del av et antidoping regime HELE LIVET har vesentlig større mulighet å bevise vår uskyld.

Trodde man var uskyldig til det motsatte er bevist. Du har jo snudd dette helt på hodet. Kan du være så vennlig å forklare meg sammenheng mellom benkpress uten skjorte og doping?

Utlogget Apaco

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 4 221
  • Honnør: 1356
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4 221

Sv: NYHET! Benkpressforbund - RAW!
« #200 : 09. juni 2008, 20:09 »
Kanskje det rett og slett er vanskelig å tro at det går ann å bli sterk uten doping - og samtidig unngå å være medlem av norges idrettsforbund....det finnes jo knapt nok folk rundt omkring på landets treningsstudioer :Smiley
IRONCORE NUTRITION!

God Forgives, Brotherhood Doesn't.

Utlogget VargThor

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 3 942
  • Honnør: 764
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 942

Sv: NYHET! Benkpressforbund - RAW!
« #201 : 09. juni 2008, 20:22 »
*venter på en oppklaring fra han som var knebøyer..* (kanskje skal jeg hinte om ett og annet ettersom han ikke er utøvende knebøyer lenger?)
The Iron Wolf - Sponset av Ironcore Nutrition


Loggbok: The little girlyman

Utlogget Teletubbi104

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 178
  • Honnør: 662
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 178

Sv: NYHET! Benkpressforbund - RAW!
« #202 : 09. juni 2008, 20:26 »
Oj da! Cheesy Krasse ord fra en jeg ikke aner hvem er. Visste ikke at du og jeg hadde en "fortid". Grin

Hva mener du? At det blir syting, eller at tilbudet er knall? Og på hvilken måte kjenner du meg godt nok til å bedrive insinueringer? Smiley



varknebøyer trenger ikke kjenne deg for å vite hvordan du er som person. litt ala chuck norris..
www.varknebøyerfacts.com

1. varknebøyer tror ikke folk bruker doping,varknebøyer VET... Smiley
2. enkelte våkner med et hestehode i senga ved interne oppgjør. de som har oppgjør med varknebøyer våkner opp med benkskjorte på... feil vei... Cheesy
3.når varknebøyer tar armhevninger blir han ikke sliten... han bruker benkskjorte.... Grin

Utlogget BjM

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 362
  • Honnør: 29
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 362

Sv: NYHET! Benkpressforbund - RAW!
« #203 : 12. juni 2008, 10:53 »
Bra tiltak med et RAWforbund. Men pass på så det ikke ender opp som  Norges dop og benksprettforbund. Noe som krever gode dommere og strenge dopregler.

Det beste ville vel være om NFS lovene ga rom for raw stevner. Eller om man kjører stevner hvor man bare oppfordrer til å løfte uten utstyr, noe som ikke burde være noe problem, man ville vel føle seg noe utafor hvis man stilte med når alle andre stiller uten.

Aktiv styrkeløfter

_Xena_

  • Gjest
Sv: NYHET! Benkpressforbund - RAW!
« #204 : 12. juni 2008, 13:02 »
Hvordan i all verden er vi på bølgelengde? Honør.



Enig med mr.benkpress jeg også Wink

Utlogget fredheim

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 44
  • Honnør: 43
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 44

Sv: NYHET! Benkpressforbund - RAW!
« #205 : 14. juni 2008, 19:14 »
Doping og benkpresskjorte 

Kjedelig at man skal bli beskyldt for å nærmest oppfordre og tillate bruk av doping, fordi man prøver å gjøre noe positivt for en sport man virkelig brenner for. Det å opprette dette forbundet blir gjort med det formålet, at de som ønsker det, skulle få et alternativ til å konkurrere i benkpress, uten å måtte bruke skjorte. Hadde styrkeløftforbundet fortsatt hatt de samme reglene som i 2003, da det ikke var lov til å bruke benkpresskjorte på stevner i Norge, hadde ikke dette forbundet blitt opprettet.   

Hvor sterk kan man bli uten doping? Det er det visst bare enkelte styrkeløftere som har et svar på.

Dukker det opp en person som løfter mer enn en styrkeløfter, så er denne personen automatisk dopet. Som tidligere aktiv styrkeløfter, så er det irriterende å høre at enkelte styrkeløftere kritiserer alle de som er sterkere enn dem selv og ikke medlemmer av NIF. Kan ikke se at det kommer noe godt ut av dette.

Hvorfor de har en så sykelig trang til å fortelle alle at de er dopingfrie, virker jo totalt mot sin hensikt, siden det fortsatt blir tatt styrkeløftere i doping. Først må man feie for sin egen dør, før man ber naboen feie for sin.

Er styrkeløftsporten fri for doping, fordi man har dopingtester? Selvfølgelig ikke. Da hadde jo ingen blitt tatt. Og å bruke et argument som at utøveren ikke var eliteutøver, som om det skulle være mindre alvorlig, blir jo helt feil.   

De aller fleste som har interesse av sport og idrett vet at NIF kan, eller gjennomfører, dopingtester i alle forbund, underlagt dem. Men man hører aldri om noen fra en annen idrett som er så til de grader opptatt av å fortelle at de er rene og blir dopingtestet.

Samtidig som man påstår at andre er dopet, så forsvarer man sine egne med hud og hår uansett hvor ”sannsynlig” det er, at denne utøveren kan være dopet. Her står den ene styrkeløfteren etter den andre og er stumme av beundring når noen setter en eller annen rekord. Doping er selvfølgelig ikke noe tema da, siden man konkurrerer under IPF. Tenk på hva en løfter på 75 kg som klarer 350 kg i knebøy kunne klart med doping?

Det ble påstått tidligere at de rekordene som man satt for 20 år siden, ikke var mulig uten doping, men forstsatt settes det rekorder utover dette.   

Norges styrkeløftforbund har gjort en fantastisk innsats for å prøve å bli kvitt dette problemet. Men nå har de muligens nådd grensen for hvor ren styrkeløft kan bli. Det vil alltids være de som prøver seg på å bruke ulovlige midler for å bli best, uansett idrett. Skal man være helt sikke på at de som konkurrerer er rene, så må man i tillegg til tester, innføre løgndetektor test.

Når det gjelder benkpresskjorta, så respekterer jeg at enkelte har sine meninger om hvorfor de vil beholde denne, men jeg beskylder ikke de som mener dette, at de vil bruke denne skjorta i tillegg til doping, for å løfte mest mulig. 

Jeg tror at benkpresskjorta kommer til å ødelegge så mye for sporten at den vil bli fjernet her hjemme. Hvor går grensen for når man synes at denne skjorta gjør for mye av løftet? Er det når man er sterk nok til å løfte 100 kg, men klarer 200 med skjorte, eller når man knekker håndleddet ved avløftet?

Jeg tror det vil komme så mange eksempler på hvor meningsløst det er med denne skjorta, at løfting med denne vil bli helt uinteressant for andre enn de som selv bruker den. Senest for et par dager siden, viste seg nok en gang hvor meningsløs bruken av denne skjorta er. En juniorløfter på EM i styrkeløft gikk ut av konkurransen på grunn av skjorta. Sitat: ”Første løft – Skjorta røk, total bom, det jobbes intenst med å få på ny skjorte”. De aller fleste kjenner til benkpress, men det er vel ingen som ikke har kjennskap til styrkeløft, som skjønner hvorfor det må jobbes intenst, for å ta på seg en skjorte, for å ta noe så enkelt som et benkpress.

Tidligere så justerte man litt på teknikken, mens nå har det blitt til at skjorta er den viktigste delen av løftet. Under EM i benkpress så åpnet en svenske på 320 kg, han fikk ikke stangen ned til brystet og underkjent løft. Så legger han på til 325 kg, men det samme skjer, får ikke stangen ned til brystet da heller. I det siste forsøket legger han på til 327,5 kg og det samme skjer, får ikke stangen ned til brystet og ryker ut av konkurransen. Hvis man synes dette er en helt grei måte å drive idrett på så må jeg si meg sterkt uenig.
Steinar

Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

Sv: NYHET! Benkpressforbund - RAW!
« #206 : 14. juni 2008, 20:10 »
Honnør for et bra innlegg, Steinar!

_Xena_

  • Gjest
Sv: NYHET! Benkpressforbund - RAW!
« #207 : 14. juni 2008, 20:13 »
Doping og benkpresskjorte 

Kjedelig at man skal bli beskyldt for å nærmest oppfordre og tillate bruk av doping, fordi man prøver å gjøre noe positivt for en sport man virkelig brenner for. Det å opprette dette forbundet blir gjort med det formålet, at de som ønsker det, skulle få et alternativ til å konkurrere i benkpress, uten å måtte bruke skjorte. Hadde styrkeløftforbundet fortsatt hatt de samme reglene som i 2003, da det ikke var lov til å bruke benkpresskjorte på stevner i Norge, hadde ikke dette forbundet blitt opprettet.   

Hvor sterk kan man bli uten doping? Det er det visst bare enkelte styrkeløftere som har et svar på.

Dukker det opp en person som løfter mer enn en styrkeløfter, så er denne personen automatisk dopet. Som tidligere aktiv styrkeløfter, så er det irriterende å høre at enkelte styrkeløftere kritiserer alle de som er sterkere enn dem selv og ikke medlemmer av NIF. Kan ikke se at det kommer noe godt ut av dette.

Hvorfor de har en så sykelig trang til å fortelle alle at de er dopingfrie, virker jo totalt mot sin hensikt, siden det fortsatt blir tatt styrkeløftere i doping. Først må man feie for sin egen dør, før man ber naboen feie for sin.

Er styrkeløftsporten fri for doping, fordi man har dopingtester? Selvfølgelig ikke. Da hadde jo ingen blitt tatt. Og å bruke et argument som at utøveren ikke var eliteutøver, som om det skulle være mindre alvorlig, blir jo helt feil.   

De aller fleste som har interesse av sport og idrett vet at NIF kan, eller gjennomfører, dopingtester i alle forbund, underlagt dem. Men man hører aldri om noen fra en annen idrett som er så til de grader opptatt av å fortelle at de er rene og blir dopingtestet.

Samtidig som man påstår at andre er dopet, så forsvarer man sine egne med hud og hår uansett hvor ”sannsynlig” det er, at denne utøveren kan være dopet. Her står den ene styrkeløfteren etter den andre og er stumme av beundring når noen setter en eller annen rekord. Doping er selvfølgelig ikke noe tema da, siden man konkurrerer under IPF. Tenk på hva en løfter på 75 kg som klarer 350 kg i knebøy kunne klart med doping?

Det ble påstått tidligere at de rekordene som man satt for 20 år siden, ikke var mulig uten doping, men forstsatt settes det rekorder utover dette.   

Norges styrkeløftforbund har gjort en fantastisk innsats for å prøve å bli kvitt dette problemet. Men nå har de muligens nådd grensen for hvor ren styrkeløft kan bli. Det vil alltids være de som prøver seg på å bruke ulovlige midler for å bli best, uansett idrett. Skal man være helt sikke på at de som konkurrerer er rene, så må man i tillegg til tester, innføre løgndetektor test.

Når det gjelder benkpresskjorta, så respekterer jeg at enkelte har sine meninger om hvorfor de vil beholde denne, men jeg beskylder ikke de som mener dette, at de vil bruke denne skjorta i tillegg til doping, for å løfte mest mulig. 

Jeg tror at benkpresskjorta kommer til å ødelegge så mye for sporten at den vil bli fjernet her hjemme. Hvor går grensen for når man synes at denne skjorta gjør for mye av løftet? Er det når man er sterk nok til å løfte 100 kg, men klarer 200 med skjorte, eller når man knekker håndleddet ved avløftet?

Jeg tror det vil komme så mange eksempler på hvor meningsløst det er med denne skjorta, at løfting med denne vil bli helt uinteressant for andre enn de som selv bruker den. Senest for et par dager siden, viste seg nok en gang hvor meningsløs bruken av denne skjorta er. En juniorløfter på EM i styrkeløft gikk ut av konkurransen på grunn av skjorta. Sitat: ”Første løft – Skjorta røk, total bom, det jobbes intenst med å få på ny skjorte”. De aller fleste kjenner til benkpress, men det er vel ingen som ikke har kjennskap til styrkeløft, som skjønner hvorfor det må jobbes intenst, for å ta på seg en skjorte, for å ta noe så enkelt som et benkpress.

Tidligere så justerte man litt på teknikken, mens nå har det blitt til at skjorta er den viktigste delen av løftet. Under EM i benkpress så åpnet en svenske på 320 kg, han fikk ikke stangen ned til brystet og underkjent løft. Så legger han på til 325 kg, men det samme skjer, får ikke stangen ned til brystet da heller. I det siste forsøket legger han på til 327,5 kg og det samme skjer, får ikke stangen ned til brystet og ryker ut av konkurransen. Hvis man synes dette er en helt grei måte å drive idrett på så må jeg si meg sterkt uenig.
Steinar



Ja det blir gøy å se om det nye forbundet har sjangs til å konk. internasjonalt..Hvis ikke så blir det jo bare i Norge,som fort kan bli kjedelig i lengden Wink

Utlogget endresaa

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 439
  • Honnør: 49
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 439

Sv: NYHET! Benkpressforbund - RAW!
« #208 : 14. juni 2008, 20:25 »
Bra tiltak med et RAWforbund. Men pass på så det ikke ender opp som  Norges dop og benksprettforbund. Noe som krever gode dommere og strenge dopregler.

syntes nå att dem burde ha strenge dopingregler da :/ etter min mening er det ikke raw når man spiser 19 kg piller om dagen... ser verre på det enn løfting med sjorte!
-Endre
 181 cm lang.
Kroppsvekt: 80-100kg
Eks
Treningsveileder/PT, www.mandaltreningssenter.no

Utlogget Sigbjørn

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 065
  • Honnør: 57
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 065

Sv: NYHET! Benkpressforbund - RAW!
« #209 : 14. juni 2008, 23:33 »

Ja det blir gøy å se om det nye forbundet har sjangs til å konk. internasjonalt..Hvis ikke så blir det jo bare i Norge,som fort kan bli kjedelig i lengden Wink
Nå finnes det et internasjonalt forbund for raw løfting. Så vidt jeg vet er det ikke særlig stort, men det er da en mulighet.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!